61%Vlamingen zegt in 2018 financieel op achteruit te gaan

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

07 jan 2019, 16:41

Horus1 schreef:Jij hebt altijd de waarheid in pacht hé Ice! Wedden dat ook jij die afscheidspremie mee zou graaien, en waarom niet eigenlijk? Als je op je werk ontslagen wordt, krijg je toch ook een oprotpremie. Nooit extern gewerkt zeker?

Welke oprot premie, als u dopgeld bedoeld, daar hebt ge zelf voor betaald(en de vakbond verdiend er dan nog achter ook), als men zelf opstapt krijgt men niets, en als men op pensioen gaat ook niets,voor het pensioengeld hebben wij ook zelf betaald.
En verder kan men mij niet uitleggen waarom die pipo's een oprot premie moeten krijgen,ze hebben al die tijd dat ze aan de macht waren niets gedaan, en dan worden ze op het einde van de rit nog beloont ook.
Het enige dat ik zie is dat, als ik op het einde van het jaar onze bankrekening bekijk en vergelijk met het beging dat wij 3000 € minder hebben, dat zijn de feiten,en laat ze maar afkomen dat het beter gaat, in hun zakken misschien ,maar niet bij jan modaal. :evil: :evil: :evil: :evil:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

07 jan 2019, 17:01

""Als je op je werk ontslagen wordt, krijg je toch ook een oprotpremie. "


Vraag U eens af hoeveel mensen zulke exuberante premies krijgen als ze zelf opstappen. Ik ken er geen enkele. Ik ken ook geen enkele werknemer die zelf mag beslissen hoe hoog die premie is, wanneer hij/zij op pensioen kan gaan, hoeveel hij/zij opstrijkt elke maand enz. Enkel de graaiende politieke klasse kan dat blijkbaar. Bedenk dat het hier om gemeenschapsgeld gaat he. Verder kan ik u uit eigen ervaring vertellen dat ik geen "oprotpremie" kreeg toen ik in een tijdelijke betrekking stond en de titularis van die betrekking verkoos terug te komen uit detachering en ik kon opkrassen van vandaag op morgen - niet dus zoals  die Hufkens, Klaps en Van der Donckt die een dikke premie krijgen omdat Jambon, Francken en Demir nu terug hun zitje in de Kamer weer inpikken. Vraag U overigens ook eens af of al dat gecumuleer van die vetbetaalde excellenties ook nog acceptabel is vandaag de dag.
Ice

08 jan 2019, 12:39

De bijdragen van tokkio en frits goed gelezen, horus? Dan heb je je antwoord.

"Nooit extern gewerkt zeker?"

En laat die sneer naar mij persoonlijk maar achterwege want daarover gaat het wéér niet!  :roll:
Als gij wilt weten hoelang en hoe hard ik "extern" gewerkt heb, vraag het dan rechtuit ipv laf erachter te vissen.
Fazal

08 jan 2019, 17:30

Ice schreef: 
En laat die sneer naar mij persoonlijk maar achterwege want daarover gaat het wéér niet!  :roll:
Hij doet niets anders, want hij kan niets anders, behalve dan insinueren om de ander in de verdediging te dwingen.
Laat u niet vangen Ice!
Daar kent Dejules ook 't een en 't ander van. Maar die schrijft toch nog wat, en hij zit 'niet altijd' fout. 
Laatst gewijzigd door Fazal op 08 jan 2019, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

08 jan 2019, 19:25

't Zal dat zijn Fazal, spreek je uit eigen ervaring? En Ice, waarom zou mij dat moeten interesseren? Tokkio als iemand ontslagen wordt op zijn werk, dan krijgt hij/zij een opzegvergoeding tenzij het om dwingende reden en op staande voet is. Waarom zou een vakbond daar aan verdienen? Niet iedereen is lid van een syndicaat.
Fazal

08 jan 2019, 19:29

Ja, maar niet als hij/zij zelf, zijn/haar ontslag geeft!

