kliniekopname - racist

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

07 mar 2019, 10:05

Mijn schoonbroer is maandag onverwacht tijdens een visite in de kliniek moeten blijven.
Hij vroeg een eenpersoonskamer. Die was niet beschikbaar, dus een tweepersoonskamer.
Waar komt hij terecht ?
Bij iemand die geen woord nederlands spreekt en hij kent geen frans.
Naar het schijnt is hij een racist. Dat is hij niet, maar men zou het wel worden als men zo behandeld wordt door zijn gebuur. Godver.....

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

07 mar 2019, 10:09

De grootste racisten in onze samensterving, zijn de vreemdelingen.
En ze weten zich gesteund door onze politiek tegen het eigen volk en een inquisitiecentrum zoals unia.
Ondank is 's werelds loon

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

07 mar 2019, 11:23

eerlijk ja, maior domus, er is iets van aan van wat je zegt.
anderzijds zijn ze niet allemaal zo
dat hebben wij meermaals mogen ondervinden tijdens vele ziekenhuisopnames

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

07 mar 2019, 11:42

Mijn man heeft vorig jaar november 5 dagen kliniek gehad. De eerste metgezel was een Franse allochtoon, sprak geen woord, TV keihard, trok zich niets aan, lag zo hard te snurken dat mijn man geen oog heeft dicht gedaan niettegenstaande oordoppen en slaappilletje (maar hij kloeg niet echt want hij weet dat hij zelf een snurker is). Al goed dat die maar één nacht er was. Gevolgd door een Roemeen van een jaar of 30, sprak amper een woord Engels en was de eerste nacht dat hij er was om 1u 's nachts alles terug aan 't inpakken, groot licht in de kamer aan. Bleek dat hij kwaad was dat mijn man lag te snurken en dat hij stante pede een nieuwe kamer wilde, wat dus niet aanvaard werd. 's Morgens om 7u hebben ze hem dan naar een andere afdeling gebracht. De 3de nacht een Jamaïcaan (een rasechte met dreadlocks en al) die al meer dan 20 jaar in Belgie was maar nog altijd geen woord Nederlands sprak, sprak natuurlijk wel Engels. En naar hij zelf zei moest hij geen Nederlands leren want iedereen verstond Engels. Hij was neergestoken in een café gevecht, naast dat was het wel een gezellige man die open stond voor een gesprek en een grap en een grol. Het gezelschap dat hij 's avonds had was héél wat minder: zoals al die gasten komen die binnen met véél lawaai en veel bombardoer. Om maar te zeggen, ze zijn niet allemaal slecht en 1 goeie op 3, wel dan mag je al niet meer klagen feitelijk.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

07 mar 2019, 12:04

Amaai Prima Vera nog slechter. Zijn gebuur spreekt ook frans tegen zijn vrouw en tegen de bezoekers. Schoonbroer is nog niet naar huis. Hoelang hij moet blijven weet men nog niet (kliniek in St.Niklaas, daar wonen ze ook). Wat staat hem nog te wachten ?
En men kan dit NOOIT goedpraten. Over NIEMAND.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

07 mar 2019, 16:43

Helena van Troje schreef:
07 mar 2019, 11:23
anderzijds zijn ze niet allemaal zo
De uitzonderingen vervolmaken de regel. :wink:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

07 mar 2019, 21:32

De eerste keer lag hij naast een Turkse heer van respectabele leeftijd.
Ook de mevrouw was niet meer van de jongsten.
Wij waren toen meer van de leeftijd van hun kinderen.
Zo een lieve, bezorgde, attente mensen.
Ik denk er nog met warmte aan terug.
De laatste keer was het een Marokkaanse man ook al vrij oud.
Veel bezoek, maar dat hadden wij ook, tja...
Maar het respect dat die kinderen hadden voor hun "baba".
Even goed voor mijn man.
Altijd een vriendelijke goede dag, hoe gaat het?
Ooit lag hij naast een Belgische man.
Ziek, oké, maar zagen jongens en klagen en reclameren.
Hooghartig tot en met.
Gelukkig had hij een toffe echtgenote.
Zo zie je maar....

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

08 mar 2019, 09:19

mijn vrouw werd opgenomen, zaal van 4 want geen 1-persoonskamer vrij. op die zaal lag vrouw van vreemde origine. boeren, winden laten, bezoek (5 tot 10 personen) kwam wanneer het hen paste en bleven lang na bezoekuur. brachten eigen eten mee voor die mevrouw en één van de kinderen at het ziekenhuis eten op. na haar bezoek aan de gemeenschappelijke badkamer wc-pot en wc-bril vol bloed, vloer vol vieze doekjes enz. na opmerking hierover een verpleging kreeg ik als antwoord : het is hier een internationale kliniek ! wat het één met het ander te maken heeft is mij nog niet duidelijk. ik schreef alles neer voor de ombudsdienst. na weken nog een reactie. ik nam zelf contact. of ik het nog eens op papier wou zetten want die collega die waarschijnlijk "zaak" behandelde werkte er niet meer. dus alles nog eens op papier en persoonlijk afgegeven... is intussen paar jaar geleden, nooit iets van gehoord !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

08 mar 2019, 10:05

Met een Vlaming op één kamer kan je even goed pech hebben. Mijn man heeft zo eens ene naast hem gehad die absoluut geen alcohol mocht hebben vanwege zijn medicatie. Maar het was blijkbaar een alcoholieker. Te pas en te onpas kwamen er daar kameraden op bezoek met hele ladingen blikjes bier en veel lawaai. Tegen de avond was die man zó zat dat hij de hele gang op stelten zette. Van slapen was er geen sprake. Mijn man heeft dan, 'op eigen risico' zoals dat dan heet, een dag vroeger dan voorzien het ziekenhuis verlaten.

