Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

08 feb 2019, 15:58

dejules schreef:
De kannibaal schreef: De kannibaal is een op rust gestelde ingenieur, en heeft nooit behoort tot de groep der statutaire leeglopers, integendeel, ter ondersteuning van de huidige werklozen en de uitkering van de exorbitante pensioenen van de statutaire gemeenschap, heeft hij minstens 1.5 miljoen Euro gestort in de kassa. 
Mag ik U hiervoor feliciteren : eerstens voor uw constructieve en tweedens voor uw financiële bijdrage aan de samenleving.
Met uw bijdrages kan je 2 politici hun uittredingsvergoedingen betalen of 2 statutairen hun pensioen betalen tot aan hun dood.
Dank U wel , mijnheer dejules, maar ik kon niet meer storten dan ik gedaan heb. Ik las net nog een bijdrage van de "keizer der statutaire nietsnutten" en maakte mij de bedenking dat hij nog steeds rond loopt met een "goed" hart, maar dat het helaas nog steeds is blijven kloppen. Vandaar mijn besluit: een job waar er dient gewerkt te worden, is uiterst schadelijk voor de gezondheid. 
55 Monique

08 feb 2019, 18:32

Beste Kanibaal ... 

Vandaar mijn besluit: een job waar er dient gewerkt te worden, is uiterst schadelijk voor de gezondheid. 

Afbeelding

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 feb 2019, 18:32

Mijn allergrootste dank gaat vanzelfsprekend ook uit naar de leveranciers van het levensvocht van de overheden :lol:  En dat het nog lang mag blijven stromen!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
55 Monique

08 feb 2019, 21:51

Afbeelding  Lol  :D Wil

AfbeeldingJij had beter job dan ik . Chanseur 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 feb 2019, 23:16

Je houdt het niet voor mogelijk :lol:  Alweer een dag goed gelachen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
55 Monique

08 feb 2019, 23:26

Wil 

Je weet dag niet gelachen is dag niet geleefd  :D
Maar had ook binnenpretjes , je was niet alleen ... 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 feb 2019, 11:20

Afbeelding
Die cijfers hebben betrekking op 2017. En wéér die privésector die het hier doet.
Het jaar 2018 was nog gunstiger voor de banengroei, waardoor (vooral) Vlaanderen een hoge werkzaamheidsgraad behaalt: minstens 75% van de mensen die zouden kunnen werken, zijn ook aan het werk.

Dat heeft ook een moeilijk neveneffect: vooral in de groep 20 - 40 jaar is de vijver aan mogelijk personeel te klein aan het worden, waardoor aangeboden  jobs niet ingevuld geraken. Als iedereen al aan de slag is, dan wordt het moeilijk om de vacatures te vullen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

10 feb 2019, 11:38

Wil. schreef:Afbeelding
Die cijfers hebben betrekking op 2017. En wéér die privésector die het hier doet.
Het jaar 2018 was nog gunstiger voor de banengroei, waardoor (vooral) Vlaanderen een hoge werkzaamheidsgraad behaalt: minstens 75% van de mensen die zouden kunnen werken, zijn ook aan het werk.

Dat heeft ook een moeilijk neveneffect: vooral in de groep 20 - 40 jaar is de vijver aan mogelijk personeel te klein aan het worden, waardoor aangeboden  jobs niet ingevuld geraken. Als iedereen al aan de slag is, dan wordt het moeilijk om de vacatures te vullen.
2,76 miljoen Belgen niet aan de slag

‘Dat cijfer is nog een onderschatting van de werkelijke inactiviteit, aangezien het geen rekening houdt met deeltijds werkenden of ziekteverzuim’. Zo zijn er 405.000 mensen langer dan 1 jaar in ziekteverlof.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180330_03440051

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 feb 2019, 11:51

Het gaat over 'belgen'. De toestand in Vlaanderen is helemaal anders. Zo heeft bv. Nederland een lagere werkzaamheidsgraad dan Vlaanderen in voltijdse equivalenten.

En herlees dat laatste zinnetje in die link eens goed.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

10 feb 2019, 12:42

Wil. schreef: Zo heeft bv. Nederland een lagere werkzaamheidsgraad dan Vlaanderen in voltijdse equivalenten.
U kijkt naar de kwantiteit en niet naar de kwaliteit van een job.
250.000 poetsers met dienstencheques of 250.000 mensen in de automobielsector?
Wat prefereert U indien U de staatsfinancieën mocht beheren?

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

10 feb 2019, 14:38

Ben eens benieuwd hoeveel "jobs" - heel misleidende term-  er nog zouden  zijn bijgekomen, als men het begrip "job"; zou gaan uitdrukken in voltijds equivalenten. Voltijds staat daarbij dan voor 38 uur/week.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 feb 2019, 16:34

socrates schreef:Ben eens benieuwd hoeveel "jobs" - heel misleidende term-  er nog zouden  zijn bijgekomen, als men het begrip "job"; zou gaan uitdrukken in voltijds equivalenten. Voltijds staat daarbij dan voor 38 uur/week.
Hoe moet je dan de situatie in Nederland inschatten? Als je de werkzaamheidsgraad van Vlaanderen vergelijkt met de Nederlandse toestand, dan komt het gidsland een eind achter ons te staan.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

10 feb 2019, 16:58

Grete Remen (N-VA): 'Moet de overheid wel de aantrekkelijkste werkgever zijn?

De overheid kan veel meer vakantiedagen aanbieden dan de privésector.
Wie bij de bakker aan de slag gaat, of als IT'er bij een kmo, krijgt minimaal 20 vakantiedagen per jaar.
Een ambtenaar heeft recht op minimaal 24 vakantiedagen.

De federale ambtenaren komen gauw aan 26 dagen per jaar, de Vlaamse zelfs aan 35.

Dat verschil is onaanvaardbaar nu de werkzaamheidsgraad zo laag is en het overheidsbeslag 53 procent bedraagt:

beide problemen kun je aanpakken door banen over te hevelen van de publieke naar de private sector, bijvoorbeeld via betere voorwaarden voor werknemers in de privé.

https://www.greteremen.be/nieuws/grete- ... gever-zijn

55 Monique

11 feb 2019, 17:50

Klik er op 

Wereldwijd meer dan 600.000 jobs bedreigd als er geen brexitakkoord komt


Indien het tot een ‘harde brexit’ komt, dan zijn er meer dan 600.000 jobs bedreigd. Dat staat in een studie die vandaag gepubliceerd werd door het Duitse onderzoeksinstituut IWH. Het onderzoek houdt dan nog enkel rekening met de daling van de export van Europese producten wereldwijd.
Gaat goed  8O 8O  What is next that we can expect :oops: :oops:
55 Monique

11 feb 2019, 18:25

Klik er op

Brusselse N-VA verwerpt PS-voorstel om werklozen die opleiding volgen 400 euro te geven
De Brusselse N-VA is niet te spreken over het voorstel dat de Brusselse PS lanceert in haar verkiezingsprogramma om elke werkzoekende die een opleiding volgt om zo een job te vinden, een extra maandinkomen van 400 euro te geven. “Wederom een slecht voorstel van de PS. Dit voorstel zal leiden tot een structurele werkloosheidsval en uitkeringsafhankelijkheid in Brussel”, vinden de N-VA-lijsttrekkers Elias Kartout (Kamer) en Cieltje Van Achter (Brussels Parlement).
Goes very well with the government nothing is approved