Soeverein Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Eenzijdig verklaard souverein Vlaanderen

Peiling eindigde op 30 jan 2017, 14:41

1.Ik ben vóór scheiding op de beschreven wijze
13
32%
2.Ik ben voor scheiding op een andere wijze
8
20%
3.Ik ben tegen elke vorm van scheiding
20
49%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

05 apr 2018, 10:13

socrates schreef:Omdat er sindsdien toch al veel politiek water naar zee is gevloeid wil ik hier toch even de oorspronkelijke poll-vraag nog eens aanbrengen; Misschien hebben sommige deelnemers ondertussen hun mening wel bijgesteld .

"Vlaanderen wordt een soevereine staat.
Vechtscheiding: een hypothetische oplossing.
Als N-VA, bij een volgende verkiezing opnieuw de communautaire kaart trekt, hopelijk omdat de socio-economische problemen dan -dank zij haar huidige beleid-, zijn opgelost. Hoe zou u, als pensioentrekker, dan staan tegenover een
eenzijdig verklaarde onafhankelijkheid van Vlaanderen. Met dien verstande dat Brussel dan, inclusief de 19 gemeenten, een autonome Stadstaat wordt en dat de Federale Schuld, volgens een 60/40 ratio wordt verdeeld; dwz. 60 voor Vlaanderen en 40; te verdelen tussen Brussel en Wallonië.
Oh neen hoor, want de gevolgen blijven NOG STEEDS dezelfde voor Vlaanderen, nl: een economisch kerkhof !

Vlaanderen onafhankelijk, en we roepen dat eventjes uit. Alsof het een fluitje van een cent is. Maar volkenrechtelijk?

https://www.tijd.be/opinie/analyse/Vlaa ... 48306.html

 
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 10:44

Vrijzinnige schreef:Oh neen hoor, want de gevolgen blijven NOG STEEDS dezelfde voor Vlaanderen, nl: een economisch kerkhof !
Bewijs?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

05 apr 2018, 10:58

Wil. schreef:
Vrijzinnige schreef:Oh neen hoor, want de gevolgen blijven NOG STEEDS dezelfde voor Vlaanderen, nl: een economisch kerkhof !
Bewijs?
Zijn de opgesomde stellingen of principes uit het "volkerenrecht" dan niet voldoende bewijs voor je Wil !
Of ben ook jij van mening dat Europa en de internationale gemeenschap voor De Wever een uitzondering gaan maken zoals velen hier denken ?

PS: Erik Faucompret Is hoogleraar internationale betrekkingen en internationaal recht aan de Universiteit Antwerpen. Hij haalt zijn informatie dus NIET uit het OT, het NT of de koran !  :lol: :lol: :lol:

In ruil voor onafhankelijkheid moet een staat concessies doen. In het andere geval dreigt collectieve verarming.
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 11:04

Je sprak van een economisch kerkhof. Ik zou daarover graag een econoom aan het woord horen. Faucompret is dat niet en jij .... ja, misschien ben jij wel professor-doctor Malcompris :lol:

neen, brave jongen, alweer ga je uit van een drogredenering: je steunt op iemand die wel naam en faam heeft in een ander domein dan hetgene waarover je een beslissende uitspraak wil horen.
Alsof Einstein ook met autoriteit kon spreken over lamskoteletten bakken :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

05 apr 2018, 11:13

Wil. schreef:Je sprak van een economisch kerkhof. Ik zou daarover graag een econoom aan het woord horen. Faucompret is dat niet en jij .... ja, misschien ben jij wel professor-doctor Malcompris :lol:
Ik hoop dat Catalonie onafhankelijk wordt , puur om de gevolgen ervan te leren kennen ( en de gevolgen van een uitstoot uit de EU ).  We gaan dan nog eens praten , hé 'Wil.' :)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 11:16

Absoluut, Sof! Ik kijk er eveneens naar uit.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

05 apr 2018, 11:27

Wil. schreef:Je sprak van een economisch kerkhof. Ik zou daarover graag een econoom aan het woord horen. Faucompret is dat niet en jij .... ja, misschien ben jij wel professor-doctor Malcompris :lol:

neen, brave jongen, alweer ga je uit van een drogredenering: je steunt op iemand die wel naam en faam heeft in een ander domein dan hetgene waarover je een beslissende uitspraak wil horen.
Alsof Einstein ook met autoriteit kon spreken over lamskoteletten bakken :lol:
Economen kunnen de Europese en de internationale wetten en regels NIET "veranderen" Wil.
Maar....ik moet wel nog de eerste econoom horen die komt vertellen dat een onafhankelijk Vlaanderen, BUITEN Europa en de rest van de wereld een economische bloementuin zal worden !  :lol: :lol: :lol:

In haar streven naar een beter bestuur en meer democratie, kiest de Nieuw-Vlaamse Alliantie logischerwijs voor een onafhankelijk Vlaanderen, lidstaat van een democratisch Europa. 
Laatst gewijzigd door Vrijzinnige op 05 apr 2018, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
Gast

05 apr 2018, 11:31

Wil. schreef:Absoluut, Sof! Ik kijk er eveneens naar uit.
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt ga ik je misschien nog ergens op een patattenveld in West-Vlaanderen tegenkomen , al was het maar om de restpatatjes uit de grond te halen om niet van honger te moeten omkomen ... :twisted: Men is ons trouwens al goed aan het voorbereiden om  , terug zoals in de jaren 1900 , ons allemaal met "den velo" en te voet te verplaatsen. :D

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

05 apr 2018, 11:40

Wil. schreef:Je sprak van een economisch kerkhof. Ik zou daarover graag een econoom aan het woord horen. Faucompret is dat niet en jij .... ja, misschien ben jij wel professor-doctor Malcompris :lol:

neen, brave jongen, alweer ga je uit van een drogredenering: je steunt op iemand die wel naam en faam heeft in een ander domein dan hetgene waarover je een beslissende uitspraak wil horen.
Alsof Einstein ook met autoriteit kon spreken over lamskoteletten bakken
:lol:
Maar blind achter de grote Antwerpse leider aanlopen in zijn drang naar Vlaamse onafhankelijkheid, is dan weer hetzelfde alsof De Wever met autoriteit spreekt over Vlaamse karbonaden klaarmaken !  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 11:41

Sof, je moet niet alles geloven wat er op de PVDA-bijeenkomsten wordt geneuzeld.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

05 apr 2018, 11:51

Wil. schreef:Sof, je moet niet alles geloven wat er op de PVDA-bijeenkomsten wordt geneuzeld.
:D Ik ga niet naar hun bijeenkomsten , en surf heel zelden naar hun web pagina's. :) Maar ik lees er dan wel wat ze in Gent al konden bereiken , zelfs zonder in de gemeenteraad te zitten , puur door hun inzet en door hun "objectief gelijk"  dat ze kregen .

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

05 apr 2018, 12:06

""je moet niet alles geloven wat er op de PVDA-bijeenkomsten wordt geneuzeld."

"Vlaamsche onafhankelijkheid" is geen item in het geneuzel aldaar. Wie science fiction wil zien gaat naar de cinema he.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

05 apr 2018, 12:18

Just , Frits  ,  bij links geneuzel handelt het alleen over 'kolder'   ...
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 apr 2018, 12:24

frits1955 schreef:""je moet niet alles geloven wat er op de PVDA-bijeenkomsten wordt geneuzeld."

"Vlaamsche onafhankelijkheid" is geen item in het geneuzel aldaar. Wie science fiction wil zien gaat naar de cinema he.
Of herbekijkt 'Back to the Future' : Tsjechië en Slowakije gaan vreedzaam uit elkaar.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

05 apr 2018, 12:29

""Of herbekijkt 'Back to the Future' : Tsjechië en Slowakije gaan vreedzaam uit elkaar."

Ik herinner me enkel die Delorean als tijdmachine uit die films :wink: