Soeverein Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Eenzijdig verklaard souverein Vlaanderen

Peiling eindigde op 30 jan 2017, 14:41

1.Ik ben vóór scheiding op de beschreven wijze
13
32%
2.Ik ben voor scheiding op een andere wijze
8
20%
3.Ik ben tegen elke vorm van scheiding
20
49%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2019, 22:35

socrates schreef:
21 apr 2019, 21:58
En toch is het zelfgekozen socio-economisch streefdoel, ondanks de enorm gunstige conjunctuur en het bezetten van de meeste sleutelposities in de regering, niet behaald. De naar autonomie strevende groepering heeft dus niet enkel haar enige bestaansreden verwaarloosd maar ook haar andere doelstellingen niet bereikt.
De reden: Brussel/Wallonië blijven met een te lage werkzaamheidsgraad zitten. Bovendien dwarsbomen die regio's Vlaanderen wanneer het kan (bijten naar de hand die hen voedt): vorige week nog: Brussel en Wallonië weigeren een handelsovereenkomst met de VS te sluiten. 80% van de belgische export is Vlaams. Moet daar nog een tekening bij of is het zo wel duidelijk genoeg?
Wie rekent dan nog op die mensen, hoe vakkundig zijn zij dan wel ?
Dat zie je in het gewest Vlaanderen dat - als het een land zou zijn - de op twee na laagste werkloosheid van de EU zou hebben.
Als aperte flaminganten populair worden over de taalgrens, dan kan men zich toch gaan afvragen waar die populariteit dan wel op drijft ?
Gezond verstand misschien?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

22 apr 2019, 10:10

De Vlaamse diensteneconomie poetsen en strijken is de grootste sector binnen Vlaanderen na de ambtenarij en tevens de snelst groeiende sector in Vlaanderen na de andere gesubsidieerde sector thuisverpleging.
Deze "economie" is het speerpunt van Vlaanderen en is factor 5 groter dan de BELGISCHE!!!!!!!! chemische sector.
In de Vlaamse diensteneconomie poetsen en strijken werken geen hooggekwalificeerde mensen. Er gebeuren daar ook geen innovaties, er worden geen patenten aangevraagd, er wordt niets uitgevoerd, … maar ze is voor de Vlaamse beleidsmakers zeer belangrijk. Er worden nl vele honderdduizenden werklozen in verstopt.

http://www2.wes.be/WVLW/2011-1/De_spect ... onomie.pdf
dejules

22 apr 2019, 10:25

Volgende Vlaamse regering met recordschuld opgezadeld

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 72205.html

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

06 mei 2019, 22:25

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190505_04377457


Tot 2034 is het nog steeds :Vlaanderen BETALEN en zijgen ! meer dan 10 miljard per jaar ..... ik maak dit niet meer mee , maar de kinderen en kleinkinderen wel ! :evil: :twisted:
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
dejules

07 mei 2019, 00:45

sibarita schreef:
06 mei 2019, 22:25

Tot 2034 is het nog steeds :Vlaanderen BETALEN en zijgen !
Antwerpen heeft de hoogste jeugdwerkloosheid van alle grote Europese steden.
Wij arme Limburgers moeten betalen en zwijgen.

De jeugdwerkloosheid bedraagt in Vlaanderen 20%, of 1 op de 5. Maar in Antwerpen hebben maar liefst 28% van de jongeren geen werk, of meer dan 1 op de 4.

https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... ~a826ca2b/

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

07 mei 2019, 09:38

In een Confederatie zou een neo-liberale regering snel komaf hebben gemaakt met die jeugdige werklozen. Gewoon uitkering "inkeren" en dan zouden die allemaal, om ter snelst werk vinden, ze zijn gewoon te lui om hun handen uit de mouwen te steken :lol: :roll:
PS. In zo'n situatie zou de "hard werkende Vlaming" (pleonasme) al die aan de Walen verspilde miljarden natuurlijk voor meer lucratieve doeleinden kunnen gebruiken bv. Oosterweel of ten behoeve van een achtergebleven Vlaamse provincie in het Noord-Oosten. :mrgreen:
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 mei 2019, 09:50

dejules schreef:
07 mei 2019, 00:45
sibarita schreef:
06 mei 2019, 22:25

Tot 2034 is het nog steeds :Vlaanderen BETALEN en zwijgen !
Wij arme Limburgers moeten betalen en zwijgen.
Afbeelding

Het bbp van de provincie Antwerpen is 3 keer zo groot als dat van de provincie Limburg.
In Antwerpen wonen 1.855.486 mensen. In Limburg zijn het er 867.413.
Bijgevolg is het bbp per hoofd in Antwerpen 46.215 euro en in Limburg 32.061.

Wij betalen graag mee voor de Limburgers, want de meesten daar zijn toffe Vlamingen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 mei 2019, 09:53

Het bbp is een opbrengst geen kost

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 mei 2019, 09:57

socrates schreef:
07 mei 2019, 09:38
In een Confederatie zou een neo-liberale regering snel komaf hebben gemaakt met die jeugdige werklozen. Gewoon uitkering "inkeren" en dan zouden die allemaal, om ter snelst werk vinden, ze zijn gewoon te lui om hun handen uit de mouwen te steken :lol: :roll:
Ik denk dat je gelijk hebt. Alleen … in Vlaanderen hebben we zo geen neo-liberale regering en in federaal belgië nog veel minder.
PS. In zo'n situatie zou de "hard werkende Vlaming" (pleonasme) al die aan de Walen verspilde miljarden natuurlijk voor meer lucratieve doeleinden kunnen gebruiken bv. Oosterweel of ten behoeve van een achtergebleven Vlaamse provincie in het Noord-Oosten. :mrgreen:
Enig idee wat de Oosterweelverbinding kost, socrates? Zoek het misschien eens op en maak dan eens de deling tussen de transfers naar Wallonië en die kost. Laat me even je bevindingen weten.
Je mag natuurlijk in de slogans blijven steken. Niemand kan verplicht worden om de ogen te openen voor de feiten.

Wat die noordoostelijke provincie betreft: mijn vorige posting zal die misvatting wel opgelost hebben, zeker?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 mei 2019, 09:57

E.T. schreef:
07 mei 2019, 09:53
Het bbp is een opbrengst geen kost
Ja. En …??
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

07 mei 2019, 10:01

Wil. schreef:
07 mei 2019, 09:50



Het bbp van de provincie Antwerpen is 3 keer zo groot als dat van de provincie Limburg.
Het BBP van Antwerpen zit vol ambtenarenlucht.
Het BBP zegt niets over de financieel-economische toestand.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 mei 2019, 10:05

:lol: :lol: :lol:

Een pakjessleper die iets over bbp komt raaskallen.
Back to school, slimmerd!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

07 mei 2019, 10:12

E.T. schreef:
07 mei 2019, 09:53
Het bbp is een opbrengst geen kost
Klopt niet : in het BBP zitten ook
de lonen van alle ambtenaren, alle gesubsidieerde tewerkgestelden zoals poetsers en strijkers.
Het BBP zegt niets over de financieel-economische toestand van een land.
Ge kunt het BBP van België excessief optrekken door elke werkloze een statutair statuut te geven met als opdracht 1u/week het aantal witte merels in hun tuin te tellen. De uitkering wordt plots "loon" en komt in het BBP terecht. Een land met een heel laag BBP dat uitpuilt van olie en andere grondstoffen kan schatrijk zijn. Ge hebt van die golfstaatjes die elke nieuw geborene een gratis huis, een dikke spaarrekening, gratis gezondheidszorg, etc geven.
Laatst gewijzigd door dejules op 07 mei 2019, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

07 mei 2019, 10:14

Wil. schreef:
07 mei 2019, 10:05
:lol: :lol: :lol:

Een pakjessleper die iets over bbp komt raaskallen.
Back to school, slimmerd!
U bent uitschot.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 mei 2019, 10:21

dejules schreef:
07 mei 2019, 10:14
U bent uitschot.
Het argumententrommeltje is weer leeg, merk ik.

Schaak en mat? Tja, dat komt ervan als je in discussie treedt met mensen die hun argumenten kunnen staven, hé?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.