kliniekopname - racist

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 mar 2019, 12:02

Verhuizen naar de kant van het raam gaat niet om administratieve en veiligheidsredenen.
Als dat gebeurt in het midden van een verblijf, dan bestaat de kans dat er vergissingen gebeuren met de medicatie en de eventuele andere verpleegkundige zorgen.
De patiënt staat overal geregistreerd op dat kamer nummer en die plaats in de kamer.
Ik hoop alleen maar dat jullie familielid alert genoeg gaat zijn als hij de factuur krijgt dat hij nergens een aanrekening krijgt, alsof hij in een kamer alleen heeft gelegen, wat zijn aanvankelijke aanvraag was.
Dat hij ook nergens ereloon supplement gaat moeten betalen.

mousche
Lid geworden op: 22 feb 2019, 19:09
Locatie: Sint Katelijne Waver

13 mar 2019, 17:35

Spijtig dat in sommige klinieken weinig 1 persoonskamers zijn, en als die dan niet vrij zijn ......
Hier in de nieuwe kliniek in Mechelen zijn de helft 2 en 1 persoonskamers.
Ik heb een hospitalisatie verzekering voor een 1 persoonskamer, wel duur maar als we ons iets willen permitteren in onze oude dag dan is het dit wel, ik bespaar liever op iets anders.
Ik ben geen racist maar sommige mensen houden gewoon geen rekening met iemand en dan ben je ziek en moet je het allemaal maar ondergaan.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

13 mar 2019, 20:09

Zondag heeft hij zijn eenpersoonskamer gekregen. Wat een verschil.
Inderdaad geen hospitalisatieverzekering dan kan men deze kamer niet betalen. Zij hebben dus wel de verzekering en wij ook. En spijtig genoeg hebben we'r al enkele keren van geprofiteerd.
Hij heeft daar vorige week in een colère gezegd : als er hier een VIP, een gekend politicus enz... binnen komt, zelfs niet voorzien, moeten die dan ook op een tweepersoonskamer of moeten er zieken verhuizen.
Geen antwoord op gekregen, maar ze waren wel heel kortaf tegen hem. Qua verzorging deden ze wel alles wat ze moesten doen.
Oef, hij ligt in een andere gang met ander personeel.
Wanneer naar huis ???? Hopelijk volgende week en kan men hem met een goede therapie helpen.
O ja, zijn vorige gebuur. WC proper houden deed hij nooit, niet chassen dus.
Schoonbroer iedere keer bellen, controle eisen of het proper was (niet dus) en men kwam het toilet kuisen en ontsmetten. Erg hé. En hij kon niet zelf alleen naar een ander toilet (voor bezoekers).
Wie heeft dit ooit meegemaakt of geweten ? Niemand denken we.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 mar 2019, 23:34

ik vrees meer mensen dan je zou denken....

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

14 mar 2019, 12:20

Helena, echt ????
We wisten niet dat dit zomaar kan gebeuren, dat er zulke mensen zijn.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 mar 2019, 16:10

ja doggy, ik stond al eens aan de andere kant van het bed in een ver verleden...
bij tijd en wijle was er al eens een varkensstal ipv een ziekenhuiskamer...
en soms was al je moeite letterlijk paarlen voor de zwijnen
maar ik onthou liever alle mooie momenten
Marcelv

28 mar 2019, 09:11

Mijn vrouw lag onlangs in het ziekenhuis naast een Marokkaanse
Contact was helemaal niet slecht maar sommige zaken irriteerde toch
Zij sprak sprak met een verpleegster ,en die zegde als wij onze mond eens mochten open doen wat wij meemaken
Maar zij mogen niets of niets daar over zeggen
Zegd weeral genoeg,als een Belg moeilijk doet staat het in de krant

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 mar 2019, 09:24

Ik vrees dat dan een heel brave verpleegster was.
Of ik had het voordeel van al wat ouder te zijn.
Dan kon je al wat meer bereiken.
En er zijn manieren en manieren om bepaalde situaties op te lossen...
Als je je bij voorbaat onderdanig of agressief opstelt dan kom je niet ver.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

30 mar 2019, 08:46

artikel gelezen op hln.be over zna-ziekenhuizen antwerpen door dochter die haar moeder op schandelijke wijze verloor ?
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

16 apr 2019, 16:39

vagelis schreef:
08 mar 2019, 09:19
mijn vrouw werd opgenomen, zaal van 4 want geen 1-persoonskamer vrij. op die zaal lag vrouw van vreemde origine. boeren, winden laten, bezoek (5 tot 10 personen) kwam wanneer het hen paste en bleven lang na bezoekuur. brachten eigen eten mee voor die mevrouw en één van de kinderen at het ziekenhuis eten op. na haar bezoek aan de gemeenschappelijke badkamer wc-pot en wc-bril vol bloed, vloer vol vieze doekjes enz. na opmerking hierover een verpleging kreeg ik als antwoord : het is hier een internationale kliniek ! wat het één met het ander te maken heeft is mij nog niet duidelijk. ik schreef alles neer voor de ombudsdienst. na weken nog een reactie. ik nam zelf contact. of ik het nog eens op papier wou zetten want die collega die waarschijnlijk "zaak" behandelde werkte er niet meer. dus alles nog eens op papier en persoonlijk afgegeven... is intussen paar jaar geleden, nooit iets van gehoord !
Vagelis in welke kliniek was dat? Het is maar, dan kan een mens daar rekening mee houden nietwaar...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

18 apr 2019, 08:33

U.Z.A.
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

18 apr 2019, 09:23

Mijn vrouw had er geen problemen mee met de mevrouw hoor waren vriendelijk ook de man en kinderen
Maar door gesprek met de verpleegster kwam ze te weten dat ze niks mogen vertellen
Was een verpleegster die op rust ging