Jobs - Jobs - Jobs
https://www.demorgen.be/binnenland/park ... -b3785643/
Parket raakt transportgigant waar het pijn doet: al 19 trucks aan de ketting, nog 281 te gaan
In een onderzoek naar sociale dumping wil het federaal parket 300 vrachtwagens van de transportgigant Jost Group in beslag nemen. Intussen staan al 19 trucks aan de kant, maar het bedrijf vecht de verdere inbeslagname en verlamming van de activiteiten nu aan voor de rechtbank.
Het federale parket levert al langer een openlijke strijd met transportreus Jost Group. In mei 2017 vielen speurders nog op 20 plaatsen binnen bij het Belgisch-Luxemburgse bedrijf, bekend van de blauw-groene vrachtwagens met de gele kangoeroe.
Mensenhandel
Alles draait om het feit dat de tweede grootste transporteur van België tussen 2014 en 2016 meer dan duizend vrachtwagenchauffeurs in Roemenië en Slovakije rekruteerde om te werken in België, maar dan wel aan de arbeidsvoorwaarden uit hun land van oorsprong.
Ja daar zouden ze ook alles aangedaan hebben ???? En nu ineens komt weer in de media ..
Bij de regering veel bla bla bla , maar iets grondig onderzoeken , dat is nooit hun sterkste kant ...
Wat geld hebben die al niet laten passeren regering
https://www.hln.be/de-krant/parket-wil- ... ~a01f43ea/
Het federaal parket wil 300 vrachtwagens in beslag nemen van transportreus Jost Group. Die probeert dat via de rechter tegen te houden, maar kon niet vermijden dat er al 19 vrachtwagens aan de ketting gelegd zijn. Bedoeling is om de voertuigen later verbeurd te laten verklaren. Reden: het Belgisch-Luxemburgse bedrijf ontloopt via nepvennootschappen voor miljoenen aan socialezekerheidsbijdragen, door goedkope chauffeurs uit Roemenië en Slovakije in België te laten rijden. Er waren eerder al invallen en de CEO zat zelfs al enkele dagen in de cel op verdenking van sociale fraude, mensenhandel en het opzetten van een criminele organisatie.
Hoop alleen dat er daar geen werknemers van eigen bodem te werk zijn gesteld ( met niks in orde )
Parket raakt transportgigant waar het pijn doet: al 19 trucks aan de ketting, nog 281 te gaan
In een onderzoek naar sociale dumping wil het federaal parket 300 vrachtwagens van de transportgigant Jost Group in beslag nemen. Intussen staan al 19 trucks aan de kant, maar het bedrijf vecht de verdere inbeslagname en verlamming van de activiteiten nu aan voor de rechtbank.
Het federale parket levert al langer een openlijke strijd met transportreus Jost Group. In mei 2017 vielen speurders nog op 20 plaatsen binnen bij het Belgisch-Luxemburgse bedrijf, bekend van de blauw-groene vrachtwagens met de gele kangoeroe.
Mensenhandel
Alles draait om het feit dat de tweede grootste transporteur van België tussen 2014 en 2016 meer dan duizend vrachtwagenchauffeurs in Roemenië en Slovakije rekruteerde om te werken in België, maar dan wel aan de arbeidsvoorwaarden uit hun land van oorsprong.
Ja daar zouden ze ook alles aangedaan hebben ???? En nu ineens komt weer in de media ..
Bij de regering veel bla bla bla , maar iets grondig onderzoeken , dat is nooit hun sterkste kant ...
Wat geld hebben die al niet laten passeren regering
https://www.hln.be/de-krant/parket-wil- ... ~a01f43ea/
Het federaal parket wil 300 vrachtwagens in beslag nemen van transportreus Jost Group. Die probeert dat via de rechter tegen te houden, maar kon niet vermijden dat er al 19 vrachtwagens aan de ketting gelegd zijn. Bedoeling is om de voertuigen later verbeurd te laten verklaren. Reden: het Belgisch-Luxemburgse bedrijf ontloopt via nepvennootschappen voor miljoenen aan socialezekerheidsbijdragen, door goedkope chauffeurs uit Roemenië en Slovakije in België te laten rijden. Er waren eerder al invallen en de CEO zat zelfs al enkele dagen in de cel op verdenking van sociale fraude, mensenhandel en het opzetten van een criminele organisatie.
Hoop alleen dat er daar geen werknemers van eigen bodem te werk zijn gesteld ( met niks in orde )
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 19 feb 2019, 18:12, 4 keer totaal gewijzigd.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
Moniekske is de enige van dit forum die alle krantenartikels van de verzamelde Vlaamse pers uitgebreid aan ons meedeelt, gevolgd door soms al eens 1 zinnetje van haar eigen commentaar.
