ziekenhuisparkings

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

nemo2020
Lid geworden op: 18 jan 2009, 17:33

26 jan 2019, 09:58

Ik vind het immoreel dat ziekenhuizen voor hun parkings geld vragen en dan is de prijs nog exuberant hoog.
Voor de  patient is de verzorging in een ziekenhuis al duur genoeg. De ziekenhuizen verdienen daar al goed aan.
Voor de bezoekers die de  patienten steunen en moed in spreken en dikwijls de patienten helpen bij eten,  wassen en kleden verlichten zo de taken van het personeel ishet ook onverantwoord dat ze parking geld moeten betalen.
Bovendien werden al die parkings gebouwd met geld van de overheid (subsidies) dus die zijn reeds gefinancierd.
De berekening wat zo een parking jaarlijks opbrengt doet u maar eens zelf.Je zult wel vaststellen dat daar de beheerders en lekkere boterham van kunnen eten

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

26 jan 2019, 10:10

Niet akkoord.
Worden niet volledig gebouwd met subsidies en zo'n parkeergarage kost stukken van mensen.
Uw auto staat er bovendien droog en veilig.
Bij ziekenhuizen die in woonwijken of zelfs in stadscentra liggen, is er nauwelijks vrije parkeerplaats in de buurt.
Om de buurt te ontlasten en de bezoekers parkeergelegenheid te bieden, is de bouw van een dure parkeergarage dus noodzakelijk.
De prijs voor een ticket is trouwens niet hoger dan bij andere parkeergarages in steden, of op straat.
En heel wat ziekenhuizen zitten financieel op hun tandvlees.
Ondank is 's werelds loon

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 jan 2019, 10:12

nemo2020 schreef:Ik vind het immoreel dat ziekenhuizen voor hun parkings geld vragen en dan is de prijs nog exuberant hoog.
Voor de  patient is de verzorging in een ziekenhuis al duur genoeg. De ziekenhuizen verdienen daar al goed aan.
Voor de bezoekers die de  patienten steunen en moed in spreken en dikwijls de patienten helpen bij eten,  wassen en kleden verlichten zo de taken van het personeel ishet ook onverantwoord dat ze parking geld moeten betalen.
Bovendien werden al die parkings gebouwd met geld van de overheid (subsidies) dus die zijn reeds gefinancierd.
De berekening wat zo een parking jaarlijks opbrengt doet u maar eens zelf.Je zult wel vaststellen dat daar de beheerders en lekkere boterham van kunnen eten
De éne parking is al duurder dan de andere en als er weinig plaatsen zijn is dit mss toch een goeie manier om de overlast te beperken. Bij veel ziekenhuizen kan je ook een beurtenkaart of abonnement nemen en dan valt dat toch heel goed mee.  Hier in Klina geloof ik nu 10 eur voor een 10 kaartenbeurt. Da's 1 eur per keer dat je parkeert. Duur? Nee ik dacht het toch niet.
Middelheim is al een stuk duurder, Eeuwfeestkliniek ook. St Augustinus is ook niet zo goedkoop en niet zo'n grote parking.  
Er zijn er ook bij die hun patiënten vrij laten parkeren tijdens een behandeling. 
Wil je geen parking betalen kom je met openbaar vervoer. 

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

26 jan 2019, 10:44

Mijn ergernis is dat bv de parking voor mensen met kinderen altijd volstaan met egoisten die te lui zijn om een meter te lopen Heb het laatst aan de stok gehad met een jongedame die zei blijf thuis met uw kleinkinderen als het u niet aanstaat Toen was haar auto wel snel verplaatst!

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

26 jan 2019, 14:20

klina is wél met overheidsgeld gebouwd en onderhoud
en de uitbating wordt privé gedaan
kosten voor de gemeenschap , baten voor de privé

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 jan 2019, 15:09

verhaegen schreef:klina is wél met overheidsgeld gebouwd en onderhoud
en de uitbating wordt privé gedaan
kosten voor de gemeenschap , baten voor de privé
Maakt mij niet uit wie of wat ik vind 1 eur nog altijd goed te doen.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

26 jan 2019, 17:44

inderdaad
maar je kunt het ook zo bekijken bv.
iemand met een  inkomen van 1000 € per maand vind 1 € niet véél
maar een andere persoon met hetzelfde inkomen 1000 € per maand vind dat wél véél
vanwaar die verschillen ?
misschien moet die éne persoon eerst nog zijn huur betalen van 500 € per maand ?
begrijp  je ?

1 € = wél 40 oude belgische frank !
maar tegenwoordig wordt 1 € al gewoon beschouwd als 1 frank van vroeger
wat zou je gezegd hebben als men toen 40 frank zou gerekend hebben ?

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

26 jan 2019, 19:10

UZ-Gent is het 5,00 €uro. En als patient den helft :  2,50 €.

https://www.uzgent.be/nl/overuz/Bereikb ... keren.aspx

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 jan 2019, 20:17

verhaegen schreef:inderdaad
maar je kunt het ook zo bekijken bv.
iemand met een  inkomen van 1000 € per maand vind 1 € niet véél
maar een andere persoon met hetzelfde inkomen 1000 € per maand vind dat wél véél
vanwaar die verschillen ?
misschien moet die éne persoon eerst nog zijn huur betalen van 500 € per maand ?
begrijp  je ?

