Inkomen zwakkere klasse

Hier is plaats voor openbaar debat.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

03 dec 2018, 12:07

Phoebe schreef:Wij kunnen er een eindje over gaan filosoferen  nietwaar … Ik zit hier nu toch maar  met mijn bescheiden maar lekker theetje, uit een supermarkt- mok , aan mijn PCtje het rustig naar binnen te slurpen  en  word  ondertussen al 16,5 jaar door de staat betaald om niks te doen . Elke maand liggen ze er .. de centjes . ' t Zijn geen grote hopen maar ik ben er tevreden  mee . Dat is het geheim, content te zijn  en zich uiteindelijk beter te voelen dan die rijke smachten.
Als ik straks , of morgen of wanneer ik dat wil een fijne wandeling maak in de natuur dan ben ik rijker dan die 'zakenman' die zich zit te stressen voor zijn volgend miljoen  ...

 Deze middag een verzorgd warm maal  smakelijk opeten dat ik deze morgen zelf heb voorbereid.

Mijn goedkope kunst aan de muur brengt mij ook genoegen , mijn auto brengt me waar ik wil , ik kan als ik dat wil elk jaar een reisje maken en dan kies ik , echt hoor , voor die paar dagen een 4 en soms al eens een 5 sterren hotel. Ik hou van wat comfort in mijn oude dagen .
Mijn glas wijn kies ik met zorg , het hoeft geen Château Petrus te zijn. Die drink ik in een super comfortabele zetel. Ik slaap op ook een fijn matras.
Heb door werken en zorgen  en sparen een gezellige woonst verworven  en heb voor , wanneer het  voor ons ook begint te pikken, een goeie ziekenhuisverzekering. Méér moet dat niet zijn vind ik .

Zijn wijn zal een groot merk geweest zijn en zijn zetel veel duurder en door binnenhuisarchitecten aangeprezen waarschijnlijk   et alors ?

Weet je , toen ik nog werkte hadden wij in het bedrijf de mogelijkheid om warm te eten uit de gaarkeuken . Ik deed dat niet omdat ik elke dag zelf een gezonde maaltijd voor mijn gezin verzorgde . Dat vroeg om inspanning  en inzet maar ik durf er op zweren dat wij beter en smakelijker aten dan onze grote bazen die wèl in de kantine het prakje gingen opeten , zo vlugvlug   hap- slik- weg tussen hun druk- druk -drukke en belangrijke telefoons en beslissingen .

Pfff.. ze mogen het hebben, uiteindelijk liggen ze , à la fin , ook even stijf in hun kist , zonder franje  en even arm voor de eeuwigheid ,   net als hun simpelste werknemer ..
Je bent een wijs mens Phoebe...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

03 dec 2018, 12:13

Jockey schreef:
Je bent een wijs mens Phoebe...
Dat zijn er dan al, euh, ...2 , geloof ik...?

De oh zo heerlijke lof van "ikke, en...de rest kan deftig stikken...

Heeft vele gezichtjes...al naargelang...en nog veel meer uitingen...

Het zwelgen in materiële "weelde"  weze hun gegund...indachtig hun spreuk: eerst oompje dan pas...

Amen...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

03 dec 2018, 12:29

[Dat zijn er dan al, euh, ...2 , geloof ik...?

De oh zo heerlijke lof van "ikke, en...de rest kan deftig stikken...

Heeft vele gezichtjes...al naargelang...en nog veel meer uitingen...

Het zwelgen in materiële "weelde"  weze hun gegund...indachtig hun spreuk: eerst oompje dan pas...

Amen...[/quote]

Specspeer Uw beoordelingsvermogen zonder dat je de mensen van nabij kent is misschien bewonderenswaardig voor Uw gelijken, maar zegt véél meer over Uzelf dan over Mij of pakweg Phoebe...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

03 dec 2018, 12:33

Ho maar , neen hé  manneke !   Ik betaal braaf mijn belastingen , stort al eens wat voor een goed doel en wat ik heb daar heb ik zelf voor gewerkt,  gezorgd en  vooral gespaard  ! . Vele jaren lang  en daarbij mijn prioriteiten in de ogen gekeken .
Ik laat me dus geen extra (!) geweten schoppen. Dat is te gemakkelijk .  Ik ben niet de Moeder Theresa van de wereld hé ? 
Ik noem dat noodzakelijk egoïsme want 'ikke' , man , ik kan dat niet oplossen hé voor de wereld ?!  Zorgzaam omspringen met wat je wèl hebt en  spreekwoordelijk geen Euro willen wanneer je maar 50 cent bezit daar ligt de kunst. Dat is al méér dan genoeg voor een eenvoudige volksvrouw die door de jaren door haar verantwoordelijkheden kent en opneemt voor een gezin . Indien iedereen dat doet dan is de doorsnee direct een pak beter .

