Restaurant bezoek betalen met kaart

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

05 feb 2019, 16:56

denlowie schreef:Marcel het is niet omdat ik bijna 74 jaar ben ik er niet dagelijks insta, zoon is nog steeds leverancier.

En als er iemand weet wat er leeft en om gaat in de horeca dan ben ik het, en ook wat de wetgeving aangaat.

De witte kassa is er gekomen officieel 2015 en de faillissementen in de horeca voor 2015 waren veel meer dan er nu zijn, en dit ondanks dat men het anders verteld in de media.

Ga eens naar de statistieken !!

Voor het Vlaams gewest !!

Jaar aantal faillissementen in de horeca in het Vlaams gewest
2013      1120
2014 992
2015 926
2016 1024
2017 1016

Cijfers liegen niet, en al de rest is zever, en omdat je zoon de kennis niet heeft om deze te omzeilen
zal hij eens in leer moeten gaan aan de kust, of Brugge is ook al voldoende .

Kijk om 17:54 uur ga ik binnen in een restaurant in Knokke en dit zal terug zoals altijd 2 koffies voor elk zijn en GEEN kassa bon, vroeger kreeg ik altijd een kannetje sake maar moet nog teveel km terug naar huis rijden .
o

waar u geen kassa bon krijgt en de baas werkt met personeel hoe gaat de baas zijn inkomsten controleren
als baas alleen met eigen familie werkt kan dat,anders niet
hier in de resteraunts gaat u niet betalen zonder bonnetje nog niet meegemaakt

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

06 feb 2019, 10:44

marcelvm schreef:
waar u geen kassa bon krijgt en de baas werkt met personeel hoe gaat de baas zijn inkomsten controleren
als baas alleen met eigen familie werkt kan dat,anders niet
hier in de resteraunts gaat u niet betalen zonder bonnetje nog niet meegemaakt
Marcel gaat je veel uit eten ???

Wel ik ga 6 dagen per week uit eten.

Zaterdag en zondag een goed mide klasse restaurant

maan en dinsdag altijd een chinees over gans vlaanderen

Woensdag thuis eten wat men niet kan eten op een restaurant.

Donderdag een fastfood restaurant

Vrijdag een gewoon restaurant over gans Vlaanderen .

Ik moet wel bekennen dat wij in Antwerpen center bijna altijd een BTW kassa  krijgen

In Brussel 8 op de 10 krijg je een bon

Aan de kust Nooit

In de omgeving Gent zeg maar Oost-Vlaanderen NOOIT

En sorry nu dat ze kunnen werken met flexi-jobs word er toch nog veel zwarte uren gewerkt door hun vast personeel 24 uren ingeschreven en al de rest zwart .

heb zelfs een verslag van een controleur gezien, de kuisvrouw werd betaald met dienstencheques wat ook totaal niet mag en kan.

Zeer veel van de fastfood vreemde pita en pizza zaken hebben nu nog steeds geen witte kassa.

In het Frans gedeelte is meer dan de helft nog zonder witte kassa.

Waarom denk je dat ik op 6 weken tijd 4 maal verbannen bent op de horeca forums !!

Heb 35 jaar leverancier geweest, met meer dan 400 horeca klanten, heb een boekhoud kantoor gehad enkel voor horeca klanten, dus mij moet je niks meer leren over horeca, heb persoonlijk nog een paar klanten voor mijn zoon die persoonlijk ook nog als leverancier bij de horeca gaat !

En ik volg nog steeds alle reglementen op van de horeca .

Het is maar dat je weet wie ik ben
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

06 feb 2019, 12:57

Wat ik nog vergeten zeggen heb is dat de grootste horeca leverancier van Vlaanderen met een zeer groot magazijn in Brugge

3 kassa's hebben en op kassa 1 hangt een zeer groot bord enkel voor aankopen zonder factuur , dan kom je buiten en ze zijn hun bestelwagentje vol aan het laden met een kar die door de eerste kassa is afgerekend.

En als je dit eens wil zien ga dan op vrijdag morgen tussen 8 en 12 uur dan staan er rijen aan de eerste kassa
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
55 Monique

07 feb 2019, 19:41

denlowie 

De fiscus moet je dat ook niet leren hoe ze daarmee omgaan met tafel van 4 p  , 
Waar 1 pers aan tafel zit :) 

En koffietoestel Horeca carrousel meerdere tassen , Fiscus kunnen jou perfect vertellen 
hoeveel tassen dat je kan maken tot op de mg  :oops:1 a 5 kg maakt niet uit welke verpakking . 

Is niet moeilijk alles omzeilen maar vroeg of laat , zouden  ze wel eens tegen de lamp kunnen lopen  :roll:

is verleden tijd waar we over hebben , 

Pitta daar bestaat geen witte kassa ( die volgen ze wel op de voet)
Of jaar of twee jaar  maximaal en weg ermee en beginnen op ander dat bestaat ook   
Ga ik jou ook niet moeten vertellen waarom .

Kan u nog meer vertellen lowieke .... 
Je kijkt er ook losse door , als je ergens bent.Beroepsmisvorming ( is dat een slechte of goeie eigenschap Afbeelding

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

10 feb 2019, 15:03

Denlowie kan we tot zekere hoogte gelijk hebben 
maar hier staan weet ik van mijn schoonzoon twee zogezegde horica zaken op springen
werkmensen van die zaken lopen bij hem langs voor werk,en uitspraken vroeger kregen zoveel zwart nu witte kassa gedaan
en gaar het bedrijf stoppen
Bij mijn schoonzoon soms 50 tot 60 mensen in het werk,krijgen mijn eigen kleinkinderen niks zwart ,zelfs mijn kleinkind zijn dochter niks zwart