Indien wensen zouden uitkomen!

Hier is plaats voor openbaar debat.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

01 aug 2018, 16:21

MaLoReg schreef:Gisteren gekenen naar 'We zijn er bijna' een programmatje op Nederlandse TV.
Het gaat over groepjes oudere (zo tss 65 en 75 jaar) die in groep met hun caravan naar het buitenland trekken en daar dan onder begeleiding alles gaan bezichtigen.
Leuk om hen bezig te zien: mannen bedrijvig hun kérévén (caravan) wassen-vrouwen aan de kook of de afwas. Lijkt wel alsof de moderne tijd nog niet tot hun doorgedrongen is.
Jeu de boule spelen-samen een verjaardag vieren.........
Zo leuk allemaal. Dan denk ik: "dat wil ik ook"! Ik hou van reizen en dit is wel een hele prettige manier om veel te ontdekken.
Die wens van 'ik wil dat' komt altijd bij mij boven. De keren dat ik deze uitzending volg geeft het me zelfs een gevoel van 'gemis'!
Toch ondanks alles weet ik diep in mijn hart dat reizen op deze manier niks voor mij is-ben géén groepjesmens en het ziet er wellicht allemaal heel leuk uit en mijn 'verlangen' is groot maar mijn verstand brengt me met beide voeten terug op de grond na het dromen.

Ik kijk ook altijd naar dat programma MaLoReg.

Verleidelijk, inderdaad, maar ik ben echt geen groepsmens en zou me hierbij doodongelukkig voelen.

Jezelf kennen is van grote waarde hé!
MaLoReg

01 aug 2018, 16:28

Jezelf kennen is zeker van groote waarde-maar is dat echt zo, kennen we onszelf wel helemaal?
Vraag me dat af. Natuurlijk weet ik wie 'ik' ben, maar hoe zien anderen mij? Hoe kom ik over?
Toch ook wel iets om over na te denken en vaak voor verbetering vatbaar, volgens anderen dan.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

01 aug 2018, 17:23

MaLoReg

Voor anderen ben je toch nooit goed genoeg, altijd is er kritiek, altijd is er commentaar.

Helemaal zal ik mezelf ook nog wel niet kennen, doch wat anderen over me denken en zeggen,

dat zal me werkelijk worst wezen.

Sinds mijn operatie ben ik rustiger, milder en vriendelijker geworden, daar ben ik natuurlijk

heel blij mee en ook heel dankbaar voor.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

01 aug 2018, 19:40

MaLoReg,


In september begint er bij Open School (Minderbroedersrui - A'pen)
een cursus "Ik en de groep" gegeven door ene Kris Aerts.
Dus over hoe je overkomt bij andere mensen en wat andere mensen van je denken.

Misschien iets voor jou??
MaLoReg

01 aug 2018, 19:44

(Dank je Lea maar we houden ons hier aan 'Als wensen zouden uitkomen')

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

02 aug 2018, 06:28

OK  MaLoReg, je hebt het voor het zeggen!

Fijne dag gewenst!

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

03 aug 2018, 08:42

Toch niet zo moeilijk om jezelf en hoe men 'tikt' onder de loep te leggen. Je maakt voor jezelf een lijstje op wat je leuk vindt en wat niet en waar je een grondige hekel aan hebt .
Zo weet je precies waar en wanneer en van wat  je best weg wegblijft om het aangenaam te houden voor jezelf .
Vermits een mens echter niet alleen leeft  en zelden in een bos :D en er  dus omstandigheden zijn waar men het niet àltijd voor zichzelf alleen kan beslissen hangt het dan af van je marge tot aanpassing aan situaties en personen . Denk maar aan verplichte of verwachte aanwezigheid bij deze of gene gelegenheid .
Als dat voor een (zeer) beperkte tijd is dan kan ik dat best . Dat is ook een vorm van 'jezelf kennen' .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
MaLoReg

03 aug 2018, 09:43

Wensen die zouden uitkomen etc. is uiteraard een fictief onderwerp, zo ook jezelf leren kennen.
Er is momenteel weinig beweging op ons forum en aldus slaan we een beetje aan 't fantaseren.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

03 aug 2018, 10:33

Phoebe

Mijn dochter woont in het bos.

Wijze uitleg trouwens!

Ik geef iedereen de raad: "Laat een nissen operatie uitvoeren"!!

Ik ben op 10 juli geopereerd, een heel andere vrouw geworden!!

Lichamelijk voel ik me veel beter, ik moet nog krachten opbouwen, maar dat komt wel.

Dé grote verandering is echter psychisch.

Ik was nogal een furie voor de operatie, nu ben ik veel rustiger, milder, vriendelijker, ik spreek iedereen aan, lach tegen iedereen, spreek een beetje anders, heb meer zelfvertrouwen, geen kritiek meer op andere mensen.

Ik ken mezelf haast niet meer.

Ook heel begaan met onze aarde, geen lampje mag onnodig branden, geen papiertje op de grond, mijn man valt uit de lucht en mijn schoonzoon lacht zich te pletter.

Komaan mensen, met z'n allen naar dr. Peter Cools, een kunstenaar wat betreft het menselijk lichaam!



MaLoReg

Mijn grote wens is uitgekomen, ik heb er alleen een operatietje voor moeten ondergaan... :D

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

03 aug 2018, 16:37

lea*** schreef:Phoebe

Komaan mensen, met z'n allen naar dr. Peter Cools, een kunstenaar wat betreft het menselijk lichaam!

Krijg je soms korting na deze reclame? :lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:
MaLoReg

03 aug 2018, 16:39

Denkelijk kunnen we deze topic nu wel afsluiten- 't was fijn om ff weg te dromen.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

03 aug 2018, 17:25

lea*** schreef:Met dank voor de vele reacties.

Mijn echtgenoot zal morgen een nissen operatie ondergaan.
Ben je zeker dat jij die operatie onderging?
Ik denk het niet hé

Wat ik wens of liever van droom ….
Eerlijkheid , verdraagzaamheid én vrede.
En nog het liefst van al "geen nissen operatie" :roll:
Gezond te mogen blijven.

Desondanks proficiat Oma in spe.
Alvast een droom die uitkomt nietwaar lea***

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

03 aug 2018, 18:29

Toch wel Joy, ik onderging die operatie op 10 juli ll.

Ik ben altijd verlegen als ik iets mankeer, om die reden betrok ik mijn echtgenoot hierbij!

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

03 aug 2018, 18:31

Inderdaad Joy, ik word half gek van blijdschap en dank voor de wensen!

Rond 4 april 2019 zal de baby komen, dit worden geen rustige maanden voor mij!!!   :D

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

03 aug 2018, 18:32

benq schreef:
lea*** schreef:Phoebe

Komaan mensen, met z'n allen naar dr. Peter Cools, een kunstenaar wat betreft het menselijk lichaam!

Krijg je soms korting na deze reclame? :lol:

Nee hoor benq, maar ik verafgood die arts omdat hij mij
zo goed heeft geholpen!