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

08 jan 2019, 19:30

Correct Fazal, wie zelf ontslag neemt krijgt geen opzegvergoeding.  Trouwens Dejules schrijft zelf niets! Hij kopieert krantenartikels geschreven door journalisten ,of schrijft gewoon het artikel over zonder bronvermelding,  wat trouwens strafbaar is. 
dejules

09 jan 2019, 09:54

Vandaag hoort 18% van de Belgische bevolking tot de lage middenklasse en 16% zijn arm.
Het aantal armen is fel gestegen op 30 jaar: van 10% tot 16% in 2015. Vandaag is dit zelfs tot 17% geëvolueerd.’

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 jan 2019, 13:41

In Vlaanderen is dat beeld enkel verbeterd. De problemen zitten in Brussel/Wallonië en die trekken samen 'belgië' naar beneden. En dat na decennia van Vlaamse transfers en marshallplannen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

09 jan 2019, 14:06

Wil. schreef:In Vlaanderen is dat beeld enkel verbeterd. De problemen zitten in Brussel/Wallonië en die trekken samen 'belgië' naar beneden. En dat na decennia van Vlaamse transfers en marshallplannen.
ah zo? Vlaanderen is erop vooruit gegaan wat betreft armoede omdat brussel en wallonië steeds meer vlaams geld krijgen zonder resultaat?  :roll:
Vlamingen geven steeds meer af en de armoede neemt dan af?
Ice

09 jan 2019, 14:48

Horus1 schreef:En Ice, waarom zou mij dat moeten interesseren?
Waarom vis je er dan achter? Nitwit
"Nooit extern gewerkt, zeker?"
Dat was dus gewoon een persoonlijke sneer? *kots*

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

09 jan 2019, 16:06

Efkes voor eens en altijd duidelijk Ice! U interesseert me absoluut niet! Zou niet weten waarom ik ooit maar  interesse zou hebben voor iemand of iets zoals jij. Je zelf niet teveel toedichten?!
dejules

09 jan 2019, 16:14

De kansarmoede-index 2017 voor het Vlaamse Gewest bedraagt 13,76 procent en ligt daarmee 0,94 procentpunt hoger dan die van 2016.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/st ... ~a516682f/

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

09 jan 2019, 16:27

Artikel van juni 2018. Stop toch eens met artikels te recycleren! Heeft wat te maken met het onderwerp l.l?

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

09 jan 2019, 16:48

Als het georkestreerde verarming is, waarom doen 'ze' dan nog de moeite om ons iets bij te geven?  Als ik bij die kliek
zou horen, dan zou ik die verarming rechtstreeks doorvoeren. Hoe langer
je het uitstelt, hoe langer je die nagestreefde dominante positie voor
jezelf ook uitstelt. Dat houdt toch geen steek?
Vestzak, broekzak hé,dat beetje dat wij bijgekregen hebben op ons pensioen, kom ik al niet meer mee toe maandelijks, gisteren "dag allemaal" gehaald, 10 cent er bij,zomaar, vandaag naar de schouwing geweest, vorig jaar 37 € nu 49 €,vlees bij de beenhouwer, 3 € meer de kilo tegen december vorig jaar, een bakje wijn van 3 liter, zelfde merk als in Frankrijk, maar hier 9€ duurder,de diesel gaat morgen opnieuw opslagen,tegen het einde van het jaar gaan ze een nieuwe controle op de roetfilter uitvoeren, "vele" auto's zullen een rode kaart dus extra kosten krijgen weten ze nu al te vertellen,alles slaat met centiemen op, maar op een winkelkar is dat al gauw 20€, ze verarmen ons ,langzaam maar zeker,en daar een vet varken niet weet dat een mager honger heeft,staat er ons nog wat te wachten,de honger van "het zwarte gat geraakt nooit gestild.
@Horus1,
Men wordt op het werk ontslagen,of door dringende reden,en dat is rap gevonden,of door reorganisatie,en daar passen ze zo een mouw aan dat er van ontslagvergoeding geen sprake is, het enige dat men bij reorganisatie krijgt is de C4,dan kan men gaan stempelen,en daar zijn de vakbonden gelukkig meer, want die krijgen geld om dat uit te betalen, en ze verdienen er nog aan ook.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.