Vergif

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.
Marcelv

10 apr 2019, 09:25

De gewone man mag geen roundup meer gebruiken
Tuinmannen nog wel
Maar landbouwers ook nu moet u eens rond rijden omgeving brasschaat achterbroek. Kalmthout Essen gooreind wuustwezel Loenhout
U weet niet wat gezien hectaren en hectaren grasvelden zijn kapot gespoten met vergif hoe dit op een jaar of twee is toegenomen niet te geloven
Kunnen deze gronden ooit nog biologise gronden worden denk het niet
Paar weken terug waren alle velden mooi groen men zou nu eens met een drone of vliegtuig foto moeten nemen uit de lucht ,de foto s zouden alleen maar geel kleuren
Want ik zie alleen maar de velden die langs de weg liggen,hoeveel vergif daar voor nodig is roundrup of niet maar is een massa vergif voor nodig

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

10 apr 2019, 15:48

Eerst een kleine opmerking : Roundup werd niet verboden omwille van zijn merknaam, wel omdat het actieve product " glyfosaat " was. Er waren ook andere merken met hetzelfde glyfosaat als actief product, en ook die mochten niet meer gebruikt worden . Momenteel is er opnieuw ROUNDUP in de handel dat wael mag gebruikt worden omdat het actieve bestanddeel een toegelaten product is ( de naam van het bestanddeel ontsnapt me )

Wat betreft het sproeien van de velden door landbouwers : er bestaan producten die op een veilige, voor mens en dier onschadelijke manier kunnen en mogen gebruikt worden om onkruid te vernietigen vooraleer de grond te bewerken.En sommige , niet alle, van deze producten mogen ook in de biologische teelt gebruikt worden.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 apr 2019, 09:16

vandaar dat de mensen hun lichaam verzadigd geraakt met vuiligheid en de alsmaar toenemende kankers
van al dat zogezegd onschuldig toegelaten middelen
daar is ook géén redelijkheid méér in te vinden , alsmaar extremen
ik heb het ook gezien hoor
en als ge dan nog weet dat er gedaan wordt voor er gepland wordt , tussentijds nog is een paar keer , en dan 14 dagen voor het oogsten nog is , dan weet ge het wél zekers
dat het op de oude manier niet meer gaat is bekend , de omschakeling duurd een tijd
maar der zijn andere belangen in héél dat .....

ps.
neen ik ben zeker géne groene , die lijken me te hard op politiekers , of op paarden met oogkleppen
Marcelv

11 apr 2019, 10:52

Het vergif word op het gras gespoten gras neemt het op en is dood
Maar dan word het omgeploegd en gaat het in de grond jaar na jaar
Zijn deze producten echt niet slecht,terwijl ik in Nederland in een tuincentrum was
Waar men roundup nog vrij kan kopen,de verkoper vergeleek roundup met andere producten
Waar niets over gezegd word met het zelfde vergif in
Gisteren nog vroeg ik een landbouwers zoon over wat men allemaal op de velde spoot. Zijn reactie een glimlach,en een beetje rond de pot draaien

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 apr 2019, 14:05

een bepaald product gebruikt in de drukkerij mocht niet meer gebruikt wegens schadelijk
vervangen door een ander product dat zogezegd niet schadelijk was, maar nog veel giftiger dan het voorgaande...
ze maken ons wijs wat ze willen
wij zijn toch niet in de mogelijkheid alles na te gaan

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

16 apr 2019, 16:18

Mijn verstand is te klein voor de huidige wetgeving op het verbod op glyfosfaat. Een landbouwer mag het wel op zijn gronden spuiten, maar ik mag een repeltje aarde van een 10cm breed, 70m lang doch tegen een Bekaert draad niet onkruidvrij houden. Nochtans, door die Bekaert draad is het me onmogelijk om deze bestrijding met hete lucht of brander uit te voeren. Het enige wat men bereikt is dat men een mens moedwillig maakt.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

17 apr 2019, 08:30

in het weekend naar pelckmans in turnhout geweest, daar stond de roundup nog te koop.
:roll:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

17 apr 2019, 08:36

heb ik ook gezien , maar was toch precies die nieuwe round up volgens mij

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

17 apr 2019, 11:12

verhaegen schreef:
17 apr 2019, 08:36
heb ik ook gezien , maar was toch precies die nieuwe round up volgens mij
Roundup is inderdaad opnieuw te koop , maar het werkende bestanddeel is niet meer het verboden glyfosaat maar iets anders , namelijk pelargonzuur.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

17 apr 2019, 11:33

flupke2 schreef:
17 apr 2019, 11:12
… maar het werkende bestanddeel is niet meer het verboden glyfosaat maar iets anders , namelijk pelargonzuur.
En nog zo efficiënt als vroeger?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

17 apr 2019, 14:17

Danny. schreef:
17 apr 2019, 11:33
flupke2 schreef:
17 apr 2019, 11:12
… maar het werkende bestanddeel is niet meer het verboden glyfosaat maar iets anders , namelijk pelargonzuur.
En nog zo efficiënt als vroeger?

Groetjes

Danny
Ik heb het nog niet gebruikt, over de werking kan ik dus weinig vertellen :)