61%Vlamingen zegt in 2018 financieel op achteruit te gaan

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

04 jan 2019, 19:16

Heb je er ook rekening mee gehouden dat er nog een put van 6,5 miljárd euro voor de taksshift moet gedempt worden?  :roll:
En dat álle andere prijzen en levensduurte OOK stijgen en blíjven stijgen?

Je moet om eerlijk te zijn de stijging met 'tientallen' euros nettoloon ook vergelijken met de stijging van álles, élke factuur, voeding, élke stijging van accijnzen, btw, die handelaren en bedrijven OOK doorrekenen!
Als je díe afrekening maakt, dan zul je merken dat jouw 'goed nieuwsshow' een nachtmerrie blijkt te zijn en op het einde van de rit de werkmens er financieel op áchteruit gaat terwijl hem wordt voorgelogen dat hij erop vooruit gaat.

Wat is er toch maar aan de hand dat men blijft ontkennen dat wij collectief verarmd worden, enkel omdat men het zelf nog niet voelt in zijne portemonnee?  8O
Onbegrijpelijk.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jan 2019, 19:29

Ice schreef:
Heb je er ook rekening mee gehouden dat er nog een put van 6,5 miljárd euro voor de taksshift moet gedempt worden?  :roll:
En dat álle andere prijzen en levensduurte OOK stijgen en blíjven stijgen?

Je moet om eerlijk te zijn de stijging met 'tientallen' euros nettoloon ook vergelijken met de stijging van álles, élke factuur, voeding, élke stijging van accijnzen, btw, die handelaren en bedrijven OOK doorrekenen!
Ik wil dat wel geloven, maar is er dan nergens een officiële instantie die zich daarmee al heeft beziggehouden?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

04 jan 2019, 19:44

Wil. schreef:
Ice schreef:
Heb je er ook rekening mee gehouden dat er nog een put van 6,5 miljárd euro voor de taksshift moet gedempt worden?  :roll:
En dat álle andere prijzen en levensduurte OOK stijgen en blíjven stijgen?

Je moet om eerlijk te zijn de stijging met 'tientallen' euros nettoloon ook vergelijken met de stijging van álles, élke factuur, voeding, élke stijging van accijnzen, btw, die handelaren en bedrijven OOK doorrekenen!
Ik wil dat wel geloven, maar is er dan nergens een officiële instantie die zich daarmee al heeft beziggehouden?
??? Dat mag de bevolking niet weten, we moeten zoals de kikker in de pot blijven zitten tot we gekookt zijn... :roll: 
Nogal logisch...een dief gaat je ook niet eerst vertellen dat hij je gaat beroven, hé?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jan 2019, 20:44

Hoe komt het dan dat jij het zo zeker weet? Je kunt toch alleen maar voortgaan op je eigen ervaring en die van enkelen rondom jou?
Ik wantrouw die éénpersoonservaringen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

05 jan 2019, 01:13

De N-VA-Kamerleden Johan Klaps en Renate Hufkens, die als opvolgers van de N-VA-ministers Jan Jambon en Theo Francken al van bij de start van de regering-Michel in de Kamer zetelen en hun zetel nu aan de ex-ministers moeten teruggeven, krijgen een vertrekpremie van 93.360 euro bruto, zo’n 60.000 euro netto. Een derde N-VA-Kamerlid - Wim Van der Donckt - krijgt “maar” 37.452 euro, omdat hij pas in maart 2017 is ingevallen voor Zuhal Demir, die toen staatssecretaris werd.Ex-minister van Financiën Johan Van Overteldt kan zijn mandaat in het Europees Parlement niet opnieuw opnemen. Hij gaat daarom met 96.360 euro naar huis. Zijn jaren als minister worden namelijk gelijkgesteld met die van een Kamerlid. Op Radio één vond hij zo’n vertrekpremie “normaal voor iemand die vier jaar op de barricaden heeft gestaan”.Het blijft verbazen wat deze heren voor zichzelf “normaal” vinden, terwijl ze veel minder voor werkende mensen - een leefbare werkloosheidsuitkering, een pensioen van 1.500 euro - als overdreven en niet-houdbaar bestempelen. Vlaams minister Vandeurzen vond zelfs de 480.000 euro die hij als vertrekpremie meekreeg – nadat hij op zijn 60 jaar zèlf was opgestapt  - ook maar normaal, “om de stap naar een nieuwe professionele loopbaan op een fatsoenlijke manier te kunnen organiseren”.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

05 jan 2019, 11:06

Die hebben hun job dan wel goed gekozen of gekregen,  waarom zouden ze dat weigeren?  

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 jan 2019, 11:25

Dé rode draad doorheen de vele postings van julleke is enerzijds zijn afgunst op wie meer heeft of krijgt, en anderzijds zijn frustratie om zijn verkeerde keuzes in het verleden. (Zijn therapeut volgt hem nauwkeurig op.)

Hoewel hij , naar zijn eigen zeggen, bijtijds 3 jobs tegelijk heeft gedaan, heeft hij zoals de krekel alles verbrast en komt hij nu kloppen aan de deur van de mieren en maar klagen hoe anderen hun 'teveel' moeten afgeven dat hij niet heeft. :cry:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

05 jan 2019, 11:44

Wil. schreef:Hoe komt het dan dat jij het zo zeker weet? Je kunt toch alleen maar voortgaan op je eigen ervaring en die van enkelen rondom jou?
Ik wantrouw die éénpersoonservaringen.
Komaan, hé? Stijgen enkel maar mijn facturen? Wordt het leven niet voor iedereen duurder?
Of wat bedoel je? 
De taksshift en de put van 6,5 miljard euro die daardoor werd gegraven werd reeds in 2016 uit de doeken gedaan. Die mogen wij nu gaan dempen...maar geen nood: wij gaan daardoor allemaal erop vooruit gaan, dát maken ze ons wijs...ongelooflijk.

Als elke keer dat we iets bijkrijgen, we méér moeten uitgeven, dan is dat verarming, dan hebben we telkens MINDER. Toch logisch??
En als dat jaren herhaald wordt, dan wordt je sluipend straatarm want ze komen altijd met grote trom verkondigen hoeveel we wel BIJKRIJGEN maar ze vertellen er nooit bij hoeveel we méér moeten gaan betalen omdat álles opslaat...en dat is altijd méér dan we krijgen! 

2% bijkrijgen en bedrijven rekenen 2,17% indexatie? 8O Waarom? Daar kan blijkbaar niemand mij een antwoord op geven? En dat is dan nog wel ZONDER al de geniepige verhogingen/accijnzen ed die ze overal verstoppen, ook dát zijn extra belastingen.

Als je dan ziet met hoeveel duizenden euros die politieke klootzakken zichzelf uitbetalen terwijl ónze 'verhoging' van 12€ Godverdomme teniet wordt gedaan en we zelfs telkens MINDER pensioen hebben maandelijks, wel, dan kookt mijn bloed!

Het is nóg niet genoeg dat ze maandelijks MEER optrekken dan waar wij JAARLIJKS moeten van rondkomen, nee, de onbeschaamde graaiers moeten NOG veel meer pikken, met de miljoenen en ze doen het nog wel openlijk ook nog! 
Dat is ons uitdagen, dat is ons vierkant in ons gezicht uitlachen en bestelen!

Intussen kunnen wij gelijk onder de oorlog krabben om onze basisbehoeften te kunnen betalen en is er zelfs geen rusthuis meer bij!  :evil:

@horus: zullen we dan allemaal politieker moeten worden om nog een menswaardig leven te kunnen hebben?  :roll: Gij vindt precies nog dat ze het verdienen?!

