Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 apr 2018, 12:44

frits1955 schreef:Dat 10-tal neergeschoten journalisten volgden dus ook de orders van Hamas op? Sommigen stonden gewoon bij de ambulances en werden opzettelijk neergeschoten.
Ik las dat maar één journalist werd neergeschoten. Waarschijnlijk niet goed zichtbaar door de rook?
Bron

Een aantal haantjes-de-voorste hadden grote knijptangen bij om de afbakening met de Israëlische grens door te knippen. Hamas: "we zullen alle joden in de Middellandse Zee jagen". 

Gaat niet gebeuren. En terecht dat Israël deze kerels geen voet op hun grondgebied laat zetten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

07 apr 2018, 12:51

"De Israëlische autoriteiten moeten onafhankelijk onderzoek doen naar berichten over minstens tien journalisten die door toedoen van het Israëlische leger gewond zijn geraakt tijdens protesten in de Gazastrook
op 30 maart. Dat zegt het Comité ter Bescherming van Journalisten (CPJ)."

Journalisten met kniptangen?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 apr 2018, 13:13

frits1955 schreef:" gewond zijn geraakt tijdens protesten."
Eerst 10 neergeschoten.
Dat blijkt er één te zijn.
Dan 10 'gewond'
Vinger verstuikt?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

07 apr 2018, 13:32

"De journalisten werden geraakt door kogels en granaatscherven terwijl ze verslag deden van een groot protest bij de grens met Gaza,"

"Freelance journalist Ahmed Salem Muammar verklaarde in zijn onderbuik geraakt te zijn terwijl hij samen met Hatem Omar, een fotograaf van Xinhua News Agency de protesten verliet. “Toevallig was ik dichtbij een
ambulance. Die heeft me naar het Nasser-ziekenhuis gebracht. Daar werden veertien granaatscherven uit mijn onderbuik verwijderd. Ik ben drie uur lang geopereerd en er is 30 centimeter darm verwijderd”,

"
Wisam Mousa, een fotograaf voor radiostation Fursan al-Aradah in Deir al-Balah, werd in beide benen geschoten toen hij van een afstand verslag deed van protesten in het vluchtelingenkamp Al-Bureij, volgens
MADA, het PJS en zijn werkgever.“Ik bevond me op meer dan 400 meter afstand van de grens en stond bij de ambulances”, verklaarde Mousa. Hij beweert opzettelijk te zijn beschoten."


"Mahmoud Adnan Mdouj, een fotograaf voor productiebedrijf Media Town, werd door een kogel geraakt in zijn rechterbeen,"


"De journalisten Amina Dabash, verslaggever voor Media Field Unit, Mohammed Joudeh, verslaggever voor Palestine TV (de officiële zender van de Palestijnse Autoriteit) en freelance fotograaf Hussein Abu Khreis
werden volgens berichten geraakt door traangascontainers in Al-Bureij, Rafah en oostelijk Khan Younis.


"Ali Yousef al-Adwy, verslaggever en cameraman voor de plaatselijke zender Lajee TV, kreeg volgens zijn werkgever een kogel in zijn linkerbeen, net onder zijn knie, terwijl hij verslag deed van protesten
bij de grens tussen Gaza en Israël.


Allemaal verstuikte vingers jaja.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 apr 2018, 13:41

Hij beweert opzettelijk te zijn beschoten
Misschien efkes het onderzoek afwachten vooraleer die ene klok te geloven?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 apr 2018, 10:18

Sommigen beginnen het ook door te hebben. Terreurgroep Hamas gebruikt de bevolking van Gaza simpelweg om meer aandacht te krijgen. Aandacht betekent voor hen toestroom van fondsen + het 'morele gelijk' want de grote, stoute Israëli slaat de kleine Arabier die zich enkel met een katapult kan verdedigen. :cry: Snik-snik.
De kerel die dit zegt is geen van de minsten.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 mei 2018, 14:13

De nieuwe sterke man in Saoedi-Arabië, Mohammed bin Salman, heeft in New York tegenover joodse organisaties scherpe kritiek geuit op de Palestijnen. Hij zei: 'De Palestijnen moeten vredesonderhandeling aanvaarden en anders moeten ze hun mond dicht houden en ophouden met dat geklaag' .
S-A heeft wel andere problemen om aan te pakken dan dat gejammer van die Palestijnen, aldus de kroonprins.

bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 mei 2018, 13:55

Een mooie dag voor het volk van Israël: 70 jaar hun eigen land.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 mei 2018, 14:54

Om dat te vieren heeft het Israëlitische leger vandaag alvast 37 Palestijnen doodgeschoten bij grensprotesten.
Het zijn heuse hoogdagen voor Israël: niet alleen is er Palestijntje knallen a volonté maar een kakelende kip uit hun midden heeft zowaar het Eurovisiesongfestival gewonnen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 mei 2018, 15:13

frits1955 schreef:Om dat te vieren heeft het Israëlitische leger vandaag alvast 37 Palestijnen doodgeschoten bij grensprotesten. 
Dat feestje hadden die Palestijnen dan mooi kunnen saboteren door daar niet aanwezig te zijn. Geen nood: hun familie wordt nu levenslang betaald voor deze 'martelaar' met geld dat van de Europese  Unie komt en via Hamas wordt doorgeschoven.

Tja, blijkbaar komen die Israëli's om de 20 jaar eens winnen in het songfestival.
Voeg daar nog de verhuis van de US-ambassade aan toe en alles verloopt naar wens voor Israël.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

14 mei 2018, 15:54

Wil. schreef:De nieuwe sterke man in Saoedi-Arabië, Mohammed bin Salman, heeft in New York tegenover joodse organisaties scherpe kritiek geuit op de Palestijnen. Hij zei: 'De Palestijnen moeten vredesonderhandeling aanvaarden en anders moeten ze hun mond dicht houden en ophouden met dat geklaag' .
S-A heeft wel andere problemen om aan te pakken dan dat gejammer van die Palestijnen, aldus de kroonprins.

bron
Uiteraard weet deze SA prins zeer goed vanwaar de palestijnen komen: uit zijn en andere arabische buurlanden, palestijnen zijn inwijkelingen die eigenlijk Israël bezetten, niet andersom....ook weet hij dat het telkens de palestijnen zijn die de vredesprocessen saboteren want het gaat níet om samen-leven maar om het verdrijven van de Joden, die door antisemitische islamieten zelfs het bestaansrecht ontzegd wordt.
Joden moeten uitgeroeid worden tot de laatste Jood...opnieuw een holocaust dus in navolging van hitler!

Een doorn in het oog van de terroristen van hamas, dat is het statement dat trump nu maakt door de amerikaanse ambassade te verhuizen naar Jeruzalem, de hoofdstad van Israël.
Hij erkent Jeruzalem als hoofdstad van Israël en zo hoort het ook.

Welke claim kunnen moslims hebben op Jeruzalem?
Hoeveel hoofdsteden willen ze hebben?
Ze hebben zowel mekka als medina reeds, waar geen Jood of ongelovige toegang krijgt......ow....ze willen natuurlijk een wereldwijd kaliefaat, hé.
Er gaan dus nog véél meer moslim 'hoofdsteden' bijkomen??????

Opruimen die nest terroristen van hamas en palestijnen: terugjagen naar waar ze vandaan kwamen: de arabische buurlanden, dan kunnen ze daar wat amok gaan maken.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 mei 2018, 17:02

""Geen nood: hun familie wordt nu levenslang betaald voor deze 'martelaar' met geld dat van de Europese  Unie komt en
via Hamas wordt doorgeschoven.
"

In de slachtpartij aan de grens is de dodentol ondertussen opgelopen tot meer dan 40 waaronder een 6-tal kinderen.
Het blijft onwezenlijk hoe het volk dat eertijds het slachtoffer werd van een niets ontziende en niet te bevatten  barbarij op zijn beurt teruggevallen is tot een verwante soort van barbarij.
Ice

14 mei 2018, 17:19

frits1955 schreef:""Geen nood: hun familie wordt nu levenslang betaald voor deze 'martelaar' met geld dat van de Europese  Unie komt en
via Hamas wordt doorgeschoven.
"

In de slachtpartij aan de grens is de dodentol ondertussen opgelopen tot meer dan 40 waaronder een 6-tal kinderen.
Het blijft onwezenlijk hoe het volk dat eertijds het slachtoffer werd van een niets ontziende en niet te bevatten  barbarij op zijn beurt teruggevallen is tot een verwante soort van barbarij.
Slachtpartij?!
Ze waren op voorhand gewaarschuwd maar te wraakzuchtig en bovendien oerdom dat ze zich laten gebruiken en voor de kar laten spannen door de laffe terroristen van hamas die zelf hun vege lijf niet riskeren.

Volgens jou zouden de Joden zich dus nogmaals maar moeten laten afslachten door antisemitische islam bezetters die reeds 60 jaar vrede saboteren en zelfs de tweestaten oplossing weigerden? Ze mogen zich niet verdedigen maar als schapen zich maar laten afslachten zoals vorige keer?

Blijkbaar wordt nog steeds niet beseft waarom palestijnen elke oplossing afschieten: het Joodse volk moet tot de laatste Jood niet verdreven maar uitgeroeid worden, hun bestáánsrecht wordt hen ontzegd...als dát geen barbarij is??

Wat pas onwezenlijk is dat een volgende holocaust in ontwikkeling is en de palestijnen sympathie losweken door zich als slachtoffers voor te doen terwijl zíj de daders zijn!

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 mei 2018, 17:41

De enigen die hier afgeslacht worden door sluipschutters zijn Palestijnen - volwassenen en kinderen.
Het feit dat sommigen hier deze moordpartijen proberen goed te praten is weerzinwekkend.
Gast

14 mei 2018, 18:09

Ice schreef:....

Volgens jou zouden de Joden zich dus nogmaals maar moeten laten afslachten door antisemitische islam bezetters die reeds 60 jaar vrede saboteren en zelfs de tweestaten oplossing weigerden? Ze mogen zich niet verdedigen maar als schapen zich maar laten afslachten zoals vorige keer?

....
Doe de geschiedenis geen geweld aan. Zonder de Hitlerse holocaust leefden de 7 miljoen Israelische Joden nog steeds over de ganse wereldbol verspreid. De Joden waren oorspronkelijk een nomadenvolk , net zoals vele Arabische stammen , die door hun leider op zoek zijn gegaan naar het "Beloofde Land van melk en honing" - en dat blijkt nu Israel te zijn. Hadden de Joden destijds een gebied in Jordanie , Syrie of Libanon toegewezen gekregen , dan had zich "het probleem" nu daar voorgedaan.

Studeer een beetje :) : https://en.wikipedia.org/wiki/Israel