Werken en toch in armoede leven

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
55 Monique

25 jan 2019, 20:21

Petrol 

Daar moet je leren mee omgaan dat is politiek . 

Je kan toch niet zeggen dat dit een goeie zaak is voor ons land 

Als jij dat goed vind prima voor mij niet gelaten de toekomst zal wel uitwijzen ... 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 jan 2019, 19:46

Wanneer mensen zoals die van SDWorx spreken, dan luister ik, want die hebben kennis van zaken.

Afbeelding

Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

26 jan 2019, 23:31

Wil. schreef:Wanneer mensen zoals die van SDWorx spreken, dan luister ik, want die hebben kennis van zaken.

Afbeelding

Bron
Taxshift :

Iedereen wist van bij aanvang dat de taxshift niet gefinancierd was: 6,6 miljard euro volgens de Nationale Bank. Dit verlies loopt hoger op door een – volgens de onderzoekers – vergeten effect in rekening te brengen
: hoge inkomens, die meer bijdragen, kunnen zich veroorloven om minder te gaan werken, waardoor de overheid meer verliest dan wint (doordat er mensen met lage lonen aan de slag gaan).

Gepensioneerden, langdurig zieken en alle niet-werkenden verliezen eveneens.
Want, zo halen de onderzoekers aan, om de lagere belasting op arbeid te financieren werden de btw en accijnzen verhoogd. De niet-werkenden betalen de rekening want zij zien die stijgende belastingen niet of veel minder gecompenseerd. Daarom gaan de 20 procent armste Belgen er netto op achteruit: de armste 10 procent verliest zelfs gemiddeld 45 euro per maand.

Taxput

Dicht de taxshift dan de begrotingsput zoals Van Overtveldt claimde?
Hoegenaamd niet.
Hoewel de Leuvense proffen waarschuwen dat pas binnen vijf jaar de effecten nauwkeurig gemeten kunnen worden, hebben ze wel één zekerheid: de taxshift is peperduur en laat het begrotingstekort oplopen.De regering-Michel laat zo een zware budgettaire erfenis na.

Het begrotingstekort is 5 miljard euro groter dan verwacht.
Een volgende regering krijgt een vergiftigd geschenk van maar liefst 8,2 miljard. 

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/op ... /#comments

Die 8.2 miljard € komt de volgende regering terug halen, toch?
Dat was met de elektriciteit-factuur ook zo, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 jan 2019, 01:12

• Alle werkenden gaan er duidelijk op vooruit, dit in tegenspraak met de doemscenario's die julleke hier dagelijks lanceert.  :lol: Dat is het verschil tussen feiten en fictie.

• En hoe is het de arme mensen vergaan onder 4 jaar Zweedse coalitie? Kijk en concludeer: elk van de parameters is verbeterd.

Afbeelding
Weer gefantaseerd, zeker?

Hoe krijg je dat in je praatgroep uitgelegd, jules? Zoveel keren rond je oren geslagen worden met de realiteit, daar moet je toch iets aan overhouden? Als dat maar goed komt.
Met vrolijke ambtenarengroet,
Wil.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

27 jan 2019, 07:35

55 Monique schreef:Petrol 

Daar moet je leren mee omgaan dat is politiek . 

Je kan toch niet zeggen dat dit een goeie zaak is voor ons land 

Als jij dat goed vind prima voor mij niet gelaten de toekomst zal wel uitwijzen ... 
Ja ik weet het.Het is één tegen allen.Barbertje moet hangen.

Wie heeft er de voorbije week tegen de grote NVA pispaal staan zeiken.

Rutten,De Crem,Almaci en eentje van cdH.

Welke zullen de week die komt tegen de grote NVA pispaal gaan zeiken???

Ben benieuwd !!

Let the beast go !!!


55 Monique

27 jan 2019, 08:30

Goeie morgen Petrol 

Heb ik al gezegd , ze zijn allemaal uit zelfde gesneden punt uit .... 
Moeten toch aantonen wie de beste is , en hun verkoop praatjes  aan de man brengen , en campagne voeren .
Tegen dat vier maand verder is , is iedereen al vergeten wat ze hebben gezegd ...Omdat je ze toch niet kan volgen
Is zoals beetje kat en muisspel dat die spelen bij de regering ...Mogen al meegaan met Trump , die denkt ook dat land besturen  net als brood verkopen ...

