Het meest gezochte profiel zijn poetshulpen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

15 jan 2019, 14:15

voorn schreef:Toch goed van de vakbond gearangeerd samen met Miet Smet
Aan 75% van mijn referteloon  ( alles inbegrepen )lekker 7 jaar gaan vissen.
En nu kakken op werklozen en swt-ers, toch?
Fazal

15 jan 2019, 16:42

dejules schreef:
Fazal schreef:uw ambtenarenhaat kent geen grenzen. 
Had u tot die kliek mogen behoren, dan had u waarschijnlijk ook niet nee gezegd!
Tot mijn spijt ben ikzelf nooit ambtenaar geweest.
En ik zeg wel: "tot mijn spijt", want anders had ik tenminste een behoorlijk pensioen gehad.
Gelukkig was uw vrouw statutair ambtenaar, toch?
Beste man ..., u bent een onverbeterlijke statutaire onnozelaar!!!
En dat is nu eens geen insinuatie! Dat is de waarheid, en niets anders dan de waarheid!
Al meermaals door uzelf bewezen. Uw stommiteiten hier op het forum, zijn niet meer te tellen.
Als onnozelaar bent u, hier althans, vastbenoemd.
dejules

16 jan 2019, 10:05

Vlaams minister van Werk Philippe Muyters (N-VA) wil het personeelstekort in de dienstenchequesector aanpakken. Dat blijkt uit het antwoord van de minister op een vraag van Vlaams parlementslid en partijgenote Miranda Van Eetvelde.  Concreet wil de minister werkzoekenden en inactieven beter activeren, en meer inzetten op opleiding, bijvoorbeeld via werkplekleren. Dienstencheques zijn populair in Vlaanderen. In 2017 telde het systeem meer dan 700.000 gebruikers. Elk jaar worden meer dan 80 miljoen dienstencheques aangekocht.
https://www.hln.be/geld/consument/muyte ... ~a6ee719e/

Vlaanderen, de regio van poetsers en strijkers.
De knechtenstatus zit er bij de N-VA ingegoten.
Zij noemen dat "industriële tewerkstelling".

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

16 jan 2019, 12:17

dejules schreef:... Vlaanderen, de regio van poetsers en strijkers.
De knechtenstatus zit er bij de N-VA ingegoten.
Zij noemen dat "industriële tewerkstelling".
Toch eens benieuwd wie er later gaat opdraaien om al die deeltijdse poetsers en strijkers een inkomen te bezorgen, want dat zal zeker de naam 'pensioen' niet waardig zijn !
dejules

16 jan 2019, 13:08

Flashback schreef:
dejules schreef:... Vlaanderen, de regio van poetsers en strijkers.
De knechtenstatus zit er bij de N-VA ingegoten.
Zij noemen dat "industriële tewerkstelling".
Toch eens benieuwd wie er later gaat opdraaien om al die deeltijdse poetsers en strijkers een inkomen te bezorgen, want dat zal zeker de naam 'pensioen' niet waardig zijn !
Los vh pensioen dat ze krijgen en waarvoor nooit stortingen zijn gebeurd (zoals ambtenaren zijn ook zij netto-ontvanger) is daar nog een niet te betalen kost :
De sector van de dienstencheques kampt met het hoogste percentage verzuimende werknemers, zo blijkt uit cijfers van hr-dienstverlener Securex. Bijna 7 op de 10 werknemers in deze sector waren in 2010 minstens één dag afwezig wegens ziekte.

https://www.jobat.be/nl/artikels/meeste ... bedrijven/

Dat is ook een zeer zware job en het gevolg is … hoge invaliditeitscijfers.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 jan 2019, 13:33

dejules schreef:
Dat is ook een zeer zware job en het gevolg is … hoge invaliditeitscijfers.
Ons moeder die altijd thuis was in onze tijd heeft dat werk altijd gedaan en is niet invalide geraakt.
Maar ja vroeger hadden ze houten schepen met mannen van staal nu stalen schepen met mannekes van hout :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 jan 2019, 14:05

En bovendien nog jaloers ook :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 jan 2019, 19:49

En ons moeke had geen super Miele wasautomaat; een droogkast; afwasautomaat;microgolfoven en op vrijdag was het schrobben en schuren en in de week kleding herstellen of maken en zorgen dat er eten was.
dejules

16 jan 2019, 23:18

voorn schreef:
dejules schreef:
Dat is ook een zeer zware job en het gevolg is … hoge invaliditeitscijfers.
Ons moeder die altijd thuis was in onze tijd heeft dat werk altijd gedaan en is niet invalide geraakt.
Ik heb zo'n discussie gevolgd op FB van die mensen die met dienstencheques werken. Die hebben 4 u om een heel huis te poetsen. Geen recht op pauze behalve na 4 u werken. Veel bukken, sommige poetsprodukten kunnen schadelijk zijn voor sommige organen. Dan op naar de volgende zonder pauze te nemen en boterhammen eten onder het rijden … en dan het eigen huishouden doen. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 jan 2019, 23:22

Je hebt naar een docu over Indië gezien? :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

16 jan 2019, 23:43

'Een werkloze mag een job als poetshulp niet zomaar weigeren'

'Via poetshulp kunnen we veel laaggeschoolden activeren. Zo krijgen ze een loon en leggen ze sociale contacten', zegt Vlaams Parlementslid Miranda Van Eetvelde (N-VA).

https://www.knack.be/nieuws/belgie/een- ... f9rtynyRP4#

Die vrouw heeft 25 jaar bij de VDAB gezeten maw nooit gewerkt en ze kent haar dossiers niet. Die weet niet dat werklozen geen deeltijdse job mogen aanvaarden maar FT beschikbaar moeten zijn.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 jan 2019, 08:09

Hoe komt het dan ; dat de dienster in ons stamcafé . Deeltijds werkt en werklozensteun bijkrijgt?
dejules

17 jan 2019, 09:00

voorn schreef:Hoe komt het dan ; dat de dienster in ons stamcafé . Deeltijds werkt en werklozensteun bijkrijgt?
Vroeger kon je deeltijds werken met behoudt van rechten en dan had je recht op een aanvullende werkloosheidsuitkering.
De N-VA heeft dat afgeschaft en werklozen moeten nu full-time beschikbaar zijn.
De nieuwe wet is uitdovend voor zij die al in dat stelsel zaten.
Vandaag mag U nog altijd deeltijds gaan werken maar dan doet U vrijwillig afstand van een groot deel van uw sociale rechten.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

20 jan 2019, 00:12

voorn schreef:
dejules schreef: Zij maakten massaal gebruik van brugpensioen.
.
Ze behoren wel tot de zware beroepen. Heb meer dan 35 jaar de volcontinu gelopen.
Als ge dan 58 jaar bent begint dat zwaar te wegen, wat door de dokters als ongezond wordt benoemd
Maar je hebt ook één van de best betaalde wedde gekregen.
dejules

13 mei 2019, 17:56

Muyters is reeds 10 jaar minister van werk en hoofd van de VDAB. In deze periode werd de sector poetsen en strijken met dienstencheques factor 5 groter dan de Vlaamse chemiesector. Zo 1 job kost de belastingbetaler 55.000 € per jaar. Het is de duurste gesubsidieerde job binnen de Oeso. Volgens Muyters zijn dat "jobs gesitueerd binnen de private sector".