Sportpaleis-vervoer.

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.
MaLoReg

08 feb 2019, 07:44

Voor mijn Kerst kreeg ik van de zoon een VIP ticket 13/2 Ennio Morricone in 't sportpaleis.
Zoon komt speciaal van 't buitenland om mee te gaan.
Probleem is dat ik wel een taxirit kan boeken (heb ik ook gedaan) van bij mij thuis tot daar,
(vertrek op een veel te vroeg uur omdat taxi chaos vermoedde op de baan).
De taxi My die ik altijd boek wou geen rit vastleggen voor terugkomst. Nu heb ik geen idee
hoe terug naar Historisch Antw te geraken. Iemand een voorstel (en zou er wél openbaar vervoer
zijn om terug te komen-zijn er taxistanden daar (ken die omgeving helemaal niet)?

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

08 feb 2019, 08:19

MaLoReg schreef: Nu heb ik geen idee
hoe terug naar Historisch Antw te geraken. Iemand een voorstel (en zou er wél openbaar vervoer
zijn om terug te komen-zijn er taxistanden daar (ken die omgeving helemaal niet)?
Een inwoner van Antwerpen die niet weet hoe met het OV van en naar het Sportpaleis te geraken 8O 8O 8O 8O 

Tik je vertrek- en eindhalte eens in op www.delijn.be/nl/routeplanner/

Vb.: Vertrek Groenplaats tram 5  en op een kwartier ongeveer ben je ter plaatse.
 
MaLoReg

08 feb 2019, 08:20

De 13e ligt alles plat.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 feb 2019, 09:05

Vanuit het metrostation kan je een minstens 5 verschillende tramnummers nemen die allemaal tot aan het Astridplein of de Groenplaats rijden. Jouw probleem is echter dat alles staakt.  Het enige dat je dan kan doen, als je geen taxi te pakken krijgt, is te voet gaan. Vanuit het Sportpaleis is het wel één rechte weg tot aan de Turnhoutsebaan en dan richting Astridplein, maar dat is toch wel even wandelen en met een uurtje kom je er niet.  Hoop dus maar dat er taxi's staan die je daar dan kan nemen.  Wat je ook kan doen is daar in de naburige taverne je tijd afwachten tot ze allemaal weg zijn en dan een taxi bellen die jou komt oppikken.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

08 feb 2019, 09:08

Prima Vera schreef:Vanuit het Sportpaleis is het wel één rechte weg tot aan de Turnhoutsebaan en dan richting Astridplein, maar dat is toch wel even wandelen en met een uurtje kom je er niet.
De Turnhoutsebaan, 's nachts te voet !!
Succes, zou ik zeggen.

Er zijn zelfs taxichauffeurs die 's nachts weigeren langs daar te rijden.
Laatst gewijzigd door maior domus op 08 feb 2019, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondank is 's werelds loon
MaLoReg

08 feb 2019, 09:09

Te voet gaan is uitgesloten. Ik ken de kant van 't Sportpaleis helemaal niet-dus geen idee
'hoe die buurt staat aangeschreven' en of er aan 't sportpaleis wel een zaak (om iets te drinken)
open is na middernacht.
Ik was blij met dit Kerstgeschenk maar nu word dat een bron van zorgen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

08 feb 2019, 09:16

Google zegt:
Sportpaleis tot Grote Markt = 3,6 kilometer, 46 minuten stappen.
Daar zou ik toch ook voor passen 's nachts.
En dan moet je nog hopen dat het geen pijpestelen regent.

Hopelijk vindt je een oplossing MaLoReg.
Ondank is 's werelds loon

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

08 feb 2019, 09:17

"Wie een taxi neemt, kan VOOR het evenement aan de deur van het Sportpaleis uitstappen. Begeef je NA het evenement naar de taxihaven in de Van der Delfstraat, het straatje tegenover de ingang van het Sportpaleis."
Hou er rekening mee dat het zeer druk zal zijn ... of niet, als de taxibedrijven mee staken.

Klamp ter plekke wat mensen aan en vraag of er toevallig iemand richting centrum moet. Al kan je maar een kilometer meerijden, het is toch dat.
MaLoReg

08 feb 2019, 09:29

Bruikbare suggestie wat Myriam zegt. Dus recht tgo ingang sportpaleis is een taxi stand?
Desnoods een uur wachten tot er éne vrij komt maar dat is niet zo erg als het daar maar
veilig wachten is.
Dank voor alle hulp en suggesties.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

08 feb 2019, 09:32

Bij grote evenementen in het Sportpaleis, is daar altijd politie in de buurt.
Al is het maar om het verkeer in goede banen te leiden.
Ondank is 's werelds loon
MaLoReg

08 feb 2019, 09:35

Hopelijk blijven die dan ook een hele tijd na het evenement als 't is dat ik daar lang
moet wachten.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

08 feb 2019, 11:12

Als uw zoon speciaal overkomt om mee te gaan naar die voorstelling kan hij dan geen auto huren ?
- hij kan je zelf naar het sportpaleis rijden en voor de deur afzetten
- er zijn voldoende parkings in de buurt van het sportpaleis
- nadien zal het eventjes frutselen worden door het verkeer, maar thuis geraken doe je gemakkelijk
MaLoReg

08 feb 2019, 11:34

Hij komt van 12/2 late namiddag tot 15/2 ttz, 15e
vertrekt hij terug.
Hij gaat zelf mee naar het concert.
Bij aankomst Zaventem neemt hij altijd de Sabenabus tot Crest hotel en dan taxi naar hier.
Idem voor terugweg: taxi van thuis uit tot Crest en dan Sabenabus.
Dagen van zijn aankomst/vertrek is taxi bestellen géén probleem.
Maar wat zou hij hier moeten met een huurauto-hij komt om mij te zien en samen ff tijd door te brengen. Zoals je weet zijn er in Historisch Antwerpen ook geen parkeerplaatsen.
Het is een goei voorstel en daarvoor mijn dank maar ik zie dit eigenlijk niet als een optie.

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

08 feb 2019, 11:53

Een suggestie...en een dag zonder kopzorgen...

boek een kamer, die zijn te vinden in de buurt van het sportpaleis.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

08 feb 2019, 11:56

lotte schreef: boek een kamer, die zijn te vinden in de buurt van het sportpaleis.
O ja?
Dat is daar een Godvergeten achterbuurt van Antwerpen.
Ik snap zelfs niet dat daar nog mensen willen wonen.
Geen parkeerplaats, geen fatsoenlijke taverne ...
Laatst gewijzigd door maior domus op 08 feb 2019, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondank is 's werelds loon