Andere zeden

Hier is plaats voor openbaar debat.
Ice

02 aug 2018, 12:58

Het topic van Lukas heet 'andere zeden' voor een reden.....meteen, al bij de dérde reactie wijst de vlaming weer naar zichzelf of beter: algemeen naar de vlaamse man (in het verleden, want jongere mannen zijn zelfredzamer, ze moeten wel als de vrouw mee gaat werken?) hé frits1955?
Voor welke reden?
Uit zelfkastijding, nijd, afleiding of om 'andere' zeden weer te rechtvaardigen door met de vinger te wijzen, naar zichzelf dan nog... :roll:
Bovendien worden wéér, zoals gewoonlijk, appelen met peren vergeleken:
Horus1 schreef:Het belangrijkste is dat jullie beiden daarin overeenkomen en daar heeft een ander absoluut  geen zaken mee, laat staan dat ze daar  commentaar op te geven hebben met de blabla ala emancipatie en dergelijke flauwe kul.
Een vrouw van andere culturen/bijgeloof islam heeft níks te koeken, daar wordt níks 'overeengekomen', die keuze krijgt zij níet, het is van te móeten of anders een pandoering krijgen, zij heeft te gehoorzamen en te zwíjgen...
Of wísten jullie dat niet, dan?
Dát is het verschil door.....andere zeden misschien?

Maar dan gaan we hier wél even de rekening maken van onze zeden terwijl dat een heel andere discussie is zoals we hier zien.
Dat oudere koppels nog steeds in die oude rolpatronen zitten: man zorgt voor inkomen, vrouw aan de haard is oké zolang de vrouw ermee akkoord gaat, dan heeft daar inderdaad niemand zaken mee maar zo gaat het er al lang niet meer aantoe bij jonge koppels, tweeverdieners verdelen de huishoudelijke taken en dat is maar normaal te noemen, in overleg.
Dát probleem hebben die met 'andere zeden' ook al niet want die liggen hoofdzakelijk in de hangmatten. 
Die venten hebben volop de tijd om hun vrouwen te kunnen onderdrukken want ze hebben niks anders te doen dan thee, en geniepig alcohol, zuipen en hun vrouw te leren 'gehoorzamen'.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

02 aug 2018, 17:13

Ice

Die vrouwen zijn anders ook geen doetjes, zoals die kunnen roepen
en van hun oren maken....
Ice

03 aug 2018, 01:55

lea*** schreef:Ice

Die vrouwen zijn anders ook geen doetjes, zoals die kunnen roepen
en van hun oren maken....
Ja, inderdaad maar enkel tegen niet-gelovigen, aan de schoolpoort bijvoorbeeld, of tegen kinderen...zelfs die niet van hun zijn (sociale controle) maar nóóit tegen hun vent, hun broer of vader want dat zou het schenden van de familie-eer zijn en dan zouden ze gekeeld worden.
Die hysterische wijven aan de schoolpoort worden op slag gehoorzame schaapjes die zwijgen als de moslimmannen nog maar in hun richting kíjken...want ze weten als ze niet meteen gehoorzamen dat ze dan thuis een pak slaag krijgen.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

03 aug 2018, 07:17

Amaaiii seg, wat erg!!

Verleden week in de Aldi: een Belg zegt tegen een allochtone vrouw: "als het u niet aanstaat pak dan uw kameel en ga terug naar uwe zandbak"!

Ice, je had de reactie van die vrouw moeten zien.
Ze was in verwachting (wanneer niet????), ging wijdbeens voor de man staan met haar handen in de heupen.
Ze zei: "je denkt toch niet dat ik bang ben van u"!

Ik was vlug buiten met mijn spulletjes.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

03 aug 2018, 08:15

lea*** schreef: Verleden week in de Aldi: een Belg zegt tegen een allochtone vrouw: "als het u niet aanstaat pak dan uw kameel en ga terug naar uwe zandbak"!
:lol:
Ondank is 's werelds loon

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

05 aug 2018, 16:02

maior domus schreef:
lea*** schreef: Verleden week in de Aldi: een Belg zegt tegen een allochtone vrouw: "als het u niet aanstaat pak dan uw kameel en ga terug naar uwe zandbak"!
:lol:
Flink kameraadje van den deze misschien?
Gelijkenissen zijn er?
https://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=203743
:?:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

05 aug 2018, 16:31

Pcekspeer, vrije meningsuiting is een belangrijk goed in onze samenleving.
Anders belandt men in dictaturen zoals de Sowjet-Unie zaliger.
Men moet kunnen en mogen schelden op een ander.
Er bestaat ook zoiets als het recht om beledigd te worden.
Maar men heeft racisme en racismewetten uitgevonden om ons de mond te kunnen snoeren!
De enige grens aan vrije meningsuiting is oproepen tot fysiek geweld.
En dat is nu net waar de islamieten zo sterk in zijn, "ik ga u kapotmaken" of een beweging met de duim langs de keel.
Zelf meegemaakt...
Dat zijn hun andere zeden nietwaar?
Hun woestijncultuur die de onze komt verrijken  :roll:
Ondank is 's werelds loon

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

05 aug 2018, 16:37

Nee, ik ben geen kameraadje van Steve Vanneste.
Maar ik zou wel op hem stemmen als het kon.
Waarom?
Omdat dat MAG.
Denk daar maar eens over na.

(En het zegt misschien evenveel over die Steve als over mij, so what?)
Ondank is 's werelds loon
Ice

05 aug 2018, 17:07

pcekspeer schreef:
maior domus schreef:
lea*** schreef: Verleden week in de Aldi: een Belg zegt tegen een allochtone vrouw: "als het u niet aanstaat pak dan uw kameel en ga terug naar uwe zandbak"!
:lol:
Flink kameraadje van den deze misschien?
Gelijkenissen zijn er?
https://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=203743
:?:
En wát vindt pcekspeer dan wel van de uitspraken van bijv de libanese terrorist boeboe jahjah die elke belg/vlaming schoffeert met uitspraken als: als het je niet aanstaat moet je ophoepelen uit je eígen land?
En meerdere van dat soort heeft zich al op die manier uitgelaten maar daar wordt geen hetze over gemaakt, dát is dan zeker vrije meningsuiting?
Bedreiging en beledigen van een heel volk noem ik dat, maar moslims mogen dat, nestbevuilers nemen de verdediging wel op zich door te wijzen naar een vb-er waarvan de partij reeds 25 jaar voorspelde wat nu bewaarheid is geworden.  :roll:
Wel, pcekspeer? Wat is je mening daarover want die horen wij nooit?
Of héb je geen mening en kom je enkel wat stoken, mogelijk geleerd door 'andere zeden'?

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

05 aug 2018, 17:09

maior domus schreef: Er bestaat ook zoiets als het recht om beledigd te worden.
Laat eens iets zien wat op een dergelijke wet zou kunnen lijken?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Ice

05 aug 2018, 17:18

pcekspeer schreef:
maior domus schreef: Er bestaat ook zoiets als het recht om beledigd te worden.
Laat eens iets zien wat op een dergelijke wet zou kunnen lijken?
Geef liever je eigen méning ipv te zeuren over het staven van een mening door een wet?? :roll:

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

05 aug 2018, 17:24

maior domus schreef: Er bestaat ook zoiets als het recht om beledigd te worden.
Laat eens iets zien wat op een dergelijke wet, van in de verte, zou kunnen lijken?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

05 aug 2018, 17:46

pcekspeer schreef:
maior domus schreef:
lea*** schreef: Verleden week in de Aldi: een Belg zegt tegen een allochtone vrouw: "als het u niet aanstaat pak dan uw kameel en ga terug naar uwe zandbak"!
:lol:
Flink kameraadje van den deze misschien?
Gelijkenissen zijn er?
https://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=203743
:?:

pcekspeer,

Ik ken die man niet hoor.
Nu weet ik natuurlijk wie hij is via MD.
Ik ken weinig van politiek, ik hou me daar niet mee bezig.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

05 aug 2018, 18:32

@lea***

Dat neem ik gerust aan dat je niet ieder inkoper die zulke wartaal uitkraamt, zult kennen, haha :lol:
Absoluut niet.

Maar het ging me meer om de goedkeurende reactie van maior domus, begrijp je?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Ice

05 aug 2018, 18:51

pcekspeer schreef:@lea***

Dat neem ik gerust aan dat je niet ieder inkoper die zulke wartaal uitkraamt, zult kennen, haha :lol:
Absoluut niet.

Maar het ging me meer om de goedkeurende reactie van maior domus, begrijp je?
:wink:
Ja, dat mág Maior Domus niet, foei een eigen, niet politiek-correcte, mening hebben!

En je eigen mening? Waar blijft die?