TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 apr 2018, 16:03

We zijn het zowaar eens! :lol:

Hallucinant hoe de Vs een gasaanval op weerloze burgers wil "wreken" door..weerloze burgers in Damascus te bestoken met raketten. Ze hebben fout gegokt door "de rebellen" te steunen, zien Assad zijn militaire macht in het grootste deel van het land  zo goed als volledig heroveren, zien de claim op Syrische olie- en gasvoorraden ook stilaan vervliegen  en op de koop toe zien ze hoe Rusland en Iran aan invloed winnen in de regio .
Gast

14 apr 2018, 16:25

Het is ondoenbaar om de hele wereld met brute kracht onder de duim te trachten te houden. Pas wanneer de VS dat beseft kunnen we ons eindelijk begeven in de richting van een duurzaam globaal machtsconcert.

Mag je van de cow-boys die Amerika hebben veroverd en de "stoute" Indianen in reservaten hebben gestopt iets anders verwachten ?  Het is door  dat genen patroon dat sommigen naar Noord Amerika uitgeweken zijn. 

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

14 apr 2018, 16:41

Heel de wereld walgt van die gasaanvallen. maar zij die gestorven zijn door kogels, granaten, bommen , atoombommen enz. dat moet kunnen. Als de oorlogsindustrie maar blijft draaien.
Gast

14 apr 2018, 16:44

Hallucinant hoe de Vs een gasaanval op weerloze burgers wil "wreken" door..weerloze burgers in Damascus te bestoken met raketten
Ik blijf het nog zeggen en ik herhaal het nog eens.
Als Trump reeds op 4 april te kennen geeft dat hij zijn troepen weg wil uit Syrië waarom zou Assad dan een gifgasaanval uitvoeren wetende dat dit juist een averechtse reactie gaat geven.  :roll: Tenzij Assad juist wil dat de VS en zijn coalitiepartners in Syrië blijven. Is Assad zo masochistisch misschien? Los de vraag op wie er alle belang bij heeft dat de VS ter plaatse blijft en je hebt je daders van de ( onder voorbehoud ) gifgasaanval. Denk niet dat je bij Assad of Rusland terecht komt.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

14 apr 2018, 19:30

berretz schreef:Heel de wereld walgt van die gasaanvallen. maar zij die gestorven zijn door kogels, granaten, bommen , atoombommen enz. dat moet kunnen. Als de oorlogsindustrie maar blijft draaien.
Wel berretz, dat probeer ik nu al enkele maanden aan te kaarten, maar schijnbaar is de ene bom de andere niet in onze beschaafde (?) westerse wereld !
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 apr 2018, 13:47

Trump bedreigt België omdat het zou stemmen op Marokko voor het volgend WK voetbal.
Wordt het geen tijd dat die idioot afgezet wordt. Zijn Amerika First begint danig op te rispen.
Ik koop geen Amerikaans brol meer. En als iedereen dat doet geraken we er misschien vanaf.
Gast

27 apr 2018, 15:51

Anonymous schreef:
Hallucinant hoe de Vs een gasaanval op weerloze burgers wil "wreken" door..weerloze burgers in Damascus te bestoken met raketten
Ik blijf het nog zeggen en ik herhaal het nog eens.
Als Trump reeds op 4 april te kennen geeft dat hij zijn troepen weg wil uit Syrië waarom zou Assad dan een gifgasaanval uitvoeren wetende dat dit juist een averechtse reactie gaat geven.  :roll: Tenzij Assad juist wil dat de VS en zijn coalitiepartners in Syrië blijven. Is Assad zo masochistisch misschien? Los de vraag op wie er alle belang bij heeft dat de VS ter plaatse blijft en je hebt je daders van de ( onder voorbehoud ) gifgasaanval. Denk niet dat je bij Assad of Rusland terecht komt.
De Russen en Syriers hebben een aantal "getroffenen" getoond waaronder kinderen die getuigden dat de gasaanval opgezet spel was ( fake dus ). Dat werd koeltjes op VRT getoond , maar nadien werd geen enkele reactie hierop van de Engelsen of Amerikanen getoond .... Toch raar ...;
dejules

30 apr 2018, 11:22

De enige reden waarom Trump president werd is de deïndustrialisatie van de VSA.
Gast

01 mei 2018, 00:12

The Spirit of Flanders schreef:
Phoebe schreef:....

