Sportpaleis-vervoer.

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

09 feb 2019, 12:55

Maar ja,  dan kan ik je ook niet verder helpen, sorry maar voor mij lijkt dat zeer eenvoudig. 
Suggestie: je neemt op klaar lichte dag eens de tram 12 tot aan het sportpaleis en bekijkt de omgeving dat duurt van jou uit niet eens zo lang
MaLoReg

09 feb 2019, 12:59

HOE? Denk ik dan? Die kant ken ik helermaal niet en wil hem ook niet leren kennen .
Maar we gaan niet zoeken naar verblijf noch naar huurauto, de onbezonnen jeugd (zoon)
heeft gesproken en zegt dat we wel een taxi terug zullen vinden. Dus op hoop van zegen.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

09 feb 2019, 13:00

Succes !

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

09 feb 2019, 13:01

Maar ja, als je zo denkt dan kan ik je ook niet verder helpen, sorry maar voor mij lijkt dat zeer eenvoudig

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

09 feb 2019, 13:32

kitten schreef:Maar ja, als je zo denkt dan kan ik je ook niet verder helpen, sorry maar voor mij lijkt dat zeer eenvoudig
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand die zegt in Historisch Antwerpen te wonen niet zou weten van het sportpaleis en omstreken?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 feb 2019, 13:50

Paul Siemons schreef:
kitten schreef:Maar ja, als je zo denkt dan kan ik je ook niet verder helpen, sorry maar voor mij lijkt dat zeer eenvoudig
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand die zegt in Historisch Antwerpen te wonen niet zou weten van het sportpaleis en omstreken?
En waarom niet? Buiten het Sportpaleis is daar niets maar dan ook niets dan een verwaarloosde en achtergestoken buurt! Daar is niets te bezichtigen of te bezoeken. Geen winkels, nada. Waarom zou je die buurt dan moeten kennen? Je rijdt er door met een tram als je van Merksem naar Antwerpen rijdt en dan zie je hoe troosteloos die buurt is. Iemand die daar niet moet zijn, kent die buurt hoegenaamd niet. Naast het Sportpaleis is er niets, aan de overkant begint de Bisschoppenhoflaan die al net zo troosteloos is en buiten een taverne en een kebabgeval ook niets waard is. Je begint pas iets op de Bisschoppenhoflaan te zien als je al dik halverwege bent, lees voorbij de brug van de azijn. En dan zijn het veelal nog allemaal firma's en hier en daar een taverne en recent een Lidl. Dus je moet het MaLoReg zeker niet kwalijk nemen dat ze daar niets kent. Moet je daar niet voor iets zijn blijf je er beter weg.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

09 feb 2019, 14:19

Prima Vera schreef:
Paul Siemons schreef:
kitten schreef:Maar ja, als je zo denkt dan kan ik je ook niet verder helpen, sorry maar voor mij lijkt dat zeer eenvoudig
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand die zegt in Historisch Antwerpen te wonen niet zou weten van het sportpaleis en omstreken?
En waarom niet? Buiten het Sportpaleis is daar niets maar dan ook niets dan een verwaarloosde en achtergestoken buurt! Daar is niets te bezichtigen of te bezoeken. Geen winkels, nada. Waarom zou je die buurt dan moeten kennen? Je rijdt er door met een tram als je van Merksem naar Antwerpen rijdt en dan zie je hoe troosteloos die buurt is. Iemand die daar niet moet zijn, kent die buurt hoegenaamd niet. Naast het Sportpaleis is er niets, aan de overkant begint de Bisschoppenhoflaan die al net zo troosteloos is en buiten een taverne en een kebabgeval ook niets waard is. Je begint pas iets op de Bisschoppenhoflaan te zien als je al dik halverwege bent, lees voorbij de brug van de azijn. En dan zijn het veelal nog allemaal firma's en hier en daar een taverne en recent een Lidl. Dus je moet het MaLoReg zeker niet kwalijk nemen dat ze daar niets kent. Moet je daar niet voor iets zijn blijf je er beter weg.
Prima Vera, ik heb het er niet over of dat de omgeving daar al dan niet "uitnodigend" zou zijn (het is daar inderdaad troosteloos) maar dat een inwoner van Antwerpen precies doet of ze nog niet eens weet waar het sportpaleis zich zou bevinden.... 

