Soeverein Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Eenzijdig verklaard souverein Vlaanderen

Peiling eindigde op 30 jan 2017, 14:41

1.Ik ben vóór scheiding op de beschreven wijze
13
32%
2.Ik ben voor scheiding op een andere wijze
8
20%
3.Ik ben tegen elke vorm van scheiding
20
49%
 
Totaal aantal stemmen: 41

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

21 apr 2019, 09:56

Het is dus overduidelijk, wat we zelf doen, doen we veel beter... voor onszelf !Tot die laatste groep behoort wel niet elke Vlaming.
Door de mondialisering is Nationalisme, als hefboom voor een economisch sterkere entiteit, een volkomen nutteloos instrument. Demagogische populisten kunnen het wel handig hanteren om hun volk op te zwepen en mee te slepen in een koude of warme oorlog. Flanders first ! ??
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

21 apr 2019, 10:47

socrates schreef:
21 apr 2019, 09:56
Door de mondialisering is Nationalisme, als hefboom voor een economisch sterkere entiteit, een volkomen nutteloos instrument.
Inderdaad ! Spoedig staan al die Nationalisten met zijn allen in een klein vijvertje te pissen, want welke inwoner met allochtone roots gaat daar zijn oor te luisteren leggen ?
En dan zijn er extremen, gematigden en uiterst gevaarlijke binnen die Nationalistische groeperingen waar ook de autochtone bevolking niet mee wil op de kar springen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

21 apr 2019, 11:06

Flashback schreef:
21 apr 2019, 10:47
socrates schreef:
21 apr 2019, 09:56
Door de mondialisering is Nationalisme, als hefboom voor een economisch sterkere entiteit, een volkomen nutteloos instrument.
Inderdaad ! Spoedig staan al die Nationalisten met zijn allen in een klein vijvertje te pissen, want welke inwoner met allochtone roots gaat daar zijn oor te luisteren leggen ?
En dan zijn er extremen, gematigden en uiterst gevaarlijke binnen die Nationalistische groeperingen waar ook de autochtone bevolking niet mee wil op de kar springen.
Als je ene Van Langenhoven ? hoort en ziet, moet je helaas vaststellen dat de mensheid, na zoveel zelf-aangedane leed, niets fundamenteels heeft bijgeleerd. Cfr. Oorlog in zowat alle windstreken en Twee Wereldoorlogen in het "beschaafde" Europa.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2019, 11:20

socrates schreef:
21 apr 2019, 09:56
Het is dus overduidelijk, wat we zelf doen, doen we veel beter... voor onszelf !Tot die laatste groep behoort wel niet elke Vlaming.
Beter dan... ? Met wie wordt er vergeleken? Welke groep Vlamingen behoort niet tot 'onszelf' volgens jou?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2019, 11:26

socrates schreef:
21 apr 2019, 11:06
Als je ene Van Langenhoven ? hoort en ziet, moet je helaas vaststellen dat de mensheid, na zoveel zelf-aangedane leed, niets fundamenteels heeft bijgeleerd. Cfr. Oorlog in zowat alle windstreken en Twee Wereldoorlogen in het "beschaafde" Europa.
Je haalt Van Langenhoven aan als voorbeeld en dan zeg je 'kijk maar eens naar de twee wereldoorlogen in het 'beschaafde' Europa.

Ik begrijp dat niet goed: je lijkt te willen aangeven dat de twee wereldoorlogen het gevolg zijn van V.L. die vandaag op het toneel verschijnt. Indien je dat niet bedoelt, dan moest je misschien als duidelijker voorbeeld het optreden van Chamberlain aanhalen, dat vlak vóór de tweede wereldoorlog te zien was: een oproep tot 'begrip en kalmte' want hij had een overeenkomst gesloten die het beschaafde Europa ging vrijwaren van bloedvergieten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

21 apr 2019, 15:40

Wil. schreef:
21 apr 2019, 11:20
socrates schreef:
21 apr 2019, 09:56
Het is dus overduidelijk, wat we zelf doen, doen we veel beter... voor onszelf !Tot die laatste groep behoort wel niet elke Vlaming.
Beter dan... ? Met wie wordt er vergeleken? Welke groep Vlamingen behoort niet tot 'onszelf' volgens jou?
* Wat we (de soevereine Vlamingen) zelf doen, doen we beter dan de Federale overheid; ??? :D cfr. Oosterweel
* "Onszelf" is de gilde van beroepspolitici, de dominante minderheid, die het eigen belang boven het algemeen belang stelt
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

21 apr 2019, 15:45

Wil. schreef:
21 apr 2019, 11:26
socrates schreef:
21 apr 2019, 11:06
Als je ene Van Langenhoven ? hoort en ziet, moet je helaas vaststellen dat de mensheid, na zoveel zelf-aangedane leed, niets fundamenteels heeft bijgeleerd. Cfr. Oorlog in zowat alle windstreken en Twee Wereldoorlogen in het "beschaafde" Europa.
Je haalt Van Langenhoven aan als voorbeeld en dan zeg je 'kijk maar eens naar de twee wereldoorlogen in het 'beschaafde' Europa.

Ik begrijp dat niet goed: je lijkt te willen aangeven dat de twee wereldoorlogen het gevolg zijn van V.L. die vandaag op het toneel verschijnt. Indien je dat niet bedoelt, dan moest je misschien als duidelijker voorbeeld het optreden van Chamberlain aanhalen, dat vlak vóór de tweede wereldoorlog te zien was: een oproep tot 'begrip en kalmte' want hij had een overeenkomst gesloten die het beschaafde Europa ging vrijwaren van bloedvergieten.
Ideeën zoals die Van Langenhoven er propageert, lagen ook aan de oorsprong van grote conflicten binnen Europa. Van Langenhoven wordt hier als jongere aangehaald om aan te tonen dat de mensheid niet echt veel leert van haar fouten.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2019, 15:57

socrates schreef:
21 apr 2019, 15:40
* Wat we (de soevereine Vlamingen) zelf doen, doen we beter dan de Federale overheid; ??? :D cfr. Oosterweel
Wat met de schuldgraad van Vlaanderen? Wat met de werkzaamheidsgraad van Vlaanderen? Wat met het bbp per hoofd van Vlaanderen en dit telkens in vergelijking met de som van de andere twee eenheden van de federale staat?

De Oosterweelverbinding is een soap geworden 'dank zij' de oneindige mogelijkheden die worden geboden aan groepjes van allerlei slag. Het is op zich geen bewijs van onkunde.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2019, 15:59

socrates schreef:
21 apr 2019, 15:45
Ideeën zoals die Van Langenhoven er propageert, lagen ook aan de oorsprong van grote conflicten binnen Europa. Van Langenhoven wordt hier als jongere aangehaald om aan te tonen dat de mensheid niet echt veel leert van haar fouten.
Van L. heeft over allerlei zaken een mening. Welke van zijn meningen lagen in het verleden ook aan de oorsprong van de grote conflicten? Is hij een jodenhater bv?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

21 apr 2019, 16:13

Wil. schreef:
21 apr 2019, 15:59
socrates schreef:
21 apr 2019, 15:45
Ideeën zoals die Van Langenhoven er propageert, lagen ook aan de oorsprong van grote conflicten binnen Europa. Van Langenhoven wordt hier als jongere aangehaald om aan te tonen dat de mensheid niet echt veel leert van haar fouten.
Van L. heeft over allerlei zaken een mening. Welke van zijn meningen lagen in het verleden ook aan de oorsprong van de grote conflicten? Is hij een jodenhater bv?
Of hij specifiek een jodenhater is weet ik niet, maar hij toont zich in elk geval als een vruchtbare grond waarop dat soort "meningen" makkelijk wortel kan schieten. L is ook maar de naïeve handpop van "machten" die liever op de achtergrond blijven.
Wat de "Vlaamse Overheid" in tijden van economische hoogconjunctuur, heeft gerealiseerd, deden meerdere andere landen in Europa beter.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2019, 16:20

socrates schreef:
21 apr 2019, 16:13

Of hij specifiek een jodenhater is weet ik niet, maar hij toont zich in elk geval als een vruchtbare grond waarop dat soort "meningen" makkelijk wortel kan schieten. L is ook maar de naïeve handpop van "machten" die liever op de achtergrond blijven.
Heb jij nu iets reëels in gedachten of blijft het bij een vage notie zoals die gemakkelijk op sloganeske wijze wordt rondgeroepen?
Wat de "Vlaamse Overheid" in tijden van economische hoogconjunctuur, heeft gerealiseerd, deden meerdere andere landen in Europa beter.
Ben je beginnen tellen vanaf de eerste helft van de jaren '80? Volgens mij zitten daar al enkele periodes van laagconjunctuur tussen. Gaston Geens maakte ook niet de vergelijking met andere landen. Wel met het unitaire belgië.
Niet te kort bij het schilderij gaan staan, anders begrijp je er niks van.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

21 apr 2019, 16:46

Wil. schreef:
21 apr 2019, 16:20
socrates schreef:
21 apr 2019, 16:13


Niet te kort bij het schilderij gaan staan, anders begrijp je er niks van.
Akkoord ik stond te dicht bij het schilderij, het leek wel abstracte kunst, maar ik keek inderdaad hoofdzakelijk naar de jongste legislatuur waarin de partij van Burger Bourgeois, zich exclusief met de grote schoonmaak van de Staathuishouding ging inlaten en daarvoor zelfs haar fundamentele missie even opzij schoof.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

21 apr 2019, 17:22

Zulke fijnzinnige beelden stonden op de - besloten - Facebook groep van Schild en Vrienden - het hobbyclubje van Driesje. Uiteraard was dat allemaal niet waar, en als het toch waar was had iemand anders die foto's gepost en als dat ook niet waar was dan was het om te lachen.


Afbeelding

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2019, 21:11

socrates schreef:
21 apr 2019, 16:46
Wil. schreef:
21 apr 2019, 16:20
Niet te kort bij het schilderij gaan staan, anders begrijp je er niks van.
Akkoord ik stond te dicht bij het schilderij, het leek wel abstracte kunst, maar ik keek inderdaad hoofdzakelijk naar de jongste legislatuur waarin de partij van Burger Bourgeois, zich exclusief met de grote schoonmaak van de Staathuishouding ging inlaten en daarvoor zelfs haar fundamentele missie even opzij schoof.
Burger Bourgeois speelt op een ander veld dan de nationale ploeg. Het Vlaams Huis staat wel min of meer op orde. Het ander huis - waar ook een paar gasten wonen die niet meehelpen om de gemeenschappelijke ruimte netjes in orde te houden - is er slecht(er) aan toe. Omdat het zelfs op instorten stond zodat de brokstukken op de hoofden van Vlamingen gingen terechtkomen, is de hoofdopdracht even opzij geschoven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

21 apr 2019, 21:58

En toch is het zelfgekozen socio-economisch streefdoel, ondanks de enorm gunstige conjunctuur en het bezetten van de meeste sleutelposities in de regering, niet behaald. De naar autonomie strevende groepering heeft dus niet enkel haar enige bestaansreden verwaarloosd maar ook haar andere doelstellingen niet bereikt. Wie rekent dan nog op die mensen, hoe vakkundig zijn zij dan wel ?
Als aperte flaminganten populair worden over de taalgrens, dan kan men zich toch gaan afvragen waar die populariteit dan wel op drijft ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour