Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

06 mar 2019, 11:54

Wil. schreef:
06 mar 2019, 10:40
De Zweedse Groenen (regeringspartij) zijn helemaal het noorden kwijt. Ze verwijten de oorspronkelijke Zweden dat de misdrijven die door de 'nieuwe Zweden' worden begaan, te wijten zijn aan het feit dat de autochtonen zich niet willen aanpassen aan de immigranten 8O
Walgelijk en angstwekkend tegelijkertijd.
Er zijn geen andere woorden voor.

Roden en groenen hebben de vernietiging van de Westerse waarden en normen op het oog.
Ondank is 's werelds loon

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 mar 2019, 16:44

Ruud Koopmans is een Nederlandse prof. die in Duitsland werkt aan de Humboldt University in Berlijn. Hij is ook een lid van de Academische Raad die de Duitse immigratie autoriteiten advies geeft.

Deze man onderzoekt al 20 jaar hoe de immigratie verloopt. Hij kan geen enkel Westers land aanwijzen waar de integratie van moslims succesvol is verlopen. Bron

In zijn studie van 2013 vond ik deze grafiek:

Afbeelding

Zie blz. 2

Vooral de antwoorden op de derde vraag zijn schrikbarend: ongeveer 65% van de moslims vindt dat de religieuze regels belangrijker zijn dan de wetten van het land. Degenen die denken dat fundamentalistisch denken een randverschijnsel is van enkelingen binnen de westerse moslimwereld, kunnen zich wel even in de haren krabben en een betere verklaring verzinnen.

PS: Lees ook het interessante interview met Ruud Koopmans in Knack van vorige week.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 mar 2019, 17:42

Vandaag weer het summum van islam ideologie meegemaakt
Eergisteren uitgehangen dat vandaag het water in de H studio's volledig werd afgesloten voor werken aan de hoofdafloop en dus geen water naar beneden kon en ook niets mocht door gespoeld worden.
Gisteren staat er al een moslim aan mijn deur want om 14 uur heeft hij water nodig.
Vandaag staat die er weer om van zijne tak te maken. Hij kan zijn voeten niet wassen voor het gebed.
Hoogst belangrijk......wij zijn weer de racisten.Zijn die niet rijp voor de psychiatrie.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 mar 2019, 18:24

Vrouwendag: In Italië is een 54-jarige Marokkaan veroordeeld tot 5,5 jaar opsluiting voor huiselijk geweld. Aanleiding? Zijn vrouw had een té westerse levenswijze aangenomen.
bron

Dat moet een serieus pak slaag geweest zijn om daarvoor 5,5 jaar te krijgen. Het zal niet "een tikje met een takje dat als tandenstoker wordt gebruikt" geweest zijn, zoals sommige goedpraters vers 4: 34 uitleggen: "En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar ."
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 mar 2019, 19:07

In een Londense islamitische meisjesschool werden schoolboeken gevonden die de meisjes voorhouden dat ze niet buitenshuis horen te gaan werken. Alleen wanneer de financiële toestand uiterst precair is, kan het toegestaan worden en dan nog in situaties waar het geloof en de eerbaarheid van de vrouw niet in het gedrang komen (lees: zo veel mogelijk bedekt zijn).

In andere boeken werden de joden in een negatief daglicht gesteld ( :roll: is dat nieuw?)
De leiding van de school kon geen verklaring geven hoe die boeken daar gekomen waren …
Bron

Ondertussen werden vrouwen met rubberkogels beschoten op de Internationale Vrouwendag in Turkije. Bron
Het land is voor 99% islamitisch en de president doet geen moeite om de visie van Ataturk te herbevestigen. Integendeel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

09 mar 2019, 23:14

Wil. schreef:
08 mar 2019, 18:24
Dat moet een serieus pak slaag geweest zijn om daarvoor 5,5 jaar te krijgen. Het zal niet "een tikje met een takje dat als tandenstoker wordt gebruikt" geweest zijn, zoals sommige goedpraters vers 4: 34 uitleggen
Maar met een tandenstoker kunt ge toch wel ferm in de billen prikken hoor Wil :wink:
Ondank is 's werelds loon

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

12 mar 2019, 08:28

Abdellah Nouamane (23), een Antwerpse Syriëstrijder die vorige zomer dood was verklaard, blijkt nu toch nog in leven te zijn. IS deed zelfs zijn moeder geloven dat hij sneuvelde. Dat zou kunnen betekenen dat hij met plannen rondloopt voor een aanslag op westerse bodem.

Dat is meer dan walgelijk .Leuke vooruitzichten . :evil:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mar 2019, 13:46

Bekijk het ook eens langs de kant van de vrouwen van de IS-moslimterroristen. De Nederlandse journaliste Brenda Stoter liet ze aan het woord: bekijk dit heel kort filmpje
"In de islamideologie is het toegestaan om gevangen (Yazidi) vrouwen te gebruiken. Ze zijn 'bezit'. Het is geen verkrachting."

En wij maar integreren. Brenda Stoter wenst ons good luck daarmee.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

12 mar 2019, 14:19

Wil

Inderdaad heb dat ook gelezen . :evil:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 mar 2019, 14:55

In Duitsland heeft een vrouwelijke studente na een jaar het verhaal van haar verkrachting naar buiten gebracht. De reden? Ze was bevreesd om als racist of nazi te worden betiteld.
Haar 3 verkrachters waren "vreemdelingen" zegt ze. Aan hun taal te horen waren het 'Arabieren'.

De familie van deze vrouw is al niet gespaard gebleven van onheil: in 2002 was iemand uit de familie al vermoord door een Italiaan. Het meisje dat vorig jaar verkracht werd was nochtans helemaal niet afkerig van vreemdelingen. Twee jaar geleden nam ze deel aan een betoging van Antifa in de stad Jena omdat mensen van de rechterzijde hadden geopperd dat vreemdelingen moesten vertrekken uit het land.

Spreekwoorden gaan blijkbaar niet altijd op: 'Wie goed doet, goed ontmoet' , weet je nog?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 mar 2019, 09:50

In het Westen hebben wij er geen probleem mee dat iemand zijn godsdienst vaarwel zegt, of verandert van godsdienst. Niet zo in de islamideologie.

Drie ex-moslims die in Nederland wonen en overgestapt zijn naar de christelijke godsdienst worden geregeld bedreigd omwille van die overstap.

Het principe dat je je gedraagt zoals de regels van het land dat van je verwachten, geldt blijkbaar niet voor moslims. Ze hebben dan ook de wijsheid van 'de beste mens die ooit heeft geleefd' - Mohammed - aan hun kant: "Het bloed van een moslim mag vergoten worden indien die moslim zijn godsdienst afvalt"
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mar 2019, 10:39

Nabij Vercelli, Italië heeft een Marokkaan gisteren geprobeerd zijn eigen 22-jarige dochter te overrijden. Motief? Ze hing een te westerse levensstijl aan. Hij deed het "voor haar eigen goed" en hij had niet de bedoeling haar te vermoorden, verklaarde hij.

Hij zit nu vast voor poging tot moord.

Het samenbrengen van grote groepen mensen met een erg verschillend waardenpatroon, met een andere levensbeschouwing, met een andere huidskleur, met een andere taal, leidt statistisch gezien heel vaak tot fricties die tot gevolg hebben dat mensenlevens verloren gaan of geruïneerd worden. Als dat geen probleem is voor de beleidsmakers, omdat de pluspunten opwegen tegen de minpunten, dan moeten ze daar mee verdergaan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

19 mar 2019, 11:05

Wil. schreef:
19 mar 2019, 10:39
Als dat geen probleem is voor de beleidsmakers, omdat de pluspunten opwegen tegen de minpunten, dan moeten ze daar mee verdergaan.
... omdat de VERMEENDE pluspunten opwegen tegenover de REELE minpunten ...
Ondank is 's werelds loon

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

19 mar 2019, 14:33

Een schoontje, gelezen op de sociale media :

"Papa, wat is tolerantie?"
"Dat is open staan voor culturen die niet open staan voor de onze."
Ondank is 's werelds loon

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

20 mar 2019, 11:46

Volgens de Europese commissie is het Marrakechpact dan toch bindend.
We hebben het dan toch aan ons been.