Ze hebben de N-VA bij zijn pietje

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

04 jan 2019, 22:22

Tom Van Grieken zei in Ter Zake dat zijn partij gaat voor een minimumpensioen van 1.500 €/maand omdat de hard werkende Vlamingen de hoogste belastingen betalen en in ruil de laagste pensioenen krijgen en dat dit niet eerlijk is.
Na de Sp.a, Groen!, de PVDA is het Vlaams Belang de 4de partij die dit eist.
De verkiezingen in mei zullen dus vooral gaan over de pensioenen maw, de N-VA heeft verkeerd gegokt met de regeringsval over Marakech en migratie wordt geen verkiezingsstrijd.
In elk verkiezingsdebat, in elk interview, … zal er in hoofdzaak gesproken worden over de pensioenen.
Indien de N-VA blijft verkondigen dat er geen geld is om de pensioenen te verhogen naar minimum 1.500 €/maand dan krijgt zij zware klappen. Als ze blijft verkondigen wat Jan Spooren van de N-VA verkondigde nl dat 1.100 €/maand voor een werknemer uit de privésector een goed pensioen is dan pleegt de N-VA electoraal zelfmoord.

https://pvda.be/video/pvda-clasht-met-n ... g-pensioen

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

05 jan 2019, 10:01

Welke  gek gelooft dit?
Wie gaat dat betalen?
Dan zijn er die meer pensioen gaan krijgen dan wat ze ooit verdiend hebben.
dejules

05 jan 2019, 10:16

voorn schreef:Welke  gek gelooft dit?
Wie gaat dat betalen?
Waarom stelt U zich die vraag niet als het over de dubbele ambtenarenpensioenen gaat.
Punt is : mensen uit de privé betalen de hoogste belastingen vd wereld op hun arbeid en krijgen de laagste pensioenen.
Het is nu aan de N-VA om in de verkiezingsstrijd te zeggen dat er geen geld is om die te verhogen zodat de kiezer weet waaraan hij toe is. De Wever geeft het geld liever aan Voka dan aan de hard werkende Vlamingen. Hij moet dat maar elke dag zeggen in aanloop vd verkiezingen evenals "een pensioen van 1.100 € voor mensen uit de privésector dat is een goed pensioen. Maw, ze hebben hem bij zijn pietje.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

05 jan 2019, 10:38

Gaat U dan iedereen 1500€ geven ook zij de dag in dag uit gewerkt hebben  of zij die ambtenaar waren met duidelijke afspraken.
dejules

05 jan 2019, 10:42

voorn schreef:Gaat U dan iedereen 1500€ geven ook zij de dag in dag uit gewerkt hebben  of zij die ambtenaar waren met duidelijke afspraken.
Wat mij betreft zoals in Nederland nl een basispensioen en voor de rest trekt uw plan.
Dat aanvullend pensioen opgebouwd met werken binnen een bedrijf/sector moet rechtvaardig zijn nl dwz de berekening en de voorwaarden moet voor elke Belg hetzelfde zijn. Geen gelijkgestelde dagen tenzij wegens ziekte/invaliditeit en elk gewerkt uur moet meetellen. 
dejules

05 jan 2019, 10:44

voorn schreef:Gaat U dan iedereen 1500€ geven ook zij de dag in dag uit gewerkt hebben  of zij die ambtenaar waren met duidelijke afspraken.
Ik heb begrepen dat 1.500 € het minimumpensioen moet zijn voor MENSEN DIE GEWERKT HEBBEN.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

05 jan 2019, 11:03

Dat sluit jezelf dan uit! :D

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

05 jan 2019, 12:21

dejules schreef:
voorn schreef:Gaat U dan iedereen 1500€ geven ook zij de dag in dag uit gewerkt hebben  of zij die ambtenaar waren met duidelijke afspraken.
Ik heb begrepen dat 1.500 € het minimumpensioen moet zijn voor MENSEN DIE GEWERKT HEBBEN.
1500 € pensioen voor mensen die 42 jaar gewerkt hebben.
Fazal

05 jan 2019, 12:45

1500 Euro, bruto ..., of netto?

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

05 jan 2019, 13:04

popov1 schreef:
1500 € pensioen voor mensen die 42 jaar gewerkt hebben.
hoeveel krijgen dan de mensen die 45 jaar gewerkt hebben

En zelfs meer, ik zelf heb 50jaar en 9 maanden  min 10 maanden soldaat geweest.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
dejules

05 jan 2019, 13:39

denlowie schreef:
popov1 schreef:
1500 € pensioen voor mensen die 42 jaar gewerkt hebben.
hoeveel krijgen dan de mensen die 45 jaar gewerkt hebben

En zelfs meer, ik zelf heb 50jaar en 9 maanden  min 10 maanden soldaat geweest.
Lowie, wat mij betreft moet elke gewerkte minuut meetellen. Iemand die 90u/week en 1 maand verlof werkt kan maar 1 jaar opbouwen nl evenveel als een onderwijzer met 20u/week en 4 maanden verlof terwijl hij 6 keer meer gewerkt heeft en bijgedragen heeft en zijn lichaam heeft versleten. Dat klopt van geen kanten. 
Bij een auto kijkt men toch ook naar het aantal km's dat die gereden heeft. 
Ik denk dat wij heel snel naar een basispensioen gaan en de rest moet ge maar zelf financieren.
Het probleem is : wat met onze generatie? Hoe gaan ze die overgangsperiode incalculeren?
dejules

05 jan 2019, 13:40

Fazal schreef:1500 Euro, bruto ..., of netto?
Netto
55 Monique

12 feb 2019, 13:52

https://www.hln.be/de-krant/-staken-wer ... ddf8218fe7

“Staken wérkte 120 jaar lang. Tot N-VA aan de macht kwam” : :mrgreen:
LAND GAAT MORGEN PLAT, MAAR ZAL DAT IETS OPBRENGEN?

Het land gaat plat morgen, maar wat brengt zo’n nationale staking eigenlijk op? De vakbonden die hun spierballen eens laten rollen, een aperitiefje voor de verkiezingen of halen stakers wel degelijk hun slag thuis? “Vroeger vaak wel”, zegt professor Geert Van Goethem (UGent). “Maar niet meer sinds N-VA in de regering zit.”
Een algemene staking kost onze bedrijven en de schatkist honderden miljoenen euro’s, zo voorspellen economen. Weggesmeten geld of levert zo’n staking ook iets op? De geschiedenis leert dat wanneer we massaal het werk neerleggen, dat zelden zonder gevolgen blijft. “Tot vrij recent waren die nationale stakingen niet te onderschatten als breekijzer in het sociaal overleg en de politiek”, zegt Geert Van Goethem, professor Geschiedenis (UGent) en directeur van het instituut voor Sociale Geschiedenis (Amsab).

De vraag is komt het nog goed ( Ik denk van niet ) Alles veel te ver laten komen ....Niets is nog bespreekbaar ( Wat ze wel waren vergeten kost de bedrijven enorm veel geld staking ( Maar de schatkist van de regering ) minder inkomsten . :mrgreen: