Een verhaal (echt gebeurd)

Hier is plaats voor openbaar debat.

wat zou jij doen bij vinden smartphone

voor mij houden
0
Geen stemmen
geld uithalen en opsturen naar eigenaar
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 0

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

06 sep 2018, 23:41

Een verhaal (echt gebeurd)
een doordeweekse septemberavond , afspraak bij de dokter om 19h00, zorg er dat je op tijd bent , vertrek van huis , zodat ik op de N9 (grondgebied Maldegem) kom, effe op kruispunt verkeer doorlaten , op de N9 zoeffen de aoto's voorbij van links en rechts, nadat het vrij is , rij ik natuurlijk nog niet sneller dan anderen en daardoor meer tijd om te kijken , en wat zie ik rechts op het fietspad? een zwart blinkend voorwerp. ik rijd zoveel mogelijk rechts en hou er stop nadat ik achterspiegel zie of er geen aanstormend verkeer was, en idd , kon ik veilig uitstappen en naar het "voorwerp" gaan, Het bleek een smartphone te zijn, gelukkig dat die beschermd was door de lederen omhulsel. Toen ik op de parking kwam van mijn dokter en nog 5 minuten de tijd had , keek het toestel na, en bleek van het iphone. Wat bleek , de id-card , rijbewijs en nog andere cards, plus nog een mooie som geld zaten er de vakjes! Van slordigheid gesproken! die mens was dus alles kwijt!! "hoe is het mogelijk!" Ik probeerde de iphone te openen om naar een nummer te zien waar hij vaak mee kontakt had om te kunnen bellen, maar een gemis aan de code kon ik het niet doen. Ik heb mij in de wachtkamer begeven en de dokter was nog bezig met de patient voor mij , en haalde mijn smartphone boven en Googelde even naar de naam die op de id-card stond.Vond er een adres via de 1207 lijn en zag een adres en zijn vaste telefoonlijn staan en belde er een eerste maal, waarop ik spijtijg geen antwoord kreeg. Maar op de Google resultstaten zag ik ook een artikel dat op Het Nieuwsblad verschenen was een twee jaar terug, dat die naam bevatte en die mens een onderscheiding had gekregen van de brandweer. Na een half uur was ik bij de dokter klaar, en begaf mij naar het adres van die persoon, daar ik die straat aangekomen, het buiten de dorpskern, waar er vroeger veel weidelanden waren, maar nu de meeste gronden als bouwgrond wordt verkocht of geërfd van de vroegere landbouwers, en dit gaf Google nog niet aan vandaar ik het niet vond! Terug naar huis dan maar, aan moeder de vrouw vertelt wat de dokter gezegd en gedaan had, kreeg ze onmiddelijk medelijden met mij (hahahaha), ik had nl. de laatste twee weken erge schouderpijn gehad en met de gewone pil ging het niet over, dat maar een injectie op vier verschillende plaatsen in de schouderzone! ai!!!Terwijl nog een laatste hapje at, begon ik terug te zoeken naar gegevens van die persoon en kwam steeds op het bovenvernoemde adres uit. Voordat het heel donker werd besloot ik het nog eens op te wagen, ik zei aan de vrouw, na het alles vertelt te hebben dat ik nog eens op verkenning zou gaan, doe maar zei ze. En op het ogenblik dat ik met mijn navigatie instelde, zag ik de flitser gaan van die iphone en er was een oproep ! Natuurlijk was die persoon reeds in paniekfase gekomen , hoe zou men zelf zijn , alles kwijt! verloren of gestolen, men weet het niet hé, anders zou je hem niet kwijt zijn ! Die iphone stond op stilte en daardoor kreeg ik geen geluid te horen, ik nam op en hoorde aan de andere kan een vrouwelijke stem, (duidelijk ook in paniek) dar haar man zijn toestel kwijt was, Ik probeerde haar te kalmeren en zei dat ik ook op zoek was naar de eigenaar, en alsof zij blij was moet ik hier niet uitleggen hé! Vertelde haar dat ik reeds in die straat gereden had en niet gevonden en dat ik nu een tweede keer op weg was naar de persoon in kwestie. doordat ik nog van vroeger nog ongeveer wist dat het vroeger daar al weidelanden waren was ik de eerste keer niet ver genoeg gereden en daar wordt er nu nieuwe huizen gebouwd die nog niet op Google staan! Ik daar in die straat aangekomen, had gezegd dat de persoon zich moest in de straat zichtbaar op te stellen, en daar opeens de persoon met zijn fiets en zag het reeds aan zijn T-shirt , een brandweerman !!!!! Dat was hem, van die artikel in het Het Nieuwsblad. Het was nog een zeer jong mens en zag dat hij bijna een hartaanval gehad had ! Nadat ik voor de zekerheid nog eens de naam gevraagd had, klopte het plaatje, en zei astublief, en vergeet niet dat je steeds zoveel geluk zou hebben als die avond, want er bestaan andere mensen met minder eeerlijke gedachten, en reageerde ontzettend blij ! Bij zijn woonst stond zijn patner ook buiten tot manlief met het goede nieuws kwam, nog een stralend gezicht met de vraag, meneer, wat ben jij eerlijk, we dachten niet dat die nog bestonden, ik zei van wel, je moet ook een beetje geluk hebben , en vooral goed opletten waar jullie zulk soort dingen in steekt! Mensen, je moest het gezien hebben, ze liefkoosden mekaar van blijschap en zei dat ze die avond nog eentje moest drinken op de gebeurtenis om toch goed te kunnen inslapen! De jongeman had zelfs een rugzak op, waarom bergt hij daar zijn dingen op, en steekt niet alles bij mekaar, wie doet nu zoiets om zijn id-card, rijbewijs, creditcards en geld bij zijn smartphone steken? Nu , zei hij mij dat ik even moest wachten en een flesje ging halen, voor mij hoefde het niet maar hij drong aan en kwam even later met een fles cava en die had reeds goed koud! Toen vroeg ik ook hoelang die woonst hier nog maar en zeiden twee maanden en daardoor nog niet te zien op Google.
Moraal van dit verhaal, mensen wees voorzichtig met die soort dingen, berg alles goed op en wees zeker dat je spullen niet kunt verliezen of gestolen kan geraken!!!

onderwerpen aan bod gekomen,

http://youtu.be/zaP7kbmFn6c C'est en Septembre
http://nl.wikipedia.org/wiki/IPhone_6 iphone
http://www.maldegem.be/hulpverleningszone-meetjesland" Brandweer
http://www.maldegem.be/huisartsen" dokter

auteur : jean degryse
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core2 Quad CPU Q6600 @ 2,40GHz 5,0GB RAM, NVIDIA GeForce 8400 GS
Norton Security 2018

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 sep 2018, 17:42

Goed om te horen dat er mensen zijn die zich het lot van een eenzame i- phone aantrekken en er dan ook nog voor bedankt/beloond worden.
Dat is niet altijd het geval, ik vond jaren geleden een vol chequeboekje ( dat bestond toen nog) de eigenaar nam ze in ontvangst en knikte eens  8O

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

07 sep 2018, 19:42

ja E.T. , het was een mens die in zijn eigen wereld leefde, jammer, uw eerlijkheid siert jou ! dit gaan ze jou niet afnemen. doe zo verder. goed weekend.
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core2 Quad CPU Q6600 @ 2,40GHz 5,0GB RAM, NVIDIA GeForce 8400 GS
Norton Security 2018