Indien wensen zouden uitkomen!

Hier is plaats voor openbaar debat.
Fazal

26 jul 2018, 14:11

MaLoReg schreef:Wat zou jij er zoal mee doen Fazal? Een jacht kopen? Villa aan de Cote Azur?....tja, wat kun je nog doen met geld?
Voor mij niet gelaten maar ikzelf zou eerder dan opteren voor een leuk betaalbaar huisje in 't Zuiden mét grote tuin.
Neen, al dat geld is niet aan mij besteed, ttz, het zou mij niet gelukkig(er) maken. Voor mij mag simpelweg de criminaliteit volledig weg-niks totaal geen criminaliteit meer en pas dan kan ik naar mijn huisje op den buiten met véél groen en een Herdershond. Wat moet ik nu met een jacht en een villa? 
Tja ..., zo'n huisje ergens in het Zuiden, liefst aan zee, zou mij ook wel smaken.
En voor de rest, zonder financiële zorgen, leven als God in Frankrijk.
Maar met zo een winst van pakweg 100 miljoen Euro, zou ik veel te delen hebben met vrienden en kennissen die het niet zo goed hebben. 
En verder, zou ik een paar miljoen aan een paar goede doelen schenken.
Al die zaken zouden mijzelf en die anderen wel gelukkig(er) maken, maar helaas, het zal wel bij 'zou' en 'zouden' blijven, want ik speel niet met de Lotto, noch met andere gokspelletjes. 
Ik koop er mij liever een ijsje mee, dat, kunnen ze mij dan al zeker niet meer afpakken.  8) 
MaLoReg

26 jul 2018, 14:13

:lol: :lol: :lol: Wel rap opeen dat ijsje of 't smelt!
MaLoReg

26 jul 2018, 14:21

Al dat geld 'uitdelen'.....'k weet niet, maar is het niet zo dat geld vaak onmin teweeg brengt ook tussen de beste vrienden? Wegschenken aan een goed doel? Daar ben ik niet zo voor te vinden omdat het veelal aan de verkeerde vingers blijft plakken.
Ge ziet het hé, weeral veel misérie als men teveel geld heeft.
Mss ben jij Fazal een beter mens dan ik en om een goed mens te zijn heeft men geen geld nodig.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

26 jul 2018, 16:08

Ik heb in dit topic al veel mooie dingen gelezen.
Soms met een hoge dosis nostalgie. Niks mis mee.
Fijne humor ook. Fantastisch!

Mijn wens:
Een wereld zonder pijn,  zonder ziekte, zonder haat,
zonder oorlog, zonder honger, zonder natuurrampen ...

Ik weet het, te mooi om waar te zijn. 
MaLoReg

26 jul 2018, 16:23

Een wereld Lukas waarin we allen graag zouden willen leven-waarin we zouden moeten leven ware het niet dat sommigen een andere mening toegedaan zijn-'k bedoel, als we dit senario mét zen allen zo graag wensen, waarom is het dan anders? Weeral geld en macht!
Zonder pijn of ziekte: mooier kan het niet en gelukkig is dat niet met geld te koop anders zou de gewone mensen opgezadeld zitten met alle plagen terwijl de rijke een 'no pain no ilness' zou kunnen afkopen.
We weten dat , hetgeen we dromen, niet uit zal komen, 'whisfull thinking' maar is dat niet juist de rede waarom we veel gelukkiger moeten zijn met wat we wél hebben-met het kleine beetje dat we hebben, dat koesteren en op een bakkend hete zomerdag -zoals nu- heimelijk een beetje wegdromen, ons eigen kleine paradijsje.
Fazal

26 jul 2018, 20:10

MaLoReg schreef:Al dat geld 'uitdelen'.....'k weet niet, maar is het niet zo dat geld vaak onmin teweeg brengt ook tussen de beste vrienden? Wegschenken aan een goed doel? Daar ben ik niet zo voor te vinden omdat het veelal aan de verkeerde vingers blijft plakken.
Ge ziet het hé, weeral veel misérie als men teveel geld heeft.
Mss ben jij Fazal een beter mens dan ik en om een goed mens te zijn heeft men geen geld nodig.
Toch wel, om ijsjes te kunnen kopen bvb.. Want een goed mens eet ook graag ijsjes.  :wink:
En nee, uitdelen zou ik begot niet doen, wel hen van het goede laten mee genieten.
Maar het is waar, aan een goed doel schenken is idd ook niet zo een goed idee.
Maar ik zou er zeker persoonlijk hier en daar voor iemand iets goed mee doen.
Het is altijd beter te kunnen geven dan te moeten krijgen.
Dat op zichzelf, kan de gever persoonlijk al gelukkig maken.
Misschien zelfs gelukkiger dan degene die het krijgt.  8)
MaLoReg

26 jul 2018, 20:15

Dat is heel juist wat je zegt en zelf zou ik ook geven maar dan aan een persoon die ik ken en in nood is, 'k zou eigenlijk de eerste zijn om dat te doen.
Maar we hebben het grote lot niet gewonnen hé  :lol: :lol:
MaLoReg

27 jul 2018, 11:42

Nu het zo warm is-zeg maar 'heet' eigenlijk gingen mijn gedachten terug naar héél vroeger, lang heel lang geleden (zoals men in sprookjes zou zeggen). Toen men ossegerookt nog in krantenpapier wikkelde  :lol:.
In de winter lag de sneeuw zeker een halve meter dik, moest men eerst met zo'n grote platte schoffel al de sneeuw opscheppen en aan éne kant leggen zodat de mensen door konden. Voor kinderen was dat plezant-tja der waren geen Iphones of Internet etc.....buiten spelen was de opdracht, lekker sneeuwman maken of met houten planken (noemden we dan 'een slee') roetschen. Elkaar bekogelen met sneeuwballen en gieren van de pret.
Kind zijn was toen helemaal anders, beter en vreugedevoller. En nu........? 

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

29 jul 2018, 11:53

Ik moet eerlijk toegeven dat ik tijdens de voorbije  ' hitte - hondsdagen'  ook visioenen van herfst- en wintertoestanden 'gekoesterd' heb in mijn gedachten , Maloreg ! 
 Destijds in  mijn eigen 'wonderjaren'  tijdens sneeuw en vriesdagen geen eieren onder ons gat van thuis uit  .. Te voet naar school en terug  , 2 keer op en af per dag  ,  en , oh boy , wat was dat leuk ! Op de voetpaden waar wat verzakking in was waren glijbaantjes getrokken door ons en verder konden we onderweg  ons hart ophalen aan en in  de sneeuw . Niet teveel of geen  last van verkeer , want wie had er toen een auto ?  Thuiskomen bij een ronkende stoof en in de huiskamer , terwijl  de radio speelde  aan tafel ons huiswerk maken . Daarna een boek of een gezelschapspelletje of gewoon wat babbelen en de belevenissen van de dag vertellen .  Samen .
 Nikske TV , smartphone of tablet met een zak chips op schoot .

In de  lente/zomer op straat spelen  , afhankelijk bij welke grootmoeder men was ? Bij de ene mocht ik mijn hart ophalen op straat , knikkeren in de goot tot hinkelen en koordje springen  en als de 'kreemkar' kwam een ijsje van 1 frank  bedelen  en dat kon dan ,maar niet alle dagen ! Bij de andere ' mèmè ' mocht ik evenwel niet 'buiten' maar achteraan den 'hof' was er het veld en boomgaard van de buren . Daar mochten we dan met ons groepje ons hart in ophalen zonder daarbij duur speelgoed nodig te hebben . Tenten bouwen met vodden , winkel spelen met gras en onkruid wat dan groenten moest voorstellen , op dikkoppen gaan vissen ..

Kennen kinderen nu ook nog dergelijk plezier? Zeker niet als je 't mij vraagt   maar ze weten niet beter en amuseren zich ook prima in hun tijdeigen ,  in hun artificiele zwembaden in de tuin .. dure schommels e.a. fijn uitgekiend  speelgoed . En oh ja , ze gaan op reis met mama en papa naar verre  bestemmingen   !

Het is anders maar of het beter is ? 
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
MaLoReg

29 jul 2018, 12:07

Of het nu beter is voor hen, kunnen we niet vragen omdat er geen vergelijkingsmiddelen zijn,
ze weten niet beter.
Toch zou ik zeker niet willen ruilen-meestal is het heel eenvoudige het meest inspirerend en we
creerden er op los: een oud fietswiel en een ijzere draad en we hadden een beweeglijk attribuut,
het wiel zo lang mogelijk in balans houden en zo ver mogelijk de eindmeet bereiken-ook toen al
waren we competitief ingesteld maar niet op een nijdige manier, eerder veel gelach en gegil.
Buiten spelen met de andere buurtkinderen was zo leuk......zo heel erg leuk!
Dat van het fietswiel ga ik proberen iets beter uit te leggen: een karkas van een wiel zonder band en zonder spaken- de ijzerdraad had een U kromming en die paste dan in de gleuf van het wiel. Zo op die manier bolde het voort tot je het eindpunt bereikte-of niet :lol: 

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

30 jul 2018, 07:14

Fazal schreef:
MaLoReg schreef:Wat zou jij er zoal mee doen Fazal? Een jacht kopen? Villa aan de Cote Azur?....tja, wat kun je nog doen met geld?
Voor mij niet gelaten maar ikzelf zou eerder dan opteren voor een leuk betaalbaar huisje in 't Zuiden mét grote tuin.
Neen, al dat geld is niet aan mij besteed, ttz, het zou mij niet gelukkig(er) maken. Voor mij mag simpelweg de criminaliteit volledig weg-niks totaal geen criminaliteit meer en pas dan kan ik naar mijn huisje op den buiten met véél groen en een Herdershond. Wat moet ik nu met een jacht en een villa? 
Tja ..., zo'n huisje ergens in het Zuiden, liefst aan zee, zou mij ook wel smaken.
En voor de rest, zonder financiële zorgen, leven als God in Frankrijk.
Maar met zo een winst van pakweg 100 miljoen Euro, zou ik veel te delen hebben met vrienden en kennissen die het niet zo goed hebben. 
En verder, zou ik een paar miljoen aan een paar goede doelen schenken.
Al die zaken zouden mijzelf en die anderen wel gelukkig(er) maken, maar helaas, het zal wel bij 'zou' en 'zouden' blijven, want ik speel niet met de Lotto, noch met andere gokspelletjes. 
Ik koop er mij liever een ijsje mee, dat, kunnen ze mij dan al zeker niet meer afpakken.  8) 

Ha, ha fazal, snoeper dat je bent!!!

Wat heb je nu aan een huisje in het zuiden als je ziek bent of pijn hebt?
Bvb.  "Je hebt artrose!!"
De t° in het zuiden kan natuurlijk goed zijn voor die artrose.

Ik gun jou je huisje van harte hoor.

Ik ben tevreden met mijn flatje, als ik maar gezond ben en geen pijn heb!

In de winter durf ik ook wel dromen van een huisje in het zuiden van Spanje

of van Frankrijk hoor, maar de centjes ontbreken, dat is de realiteit!

Fijne maandag nog gewenst!

:lol: :wink:
MaLoReg

31 jul 2018, 08:44

Gisteren gekenen naar 'We zijn er bijna' een programmatje op Nederlandse TV.
Het gaat over groepjes oudere (zo tss 65 en 75 jaar) die in groep met hun caravan naar het buitenland trekken en daar dan onder begeleiding alles gaan bezichtigen.
Leuk om hen bezig te zien: mannen bedrijvig hun kérévén (caravan) wassen-vrouwen aan de kook of de afwas. Lijkt wel alsof de moderne tijd nog niet tot hun doorgedrongen is.
Jeu de boule spelen-samen een verjaardag vieren.........
Zo leuk allemaal. Dan denk ik: "dat wil ik ook"! Ik hou van reizen en dit is wel een hele prettige manier om veel te ontdekken.
Die wens van 'ik wil dat' komt altijd bij mij boven. De keren dat ik deze uitzending volg geeft het me zelfs een gevoel van 'gemis'!
Toch ondanks alles weet ik diep in mijn hart dat reizen op deze manier niks voor mij is-ben géén groepjesmens en het ziet er wellicht allemaal heel leuk uit en mijn 'verlangen' is groot maar mijn verstand brengt me met beide voeten terug op de grond na het dromen.
MaLoReg

31 jul 2018, 11:38

'Als wensen zouden uitkomen'.......tja dan......
'k Kom net terug van boodschappen doen. Jonge meisjes in fleurig gebloemd-lange slanke benen die bijna al huppelend rokjes doen opzwaaien....kleur.....bloot.....jong en fris!
Dan denk ik : 'als ik zou mogen wensen, dan wil ik ook zoiets dragen, geen halflange mouwtjes om armen die niet meer stevig zijn te verbloemen-geen lange broek, de benen mogen zeker nog gezien worden maar....zo is er altijd wel een maar-geen diepe décoltees en wijd uitgesneden want ook daar begint, of beter is, alles wat uit te zakken.
Zo mooi die jeugd denk ik dan, zo fris en fleurig...en 'k koop de laatste solden  bloesjes mét mouwen en hoog dicht. Leve de zomer!

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

01 aug 2018, 08:55

Mijn wens van nu:

Dat het eens flink zou regenen!
Niet té hevig want het water zou best diep in de aarde dringen.
Verfrissing alom!!!

En dan is hier buiten ook het stof geblust, ze zijn de baan aan
het vernieuwen, stof, stof, overal stof!!!
MaLoReg

01 aug 2018, 09:26

Nu we het toch over het veel besproken item 'weer' hebben : 
Voor mij alle dagen 25° van januari tem december en iedere nacht een fris regenbuitje.
Ik merk ook dat de meeste onder ons niet zo veel meer te wensen hebben-wat moet dat prettig zijn alles te hebben wat je wenst, of toch niet. Ooit was er een hele rijke man die toch zo graag een kleine item wou. Men zei hem dan:" jamaar, dat kunt ge u toch zeker aanschaffen"-waarop de rijkaard repliceerde:
"Als ik dat koop, dan heb ik geen wensen meer en wat is een mens zonder wensen".