En die man misloopt ook veel dollars is nog maar pas gebleken wat is volgende net als in ons eigen land , en veel zaken , die ze hebben ingevoerd , maar die niks opbrengen eerder verlieslatend . Veel mensen kijken misschien liever door roze bril , is wat opvallend kleurtje (strategie verandering -vernieuwing , is daarom niet altijd beste  )...
Je kan soms wel eens van kale reis terugkomen , dat eerder verlieslatend is , maar ondertussen is al geschied  .

Geen voorkeur partij en kleur , alleen als je met geld werkt van de belasting betaler , doet er dan is goeds mee 
hoop dat ik duidelijk ben ....  

Dat ze eens op rij zetten wat ze goed hebben gedaan -en dan waar fout is gelopen .... En uit fouten moet je leren , laat u dan bijstaan en maakt geen twee keer de zelfde fout .

Is toch normaal , dat is politiek , wie zat in regering laatste 4,5 jaar , dat die tegenwind meekrijgen .... 
En altijd voorzichtig zijn met uitspraken , naar de buitenwereld , is ook heel belangrijke factor , dat vergeten er veel en dat blijft hangen bij de mensen .... Wat ben je met de mensen iets wijs te maken , als al op voorhand weet dat je niet kunt waarmaken of fout loopt , of dat van tafel word geveegd ...Je kan toch niet ontkennen dat we in de rode cijfers staan .... 

Wat is betekenis beleid  

Beleid is het stellen van doelen, middelen en een tijdpad in onderlinge samenhang. ... Onder beleid wordt dus verstaan het aangeven van de richting en de middelen waarmee men gestelde organisatiedoelen wil gaan realiseren binnen de gestelde periode. Beleid wordt zowel bij de overheid als in het bedrijfsleven gemaakt.

Lig er niet van wakker , heeft geen zin ... 
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 27 jan 2019, 10:43, 6 keer totaal gewijzigd.
dejules

27 jan 2019, 09:16

petrol schreef: Ja ik weet het.Het is één tegen allen.Barbertje moet hangen.



Calimero.
Neem dat Barbertje niet herkozen wordt dan kan hij eindelijk gaan doen wat hij nog nooit gedaan heeft nl "werken" en economisch nuttig zijn ipv heel zijn leven afhankelijk te zijn vd schatkist.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

27 jan 2019, 12:49

dejules schreef:
petrol schreef: Ja ik weet het.Het is één tegen allen.Barbertje moet hangen.



Calimero.
Neem dat Barbertje niet herkozen wordt dan kan hij eindelijk gaan doen wat hij nog nooit gedaan heeft nl "werken" en economisch nuttig zijn ipv heel zijn leven afhankelijk te zijn vd schatkist.
Gasten gelijk gij moeten de schatkist goed blijven spijzen.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

27 jan 2019, 13:28

petrol schreef:
dejules schreef:
petrol schreef: Ja ik weet het.Het is één tegen allen.Barbertje moet hangen.



Calimero.
Neem dat Barbertje niet herkozen wordt dan kan hij eindelijk gaan doen wat hij nog nooit gedaan heeft nl "werken" en economisch nuttig zijn ipv heel zijn leven afhankelijk te zijn vd schatkist.
Gasten gelijk gij moeten de schatkist goed blijven spijzen.
:wink: Julleke heeft het mis Petrol.
Calimero is de kleinste, en den Bart is de grootste... Die rode bieten zijn meesters in misleidende stereotiepen plaatsen, best niet op ingaan...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
Ice

27 jan 2019, 15:56

@Wil: niet willen of niet kunnen?
Alle werkenden gaan er duidelijk op vooruit, dit in tegenspraak met de doemscenario's die julleke hier dagelijks lanceert.    Dat is het verschil tussen feiten en fictie.
Realiteit??  :roll:
Nu moet jij eens uitleggen hoe de doorsnee burger erop vooruit kan gaan door een eenmalige habbekrats op nettoloon dat onmiddellijk maar sluipend teniet wordt gedaan door allerlei verhogingen in btw, accijnzen, belastingen en de levensduurte?

