Waar kan ik zoiets vinden?

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

30 mar 2019, 15:23

Hellokes de "klussers", en dit is niet slecht bedoeld, ik ben op zoek naar de naam van wat hieronder te zien is, of nog beter waar ik dit kan vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Het dunne deel is 6 mm diameter, en 42 mm lang, het dikkere deel is 10 mm diameter en 12 mm lang, en die kraag is 18 mm diameter en 2 mm dik, het laatste deel is 5 mm diameter en ook 5 mm lang.

Dit voorwerp wordt als een soort borgpen gebruikt, om twee toestellen aan elkaar te klinken

Afbeelding

Afbeelding

Die borgpen wordt in die gaten gestoken, en als men goed kijkt op het laatste beeld belet een soort metalen knikkertje (volledig links op die borgpen te zien) dat die borgpen er zo maar uit kan komen.

Het is door het indrukken van het bovenste deel dat die knikker in die borgpen kan verdwijnen en zo die borgpen uit die gaten kan gehaald worden.

Wel, ik zou een dergelijke borgpen nodig hebben om in een gat van 8 mm diameter te gebruiken.

Waar kan ik zo iets vinden?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

05 apr 2019, 11:27

waar dat ge die gaat vinden weet ik niet , bij de dealer van het merk van de fiets denkelijk
dat ge zoiets zelf kunt maken wél
stukje allu-buis en een veertje met kogel der op (bladveer met kopje )
waar kunt ge die nu alweer verkrijgen hé , in campingshops hebben ze dergelijke platte v veertjes met ...
https://www.campshop.nl/shop/tentenenlu ... e=1&view=5

ps
ik denk dat het onderdeel niet origineel is
t'is me te lang en die kop is niet ......
tenzij het voor dergelijks uit te breiden is met een fietskar of dergelijks

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

05 apr 2019, 15:57

Verhaegen, bedankt voor jou belangstelling.

Dergelijke borgpennen zijn wel in de handel te vinden, zie mijn screenshot, maar het probleem is dat dit met een te groot aantal is, ik heb er maar 2 nodig :lol:

Afbeelding

Ik heb mijn probleem voorlopig opgelost (tot ik misschien toevallig een winkel zal vinden die dergelijke borgpinnen in detail verkoopt) door gebruik te maken van een staafje van 8mm diameter met een platgeklopt deel, en O ringetjes om het uitvallen te beletten.

Afbeelding

Nadeel, men kan die ringetjes verliezen, maar daarvoor heb ik er ineens twee gebruikt :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

05 apr 2019, 16:28

gaatje door die pin boren en een insteken

Afbeelding

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

05 apr 2019, 17:20

Is ook een mogelijkheid, bedankt.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

06 apr 2019, 08:26

Danny ,

Normaal staat dat onder borgpennen , maar typ het in en druk eens op afbeelding .
Misschien kom je dat tegen , en druk je op die afbeelding en dan kom je op die site terecht .
Of anders onder algemeen en dan ook op afbeelding drukken .

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

06 apr 2019, 09:12

Ik heb dit reeds laten verstaan …
Danny. schreef:
05 apr 2019, 15:57
Verhaegen, bedankt voor jou belangstelling.

Dergelijke borgpennen zijn wel in de handel te vinden, zie mijn screenshot, maar het probleem is dat dit met een te groot aantal is, ik heb er maar 2 nodig :lol:

Afbeelding
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

06 apr 2019, 09:18

Hier kan men ze per stuk bestellen,
tabel met alle afmetingen in mm.
inch maten hebben ze ook.

https://www.fixtureworks.net/store/pc/A ... -c1234.htm
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

06 apr 2019, 09:33

Hey, bedankt voor dat opzoekingswerk, er is daar inderdaad veel te vinden.

Nu uitzoeken welk "ding" ik nodig heb.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

06 apr 2019, 16:19

@Benq, ik ben daar eventjes gaan kijken om te bestellen, maar, ten eerste is dit niet gratis (35€ voor twee stuks), had ik ook niet verwacht dat het gratis zou zijn, maar de transportkosten, daar ben ik van mijn stoel gevallen, en dan nog het risico van verloren gelopen zending, het is het mij niet waard, sorry, maar toch bedankt.

Ik ga het bij mijn staafjes met O ringen houden, en ga met dat "uitgespaarde geld", een terrasje gaan doen nu het mooie weer er zit aan te komen, zie hier viewtopic.php?f=60&t=200957&sid=8942dc8 ... 0f6c2b2e46 hoe ik met mijn echtgenote op wandel kan gaan met wat ik bedacht heb en dat met hulp van vrienden gerealiseerd werd (fotoojes zullen op deze link later toegevoegd worden)…

Bedankt iedereen, en zou er toch iemand een detail handel in België vinden, graag.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender