Wat gebeurt er als de staat belasting heft?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

02 jan 2019, 00:44

Dan wordt je eigendom van je afgenomen.
Je krijgt eerst een brief waarin je wordt bevolen je geld af te staan. Reageer je daar niet op, dan krijg je brieven die steeds dreigender worden.
Als je daar niet op reageert, komt er iemand langs om je spullen af te nemen. Als je die niet binnenlaat, dan komt hij terug met mensen die pistolen dragen.
Dan wordt er ingebroken in je huis en worden jouw spullen tegen je wil meegenomen. Als je je daartegen verzet, ben je strafbaar en wordt je opgesloten in een hok.
De gemiddelde Belg merkt van de hoge belastingdruk weinig, omdat vrijwel alle belastingen worden geheven via de ondernemer, die dat moet doorberekenen in lagere lonen en hogere prijzen.
Er zou een belastingopstand uitbreken als belastingen die nu via de ondernemer worden geheven, van het ene op het andere jaar rechtstreeks werden geheven bij de burger zelf.
Mensen zouden razend en ziedend worden.
De meeste mensen denken dat belastingheffing een noodzakelijk kwaad is.
Echter, één derde van de overheidsuitgaven gaat naar de operationele werking van de staat: 62 miljard euro, waarvan 48 miljard euro naar lonen gaat.
[s][/s]Itinera Instituut berekende dat de fiscale kloof met onze buurlanden oploopt tot 6.200 € per huishouden. Daarin vergelijkt de organisatie de belastingen die de Belg gemiddeld betaalt met wat het daarvoor terugkrijgt in termen van ‘sociale bescherming’ en ‘gezondheidszorg’. Itinera besluit dat de Belg veel belastingen betaalt en daar niet zoveel voor terug krijgt.
Veel geld gaat naar “de vele overheidsdiensten”.
Als ge dit artikel leest https://www.hln.be/nieuws/binnenland/jo ... ~af89f065/   dan moet U niet verwonderd zijn dat zoiets mogelijk is want de overheid is een staat binnen de staat geworden, georganiseerd zoals de maffia.
Zij zorgt zeer goed voor zichzelf en haar acolieten die goed gesoigneerd worden. Als ze al maatregelen neemt die hen treft dan starten die pas in de (verre) toekomst, langzaam uitdovend en met respect voor verworven rechten. Dat respect heeft zij niet voor de mensen die hen voedert nl de werknemers uit de privésector en de zelfstandigen. Daar gaan de maatregelen onmiddellijk in en dikwijls retro-actief (oa de activering van de bruggpensioneerden) en repressief.
Zij zorgt zeer goed voor zichzelf en haar acolieten die goed gesoigneerd worden.
Dat is de reden waarom wij een overheidsbeslag hebben van 53%BBP en dat is ook de reden waarom dat niet zakt, zelfs niet met de partij van de grote veranderingen in de regering.
De grote vraag is : waarom heeft die partij niets gedaan om dat overheidsbeslag drastisch terug te dringen?
Hiervoor zijn slechts 2 mogelijke antwoorden voor nl. 1/ het is de fout van Kris Peeters die dat tegenhield of 2/ die partij had daar geen persoonlijk belang bij omdat zij gezellig mee aan de vetpotten van de Belgische staat wou aanschuiven en alles wou afwentelen op de mensen die economisch actief zijn of waren.[s][/s][s][/s][s][/s]
Laatst gewijzigd door dejules op 02 jan 2019, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

02 jan 2019, 07:00

In België moet je ervoor zorgen dat je constant je hele leven lang een kassei bent.
Een kassei kan men het vel niet meer afstropen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 jan 2019, 08:22

Hou je niet in, jules: het gaat over de ambtenaren, toch?

Nu zie ik gisteren op het nieuws dat de schoolmeesters gemiddeld 41,5 uur per week werken. Dat geld van de staat zal dan wel goed besteed zijn aan die leeglopers, zeker? Toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

04 jan 2019, 09:58

Waarom komen de burgers niet allemaal in opstand tegen de luxetarieven die sommige sectoren van de RSZ en de Fiscus krijgen????? Hier wordt gezaagd omdat er iemand is die iets meer betaald wordt dan een andere maar van voetballers en gelijksoortigen moet afgebleven worden want het zou een nationale ramp kunnen worden. WANNEER GAAN DE GELE HESJES DIE MESTPUT EENS LEEGMAKEN?????
https://www.tijd.be/opinie/column/peter ... 83972.html
Laatst gewijzigd door Idefix op 04 jan 2019, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
De zon is gratis voor iedereen

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

04 jan 2019, 10:38

Wil. schreef:Nu zie ik gisteren op het nieuws dat de schoolmeesters gemiddeld 41,5 uur per week werken. Dat geld van de staat zal dan wel goed besteed zijn aan die leeglopers, zeker? Toch?
Ja, vooral als je naar de resultaten van die besteding kijkt ! :roll:
Thuis de Humo lezen als "algemene ontwikkeling" wordt door vele 'schoolmeesters' als werktijd bestempeld. 8)
dejules

04 jan 2019, 10:53

Flashback schreef:
Wil. schreef:Nu zie ik gisteren op het nieuws dat de schoolmeesters gemiddeld 41,5 uur per week werken. Dat geld van de staat zal dan wel goed besteed zijn aan die leeglopers, zeker? Toch?
Ja, vooral als je naar de resultaten van die besteding kijkt ! :roll:
Thuis de Humo lezen als "algemene ontwikkeling" wordt door vele 'schoolmeesters' als werktijd bestempeld. 8)
Een subjectieve ondervraging over hoeveel uren je besteedt aan "werken" is zoals "Wij van Wc-Eend adviseren Wc-Eend".
Blijft de grote vraag : hoe verklaren die mensen dan dat zij 3 maanden meer betaald verlof hebben dan mensen die economisch actief zijn".
3 maanden X 45 jaar loopbaan is 135 maanden extra verlof. Dat is meer dan 11 jaar niet gewerkt en dat telt mee voor een dubbel pensioen.
Veel van die leeglopers zijn dan nog met tbs of vervroegd pensioen gegaan aan 80% van hun laatste en hoogste wedde als prille 50-er.
Dat krijg je toch niet uitgelegd.
En veel van die leeglopers klussen dan nog bij als verzekeringsagent, behanger, tuinier, reisagent, horecamedewerker, … Dit is waanzin!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jan 2019, 11:26

Julio, je begrijpt de woorden 'economisch actief' niet. Al de rest is bijgevolg onzin.
Welke van degenen die in jouw visie 'economisch actief' zijn, heeft op eigen houtje leren lezen? Zonder die kwaliteit kon geen enkele van hen een job krijgen.
Q.E.D.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

04 jan 2019, 12:17

Die doen dan toch iets ipv te hangmatten. 

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

04 jan 2019, 17:29

Aan het gebrek aan reactie op mijn posting is het dus duidelijk te merken, dat er wel problemen gemaakt worden over het loon van een leraar maar dat een voetballer per week meer betaald wordt dan een gemiddelde werknemer of onderwijzer in 15 jaar en die voetballer moet maar evenveel RSZ betalen dan die leraar blijkbaar de normaalste zaak is . Moest De Bruyne RSZ betalen zoals die leraar dan ging er van zijn 663000 per week (x4 om het per maand he hebben is dat 2.544.000 Euro) 12.8% naar de staat en dat is dan 325.632  Euro. Met dat bedrag kunnen er al 296  hangmmaters een maand 1.100 Euro betaald worden.  En nog vind niemand dat abnormaal, zelfs de hangmatters niet. Dat die voetballer dan nog geen belastingen betaald in België is zelfs nog bijzaak toch???????En hoeveel voetballers en coureurs zijn er in België???? Samen genoeg om de rest een fatsoenlijk pensioen te betalen moesten die dezelfde plichten hebben.
Maar die leraar,,,?????? die heeft het gedaan hoor, dat is de profiteur...………..
De zon is gratis voor iedereen

