Inkomen zwakkere klasse

Hier is plaats voor openbaar debat.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

13 apr 2019, 14:34

pol55 schreef:
13 apr 2019, 13:50
Uiterste houdbaarheidsdatum voor de beloftes 26 mei 2019. En dan NATUURLIJKS NIKS......want het politiek draagvlak is dan niet haalbaar....
Niet alleen het draagvlak maar vooral de centen !
Er begint er ene 'show me the money' te roepen, een andere wil de schuldenberg enigszins verlagen en een andere zit met digitale stroommeters in zijn strot. Er mogen geen nieuwe belastingen komen, de files worden nog wat langer ...
Wat verwachten de Vlaamse kiezers eigenlijk ?

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

20 mei 2019, 08:46

1 op de 4 Vlamingen voelt zich arm: “Risicogroep wordt steeds groter” HLN 20-05-2019.

Als burgers van dit land krijgen we op 26 mei een (water)kans om dit "ernstig probleem" te helpen verbeteren. Als ik echter vaststel dat de prognose (peilingen) van de toekomstige regeringsdeelname altijd opnieuw de OVLD erbij nemen zal dit "ernstig probleem" nog ERGER worden. De zwakkere "klasse" zal dan stilaan maar zeker gedoemd worden om te OVERLEVEN.....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
Fazal

20 mei 2019, 11:43

pol55 schreef:
20 mei 2019, 08:46
1 op de 4 Vlamingen voelt zich arm: “Risicogroep wordt steeds groter” HLN 20-05-2019.

Als burgers van dit land krijgen we op 26 mei een (water)kans om dit "ernstig probleem" te helpen verbeteren. Als ik echter vaststel dat de prognose (peilingen) van de toekomstige regeringsdeelname altijd opnieuw de OVLD erbij nemen zal dit "ernstig probleem" nog ERGER worden. De zwakkere "klasse" zal dan stilaan maar zeker gedoemd worden om te OVERLEVEN.....
https://www.hln.be/de-krant/1-op-de-4-v ... ~a7629f73/

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

05 aug 2019, 16:30

Ik vermoed dat er wel een licht verschil is tussen arm zijn en zich arm voelen. Mijn schoondochter werkt op een bepaalde dienst waar bepaalde gevallen van het hierboven vermelde behandeld worden. Een klassieker is dat er zijn die 3 keer op vakantie gaan, naar minstens 4 festivals gaan, een abonnement op de voetbal hebben, de laats smartphone hebben , wekelijks op restaurant gaan, een vaste som aan minstens één Ali Mentatie betalen en geen geld genoeg meer overhouden om de schoolrekening van de kinderen te betalen. Verder zie ik hier in de omtrek mensen die zich arm voelen omdat de buur een Porche heeft en zijzelf een Dacia. Dus ik ben van gedacht dat armoede veelal (er zijn echt schrijnende gevallen) tussen de oren en de ogen zit.
De zon is gratis voor iedereen