Loze telefoonoproepen

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

13 apr 2019, 14:39

Regelmatig word ik via de vaste telefoonlijn opgebeld door vreemde nummers.
Als ik opneem komt er geen reactie. Is dat een onschuldig spelletje zoals "belleke-trek"
of schuilt daar meer achter?

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

13 apr 2019, 14:52

Als ik me niet vergis, werd er hier ergens op een vraag over "vreemde" oproepen
gereageerd, Lukas.
Ik kreeg die ook af en toe en ik heb nummerherkenning.
'k Heb die nummers dan opgezocht via Google en vaak merkte ik,
dat ik niet de enige ben …
Soms zijn het wel nummers van callcenters.

Vroeger nam ik die op en haakte meteen weer in .
Sinds ik die gewoon laat rinkelen, is dat na een tijdje opgehouden.

Gisteren kreeg ik wel een oproep uit Frankrijk, zag ik .
Niet op gereageerd .

Wel vervelend !
Maar geduld wordt ook hier blijkbaar beloond :wink: (bij mij tenminste)

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

13 apr 2019, 15:03

Afbeelding


Op deze topic werd het probleem aangekaart :wink:
Overige vrije tijd / hobby's - onbekende nummers

Uw vraag was wel : " schuilt daar meer achter "
ben er ook benieuwd naar.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

14 apr 2019, 08:53

Doe zoals wij, als je een gsm heeft zeg dan uw vaste lijn op, deze vaste lijn kost gemiddeld 20 a 26 euro per maand naargelang de opties die je daar op heeft, en je bent van die vervelende telefoontjes vanaf.
De meeste gsm abonnementen zijn inclusief belminuten, zo heb je al eentje voor 8 euro per maand met 150 minuten belkrediet, of 18 euro per maand onbeperkt bellen, data 1GB inbegrepen maar dat gebruik je zelden want waar je kan gebruik je wifi..
Wij hebben allebei een abonnement van 8 euro 150 min en wij komen daarmee toe, dan doen wij nog altijd 15 euro per maand profijt,
Natuurlijk bellen wij als het nodig is en hangen geen uren aan de telefoon zoals de meeste huisvrouwen, ai……...
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:
Ice

14 apr 2019, 14:57

Er zijn nog twee lijsten: Robinson Mail (om geen reclame per post meer te ontvangen) en Robinson Phone (om geen reclame-aanbiedingen per telefoon meer te ontvangen).

https://moneytalk.knack.be/geld-en-beur ... 81831.html

http://www.robinson.be
U wenst geen ongevraagde reclame op uw naam meer te ontvangen via de post of de telefoon, van geen enkel bedrijf dat lid is van de bdma (Belgian Direct Marketing Association)?
De Robinson en bel-me-niet-meer lijsten bieden u de oplossing.
De Robinson lijst geldt echter niet voor buitenlandse bedrijven dus is het aan te raden je ook aan te melden voor de bel-me-niet-meer lijst.

https://moneytalk.knack.be/geld-en-beur ... 61753.html

https://www.dncm.be/nl/

https://economie.fgov.be/nl/publicaties ... meer-lijst

Ik heb nooit meer last van ongewenste oproepen op de vaste telefoonlijn gehad sinds ik aangemeld ben bij beide.
Tegenwoordig is het opletten geblazen met al die oplichters...vorige week nog kreeg een vriend telefoon van een oplichter die belde en zich voordeed als microsoft medewerker in gebroken engels om in zijn computer te geraken.
Ook worden nog steeds mensen opgelicht en bestolen door hun bankgegevens en zelfs code 8O te ontfutselen via de website 2de hands....deze week nog in het nieuws geweest.
Voorzichtigheid is geboden.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

14 apr 2019, 18:22

@ benq : Mijn vaste lijn zit in een pakket TV-PC-Tel., alles samen +/- 40 € p.m.
GSM enerveert me. Ik wil niet altijd en overal bereikbaar zijn.
Je kan hem natuurlijk uit zetten, maar daar heb je hem ook niet voor nodig.

@ Ice : Het gaat niet om telefonische reclameoproepen.
Men zwijgt gewoon aan de andere kant.
Ice

15 apr 2019, 07:22

@Lukas: een pester of stalker dan? Of inbreker om te kijken of er iemand thuis is?
Heb je al eens 1919 gebeld net na zulke oproep? Bij telenet krijg je dan het telefoonnummer als het geen privénummer is.
Tijdstippen precies noteren en klacht doorgeven aan (telenet of proximus?) en als het blijft aanhouden en je bent ongerust of het wordt te frequent en vervelend, dan kun je ook naar de politie stappen.
Zij vertellen je niet wie het is maar de oproeper krijgt dan een waarschuwing...dat heb ik ooit voorgehad met een stalker...

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

15 apr 2019, 09:38

Ice schreef:
15 apr 2019, 07:22
@Lukas: een pester of stalker dan? Of inbreker om te kijken of er iemand thuis is?
Heb je al eens 1919 gebeld net na zulke oproep? Bij telenet krijg je dan het telefoonnummer als het geen privénummer is.
Tijdstippen precies noteren en klacht doorgeven aan (telenet of proximus?) en als het blijft aanhouden en je bent ongerust of het wordt te frequent en vervelend, dan kun je ook naar de politie stappen.
Zij vertellen je niet wie het is maar de oproeper krijgt dan een waarschuwing...dat heb ik ooit voorgehad met een stalker...
Dank voor de tips. Ga ik zeker rekening mee houden!

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

15 apr 2019, 10:21

nummer blokkeren op telefoon.