En ja , er zullen er altijd tussen de mazen van 't net vallen, dat is jammer en ook wel erg te noemen  en ja ik heb compassie met al dat leed ..  maar daar dienen mijn belastingen  (de helft  notabene van wat ik bijna 40 jaar  verdiende ) dan voor  toch ? . En op mijn pensioen betaal ik ook nog belastingen !
Niet content met wat je (maar) hebt of met de beslissingen van de 'leiders' ?  Ok , ga dan op de barricades staan of doe er wat aan in het stemhokje  !

Het leed van de wereld is schrijnend en wanneer ik die  uitgehongerde kinderen in Jemen zie liggen dan siddert de verontwaardiging door mijn lijf .  Maar in o.a. Herstal sturen ze  wapens naar ginder zodat ze elkaar ginder kunnen kapotschieten  en laten creperen.  Wijs er die linkse Walen op en ze kijken weg  en zijn doof aan beide oren . 

Maar , het  ging hier echter over de ' rijken' , bij wie ik mezelf rijker voel dan hen !   Dat meen ik volop ,  wanneer ik mijn zegeningen optel en naast hun miljoenenbergen  leg ter vergelijking  en ....welke ze uiteindelijk niet (kunnen) meenemen in hun kist .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

03 dec 2018, 18:46

Je zal maar je skivakantie ergens moeten doorbrengen, of in Polen bij de klimaattop aanzitten, en je moet bekennen, willen of niet, dat je een Belg bent...
In het volle besef dat iedereen ter plaatse goed weet dat 1 op de 5 kinderen in België verplicht wordt op te groeien in armoede...

Je raakt het NVA-etiket op die plekken nooit meer kwijt, er ooit moeten terugkeren is dan ook je grootste nachtmerrie...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

03 dec 2018, 19:13

Ben het volledig met Phoebe eens. Wie het kleine niet apprecieert... Peckspeer je bent een cynisch triest mens. Zou zo niet willen (kunnen) leven.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

03 dec 2018, 20:11

pcekspeer schreef:Je zal maar je skivakantie ergens moeten doorbrengen, of in Polen bij de klimaattop aanzitten, en je moet bekennen, willen of niet, dat je een Belg bent...
In het volle besef dat iedereen ter plaatse goed weet dat 1 op de 5 kinderen in België verplicht wordt op te groeien in armoede...

Je raakt het NVA-etiket op die plekken nooit meer kwijt, er ooit moeten terugkeren is dan ook je grootste nachtmerrie...
Denk jij nu écht dat die armoede in b.v. Frankrijk beter is? Trouwens de armoede zal pas dalen wanneer de illegalenstroom stopt.
Immers onze linkser dan linkse debiele landgenoten tellen die aantallen er altijd maar bij.
En wat vindt jij nu, dienen we deze illegalen maar ineens een riant inkomen toe te kennen? Dénk het niet!
Dus zo zie je maar dat dit allemaal draait rond politiek gewin, met als aanstokers de geitenwollensokken partijtjes...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
Fazal

03 dec 2018, 20:21

Jockey schreef: 
Denk jij nu écht dat die armoede in b.v. Frankrijk beter is?
Trouwens de armoede zal pas dalen wanneer de illegalenstroom stopt.
Tel er maar al die gelegaliseerde bij, die kan men al niet meer stoppen.
En trouwens, ook dat, zal nooit meer stoppen!

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

03 dec 2018, 20:40

pcekspeer schreef:Je zal maar je skivakantie ergens moeten doorbrengen, of in Polen bij de klimaattop aanzitten, en je moet bekennen, willen of niet, dat je een Belg bent...
In het volle besef dat iedereen ter plaatse goed weet dat 1 op de 5 kinderen in België verplicht wordt op te groeien in armoede...

Je raakt het NVA-etiket op die plekken nooit meer kwijt, er ooit moeten terugkeren is dan ook je grootste nachtmerrie...
Ook de moeite om eens te lezen: Ook hebben vluchtelingen de eerste 7 jaar van hun verblijf in Denemarken slechts recht op de helft van een leefloon van een Deen, zelfs al hebben ze een verblijfsrecht en volgen ze taallessen of andere verplichte opleidingen. 

