Werken en toch in armoede leven

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

31 jan 2019, 14:28

Merci Phoebe om onze Bart zo op te hemelen, Deurne dankt u!!

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

31 jan 2019, 21:29

Phoebe schreef:... Mag ik opmerken dat jij het was Flashback die het nodig vond om over  'Eén God' te beginnen ... 
Mag ik er jou attent op maken dat de eerste post betreffende één god van jou kwam om 9h44 ?
Dat mijn reactie om 11h51 kwam ?
Dat genoemde Bart hopelijk duidelijker is in zijn briefwisseling en de inhoud van zijn eigen postings kent ?

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

01 feb 2019, 12:13

OK Flashback  als je er dan toch op staat om met tijdslijnen te zwaaien :

Jockey brengt een interessante bijdrage  over pensioenen  (die jou duidelijk blijkbaar minder moet zinnen) op wo 30.1 om 9.21h want je reageert er op  wo.30.1  om 11h50 met  een  allesbehalve inhoudelijke en niets terzake doende  repliek ...wat gevolgd. wordt door een paar antwoordjes over en weer waar Jockey jou  (vruchteloos evenwel) verzoekt om degelijke argumentatie te geven waarna hij  wijs besluit om je verder te negeren .

Op 31.1 stuur ik  om 9h44 een antwoord t.a.v. Jockey ( !)  en als een duiveltje uit een wijwatervat  voel jij je geroepen om mij komen terecht te wijzen met een , eveneens opnieuw , een niet terzake posting  op 11.h51 .

Ik antwoord jou om 13h51 en jij komt  tenslotte met je ' gederailleerd'  antwoord 'in tijd'  gisterenavond om 21.29h .

Indien je nu even bij de les blijft  en een beetje scrolt dan kan je  voor jezelf opmerken dat jij er als eerste  God bijsleurde , d.i.  in je éérste 'niet terzake' antwoord  op 30.1 om 11h50 aan Jockey .. 
Ondertussen weet noch Jockey , noch ik ,  noch gelijk wie hier nog altijd niet wat  eigenlijk jouw mening  is over de inhoud van Jockey's bijdrage over de pensioenen , alleen weten wij wél hoe je over hem denkt .

Tja , schrijven en rekenen  en begrijpend lezen   ? ..
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
dejules

02 feb 2019, 10:36

Allebei een job en tóch stressen tegen het einde van elke maand: “Onze rekening staat structureel op -500 euro”


https://www.hln.be/de-krant/allebei-een ... ~a08ca84b/
dejules

03 feb 2019, 12:00

Kurt woont al drie weken noodgedwongen in zijn auto: “Mijn zoontje vraagt: 'Papa, wanneer hebben we een huis?'”


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201901 ... KDGZcZYI[b]
[/b]
Ice

03 feb 2019, 12:40

dejules schreef:Allebei een job en tóch stressen tegen het einde van elke maand: “Onze rekening staat structureel op -500 euro”


https://www.hln.be/de-krant/allebei-een ... ~a08ca84b/
Wel, dejules, ik vermoed dat dit voorbeeld weer NEP is om verminderde koopkracht en de scheve verhouding tussen levenduurte te kunnen wijten aan onbekwaam budgetbeheer van werkende vlamingen.
Waarom?
1. Wat is de misleiding? In de titel wordt de indruk gewekt dat ze op het einde van elke maand -500 euro staan terwijl dat in het artikel al op dag één zou zijn.

2. Als beide lonen gestort zijn en ze staan dan al -500...dan hebben ze nogal een kredietlijn om op hun bankrekening onder nul te gaan...bijna een bedrijfsrekening dan, als ze dan al in het rood staan met twee lonen?

3. Wat precies hun nettolonen zijn wordt er niet bijverteld? Bedragen van de kosten ook niet, enkel de boodschappen voor 240€ én dat ze rekenen op het kindergeld, dát wordt uitvergroot!  :roll:

4. Verzekeringen worden niet elke maand betaald tenzij je er zelf voor kiest...verzekeringsmaatschappijen waar je maandelijks kan betalen zijn eerder uitzonderingen, trimestrieel, halfjaarlijks of jaarlijks zijn gangbaar.

5. Daar zijn ze weer met zelfkastijding, het is hun eigen schuld wánt ze hebben nooit geleerd om met geld om te gaan en je zou moeten sparen op een intelligente manier??
Bah, doorzichtig en verfoeilijk.  :evil:

Het is een feit dat ook tweeverdieners in de problemen komen maar de oorzaak ligt níet bij henzelf maar bij de alsmaar stijgende kosten terwijl het inkomen hetzelfde blijft en vaak zelfs vermindert - daardoor wegen de (vaste en variabele) kosten te zwaar door op het beschikbare budget en blijft er steeds minder over voor het huishouden waarvoor ze dan noodgedwongen op het kindergeld moeten rekenen ... Een euro kun je maar één keer uitgeven.

Als de leugenpers een voorbeeld wil geven, dan moeten álle factoren aanwezig zijn om een mening te kunnen vormen en niet gedeeltelijk om dan maar weer naar de mensen zelf te kunnen wijzen als schuldige om niet rond te kunnen komen!  :x
Ice

03 feb 2019, 12:50

dejules schreef:Kurt woont al drie weken noodgedwongen in zijn auto: “Mijn zoontje vraagt: 'Papa, wanneer hebben we een huis?'”


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201901 ... KDGZcZYI[b]
[/b]
MENEN - Menenaar Kurt Foulon woont sinds drie weken in zijn auto. Hij werd uit zijn huis gezet en vindt geen oplossing, ook niet bij het OCMW. En dat in deze vrieskou. "Het is onmenselijk. Ik moet mijn auto laten draaien om me te verwarmen."
Uit zijn huis gezet en het ocmw doet niks, biedt geen oplossing - ocmw is er ook enkel voor vreemden, net als sociale woningen, vooral in gemeenten waar turken reeds de plak zwaaien op het ocmw -  eigen volk telt niet, die moeten maar in hun auto of onder een brug gaan liggen.
Zulke mensen moeten op de stoep bij de burgemeester gaan zitten tot ze geholpen worden, élke Belg heeft grondwettelijk récht op huisvesting.
55 Monique

03 feb 2019, 14:17

Dat hij gaat aankloppen bij Minister Magie de Block , nadenkertje .... ons eigen volk eerst , had ik niet mogen zeggen zeker .

Is in Nederland ook bezig , dat de mensen niet meer worden geholpen door Pro Deo , gaat nu bemiddelaar worden aangesteld ,KOSTEN lopen te hoog op en worden er niet naar vergoed gepresteerde uren ... 6 uur betaald maar meestal gaat dat om 14 uur ... 

En bij ons is dat ook zo ....En Ocmw krijgen minder bemiddeling ,en stad of gemeente hebben altijd , paar huizen vrij , voor als er wat zou gebeuren oké meestal is dat voor mensen huis is afbrand kweet dat nu ook, maar als maar voor tijdelijk zou zijn tot dat ze iets anders hebben gevonden ....Zo dus kijken ze daar ook niet naar om .... Oogkleppen zijn dicht ... Voor alles menselijke aspecten  is weg .... 
Bestaan nog hulporganisatie's , maar heeft geen zin , doen er niks aan ... 
dejules

03 feb 2019, 14:55

Wie ziek is of is geweest, ondervindt vaak problemen bij het afsluiten van een verzekering. Het gaat om fors verhoogde premies, uitsluiting van bepaalde kosten of aandoeningen tot zelfs weigering van de verzekering. Nochtans heeft iedereen recht op betaalbare financiële bescherming’, zegt Marc Michils, algemeen directeur van Kom op tegen Kanker.
Maarten Vos kreeg in 2011 te horen dat hij teelbalkanker had. Na een succesvolle behandeling wil hij in 2016 als startende zelfstandige een verzekering gewaarborgd inkomen afsluiten. Die wordt hem geweigerd. ‘Ik werd door de verzekeraar aan het lijntje gehouden. Tussen de regels door kon je lezen dat mijn ziekteverleden de reden was, maar hij durfde dat zo niet benoemen en zocht naar andere argumenten. Op aanraden van de Kankerlijn contacteerde ik verschillende verzekeringsmaatschappijen. Zo is het me toch gelukt een verzekering af te sluiten.’Een andere jonge kankerpatiënte getuigt over problemen met een hospitalisatieverzekering: ‘De arts die de verzekeraar adviseerde om de kosten verbonden aan het melanoom uit te sluiten van mijn hospitalisatieverzekering,

vertelde me dat ze het verzekeringstechnisch risico niet kunnen nemen en dat een kankerdiagnose niet kan verjaren. Met andere woorden, ik zal levenslang problemen ondervinden met het afsluiten van verzekeringen.

Dat is een slag in mijn gezicht. Je oncoloog zegt dat je genezen bent, maar de verzekeraar behandelt je als een ziek persoon.’
dejules

10 feb 2019, 10:54

Het sociaal tarief voor gas en elektriciteit gaat deze maand fors omhoog. Dat meldt Het Nieuwsblad. Voor gas stijgt het tarief met 28 procent, voor elektriciteit met 22 procent.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/09 ... s-duurder/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 feb 2019, 11:02

Dat zijn die ambtenaren van de CREG, hé!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

10 feb 2019, 12:51

Wil. schreef:Dat zijn die ambtenaren van de CREG, hé!
De kans op minstens 1 ambtenaar binnen een Belgisch gezin bedraagt 78%.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

11 feb 2019, 12:37

Dus.... bij jou ook Dejules,.  :D :D :D

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

31 mei 2019, 12:13

dejules schreef:
05 jan 2019, 22:28
Jockey schreef:   :lol: Zonder commentaar...
http://www.dewereldmorgen.be/blogs/koen ... cistisch-0
image.png
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...