Ik denk erover na om mijn abonnement op te zeggen, dat scheelt hem meer dan een slok op een borrel.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)
De Truiense specialist in gas- en houtkachels Flam gaat de deuren tegen het midden van dit jaar sluiten. Daarmee staat de job van 22 mensen op de helling.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190219_041 ... ft-de-vlam
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190219_041 ... ft-de-vlam
Dit lees ik op FB van GVA
Elke dag een nieuw uitzendcontract. Heb het 2 jaar gedaan. Bij zo'n shutdown heb je werk voor een week of 3-4 maar daarna als je naar andere werven moet kan het zijn dat ze je een paar dagen of weken niet bellen omdat ze genoeg volk hebben ingevuld. Het uurloon bedraagt 10.78 bruto.
Zoals ik lees op FB zijn dit studentenjobs en jobs voor gepensioneerden die willen bijverdienen.
Lijkt mij logisch. Doppers krijgen hun uitkering in de 6-dagen week betaald. Als die met dagcontracten werken en minstens 1 dag gewerkt hebben krijgen die de zaterdag niet betaald als dopdag dwz dan hebben die nog verlies met te werken. Er is ook geen diploma vereist. 3 dagen onbetaalde opleiding (stage), je krijgt uw dopgeld wel en de verplaatsingsonkosten.
Je krijgt eerst opleiding vca, veiligheidswacht en werken met onafhankelijke ademlucht staat op FB.
Fedrus International, dat dak- en gevelmateriaal maakt en verdeelt, sluit zijn fabrieken in Vilvoorde, Kampenhout en Manage.
De productie wordt overgebracht naar andere Frankrijk, Duitsland en Slovakije.
En ook de depots in Puurs, Kampenhout, Vilvoorde en Deinze gaan dicht.
Fedrus wil zijn logistieke structuur vereenvoudigen en onderbrengen in één depot, waarschijnlijk in het noorden van Frankrijk.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/21 ... rnational/
Die kunnen in de poets en strijk terecht.
De productie wordt overgebracht naar andere Frankrijk, Duitsland en Slovakije.
En ook de depots in Puurs, Kampenhout, Vilvoorde en Deinze gaan dicht.
Fedrus wil zijn logistieke structuur vereenvoudigen en onderbrengen in één depot, waarschijnlijk in het noorden van Frankrijk.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/21 ... rnational/
Die kunnen in de poets en strijk terecht.
Bij AXA Bank België stappen bijna honderd oudere werknemers in een eindeloopbaanregeling waardoor ze betaald thuis kunnen blijven.
De bank betaalt 15 procent ‘boete’ voor die uitstapregeling.
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/1 ... 00433.html
Voor de statistieken werken die.
De bank betaalt 15 procent ‘boete’ voor die uitstapregeling.
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/1 ... 00433.html
Voor de statistieken werken die.
Gaat toch goed , in ons land ...Jobs met overvloed , fabeltjes of fake ????
Wat hebben verwezenlijkt , als je open V.L.D. leest , je zou ze op pedestal zetten met kroontje Rutten ...
Hoeveel zijn er al verdwenen jobs ondertussen .... zijn daar cijfers van en grafieken
Franse bank ... axa
Wat hebben verwezenlijkt , als je open V.L.D. leest , je zou ze op pedestal zetten met kroontje Rutten ...
Hoeveel zijn er al verdwenen jobs ondertussen .... zijn daar cijfers van en grafieken
Franse bank ... axa
https://www.hln.be/geld/economie/nauwel ... /#comments
Nauwelijks boetes voor wie 55-plussers thuislaat
Slechts een twintigtal bedrijven betalen al boetes omdat ze 55-plussers betaald thuis laten zitten. De vrees is dat veel bedrijven dat niet aangeven om de boete te ontlopen, bericht De Tijd vandaag
Voila , daar gaan we weer weeral genoeg geklaag Wat is next
Nauwelijks boetes voor wie 55-plussers thuislaat
Slechts een twintigtal bedrijven betalen al boetes omdat ze 55-plussers betaald thuis laten zitten. De vrees is dat veel bedrijven dat niet aangeven om de boete te ontlopen, bericht De Tijd vandaag
Voila , daar gaan we weer weeral genoeg geklaag Wat is next
De socialistische vakbond BBTK vreest dat de grootste bank van het land BNP Paribas Fortis meer dan 2.500 banen zal schrappen over de komende drie jaar.
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/B ... source=SIM
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/B ... source=SIM