Komt uit onderstaande link:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/12/03 ... verbannen/
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

03 dec 2018, 20:42

Diep beschaamd: 1 op 5...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

03 dec 2018, 22:19

pcekspeer schreef:Diep beschaamd: 1 op 5...
En wat heb jij daar dan zoal aan gedaan behalve dag in dag uit welzijnswerker spelen op je pc?

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

03 dec 2018, 23:05

MichelN schreef:
pcekspeer schreef:Diep beschaamd: 1 op 5...
En wat heb jij daar dan zoal aan gedaan behalve dag in dag uit welzijnswerker spelen op je pc?
Dat jij en ook anderen, al lang de schaamte voorbij zijn, is geweten.
Maar, niks om je schuldig over te voelen, iets wat je nooit hebt gehad kan...

:lol:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

03 dec 2018, 23:07

Phoebe schreef: Het leed van de wereld is schrijnend en wanneer ik die  uitgehongerde kinderen in Jemen zie liggen .
Hier: 1 op 5...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

04 dec 2018, 08:28

Alle dagen, jaren, staan er de  opnieuw en opnieuw de zogenaamde kwetsbare families met hun kinderen aan het asielloket  . Ongeschoold , vreemde taal, andere religie en cultuur welke  hen niet toelaat om in westerse normen te integreren, de uitzonderingen te na genomen.  Toekomstige leefloners , steuntrekkers voor het leven . Ingevoerde armoede.
Ik denk dat , wanneer het zo verder gaat , het percentage van 1 op 5 zelfs een understatement zal worden.
Het is als water naar de zee dragen .
Nu zijn het de Palestijnen die  volop de weg naar  den Belgique gevonden hebben . Ze reizen over Turkije of Spanje  naar Nederland en zakken dan af naar België omdat het hier zo goed is om asiel aan te vragen en  nadien om te verblijven en omdat er hier 3 talen gesproken worden ( eigen stelling gisterenavond gehoord op TV) ?!
Ginder en overal in de wereld vanwaar ze naar hier afzakken is er oorlog , geen werk , armoede , terreur en crimineel /onbekwaam /corrupt  leiderschap  en uitgerekend al onze mensen alhier en ik  zouden ons moeten schamen ??

Ik had graag eens de kinderarmoede percentages gezien in de huidige communistische landen waar men aan  dé door hèn geprezen regel van 'eerlijke' verdeling doet waar men zich laat op voorstaan !?.
Deze cijfers zullen dan echter vnl. uit die van hun 'eigen' volk bestaan vrees ik . Hun 'eigen' armoede vlucht er immers ook weg d.i. als ze al uit hun land zouden kunnen vluchten.
Men kan ook selectief beschaamd zijn hé ?!

Als ik al aan het georganiseerd poppenspeltheater in Polen zou gaan meekijken en ondertussen rijkelijk mee eten en drinken  en logeren in dure hotels dan zou ik zeggen dat ik een welmenende , héél mijn leven belasting betalende Vlaming ben , eerder dan une Belge ( héél andere perceptie)  en uitleggen hoe de vork oorzakelijk aan de steel zit  en dan ook terloops vragen aan  deelnemers uit andere landen  , daar  waar ze  dus ook volop aan   armoede-migratie doen,  hoe het bij hèn zit met de cijfers ?!
Skiën dan ,  goh ,  heb ik  ook  nooit gedaan . Toen ik  jonger was en  nog soepel genoeg was om het aan te kunnen leren had ik er geen geld voor (veel te duur !) . Het was  toèn mijn tijd van werken , zorgen en sparen en  àltijd de tering naar de nering zetten . Onze sneeuwpret beperkte zich destijds tot een sneeuwman maken in ons tuintje of wandelen in het  besneeuwde park  en glijden op een zelfgemaakte glijbaan  ( allemaal gratis !). De 'après-ski -pret ' bestond uit een kop soep of warmgemaakte melk met een stukje chocolade er in opgelost en ons nog warmen aan de kolenstoof.
Een auto hadden we niet ,  dure cadeau's of  dito kleren daar werd zeker niet aan gedaan  en restaurantbezoek ?   Op reis gaan ?  Heu ?!!  Neen ..  
 
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

04 dec 2018, 08:46

pcekspeer schreef:
MichelN schreef:En wat heb jij daar dan zoal aan gedaan behalve dag in dag uit welzijnswerker spelen op je pc?
Dat jij en ook anderen, al lang de schaamte voorbij zijn, is geweten.
Maar, niks om je schuldig over te voelen, iets wat je nooit hebt gehad kan...
De vraag was wat jij er al concreet aan gedaan hebt. Twee euro gegeven aan de gastjes die 11.11.11 op pad stuurt en aan je deur laat bellen?