Sociale Media ? Foei !

Hier is plaats voor openbaar debat.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

09 sep 2018, 13:32

Vanwege het establishment, zeg maar politiek en journalistiek, komt veel kritiek op het gebruik van de sociale media als de gewone man of vrouw deze media inschakelt om zijn/haar eigen mening te verkondigen over de gang van zaken in dit land of in de wereld. Van hun standpunt uit gezien begrijpelijk natuurlijk want zij zien hun monopolium-positie inzake nieuwsgaring en -duiding wegsmelten als sneeuw voor de zon. Hun voornaamste verwijt is het gebruik van pseudoniemen, waardoor de verkondigde meningen minderwaardig zouden zijn.
Ikzelf vind het juist een meerwaarde dat "het volk" zonder schroom z'n eigen mening kan poneren. Je hoeft het niet altijd eens te zijn met de inhoud of de stijl van de neergeschreven berichten, maar het is over 't algemeen toch een betrouwbare barometer om te weten te komen wat er in de onderbuik van de samenleving echt leeft.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

13 sep 2018, 09:44

Lukas schreef:Hun voornaamste verwijt is het gebruik van pseudoniemen
Ja je zou goed gek zijn om je echte naam te gebruiken.
Want dan kan je alleen maar politiek correcte meningen geven, anders krijg je een hele linkse en vreemde meute achter je aan in je privéleven.
Dit geeft aan hoe triestig het gesteld is met de vrije meningsuiting in den Belziek.

Sommigen alhier, zouden ook graag willen dat op Sennet verplicht de echte naam wordt gebruikt.
En dit natuurlijk alleen maar om politiek incorrecte meningen de kop in te drukken.
Censuur heet zoiets.
En dat is dodelijk voor de democratie.
Ondank is 's werelds loon

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

13 okt 2018, 03:46

Ook speel je best niet mee in de STEMTEST want dat slaan ze op. Ze weten dus dat JIJ, Peter Selie het VB bvb , genegen zijt. Of de tsjeven, ofwel de groenen ( dan zit je wel in het opperste goede politieke kamp en heb je niets te vrezen). En wees maar gerust : dit is een middel om de mensen in de gaten te houden. Niet doen dus !
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil
MaLoReg

13 okt 2018, 10:10

dat bericht Vercingetorix komt wel wat laat hé.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

13 okt 2018, 12:42

vercingetorix schreef:Ook speel je best niet mee in de STEMTEST want dat slaan ze op. Ze weten dus dat JIJ, Peter Selie het VB bvb , genegen zijt. Of de tsjeven, ofwel de groenen ( dan zit je wel in het opperste goede politieke kamp en heb je niets te vrezen). En wees maar gerust : dit is een middel om de mensen in de gaten te houden. Niet doen dus !

Ha ja want wij zijn toch zo belangrijk!  :roll:   wat een paranoïa alweer! 

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 okt 2018, 13:17

@ lukas & domus

Ik geloof niet dat de echte onderbuik zich bezig (kan) houden met de 'soc.media' ...
Ik geloof ook niet dat 'rechts' dat nooit zou doen


Stem morgen allemaal best op de 'goei'  :D

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

13 okt 2018, 13:38

vercingetorix schreef:ofwel de groenen ( dan zit je wel in het opperste goede politieke kamp en heb je niets te vrezen).
Vergeet nu zondag niet en tegen volgend jaar mei: "Groen" is de nieuwe CVP...
Amen.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

13 okt 2018, 18:42

pcekspeer schreef: Vergeet nu zondag niet en tegen volgend jaar mei: "Groen" is de nieuwe CVP...
Amen.
Groen, dat zijn ecofascisten.
Een minderheid die heel hard roept en hun waanzinnige ideeën oplegt aan de meerderheid van normale burgers.
Want zij, de groenen, weten wat het beste is voor ons.  :roll:
Ondank is 's werelds loon

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 okt 2018, 18:51

Zo is het :!:

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

13 okt 2018, 18:57

maior domus schreef: weten wat het beste is voor ons.  :roll:
Net als de CVP en haar personeel destijds...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

13 okt 2018, 21:00

vercingetorix schreef:Ook speel je best niet mee in de STEMTEST want dat slaan ze op. Ze weten dus dat JIJ, Peter Selie het VB bvb , genegen zijt. Of de tsjeven, ofwel de groenen ( dan zit je wel in het opperste goede politieke kamp en heb je niets te vrezen). En wees maar gerust : dit is een middel om de mensen in de gaten te houden. Niet doen dus !
Inderdaad een goede raad.
Maar kunnen we erop vertrouwen dat dit niet gebeurt bij de elektronische stemming in het hokje ?

:roll:

.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

15 okt 2018, 15:53

Denken jullie nu echt dat je met een nick/pseudoniem hier anoniem aan het tetteren bent? Hoelang denk je dat het seniorennet bestand is tegen hackers? De identiteiten van iedereen die dit forum gebruikt liggen zo voor het rapen. Dus...

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

06 nov 2018, 14:22

Horus1 schreef:Denken jullie nu echt dat je met een nick/pseudoniem hier anoniem aan het tetteren bent? Hoelang denk je dat het seniorennet bestand is tegen hackers? De identiteiten van iedereen die dit forum gebruikt liggen zo voor het rapen. Dus...
Nee dat denk ik zeker niet.
Ik ben niet achterlijk.
Ik heb ervaringen met vuil hackerstuig.

Maar dat wil niet zeggen dat je hier je echte naam en toenaam en adres voor iedereen te grabbel moet gooien.
Een nickname verschuilt je identiteit voor normale mede-forumgebruikers.
Niet voor hackerstuig.
Dan moet je van een forum wegblijven en braafjes je bek houden met je controverse meningen.
En dat is wat sommigen graag willen bewerkstelligen.
Ondank is 's werelds loon

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

06 nov 2018, 17:14

vercingetorix schreef:Ook speel je best niet mee in de STEMTEST want dat slaan ze op. Ze weten dus dat JIJ, Peter Selie het VB bvb , genegen zijt. Of de tsjeven, ofwel de groenen ( dan zit je wel in het opperste goede politieke kamp en heb je niets te vrezen). En wees maar gerust : dit is een middel om de mensen in de gaten te houden. Niet doen dus !
Van mij mag iedereen dat weten hoor.
Fazal

06 nov 2018, 19:51

Van mij ook! Ik heb helemaal géén geheimen!
Tenzij ze mij door iemand worden toevertrouwd.
Het is dan mijn plicht die niet openbaar te maken.
Maar zelf ..., heb ik er geen! Geen enkele!