@Wil: dejules heeft anders wél gelijk met wat hij aanklaagt, ongeacht zijn eigen, persoonlijke situatie, die er niks mee te maken heeft.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 jan 2019, 13:05

Ice schreef: 
Als elke keer dat we iets bijkrijgen, we méér moeten uitgeven, dan is dat verarming, dan hebben we telkens MINDER. Toch logisch??
En als dat jaren herhaald wordt, dan wordt je sluipend straatarm want ze komen altijd met grote trom verkondigen hoeveel we wel BIJKRIJGEN maar ze vertellen er nooit bij hoeveel we méér moeten gaan betalen omdat álles opslaat...en dat is altijd méér dan we krijgen! 
Als het georkestreerde verarming is, waarom doen 'ze' dan nog de moeite om ons iets bij te geven?  Als ik bij die kliek zou horen, dan zou ik die verarming rechtstreeks doorvoeren. Hoe langer je het uitstelt, hoe langer je die nagestreefde dominante positie voor jezelf ook uitstelt. Dat houdt toch geen steek?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

05 jan 2019, 13:19

Wil. schreef:... Als het georkestreerde verarming is, waarom doen 'ze' dan nog de moeite om ons iets bij te geven?  Als ik bij die kliek zou horen, dan zou ik die verarming rechtstreeks doorvoeren. Hoe langer je het uitstelt, hoe langer je die nagestreefde dominante positie voor jezelf ook uitstelt. Dat houdt toch geen steek?
Nooit gehoord van de linkse en rechtse hand ?
De rechtse doet de zaken die gecontroleerd worden door Europa, ze zijn goed voor het persoonlijk imago (en eventueel later een job bij de grote graaiers). Als je wil kan je ze herkennen uit de goed nieuws shows in de pers.
Met de linkse hand verdwijnt dan weer een hele hoop van die vooropgestelde resultaten in de vergeetput ... de controleurs (?) en tellers (?) komen toch niet van hun stoel want 't is soms koud buiten, en 't regent.
Ice

05 jan 2019, 14:21

Wil. schreef:
Ice schreef: 
Als elke keer dat we iets bijkrijgen, we méér moeten uitgeven, dan is dat verarming, dan hebben we telkens MINDER. Toch logisch??
En als dat jaren herhaald wordt, dan wordt je sluipend straatarm want ze komen altijd met grote trom verkondigen hoeveel we wel BIJKRIJGEN maar ze vertellen er nooit bij hoeveel we méér moeten gaan betalen omdat álles opslaat...en dat is altijd méér dan we krijgen! 
Als het georkestreerde verarming is, waarom doen 'ze' dan nog de moeite om ons iets bij te geven?  Als ik bij die kliek zou horen, dan zou ik die verarming rechtstreeks doorvoeren. Hoe langer je het uitstelt, hoe langer je die nagestreefde dominante positie voor jezelf ook uitstelt. Dat houdt toch geen steek?
Waarom??
Om ons te paaien zodat ze aan de macht en de graaipotten kunnen blijven zitten, tiens...daar dient die volksverlakkerij voor. 
En ze géven NIKS bij want ze pakken het dubbel en dik langs de andere kant telkens weer terug af, ze geven de INDRUK dat je iets bijkrijgt maar dat is in wezen níet, allemaal dooie mussen.

De essentie is nét dat onze verarming niet nodig is, jij doet net nog alsof er tekorten zíjn...die zijn er NIET, het wanbeleid is de oorzaak van elk tekort!
Ze maken je wijs dat er tekorten zijn om je te overtuigen dat wij moeten inleveren zodat ze ons kunnen verarmen zonder het te weten, de kikker moet stil blijven zitten om gekookt te kunnen worden...geef em daarom maar een kruimeltje met grote trom en pak achteraf stilletjes een heel brood af...snappie?
Hoe méér wij inleveren, hoe groter de tekorten worden????  :evil:
Voorbeeld:
Wij betalen 100€ belastingen voor gezondheidszorg, pensioenen, SZ.
De politiek pikt daarvan 30€ voor zichzelf, deelt 30€ uit aan migratie, verspilt 40€ uit aan subsidies voor electrische auto's, bedrijven, isoleren, religies, vzw's tot herbruikbare pampers toe, verspilt 50€ onder het mom voor veiligheid, nog es 50€ onder het mom van milieu etc...etc...dan is de balans inderdaad zwaar NEGATIEF en is er geen geld meer voor onze pensioenen, zorg, SZ waarvoor onze 100€ betaald en geïnd werd!
Maw: puur BEDROG van tekorten door WANBELEID.

En dan hebben ze nog het gore lef om hún wanbeleid in onze schoenen te schuiven want wij 'leven boven onze stand', WIJ zijn de schuld dat er geen geld is voor onze pensioenen omdat zij óns belastinggeld, ónze 100€ niet willen besteden waarvoor het geïnd wordt: onze SZ, onze pensioenen, zorg... maar ermee smijten dat het geen naam meer heeft.

Wat zou er gebeuren als ze rechtstreeks verarming zouden toegeven en doorvoeren?  Dan werden ze bij de verkiezingen afgestraft! 
En dan hadden we reeds lang een volksopstand gehad... :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 jan 2019, 14:41

Échte onderdrukkers zouden zich daar niets aan gelegen laten. Zij   hebben de geweren en de tanks. Als hun doel is de totale verarming van  de bevolking, dan zijn ze niet goed bezig. Sommigen van hen gaan immers hun levenseinde zien zonder dat zij hun deel van macht zullen verworven hebben die hen zou kunnen toegevallen zijn, indien ze wat harder op het gaspedaal hadden getrapt. Dat wil je als machthebber met een doel voor ogen toch niet laten gebeuren?

Terzijde: ik heb in mijn vorige reactie niets gezegd over tekorten, of ook niet willen suggereren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

05 jan 2019, 15:33

ah, nee? Me dunkt anders dat ze er velen toch nog zand mee in de ogen kunnen strooien tot zelfs het ontkennen van hun eigen verarming toe.

En hebben ze nu niet genoeg macht? Zelfs verliezers bij de verkiezingen verwerven machtsposities en ze leggen de bevolking hun wil en eigen goesting op, zonder rekening te houden met de kiezer en tegen de wil van de meerderheid..hoeveel meer macht moeten ze dan wel hebben? 
Openlijke dictatuur ipv schijndemocratie?
Heeft in een democratie overigens het vólk niet de macht?  :roll:

Het gaat trouwens niet over hoeveel macht de politiek wel of niet heeft, wel over hun bedrog en kuiperijen om het volk te blijven wijsmaken dat ze het goed voorhebben terwijl ze ons in wezen geniepig pluimen.

Bovendien telt hun doel niet, wel in de pas lopen van eu, om tegelijk en in ruil daarvoor zichzelf te mogen verrijken met het vooruitzicht van nog meer te mogen graaien in eu door ons te verarmen om totale machtscontrole te verkrijgen.

De tactiek zoals in molenbeek is daar een goed voorbeeld van: moslims ongestraft laten rellen om uit te spelen tegen de autochtonen tot de emmer overloopt en wij ons zullen moeten verdedigen om te overleven, de politiek kijkt toe en laat begaan om dan dat georkestreerde conflict 'gezamenlijk op te lossen' (want het zal zich verspreiden door heel europa) door eurogendfor en bearcats in te zetten, het genadeloos neerslaan van deze opstand om dan met nwo-dictatuur op de proppen te komen...en dát was van in het begin het doel....het pamperen van moslims is enkel een middel, net als onze verarming.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

05 jan 2019, 22:49

Met dank aan ZAK :

Afbeelding

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

06 jan 2019, 12:20

Jij hebt altijd de waarheid in pacht hé Ice! Wedden dat ook jij die afscheidspremie mee zou graaien, en waarom niet eigenlijk? Als je op je werk ontslagen wordt, krijg je toch ook een oprotpremie. Nooit extern gewerkt zeker?