Eérst dient ook de loonmatiging in het verleden nog ingehaald worden want daar hebben we nog steeds een achterstand (loonmatiging 2016!) er kán dus geen sprake zijn van een loonsverhoging zolang die achterstand niet eerst is weggewerkt?
Dit is dus géén daadwerkelijke verhoging van de lonen, maar inhalen van een achterstand?
Mét ook nog eens verlies door de stijgende levensduurte....einde van de rit: níks verhoging maar verlies dus? Fictie??  :roll:

Bovendien moet je de tijdslijn volgen en geen verwarring zaaien met cijfertrukjes en gemanipuleerde statistieken over nietzeggend 'relatieve armoederisico' en allerlei uit de duim gezogen voorspellingen, daardoor komt er nú geen brood op tafel.
Met gefantaseerde 'vooruitzichten' en goed-nieuws showkes voor de verkiezingen vult niemand nú zijn maag...

Daar bedoel ik mee: voorspiegelen dat we erop vooruit gaan met de (ongedékte!) taksshift (hierboven aangetoond dat het bedrog is) maar verzwijgen dat we in de toekomst er nog eens 6,6 miljard euro schulden BIJ krijgen omdat de leugenaars deze zelfgemaakte put vd taksshift doorschuiven naar de volgende ploeg politieke dieven. 

Hóe gaan ze dat weer komen halen?
Weer een indexsprong, weer een loonmatiging, weer verhogingen van btw, belastingen enz.....??? De citroen is uitgeperst, hoor!

Wáár blijven ze dan met hun "positieve" vooruitzichten terwijl ze de rooftocht willens en wetens al voorbereiden voor de volgende regering? 
Met hun volksverlakkerij om de bevolking wijs te maken dat ze erop VOORUIT gaan om te sussen terwijl we eigenlijk bestolen worden en verdere verarming al naar de toekomst wordt doorgeschoven?

Dankbaar zijn voor een kruimeltje loon terwijl ze verdoken een heel brood terugpakken en nog meer broden in de oven hebben voor de toekomst....raar volkske, die vlamingen.  8O

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

27 jan 2019, 17:03

Ice schreef:@Wil: niet willen of niet kunnen?
Alle werkenden gaan er duidelijk op vooruit, dit in tegenspraak met de doemscenario's die julleke hier dagelijks lanceert.    Dat is het verschil tussen feiten en fictie.
Realiteit??  :roll:
Nu moet jij eens uitleggen hoe de doorsnee burger erop vooruit kan gaan door een eenmalige habbekrats op nettoloon dat onmiddellijk maar sluipend teniet wordt gedaan door allerlei verhogingen in btw, accijnzen, belastingen en de levensduurte?

Eérst dient ook de loonmatiging in het verleden nog ingehaald worden want daar hebben we nog steeds een achterstand (loonmatiging 2016!) er kán dus geen sprake zijn van een loonsverhoging zolang die achterstand niet eerst is weggewerkt?
Dit is dus géén daadwerkelijke verhoging van de lonen, maar inhalen van een achterstand?
Mét ook nog eens verlies door de stijgende levensduurte....einde van de rit: níks verhoging maar verlies dus? Fictie??  :roll:

Bovendien moet je de tijdslijn volgen en geen verwarring zaaien met cijfertrukjes en gemanipuleerde statistieken over nietzeggend 'relatieve armoederisico' en allerlei uit de duim gezogen voorspellingen, daardoor komt er nú geen brood op tafel.
Met gefantaseerde 'vooruitzichten' en goed-nieuws showkes voor de verkiezingen vult niemand nú zijn maag...

Daar bedoel ik mee: voorspiegelen dat we erop vooruit gaan met de (ongedékte!) taksshift (hierboven aangetoond dat het bedrog is) maar verzwijgen dat we in de toekomst er nog eens 6,6 miljard euro schulden BIJ krijgen omdat de leugenaars deze zelfgemaakte put vd taksshift doorschuiven naar de volgende ploeg politieke dieven. 

Hóe gaan ze dat weer komen halen?
Weer een indexsprong, weer een loonmatiging, weer verhogingen van btw, belastingen enz.....??? De citroen is uitgeperst, hoor!

Wáár blijven ze dan met hun "positieve" vooruitzichten terwijl ze de rooftocht willens en wetens al voorbereiden voor de volgende regering? 
Met hun volksverlakkerij om de bevolking wijs te maken dat ze erop VOORUIT gaan om te sussen terwijl we eigenlijk bestolen worden en verdere verarming al naar de toekomst wordt doorgeschoven?