Vorig jaar lag er een Noord-Afrikaan bij hem op de kamer. Mens sprak buiten zijn eigen taal alleen een klein beetje Frans. Maar was zeer beleefd, bezoek was rustig, totaal geen last mee gehad. Hij kwam me zelfs nog een hand geven toen hij vertrok.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

08 mar 2019, 10:12

volledig akkoord myriam, kan zowel met vreemdeling als met landgenoot gebeuren... ik vond reactie verpleging even erg zo niet erger dan gedrag patiënte... ook de reactie (= geen reactie) van ombudsdienst is verwerpelijk !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

08 mar 2019, 10:24

Wat ombudsdiensten in ziekenhuizen betreft: daar ga je bij de duivel te biechten....
Als je weet da tin een ziekenhuis ergens de hoofdgeneesheer ombudsman was, dan weet je genoeg.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

08 mar 2019, 12:05

doggy schreef:
07 mar 2019, 10:05
Mijn schoonbroer is maandag onverwacht tijdens een visite in de kliniek moeten blijven.
Hij vroeg een eenpersoonskamer. Die was niet beschikbaar, dus een tweepersoonskamer.
Waar komt hij terecht ?
Bij iemand die geen woord nederlands spreekt en hij kent geen frans.
Naar het schijnt is hij een racist. Dat is hij niet, maar men zou het wel worden als men zo behandeld wordt door zijn gebuur. Godver.....
[/quote

Die laatste zin versta ik dus niet.
Die andere mens kan er toch niet aan doen dat hij geen Nederlands verstaat of praat.
Je gaat toch ook niet naar een ziekenhuis om te kletsen, wel om te genezen.
Aangename kamergenoot of niet heeft niets te maken met nationaliteit, er zijn ook Belgen
die er letterlijk een boeltje van maken.
Ik heb ooit bij een jonge Belgische vrouw gelegen, die gooide alles tegen de vloer, de kamer leek uiteindelijk
op een varkensstal.
De verpleging zei of ondernam niets, toen heb ik even mijn mond open getrokken en dan was het toch
opruimen geblazen.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 mar 2019, 13:16

maior domus schreef:
07 mar 2019, 10:09
De grootste racisten in onze samensterving, zijn de vreemdelingen.
En ze weten zich gesteund door onze politiek tegen het eigen volk en een inquisitiecentrum zoals unia.
dat klopt in grote lijnen toch hoor

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

09 mar 2019, 08:07

verhaegen schreef:
08 mar 2019, 13:16
maior domus schreef:
07 mar 2019, 10:09
De grootste racisten in onze samensterving, zijn de vreemdelingen.
En ze weten zich gesteund door onze politiek tegen het eigen volk en een inquisitiecentrum zoals unia.
dat klopt in grote lijnen toch hoor

Zeer juist
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

10 mar 2019, 11:20

Gisteren terug op visite geweest en zijn gebuur was naar huis. Hij moest normaal de dag ervoor al weg zijn, maar wou niet. Wie begrijpt dat dat kan ?
Hij had eergisteren in de vooravond 3 dubbele portie frieten laten komen door een 'delivery'. Ik weet het exacte woord hiervoor niet, maar men begrijpt dit wel. Hij deed dit regelmatig.
Gisteren heeft men zijn deel van de kamer niet gewoon opgekuist, maar extra ontsmet.
Meneer ge kunt nu aan tafel, aan het venster eten. Nee merci wat was dat een vuilen boel en ik geloof niet dat het ooit proper kan worden.
1 persoonskamer kan hij niet krijgen. Met zijn bed naar het venster verhuizen kan ook niet.
Hij zou eens buiten kunnen kijken, want zijn gebuur deed altijd die gordijn tussen de 2 bedden volledig open zodat hij niets zag. En men dierf er niet aankomen.
Wel heeft het personeel, ook diegene die poetsen, gezegd dat dit één van het ergste gevallen is dat men tegenkomt.
Waarom hebt ge mij dan hier gelegd ? Antwoord : wij beslissen niet. Nee maar ge kunt wel laten weten aan diegene die beslist wat er daar allemaal gebeurd. Geen antwoord.
Schoonbroer zegt tegen ons en dan weet ge nog niet alles van wat hier gebeurd is.
Hij heeft tegen ons wel gezegd 'erger dan dedienen kan niet'. Hopelijk is dat waar en mag hij vlug naar huis.