Het meest gezochte profiel zijn poetshulpen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

15 jan 2019, 09:14

Het meest gezochte profiel zijn poetshulpen, bijvoorbeeld via dienstencheques, waarvoor er geen taalvereisten zijn. Is het probleem niet dat veel mensen de neus ophalen voor die jobs?
 Leroy: ‘We doen veel acties om mensen naar die jobs te krijgen. Maar ook dat is niet altijd evident, want poetshulpen moeten zich kunnen verplaatsen. Velen kunnen dat niet. Er is in Vlaanderen een probleem van vervoersarmoede.

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 87080.html

Leroy van de VDAB geeft toe dat de meest gezochte mensen poetshulpen zijn.
Dit is de zwaarst gesubsidieerde job van alle Oeso-landen. Zo 1 job kost de gemeenschap 55.000 €/jaar om voor te wenden dat wij overdonderd worden met jobs.

Laatst gewijzigd door dejules op 15 jan 2019, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
MaLoReg

15 jan 2019, 09:26

Hier krijgen mensen geld om ophun lui gat te zitten dus waarom nog gaan werken?
Als ge al die financieêle steun afschaft dan zullen ze eindelijk roepen om te mogen werken.
dejules

15 jan 2019, 09:49

MaLoReg schreef:Hier krijgen mensen geld om ophun lui gat te zitten dus waarom nog gaan werken?
Als ge al die financieêle steun afschaft dan zullen ze eindelijk roepen om te mogen werken.
Uw generatie komt met moeite aan 30 jaar loopbaan. Op 55 jaar zaten jullie al allemaal thuis of in Benidorm, op een uitzondering na. En de helft van uw generatie "werkte" in zinloze tewerkstelling in overheidsdienst, daar is zelfs een serie over gemaakt. Volgens economen zijn jullie de luiste generatie die ooit op aarde rondliep.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

15 jan 2019, 10:35

dejules schreef: Uw generatie komt met moeite aan 30 jaar loopbaan. Op 55 jaar zaten jullie al allemaal thuis of in Benidorm, op een uitzondering na. En de helft van uw generatie "werkte" in zinloze tewerkstelling in overheidsdienst, daar is zelfs een serie over gemaakt. Volgens economen zijn jullie de luiste generatie die ooit op aarde rondliep.
Hou op met schelden op een ander !
Ondank is 's werelds loon
dejules

15 jan 2019, 10:48

maior domus schreef:
dejules schreef: Uw generatie komt met moeite aan 30 jaar loopbaan. Op 55 jaar zaten jullie al allemaal thuis of in Benidorm, op een uitzondering na. En de helft van uw generatie "werkte" in zinloze tewerkstelling in overheidsdienst, daar is zelfs een serie over gemaakt. Volgens economen zijn jullie de luiste generatie die ooit op aarde rondliep.
Hou op met schelden op een ander !
Waar wordt er gescheld?
Dit zijn feiten!

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

15 jan 2019, 11:17

maior domus schreef: Hou op met schelden op een ander !
Coprolalie of coprolalia (Grieks, letterlijk poep praten) is een begrip uit de psychologie en psychiatrie. Het is het onvrijwillig uiten van schokkende woorden, zoals vloeken, obscene, seksistische of racistische taal. Het verschijnsel treedt voornamelijk op als symptoom van het syndroom van Gilles de la Tourette. ( Wikipedia)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

15 jan 2019, 11:41

[quote="dejules" Volgens economen zijn jullie de luiste generatie die ooit op aarde rondliep.[/quote]

Als ik hier in de haven zie wat er in mijn generatie verwezenlijkt is dan blijken die economen er ver naast te zitten.
We hebben de grootste containerhaven en de grootste petroleum en chemische bedrijven naar hier gehaald.
dejules

15 jan 2019, 11:49

voorn schreef:
We hebben de grootste petroleum en chemische bedrijven naar hier gehaald.
In de chemie hebben ze de 35 uren week ingevoerd toen iedereen nog 40u of meer moest werken.
Zij maakten massaal gebruik van brugpensioen.
Bij ontslagrondes de meest royale oprotpremies.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 jan 2019, 12:23

De jaloersheid breidt zich uit: eerst was het ambtenarenpensioen de doorn in het oog, nu worden ook de ontslagpremies (groter dan die van jou, julio?) en het brugpensioen (betere voorwaarden dan die van jou?) uit de privé  in het vizier genomen. En de anderen zijn de luiste generatie …  :roll:

U ligt nog in de statutaire hangmat van de werklozen steun? Toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

15 jan 2019, 12:45

dejules schreef: Zij maakten massaal gebruik van brugpensioen.
.
Ze behoren wel tot de zware beroepen. Heb meer dan 35 jaar de volcontinu gelopen.
Als ge dan 58 jaar bent begint dat zwaar te wegen, wat door de dokters als ongezond wordt benoemd
dejules

15 jan 2019, 12:51

voorn schreef: Ze behoren wel tot de zware beroepen. Heb meer dan 35 jaar de volcontinu gelopen.
Als ge dan 58 jaar bent begint dat zwaar te wegen, wat door de dokters als ongezond wordt benoemd
Ik weet er alles over!
Fazal

15 jan 2019, 12:51

dejules schreef:
maior domus schreef:
dejules schreef: Uw generatie komt met moeite aan 30 jaar loopbaan. Op 55 jaar zaten jullie al allemaal thuis of in Benidorm, op een uitzondering na. En de helft van uw generatie "werkte" in zinloze tewerkstelling in overheidsdienst, daar is zelfs een serie over gemaakt. Volgens economen zijn jullie de luiste generatie die ooit op aarde rondliep.
Hou op met schelden op een ander !
Waar wordt er gescheld?
Dit zijn feiten!
Neen Dejules, dat zijn géén feiten!
Dat zijn weer insinuaties welke kant noch wal reken.
En verder scheer je opnieuw een ganse generatie over de kam! U scheldt dus wel degelijk, zonder dat ge 't weet!
En ..., die zgn economen waar u over spreekt, zullen nooit gezegd hebben dat die generatie de luiste was die ooit op deze aarde rondliep!
Uwen duim is blijkbaar nog altijd niet leeggezogen! En uw ambtenarenhaat kent geen grenzen. 
Had u tot die kliek mogen behoren, dan had u waarschijnlijk ook niet nee gezegd!
Tot mijn spijt ben ikzelf nooit ambtenaar geweest.
En ik zeg wel: "tot mijn spijt", want anders had ik tenminste een behoorlijk pensioen gehad.
Maar dat is voor mij zeker geen reden om jaloersheid te prediken!
Laatst gewijzigd door Fazal op 15 jan 2019, 12:58, 2 keer totaal gewijzigd.
dejules

15 jan 2019, 12:56

voorn schreef: Als ge dan 58 jaar bent begint dat zwaar te wegen, wat door de dokters als ongezond wordt benoemd
De N-VA heeft een nieuwe wetgeving geïmplementeerd voor deze mensen.
Die worden nu ontslagen zonder vooropzeg en gemuteerd naar de VDAB om ze te schorsen of gelooft U echt in "aangepaste jobs"?
De huidige mensen op de arbeidsmarkt hebben niet het geluk om dadelijk een contract voor onbepaalde duur te krijgen in een goedbetaalde full-time job en tot hun (brug-) pensioen voor hetzelfde bedrijf te mogen werken. Daarom walg ik van die mensen die de jongere generaties en de werklozen beschimpen als lui en werkschuw terwijl zij bijna altijd vanaf 55j zwaar betaald thuis mochten leeglopen, vet betaald.
Laatst gewijzigd door dejules op 15 jan 2019, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

15 jan 2019, 14:00

Toch goed van de vakbond gearangeerd samen met Miet Smet
Aan 75% van mijn referteloon  ( alles inbegrepen )lekker 7 jaar gaan vissen.
dejules

15 jan 2019, 14:13

Fazal schreef:uw ambtenarenhaat kent geen grenzen. 
Had u tot die kliek mogen behoren, dan had u waarschijnlijk ook niet nee gezegd!
Tot mijn spijt ben ikzelf nooit ambtenaar geweest.
En ik zeg wel: "tot mijn spijt", want anders had ik tenminste een behoorlijk pensioen gehad.
Gelukkig was uw vrouw statutair ambtenaar, toch?