Dankbaar zijn voor een kruimeltje loon terwijl ze verdoken een heel brood terugpakken en nog meer broden in de oven hebben voor de toekomst....raar volkske, die vlamingen.  8O
Soms wens ik dat NVA na 26/05 in de oppositie komt. Benieuwd hoeveel opslag mijn pensioentje dan gaat krijgen. Alleszins geen €204 in de volgende 4 jaar...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

27 jan 2019, 17:55

Jockey schreef:... Soms wens ik dat NVA na 26/05 in de oppositie komt. Benieuwd hoeveel opslag mijn pensioentje dan gaat krijgen. Alleszins geen €204 in de volgende 4 jaar...
Ge moet dan wel een héél hoog nettopensioen hebben want bij mij staan de zaken er enigszins anders voor ... :
151 Euro netto op 4 jaar (januari 2019 terug naar januari 2015).
Dat is een riante opslag van +/- 10 % met een heel gesjoemel met verlaging van de afhouding belasting ( en uiteraard bijbetaling op het einde van de rit).
En wat stelde de levensduurte daar tegenover ?
Officieel van +/- 99.5 naar 108,5 of 9 %, maar dat zijn de cijfers uit de grafiekjes die Wil. gebruikt (gezondheidsindex). 
Je zou dan 1% netto overhouden om bv. over 4 jaar de stijging van de energiekosten te betalen ... ? Of een kaartje voor delijn ? Een pintje ?
Dat kan alleen maar als je in het buitenland gaat shoppen (bij ons bv.) waar het 10,4 % goedkoper is !
55 Monique

27 jan 2019, 18:01

Flashback
Dat kan alleen maar als je in het buitenland gaat shoppen (bij ons bv.) waar het 10,4 % goedkoper is !

Wat bedoel je daarmee Nederland of Frankrijk , kan ook Duitsland zijn maar zou me verwonderen .

Als om Nederland gaat , is Btw gestegen van 6 naar 9% voeding  , laat u maar gewoon weten 

Niet alleen voeding , al wat te maken met 6% gaan naar 9% maar daar ben ik niet zo goed van op de hoogte , 
zie dat in Nederland kapper maar 6% was en nu naar 9%  bij ons 21% 

Is met ingang van 01/01/2019 .
Ice

27 jan 2019, 18:09

Soms wens ik dat NVA na 26/05 in de oppositie komt. Benieuwd hoeveel opslag mijn pensioentje dan gaat krijgen. Alleszins geen €204 in de volgende 4 jaar...
Opslag? Wélke opslag? De indexatie waar ze niet rond kunnen door overschrijden van de (verknoeide) spilindex? 
Met nva in oppositie zit er dan nog misschien een waterkansje in op een wéttelijk pensioen... :roll:

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

27 jan 2019, 18:10

Flashback schreef:
Jockey schreef:... Soms wens ik dat NVA na 26/05 in de oppositie komt. Benieuwd hoeveel opslag mijn pensioentje dan gaat krijgen. Alleszins geen €204 in de volgende 4 jaar...
Ge moet dan wel een héél hoog nettopensioen hebben want bij mij staan de zaken er enigszins anders voor ... :
151 Euro netto op 4 jaar (januari 2019 terug naar januari 2015).
Dat is een riante opslag van +/- 10 % met een heel gesjoemel met verlaging van de afhouding belasting ( en uiteraard bijbetaling op het einde van de rit).
En wat stelde de levensduurte daar tegenover ?
Officieel van +/- 99.5 naar 108,5 of 9 %, maar dat zijn de cijfers uit de grafiekjes die Wil. gebruikt (gezondheidsindex). 
Je zou dan 1% netto overhouden om bv. over 4 jaar de stijging van de energiekosten te betalen ... ? Of een kaartje voor delijn ? Een pintje ?
Dat kan alleen maar als je in het buitenland gaat shoppen (bij ons bv.) waar het 10,4 % goedkoper is !
Bedrag netto pensioen is recht evenredig met je sociale afdrachten die je tijdens je loopbaan hebt voldaan... Alles wel steeds aangegeven gewerkt.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...