Pensioenoptimalisatie

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

14 jan 2019, 12:02

Naast zijn wedde als Vlaams minister-president, ontvangt Geert Bourgeois (N-VA) ook een pensioen van 919 euro. Dat blijkt uit documenten die het Vlaams Belang opvroeg. Bourgeois heeft recht op dat pensioen, omdat hij twaalf jaar schepen was in Izegem.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ge ... ~ad3c8f97/

Huidig Vlaams minister-president Geert Bourgeois trekt zoals verwacht de Europese lijst. “Ik ben blij met de strategische keuzes die de partij heeft gemaakt. De keuze is in consensus gemaakt. Zo kan ik mij presenteren aan alle Vlaamse kiezers”, zei Bourgeois.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ba ... ~a72e17f3/

De 70 jarige Bourgeois gaat nog 5 jaar bijklussen in het Europees Parlement. Hij is geen graaier, hij doet dat om Vlaanderen sterker te maken. Daarom is hij ook geen belastingen verschuldigd op zijn Europese uitkering want hij heeft beloofd om dat geld alleen in Vlaanderen uit te geven.
55 Monique

23 jan 2019, 22:24

De 67 jarige ga nog 5 jaar bijklussen ....

Die is geen 70 jaar 

Geboren: 6 juli 1951 (67 jaar)

iedereen mag toch bij verdienen op zijn pensioen ....

Ok bij hem ligt het anders , maar heeft zoveel recht als ander pensioen ....

Is ook advocaat geweest aan de balie .... 
dejules

24 jan 2019, 00:36

55 Monique schreef:De 67 jarige ga nog 5 jaar bijklussen ....

Die is geen 70 jaar 

Geboren: 6 juli 1951 (67 jaar)

iedereen mag toch bij verdienen op zijn pensioen ....

Ok bij hem ligt het anders , maar heeft zoveel recht als ander pensioen ....

Is ook advocaat geweest aan de balie .... 
Hij is nog niet verkozen. In West-Vlaanderen moet men de N-VA helemaal niet. Die komen niet vd grond. Waarom denkt je dat ze Jean-Marie Dedecker zijn gaan halen?
Hopelijk wordt die Bourgeois niet verkozen.
Wat dat bijverdienen betreft … Heeft U compassie met zijn "laag" pensioen?
55 Monique

24 jan 2019, 06:09

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171122_03201158

https://www.tijd.be/netto/dossier/pensi ... 37209.html

https://www.besox.be/pensioenhervorming ... uari-2019/

https://www.s-plusvzw.be/pensioenen-ink ... sioen.aspx



Zal uitwijzen wat ons de toekomst brengt ....

Maar heb geen nood om ander zijn rekening te maken ....

Zie daar nut niet van in , hoop alleen dat iedereen goed heeft .... 

Maar kan u wel bijtreden ,met vraag en antwoord ....

Zelfstandige zijn pensioen is ook niet wat moet zijn op 67 jarige leeftijd of ouder .... 

Hoeveel zijn er niet die aan minimum zitten van pensioen ( Zeker bij de oudere) zowel vrouwen , wil niet weten ook  .

En de toekomst voor onze kinderen zien er ook niet rooskleurig uit , en wie zegt dat ze nog pensioen gaan krijgen 
niemand heeft glazen bol , en baseren op jaren die komen kan niemand alleen bij de regering .... 

Gelukkig is er pensioensparen , dat zal ook wel zijn rede gehad hebben voor de toekomst , want achter elk ding zit een strategie verbonden , zeker bij de regering ,maar wie zegt dat ze daar niks gaan op vinden van regeltjes .... 

Voorbeeld ... Dit gaat met ingang 2043 .... 

“Iedereen weet dat het pensioen voor zelfstandigen laag is. Ik waarschuw mijn klanten in het boekhoudkantoor ook altijd dat ze goed moeten sparen. Ikzelf kan dat gelukkig ook doen. Zelfstandigen die daarvoor te weinig inkomsten hebben, komen na hun pensioen soms in schrijnende toestanden terecht.”Heeft vanaf de wettelijke pensioenleeftijd van 67 jaar (2043) recht op een netto pensioen van1.322 euroAls hij twee jaar vroeger met pensioen gaat, is dat netto1.267 euro


En neen je moet ze me niet vermelden want ken ze wel .... 

Wie is nu beter loontrekkende en pensioensparen of zelfstandigen en pensioensparen .... 

loontrekkende 8 uur per dag werken of 16 uur per dag werken zelfstandigen en zorgen  moet je toch niet jaloers op zijn ..... 


Wie heeft zekerheid in zijn job : Wie heeft zekerheid zelfstandig niemand : Wie zegt dat ambtenaren niet gaan minderen in de toekomst we leven in onzekerheid , en we gaan er beste moeten van maken niks aan te doen .
dejules

24 jan 2019, 09:39

55 Monique schreef: Gelukkig is er pensioensparen  .
1/ Zo'n fonds kan failliet gaan, U heeft geen enkele garantie!
2/ de maandelijkse bedragen die U krijgt uitgekeerd zijn verwaarloosbaar klein.
3/ de overheid kan de pensioen"spaarders" steeds zwaarder taxeren
4/ er is sprake om het kapitaal niet meer in 1 keer te laten opnemen maar maandelijks...
5/ indien U door ziekte, ontslag, verplichte (vroeg)pensionering geen inkomen uit arbeid heeft dan is uw fiscale aftrek 0
55 Monique

24 jan 2019, 09:59

Voila , 

Zoals ik heb gezegd ....

je hebt van niks zekerheid meer , en je mag nog iedere dag opvolgen ....

Heb dat al duizend keer gezegd of meer , achter ieder regeltje zit addertje onder gras ...

Heb nog geen enkele geweten , die bij de regering zegt hier is 5 euro zeg zo maar wat , komen ze erna  10 euro 

terug vorderen .... 

Maar dat zij het door deuren en ramen smijten daar zijn ze kampioen in , dat moet je hun niet leren ...

Manipulatie genoeg , daar zijn ze ook de kampioen in de mensen van alles wijsmaken dat ze niet nakomen .

En dat er nog veel in geloven , lees je soms ook dat ik denk , jongens toch denkt eerst eens goed na ....



Zet zonet mijne pc open , ok krijg altijd het recente nieuws via mijne mailbox .....Alleen hoofdartikel 


https://www.gva.be/cnt/dmf20190124_0412 ... unnen-doen




Siegfried Bracke: “Aan corrupte mensen moet je al eens geld geven om je werk te kunnen doen” :evil: :evil: :evil:

Wat hij dan ook zegt staat totaal los van elkaar ....U laten bijstaan in zo landen als reporter of grof geld aan

verdienen ....Kunnen hem weer op matje roepen is ook niet de eerste keer met zijn uitspraken ...Dan zijn er die beweren is spam ............. Heb hier deze morgen al meegemaakt .

Als jullie daar met akkoord bent met zo uitspraken moet ieder voor zich uitmaken , maar dat vind ik persoonlijk 

een brug te ver ....En ja is niet de eerste keer dat hij zo uitspraken doet , denk dat hij weer bodem van glas heeft

gezien ....Want daar is hij ook enorm sterk in ..... Heb ik met mijn eigen ogen gezien ,

en ja kon zeer slecht afgelopen geweest 
zijn .




Ice

24 jan 2019, 13:32

dejules schreef:
55 Monique schreef: Gelukkig is er pensioensparen  .
1/ Zo'n fonds kan failliet gaan, U heeft geen enkele garantie!
2/ de maandelijkse bedragen die U krijgt uitgekeerd zijn verwaarloosbaar klein.
3/ de overheid kan de pensioen"spaarders" steeds zwaarder taxeren
4/ er is sprake om het kapitaal niet meer in 1 keer te laten opnemen maar maandelijks...
5/ indien U door ziekte, ontslag, verplichte (vroeg)pensionering geen inkomen uit arbeid heeft dan is uw fiscale aftrek 0
Dejules, je vergeet nog de bedoeling van dat pensioensparen: op termijn het wettelijke pensioen helemaal afschaffen.

Wie aan pensioensparen doet in de hoop een aanvulling te hebben voor het wettelijke pensioen is eraan voor de moeite:
Dat zuurverdiende, gespaarde geld kan verdwijnen door inderdaad failliet gaan van dat fonds of er gaat ene mee lopen, je betaalt je blauw aan taksen en steeds méér (maandelijks belasten brengt meer op dan eenmaal opnemen kapitaal, hé?) de fiscale aftrek zal ook nog wel helemaal verdwijnen zoals elke fiscaal voordeel (hypothecaire lening) en als klap op de vuurpijl zal in de toekomst iedereen zélf moeten zorgen/sparen voor eigen pensioen tijdens hun loopbaan omdat er geen wettelijk pensioen meer bestaat, je moet er WEL nog voor bijdragen!! - past helemaal in het plaatje van totale afbraak SZ.  :evil:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 jan 2019, 19:04

In Nederland waar gigantische pensioenfondsen bestaan klagen ze over de opbrengst van hun beleggingen die vallen zodanig tegen dat er 'gekort' gaat moeten worden … Wat gewoon wil zeggen dat er minder pensioen gaat uit betaald worden  :cry:
dejules

24 jan 2019, 19:32

E.T. schreef:In Nederland waar gigantische pensioenfondsen bestaan klagen ze over de opbrengst van hun beleggingen die vallen zodanig tegen dat er 'gekort' gaat moeten worden … Wat gewoon wil zeggen dat er minder pensioen gaat uit betaald worden  :cry:
Als ge 20 € per maand minder krijgt op 2.500 € valt dat mee. In België is dat voor werknemers en vele zelfstandigen een ramp.
55 Monique

24 jan 2019, 19:46

Beste Dejules ...

Dejules, je vergeet nog de bedoeling van dat pensioensparen: op termijn het wettelijke pensioen helemaal afschaffen. 

Daar ben ik wel bewust van maar zou eens moeten kijken of dat ook heb vermeld ...Misschien heb ik vermeld bij kinderen en kleinkinderen zou eens moeten zien ... 

In België is dat voor werknemers en vele zelfstandigen een ramp

Dat is ook zo ... 

Maar in Nederland is ook al verminderd hoor ...Is ook niet meer zoals vroeger pensioen ....
Maar die bijdrage ziekte verzekering , in Nederland  :oops: :oops: :oops: , ok je kan niet vergelijken met ons  ...
Maar dan nog ......... 

Maar die hun begroting is top en bij ons een ramp grrrrrrrrrrrrrrrr hahahaha 
En die hebben nu ook te maken met groen  

https://www.youtube.com/watch?v=4XhkCHGMXvY


CO2-plan GroenLinks: dit is er goed en slecht aan • Z zoekt uit

Ik begrijp wel dat nodig is . Maar ze moeten wel kunnen blijven dragen zelfstandigen , (Betalen) 

komt telkens 
wat bij ... Dan is de vraag gaan ze doorrekenen of voor de zaak houden , wie weet dat ????? 

en dat kun je nooit uitsluiten dat er geen jobs verdwijnen ... Weet nu niet over welke bedragen dat gaat .... 

Telkens zijn ze er weer met wat anders .... Zou kunnen dat ook  overwaait  naar ons land want die werken allemaal samen die partijen .... 

https://www.agoria.be/nl/Vlaams-energie ... ls-bedrijf