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

04 jan 2019, 17:39

Die Femma grieten gaan naar 30 uren werkweek voor het zelfde loon.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181002_03802891

Zes uurtjes per dag werken en voor de rest in de hangmat.
dejules

04 jan 2019, 21:09

Idefix schreef: Moest De Bruyne RSZ betalen zoals die leraar
Die leraar betaalt geen belastingen maar wordt met belastinggeld betaald, hij is een netto-ontvanger.
De Bruyne wordt niet betaald door de staat maar door Man City.
Het is niet de fout van De Bruyne dat hij weinig rsz betaalt, dat heeft de staat beslist.
Daarbij is hij geen Eurocent rsz schuldig in België aangezien hij hier niet werkt!
Laatst gewijzigd door dejules op 04 jan 2019, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

04 jan 2019, 21:11

petrol schreef:Die Femma grieten gaan naar 30 uren werkweek voor het zelfde loon.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181002_03802891

Zes uurtjes per dag werken en voor de rest in de hangmat.
In het onderwijs werken ze 20u/week (1u=50min), hebben ze 4 maanden verlof.
Dat levert een full-time loon op en een dubbel pensioen voor niet gewerkte dagen.
Die Femma grieten moeten in staking gaan!

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

05 jan 2019, 10:32

dejules schreef: In het onderwijs werken ze 20u/week (1u=50min), hebben ze 4 maanden verlof.
Dat levert een full-time loon op en een dubbel pensioen voor niet gewerkte dagen.
Jules ge staat te liegen dat ge zwart ziet en dat durf ik hier desnoods in hoofdletters schrijven. Ik het 2 leerkrachten in de familie, mijn zoon die verwoede pogingen doet om in het BSO de kinderen nog iets wijs te maken en een kleindochter die 4de leerjaar heeft en ik weet verd.mme heel goed hoeveel uren die met hun school bezig zijn. Ook tijdens het week-end en tijdens de vacantie's . Soms moeten ze zelfs nog beroep doen op mij om nog een handje toe te steken. Gaat gij mij nekeer iets vertellen.............Sorry maar nu ben ik heel kwaad op u. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
De zon is gratis voor iedereen
dejules

05 jan 2019, 10:36

Idefix schreef: Jules ge staat te liegen dat ge zwart ziet en dat durf ik hier desnoods in hoofdletters schrijven. Ik het 2 leerkrachten in de familie,
Slechts 2?
De meeste families hebben er meer, toch?

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

05 jan 2019, 10:40

dejules schreef:
Idefix schreef: Moest De Bruyne RSZ betalen zoals die leraar
Die leraar betaalt geen belastingen maar wordt met belastinggeld betaald, hij is een netto-ontvanger.
De Bruyne wordt niet betaald door de staat maar door Man City.
Het is niet de fout van De Bruyne dat hij weinig rsz betaalt, dat heeft de staat beslist.
Daarbij is hij geen Eurocent rsz schuldig in België aangezien hij hier niet werkt!
Bij een leraar betaald wordt evenveel RSZ en bedrijfsvoorheffing afgehouden dan bij iedere werknemer.
Een leraar krijgt op het einde van het jaar ook zijn belastingbrief zoals iedere werknemer.
Door wie De Bruyne betaald wordt speelt geen rol. Hij zou op zijn loon ook RZS en belastingen moeten betalen zoals iedere werknemer, of je nu voor Coca Cola of voor de garage om de hoek werkt.
Het is inderdaad de fout van de regering, maar dan wel van de VROEGERE ROOMS RODE OF BLAUW PAARSE REGERINGEN en dat moet eens dringend rechtgezet worden dan krijgt ge zelf misschien meer hangmatgeld. 
De zon is gratis voor iedereen