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 feb 2019, 14:36

Dat weet ze wel maar daarom kent ze de omgeving nog niet. Ik weet het Mas liggen en ik weet het Justitiepaleis liggen (oud & nieuw). Maar ik kom niet aan die kanten dus moet je mij ook niet vragen wat daaromtrent gelegen is van resto's en hotels en weet ik wat. Datzelfde gaat op voor MaLoReg.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

09 feb 2019, 16:37

Inderdaad het Sportpaleis ligt tussen de Seefhoek en Deurne Noord  twee niet erg uitnodigende buurten, maar op een boogscheut ligt het nieuwe Park Spoor Noord , een aangenaam stukje Noord Antwerpen. Het is echt maar hoe je het beziet, elke stad heeft zij goede en minder goede buurten, maar om daarom te zeggen dat je er niet wil komen . Vanaf historisch Antwerpen zoals dat hier omschreven is dan denk ik aan de kathedraal ,  ben je in 15 minuten aan het sportpaleis. 
Zelf kan ik niet verstaan dat je in de stad woont en er buurten zijn die je absoluut niet kent,  ja  iedereen is verschillend zeker. Sommigen kennen inderdaad  bv Torremolinos  beter dan hun eigen stad. 

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

09 feb 2019, 18:33

Prima Vera schreef:... Je rijdt er door met een tram als je van Merksem naar Antwerpen rijdt en dan zie je hoe troosteloos die buurt is.
Laatste keer dat ik daar in de buurt was reden de trams van Merksem daar in de pre-metro ... niks te zien dus !

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

09 feb 2019, 18:37

Enkel tram 12 rijdt er boven de grond en maar tot Sportpaleis niet verder. 

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

09 feb 2019, 18:53

kitten schreef:Vanaf historisch Antwerpen zoals dat hier omschreven is dan denk ik aan de kathedraal ,  ben je in 15 minuten aan het sportpaleis. 
8O  8O  8O
Dan zult ge toch veel peper in uw reet moeten strooien.
- - -
correctie:  je bedoelt waarschijnlijk met de tram.
Ondank is 's werelds loon

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

09 feb 2019, 19:15

Ja natuurlijk, met de 12 is het  15 minuten , met de 5 onder de grond in 11 minuten
Te voet zal dat wel een klein uurtje zijn

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

10 feb 2019, 10:51

MaLoReg schreef:Of wat zou de rede kunnen zijn (wij
hebben een héle goeie band met die mensen dus ik begrijp er niets van).
Die hopen natuurlijk op zoveel mogelijk ritten tijdens die nacht. Stel dat jij tegen middernacht klaar staat, maar dat er om kwart voor twaalf al mensen een taxi willen naar bv. Wilrijk, dan zou hij die moeten weigeren want dan kan hij niet om 12u terug zijn. Uit commercieel oogpunt begrijp ik dat heel goed. Uit menselijk oogpunt iets minder.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

10 feb 2019, 10:55

kitten schreef:Inderdaad het Sportpaleis ligt tussen de Seefhoek en Deurne Noord  twee niet erg uitnodigende buurten, maar op een boogscheut ligt het nieuwe Park Spoor Noord , een aangenaam stukje Noord Antwerpen. Het is echt maar hoe je het beziet, elke stad heeft zij goede en minder goede buurten, maar om daarom te zeggen dat je er niet wil komen . Vanaf historisch Antwerpen zoals dat hier omschreven is dan denk ik aan de kathedraal ,  ben je in 15 minuten aan het sportpaleis. 
Zelf kan ik niet verstaan dat je in de stad woont en er buurten zijn die je absoluut niet kent,  ja  iedereen is verschillend zeker. Sommigen kennen inderdaad  bv Torremolinos  beter dan hun eigen stad. 
In een boogscheut ligt alles op afstand maar wel te verstaan met een tram en die moet dan ook nog rijden. Tegenwoordig is dat al niet meer zo evident hoor.  Nieuw Park Spoor Noord, dat mogen ze van mij houden, als je ziet wat daar allemaal rondloopt. Je kan er beter wegblijven.  Maar zoals gezegd is het staking die dag en dan moet je al zeker niet op trams en/of bussen rekenen.