Fortis

Hier is plaats voor openbaar debat.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

20 dec 2018, 13:20

De toplui van Fortis worden niet vervolgd ! Na jaren onderzoek kan men hen niets ten laste leggen !
Het zal de schuld zijn van de klanten......We hadden niks anders verwacht ! :evil:
Doe wel en zie niet om !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 dec 2018, 13:46

Lippens spoort het publiek aan om in te schrijven op de kapitaalverhoging. Dat was eind juni 2008.
Hij wist toen hoe slecht Fortis ervoor stond, maar heeft dat aan de nieuwe beleggers niet uitgelegd.

Maar de rechtbank ziet dat vandaag blijkbaar anders.

Het kan altijd nog erger: dat ze ook de zaak Dexia nog doen betalen door 'het volk'  terwijl de boosdoeners - ACW, alias Beweging.net - nauwelijks een cent bijdragen niettegenstaande ze het ganse verlies zouden kunnen betalen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

20 dec 2018, 15:33

Laat ons stellen dat banken criminele organisaties zijn ! :idea:
Doe wel en zie niet om !

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

21 dec 2018, 00:00

Er bestaat een Franstalige uitdrukking ... een waarheid als een koe: L'amitié va jusqu'au portefeuille! De bank uw vriend? Mon oeil!!! Maan oog!

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

21 dec 2018, 07:10

Banken halen altijd hun gelijk.
Herinner het debacle jaren terug met Dexia , een simpele naamsverandering en het probleem ( dat notabene met gemeenschapsgeld is opgelost), veranderd naar Belfius.
We maken een badbank en voila we lossen de boel op in schijven ,Jan Modaal zal wel bijdragen.
Veertigtal jaar terug werden we allen met zachte dwang ( gedwongen) ons loon op een zichtrekening te plaatsen , was vroeger in de hand of cheque, en als alles naar de bank hun hand is , rekenen ze om uw EIGEN geld af te halen onkosten.
Ze verlangen zoveel mogelijk met de bankkaart of online te betalen zodat het geld niet meer ( in hun ogen) nodeloos in de hand van de burger blijft maar dat ze volledige controle hebben over het geld.
Met beleggingen ,enz is het niet anders , de mensen vergeten dat banken geen liefdadegingsinstellingen zijn , ze zijn er niet om jouw te helpen ,neen ze zijn er om winst te maken, en ons geld te beheren  om via intresten en beleggingen er het maximum uit te halen en ons een minimum percentje aan interest te bezorgen.
Banken zijn een nodeloos kwaad , maar zijn zo ingeburgerd in ons leven dat we denken dat we zonder hen niet meer kunnen.
Geef toe stop uw geld in een kous thuis en op het einde van het jaar hebt ge nog dat geld ,in de bank is het al deels opgesoupeerd nog voor je er gebruik kan van maken. ( beleggers met wat geluk uitgezonderd)
We weten het maar we laten het toch achter in hun handen , mensen zijn het gewoon geworden van op alle manieren te worden uitgezogen, dat is ons maatschappij geworden , dat is vooruitgang :wink:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 dec 2018, 18:08

Wardje, er zijn banken die géén kosten aanrekenen. Integendeel, ze betalen je nog per keer dat je een betaling met de kaart doet. Het ligt aan de rekeninghouders zelf dat ze blijven akkoord gaan met die ballast aan kosten. Ga weg bij die bank en open een rekening elders.

Die zwarte kous behoudt haar waarde ook niet, hé? Gisteren liet mijn kleinzoon zijn haar knippen: 14 euro. Dat was vroeger dus 560 Bfr.  Voor je haar te laten knippen! Ik herinner me nog dat ik met 20 frank toekwam. Dat is wat inflatie met je geld doet. Die service is bijna 30 keer duurder nu dan vroeger. Wie dus vroeger 1 miljoen in de zwarte sok had gestoken en vandaag 1 miljoen (Bfr) uit die sok haalt, die kan daarmee nog maar amper 1/30e kopen van wat hij vroeger kon kopen.

Dat neemt niet weg dat de banken er altijd goed in slagen om ervoor te zorgen dat hun zaakjes propertjes geregeld worden voor hen. Meestal ten nadele van 'het volk' .
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.