1 € = wél 40 oude belgische frank !
maar tegenwoordig wordt 1 € al gewoon beschouwd als 1 frank van vroeger
wat zou je gezegd hebben als men toen 40 frank zou gerekend hebben ?
Maar het verschil is dat dienen 2de die je vernoemd dan ook niet zal gaan parkeren maar een plaatske zal zoeken op straat.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

26 jan 2019, 20:59

Ieder goed ziekenhuisdie ik ken is zeer goed bereikbaar met het openbaar vervoer !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

nemo2020
Lid geworden op: 18 jan 2009, 17:33

26 jan 2019, 22:18

Ik werd opgenomen in ziekenhuis  . Vrouw blijft  de namiddag bij mij . Gaat'savonds naar huis : parking 4 €
Was de bedoeling 'sanderendaags naar huis te gaan. Dat ging niet door . Ze gaat 'Savonds weer naar huis: parking 4€.  Blijkt dat ik nog 3 dagen moet blijven: De minimum beurtenkaart kost 12€ voor 5  beurten Dus evenveel als 3 bezoekdagen van 4€. Samen geteld is dat 20€ of 800 bef. Ik vind dat er een heel stuk erover.
openbaar vervoer: Het betreft hier een nieuw ziekenhuis ver buiten het centrum gelegen waar slechts sporadisch een bus komt en dan zou ik ook nog 2 maal moeten overstappen om er te geraken.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 jan 2019, 09:13

nemo2020 schreef:Ik werd opgenomen in ziekenhuis  . Vrouw blijft  de namiddag bij mij . Gaat'savonds naar huis : parking 4 €
Was de bedoeling 'sanderendaags naar huis te gaan. Dat ging niet door . Ze gaat 'Savonds weer naar huis: parking 4€.  Blijkt dat ik nog 3 dagen moet blijven: De minimum beurtenkaart kost 12€ voor 5  beurten Dus evenveel als 3 bezoekdagen van 4€. Samen geteld is dat 20€ of 800 bef. Ik vind dat er een heel stuk erover.
openbaar vervoer: Het betreft hier een nieuw ziekenhuis ver buiten het centrum gelegen waar slechts sporadisch een bus komt en dan zou ik ook nog 2 maal moeten overstappen om er te geraken.
Had je slimmer moeten zijn en ineens een beurtenkaartje moeten nemen hé. Dan was je alvast 8 eur rijker geweest. En hoeveel had je vrouw moeten betalen ingeval ze toch met de bus zou gegaan hebben?  Je moet alles rekenen niet één componentje.  Al bij al is het een luxeprobleem dan toch? 

Tenslotte niet vergeten dat met openbaar vervoer je véél meer geld kwijt was? Dan kom je met die 4 eur langs geen kanten toe want de tijd dat je onderweg bent mag je ook gerust meerekenen.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 jan 2019, 09:57

het probleem dat zich tegenwoordig stelt is :
och t'is maar  . €

nemo2020
Lid geworden op: 18 jan 2009, 17:33

27 jan 2019, 10:15

jaja  Prima slimmer zijn achteraf is  niet moeilijk ; Ik hoopte en dacht na 1-2 dagen naar huis te kunnen en dan was mijn keuze beter dan de uwe na de feiten.
Wat betreft het openbaar vervoer: Ik zou een buurtbus moeten nemen naar de bushalte, wanneer rijdt die? Hoe sluit die aan op de lijnbus? De lijnbus doet alle kleine dorpjes aan (6 in mijn geval) terwijl er een rechte rijksweg is. Hoelang duurt dan de rit? en dan de terugrit nog? Ook allemaal niet gratis.  Men is dan bijna langer onderweg dan bij de patient;  Wat zou dan uw keuze zijn?? Wellicht zal uw budget groter zijn dan het mijne .
Ik blijf erbij dat die parking voor dit ziekenhuis veel te duur is, alhoewel ik me ook geen armoezaaier vind.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 jan 2019, 10:21

nemo2020 schreef:jaja  Prima slimmer zijn achteraf is  niet moeilijk ; Ik hoopte en dacht na 1-2 dagen naar huis te kunnen en dan was mijn keuze beter dan de uwe na de feiten.
Wat betreft het openbaar vervoer: Ik zou een buurtbus moeten nemen naar de bushalte, wanneer rijdt die? Hoe sluit die aan op de lijnbus? De lijnbus doet alle kleine dorpjes aan (6 in mijn geval) terwijl er een rechte rijksweg is. Hoelang duurt dan de rit? en dan de terugrit nog? Ook allemaal niet gratis.  Men is dan bijna langer onderweg dan bij de patient;  Wat zou dan uw keuze zijn?? Wellicht zal uw budget groter zijn dan het mijne .
Ik blijf erbij dat die parking voor dit ziekenhuis veel te duur is, alhoewel ik me ook geen armoezaaier vind.
Nemo je weet toch dat als je opgenomen wordt je nadien toch ook op controle moet gaan? Voordien zal je toch ook al op consultatie moeten gaan hebben? Vanaf dat moment nemen wij al zo'n beurtenkaart hoor. Dat is volgens mij gewoon eventjes nadenken.
En wat je aanhaalt met de lijnbus schreef ik reeds dat dit alles bij elkaar geteld duurder zal uitkomen dan een beurtenkaart voor de parking want ook tijd kost geld.
En dan is de auto + parking nog altijd een goedkopere keuze. Heeft niets te maken met budget, wij zijn tenslotte ook gewoon op pensioen (bediende + arbeider), dus een gemiddeld inkomen zoals de meesten. 
Daarom dat je op voorhand al best becijfert met wat je het voordeligste uitkomt. Een opname is idd niet één dag opname maar verschillende dagen.