Er moeten daar nogal wat 'belangen' liggen in dat kapotgeschoten Syrië dat Rusland  zich als een teek vastklemt aan Assad  en hem kost wat kost  blijft verdedigen .
....
Niet bepaald financiele belangen , Rusland wil zich niet laten insluiten. Als Syrie onder Westerse invloed komt , gaat Iran het volgende slachtoffer worden van een US-Rusland conflict ( met Israel als poppenspeler )
Mijn reactie hierboven is nog maar 15 dagen oud , en het is al zover. Wedden dat Trumpie gaat "helpen" als Israel stellingen in Iran platlegt.

( pittig detail :"Volgens de IAEA zouden inspecteurs geen enkele hinder of tegenwerking ondervinden bij controle van het land." -- https://www.nu.nl/buitenland/5245889/is ... reidt.html )

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 mei 2018, 14:39

Hoe ver het spuwen op Trump gaat, blijkt uit dit huiswerk dat een 11-jarige moest maken. Hij moest zinnen vervolledigen die de leerkracht voor hem had klaargemaakt. Daarin werden denigrerende opmerkingen over de president gesuggereerd.
De vader van het kind schreef er zijn reactie onder.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

10 jun 2018, 14:13

Primeur’ op de G7-top van belangrijkste industrielanden: de Amerikaanse president Donald Trump heeft na afloop van de top geweigerd de slotverklaring te ondertekenen. De Canadese premier Justin Trudeau noemde hem “oneerlijk en zwak”.
Trump is geen politicus-president, maar een zakenman-president.
Echt verbaasd kan je daar niet over zijn, het eigen belang (herverkiezing) heeft altijd voorrang op het algemene.
Alle landen heffen zware invoerrechten op Amerikaanse producten. Voor Amerikaanse zuivelproducten in Canada is dat zelfs 270%. Trump heeft eerst vriendelijk gevraagd aan Trudeau -en aan de andere landen met een ongelijke handelsbalans- om dat te herzien. Ze hebben Trump uitgelachen.
 Wij zijn enerzijds de dupe  van  importheffingen opgelegd door de VS en anderzijds zouden we  hun vliegtuigen  kopen... is toch een rare manier van zaken doen.
Misschien is Trump zichzelf en de VS buitenspel aan het zetten en dat is een goede zaak voor de samenhang van de EU en de rest van de wereld.
Een draai tegen de oren heeft de G7 gekregen. Het gentleman-like spelletje is voorbij. Voortaan wordt het bikkelhard.  De Russen hadden daar moeten bij zijn en dan zou Trump er zoveel praat niet gehad hebben.
Het zal nog een harde noot om kraken worden, en de migratieproblematiek zal voor Europa weer op de lange baan geschoven worden.
Gast

10 jun 2018, 16:54

wardje schreef:.....  De Russen hadden daar moeten bij zijn en dan zou Trump er zoveel praat niet gehad hebben.
....
Niet gezien ? De Russen hebben een eigen economisch forum gehouden , samen met de Chinezen en nog enkele anderen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

23 jun 2018, 08:17

Trump dreigt er mee Europese wagens met 20% te belasten.
Voor mij mag hij zijn F35 houden en kiest Europa voor een ander vliegtuig.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

23 jun 2018, 11:05

En de media laat de vluchtelingen zien van de US en hoe zij kinderen scheiden van ouders.
Merkel heeft ook haar vluchtelingen en ligt onder vuur, ook door de bevolking.
Het lijkt op, de kleine man zal weer alles moeten betalen. Melk die van de Panama Papers maar.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
Fazal

23 jun 2018, 13:40

voorn schreef:Trump dreigt er mee Europese wagens met 20% te belasten.
Voor mij mag hij zijn F35 houden en kiest Europa voor een ander vliegtuig.
Dat zal voor de VS niet veel uitmaken, maar voor het bedrijf die deze vliegtuigen produceert, natuurlijk wel.