Elektrische autos

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

19 feb 2019, 15:02

worden met reclame rond de oren gesmeten van elektrische autos .
waar nergens sprake van is. … Hoelang is de levensduur van de batterij van die voertuigen … en … wat is de kostprijs voor een vervang batterij

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

19 feb 2019, 16:05

Sommige merken bieden een garantie van 8 jaar of 70 a 80% van de capaciteit van de batterij.
Het verschilt eigenlijk van merk tot merk.
Welke omstandigheden kunnen nadelig zijn voor de levensduur en de kwaliteit van je batterij?
Vanaf 30 graden Celsius nemen de prestaties af.
Te veel snelladen moet je vermijden.
Te snel optrekken of remmen is geen goed idee. Dit zorgt voor een lokale overhitting in de batterij.
Conclusie: ‘te’ is nooit goed, ook niet bij je elektrische wagen. :wink:
Van de prijs weet ik ook niet, dat is een goed bewaard geheim, zal wel prijzig zijn vermoed ik.
MaLoReg

20 feb 2019, 07:29

Van mijn leven ni zou ik ooit een electrische auto willen.
Waar blijft dan nog 'the fun" van autorijden: schakelen/gaz terugnemen/als 't groen licht
aanslaat trachten de eerste te zijn..........
Als dat allemaal niet meer moet kan ik evengoed binnen op mijnen stoel blijven zitten.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

20 feb 2019, 11:49

Bent u dan een zondagsrijder Maloreg 😀?
Die achter het stuur kruipt voor de fun van het autorijden?
En hoe Fun is dat nog? Samen in de file en goed wat uitstoot veroorzaken, terwijl de elektrische wagen dat op termijn drastisch moet verminderen.
En tenslotte dient een auto om je van punt A naar punt B te brengen.
Vele senioren zijn nog niet klaar voor een groene wagen (tenminste als ie rijdt op groene energie).😁
MaLoReg

21 feb 2019, 09:10

'Groene' Reini hahahaha.
Ik was helemaal geen zondagsrijder-integendeel. Jij maakt dat er van.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

22 feb 2019, 00:18

Alsof het opwekken van elektriciteit geen belasting voor het milieu vormt ... toch zoals men het nu in de nek wil duwen. Voor niets pissen de katten!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 feb 2019, 12:14

Heeft er iemand al eens nagedacht hoeveel vervuiling en nadeel voor het klimaat het vervaardigen van die accu's van die elektrische auto's en fietsen kost.
Hoeveel vervuilende en zware metalen daar aan te pas komen? Hoeveel dodelijke kinderarbeid?

Hoe wordt de elektriciteit voor die wagens opgewekt?

Er is maar één manier om proper van a naar b te geraken: te voet of met de gewone fiets.
Dat zijn er dan twee, oké...

Volgens mij zijn die elektrische wagens even smerig en belastend als de diesel, naft en LPG dingen.
De ene of de andere lobby heeft nu de overhand, tot de er weer eens iemand anders het voor het zeggen krijgt .
De kudde lemmingen die de mensen zijn volgen alweer stoemelings zonder nadenken .

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

22 feb 2019, 17:45

Elektrische wagens zijn milieuvriendelijk als je er mee rijdt : geen uitstoot van schadelijke gassen. Dat klopt.
Maar zoals reeds door anderen geschreven : het maken ervan en later het recycleren, zeker de batterijen, is allesbehalve milieuvriendelijk.
En dan iets wat velen over het hoofd zien : het opladen van de batterijen.Daarover heb ik twee bedenkingen.
Ten eerste : waar doe je dat? Voor mij persoonlijk zou het geen probleem zijn, mijn auto kan in de garage.
maar hoevelen zijn er niet die ergens wonen waar ze hun wagen "ergens in de straat" moeten kwijtraken, dus zeker niet voor hun deur.Hoe gaan die hun batterijen opladen als er géén ( zoals nu ) of véél te weinig laadpalen zijn.Want ik denk niet dat de overheid of een privaat bedrijf voldoende laadpalen zal (willen ) plaatsen om aan de noden te voldoen.

Ten tweede : waar gaan ze de nodige elektriciteit halen om al deze wagens te kunnen opladen. Ze vrezen nu al voor stroomtekorten als het een beetje koud wordt.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 feb 2019, 11:21

@MaLoReg

met een elektrische wagen op de eerste rij ben je gegarandeerd als eerste weg hoor. Die trekken op als een echte sportwagen :D

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

23 feb 2019, 11:33

E.T. schreef:
23 feb 2019, 11:21
@MaLoReg

met een elektrische wagen op de eerste rij ben je gegarandeerd als eerste weg hoor. Die trekken op als een echte sportwagen :D
Ten koste van een groot energie verbruik die dan ook zijn impact heeft op de mogelijk af te leggen kilometers, en dan sta je daar met een platte batterij en geen laadpaal in de wijde omgeving te zien.

Neen, zo lang op dat probleem batterij/opladen geen degelijke oplossing zal gevonden worden, is de elektrische wagen geen oplossing, misschien iets op waterstof …, maar ja, het "maken" van waterstof is te goedkoop ...
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

23 feb 2019, 11:38

Flupke2;

Denk niet dat we gaan stroomtekort hebben , Suez in Franse handen heeft overschot genoeg met hun kerncentrales, en ze zullen de sukkelaars van Belgen niet in de kou laten zitten maar ze wel voor de geleverde stroom laten betalen tot dat ze er warm van krijgen.
Suez weet heel goed dat ons land afhangt van stroomleveringen door het achterbaks gedoe van politiekers,
die nooit geen beslissingen nemen zoals het hoort .
We kunnen niet zonder nieuwe kerncentrales maar we kunnen wel zonder al die militaire aankopen (nieuwe vliegtuigen en fregatten, enz).
Maar daar hangt een percentje winst aanvast en aan die geleverde stroom niet en dat betaalt Jan Modaal wel wat zou je willen .

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

23 feb 2019, 13:40

Danny. schreef:
23 feb 2019, 11:33
...en dan sta je daar met een platte batterij en geen laadpaal in de wijde omgeving te zien.
Als ge zonder nafte valt kunt ge nog altijd te voet een bidonneke van 5 of 10 liter gaan halen aan de pomp 2 kilometer verder.
Een bidonneke elentriek daarentegen..... :?:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 feb 2019, 17:14

Elentriek altijd in een open emmer vervoeren :D

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 feb 2019, 18:00

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

26 feb 2019, 08:32

@popov1 je kan altijd voor deze optie gaan hé, :lol:

klikerde klik.......... https://www.youtube.com/watch?v=iEjTwsfqHOY
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: