61%Vlamingen zegt in 2018 financieel op achteruit te gaan

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
55 Monique

21 jan 2019, 18:14

Ice ,

Nu heb ik nog deze namiddag over gehad erfenisrecht 01/09/2018 

Had al op forum recht geplaatst voor iemand , omdat die dame ook geen zekerheid had ....

Zegde ook tegen die dame wees alert voor je zoiets aangaat zeg je weet het nooit als je zou aanvaarden  

Kan ze voor alles opdraaien ....Zeg nu niet dat zo zal aflopen Notaris moet haar bijstaan en zeggen wat ze moet doen , maar ik zou al niet aanvaarden , als ik geen zekerheid heb , maar dat moet ze zelf uitmaken voor haar eigen daar kun je als buitenstaander niet in tussenkomen .Dat is de regering , de ruzie's moet je er bijnemen .

Als je maar de kassa passeert meer moet dat niet zijn voor de regering , die Geens zou ik zijne kop kunnen uitrekken hahahaha .De kinderen zoveel verdriet aandoen .... 

En er gaan  nog zaken zijn waar ik geen weet van heb , heb nog niet allemaal doorgenomen .

De bewijzen staan al in de krant van vandaag ....

Wanneer het testament wordt voorgelezen: “Hier vloeien nogal wat tranen. Niet alleen van gemis, ook voor een misgelopen fortuin”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190116_04107326



Antwerpse advocaat lichtte jarenlang cliënten op: hij beloofde de erfenis te regelen, en ging dan lopen met het geld

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190120_04116568
Ice

22 jan 2019, 02:06

@Monique, heb je het nu over de successierechten of het erfrecht?
Een erfenis aanvaarden of weigeren?
En wat doet geens daarbij? Hij is de minister van justitie...?
55 Monique

22 jan 2019, 04:49

Ice 

Over testament ...en nieuw erfenisrecht .

Alles staat op forum recht met tekst en uitleg .

Als erfgename ben je verplicht alles te regelen , maar als je niks bezit , kun je geen stappen ondernemen; 
Altijd beginnen met identiteitskaart en trouwboekje en bewijs van overlijden (dat laatste bezit ze wel ), zolang als je dat niet bezit sta je nergens .En met die nieuwe privacy wet , geven ze niet zo gemakkelijk iets door .... En terecht ook iedereen kan zo afkomen .

Zeker bij samengestelde gezinnen ....En als je  al jaren geen erkenning  en niet welkom bent , begin maar ....
Ik heb hier wel nog over die dame in kwestie van gisteren ... 

Met die nieuwe wet , erflater kan de helft wegschenken bepaalde organisatie  of naar mensen die geen familie zijn of kleinkinderen ....Andere helft zou zogezegd haar toekomen ???? 

https://www.deutschebank.be/nl/nieuws-e ... ament.html

 Hoor je me al afkomen .... 

Maar als erfgename mag je wel alles regelen , maar je kan al beginnen bij notaris en zeker hier , wat je bezit niks van documenten  , en wat staat er u te wachten 
je staat wel voor blinde muur als enig kind of meerdere ....ga je procederen om erkenning zeker in deze zaak ???? 

Kan misschien hard overkomen , als ik in die plaats zou staan , zou afstand doen ....En zou daar ook geen woorden over maken , maar stapte gewoon naar vredegerecht , want zoiets moet snel geregeld worden ... 
Dat zou er ook nog bij kunnen , als je toch al jaren geen erkenning krijgt als enig kind (en vader koos voor zijn vriendin ).Rekening houden zoiets moet wel binnen de vier maanden geregeld worden ....Of er komen nog eens kosten bij .... 

Je hebt dan ook  feitelijk samenwonend
                               wettelijk samenwonend