N-VA-er opgepakt voor mensenhandel en afpersing

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

24 jan 2019, 09:59

55 Monique schreef:Beste Lea 

Respect iedereen is vrij van mening .....
U eigen ding doen .... 

Dank u Monique, fijne reactie!

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

24 jan 2019, 10:03

Ice schreef:
lea*** schreef:
  • Neen Ice, niet sarcastisch bedoeld, ze vullen allemaal hun zakken, er zijn geen andere,maar Bart is "onze" gebuur bij manier van spreken en ik respecteer hem als mens, alsvader, gebuur, en ja, ook als politicus.Wie gaat het volgens jou beter doen, de Block zeker, dan staat er ons nog wat te wachten.
Het gaat niet over wie het beter gaat doen, het gaat over wat bdw hééft gedaan!
Slechter dan de afgelopen 4,5 jaar kan al niet meer, nog nooit werden we zo belogen, bestolen en uitgeperst voor nog meer schulden.

Dus bejubel zijn vermogen dan maar om je te bedriegen en te bestelen en alle verworven rechten waarvoor gevochten werd weer af te breken, je kinderen zullen je zeker dankbaar zijn als ze bij jou op de stoep staan voor bijstand omdat ze honger lijden nadat ze ontslagen werden en nergens nog recht op hebben terwijl ze ervoor gewérkt en betaald hebben...gedenk dán dat je dat te danken hebt aan die politicus die je zo respecteert.

Inderdaad een 'groot politicus' die mensen blij kan maken om bestolen te worden, die dankbaar zijn met het vooruitzicht op nog meer diefstal en afbraak van alle burgerrechten.  :roll:

Een ézel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, de Vlaming daarentegen... :evil:

Beste Ice,

Ik heb de afgelopen 4,5 jaar geen honger geleden, heb een dak boven mijn hoofd, heb kleren kunnen kopen en mijn hobby's kunnen uitoefenen, mij hoor je dus niet klagen over het beleid van BDW.
Uiteraard moeten de haken naar de wind gehangen worden en bvb op restaurant gaan of op reis gaan, dat is te duur geworden maar ja, dat mis ik niet.
55 Monique

24 jan 2019, 10:40

Beste Lea 

Graag gedaan .

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

24 jan 2019, 12:19

Ice schreef:
Idefix schreef:
Ice schreef:
Idefix schreef:Ik sta dagelijks meer en meer versteld welke ongelooflijk knappe koppen, die blijkbaar onderzoeker, rechter en politicus in één persoon zijn,  die het allemaal zooooveel beter weten, hier hun kostbare tijd zitten te verlullen op een forum dat geen zoden aan de dijk brengt. Ga op de lijst staan dan kunnen we op u stemmen.
Of hoort dat hier soms bij fake news????
Nee, daar dient een OPENBAAR FORUM voor!  :roll:
Waarmee hier weeral de juiste interpretatie van het spreekwoord,:"De beste stuurlui staan aan wal"; bewaarheid wordt.
Dat spreekwoord is helemaal niet van toepassing, tenslotte dient een forum om je mening te geven óver die stuurlui die nu aan het stuur staan en de boel verkloten - of moet iedere burger met een mening dan maar in de politiek gaan, misschien?  :roll:

Oh, nee, de bedoeling is dat we ons blauw betalen en nog moeten zwijgen ook? 
Waarom reageer jij hier dan nog?[/quote]
Dat vraag ik me ook af. Bij nader inzien kan ik mijn tijd beter en nuttiger besteden en dat ga ik vanaf nu doen ook. Dank voor de opmerking Ice. :lol: :lol: :lol:
De zon is gratis voor iedereen
Ice

24 jan 2019, 12:41

lea*** schreef: Beste Ice,

Ik heb de afgelopen 4,5 jaar geen honger geleden, heb een dak boven mijn hoofd, heb kleren kunnen kopen en mijn hobby's kunnen uitoefenen, mij hoor je dus niet klagen over het beleid van BDW.
Uiteraard moeten de haken naar de wind gehangen worden en bvb op restaurant gaan of op reis gaan, dat is te duur geworden maar ja, dat mis ik niet.
Ah, dan zul jij vást ook begrijpen dat er veel mensen verontwaardigd, teleurgesteld en woedend zijn, nu ze wel naar ocmw/voedselbank moeten, die op straat staan door ontslag, die hun erfenis, woning dus, moeten verkopen om hun rusthuis te kunnen betalen, dat wij állen steeds meer betalen terwijl de schulden oplopen ipv afgelost worden enz.....maar dat zal vast wel hun eigen schuld zijn, zeker?

Het beleid dient niet voor jou alleen? :roll:
Zolang gij vindt dat je het nog goed hebt en ze niks afpakken dat je mist, is het oké?  8O
Daar zakt mijn broek van af, door die egoïstische ingesteldheid en het gebrek aan eensgezindheid kan de politiek haar machtsmisbruik verderzetten en ons allen collectief blijven verarmen.

Misschien gebruik je dan je stem als kiezer pas als je op een karton onder een brug moet slapen?
Dan ben je ruim te laat.

@idefix: dat is je goed recht, net als het ons recht is om onze mening te geven via een forum op het wanbeleid van de politiek. 

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

24 jan 2019, 13:21

"De haken naar de wind hangen" :lol: :lol: Mijn verzameling kromme zegswijzen en spreekwoorden begint indrukwekkende vormen aan te nemen. Dank U !

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

24 jan 2019, 14:09

frits1955 schreef:"De haken naar de wind hangen" :lol: :lol: Mijn verzameling kromme zegswijzen en spreekwoorden begint indrukwekkende vormen aan te nemen. Dank U !
Ik ken er nog veel zenne frits, soort hobby van mij!

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

24 jan 2019, 14:24

Ice schreef:
lea*** schreef: Beste Ice,

Ik heb de afgelopen 4,5 jaar geen honger geleden, heb een dak boven mijn hoofd, heb kleren kunnen kopen en mijn hobby's kunnen uitoefenen, mij hoor je dus niet klagen over het beleid van BDW.
Uiteraard moeten de haken naar de wind gehangen worden en bvb op restaurant gaan of op reis gaan, dat is te duur geworden maar ja, dat mis ik niet.
Ah, dan zul jij vást ook begrijpen dat er veel mensen verontwaardigd, teleurgesteld en woedend zijn, nu ze wel naar ocmw/voedselbank moeten, die op straat staan door ontslag, die hun erfenis, woning dus, moeten verkopen om hun rusthuis te kunnen betalen, dat wij állen steeds meer betalen terwijl de schulden oplopen ipv afgelost worden enz.....maar dat zal vast wel hun eigen schuld zijn, zeker?

Het beleid dient niet voor jou alleen? :roll:
Zolang gij vindt dat je het nog goed hebt en ze niks afpakken dat je mist, is het oké?  8O
Daar zakt mijn broek van af, door die egoïstische ingesteldheid en het gebrek aan eensgezindheid kan de politiek haar machtsmisbruik verderzetten en ons allen collectief blijven verarmen.

Misschien gebruik je dan je stem als kiezer pas als je op een karton onder een brug moet slapen?
Dan ben je ruim te laat.

@idefix: dat is je goed recht, net als het ons recht is om onze mening te geven via een forum op het wanbeleid van de politiek. 

Ice,

Je moet je broek niet laten zakken, daar is het veel te koud voor.
Ga jij nu mensen die het nog wat goed hebben een schuldgevoel aanpraten?
Denk je dat er onder een ander beleid geen daklozen meer zullen zijn, geen ontslagen, geen voedselbanken.
Als jij een beleid kent dat dat allemaal kan oplossen, dan mag je mij dat onmiddellijk doorgeven!
Hoe die mensen in de dakloosheid terecht komen of in de armoede, dat weet ik werkelijk niet. Ik vind mezelf niet egoïstisch, je kunt dat ook zelfzorg noemen.
Op mijn leeftijd en na wat mij verleden jaar overkomen is ben ik heel blij dat ik nog voor mijn man en voor mezelf kan zorgen, mijn huishouden doen, dochter helpen waar nodig, kleindochtertjes wat verwennen en derde kleinkindje, dat einde maart zijn intrede doet, zijn of haar kastje hier bij ons is ook al goed gevuld.
Moet ik nu "sorry" zeggen omdat ikzelf en mijn familie het goed heeft, geen haar op mijn hoofd dat daaraan denkt.
Iedere cent werd eerlijk verdiend door keihard werken van mijn echtgenoot, door kwalen hier en daar heb ik het altijd rustig aan moeten doen, maar ik heb ook eerlijk mijn best gedaan.
Ik heb een positieve ingesteldheid, ben altijd positief en zie ook alles zo.
Ik kan dat gewoon niet, zo negatief denken en alle rampscenario's voorspellen.

Ik ga verder niet met jou in discussie, er zijn leukere dingen om te doen.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

24 jan 2019, 14:47

Ach ja, en Ice, onze woonst, dat is toch onze spaarpot.

Zou iedereen zijn woning niet moeten verkopen om later naar een rusthuis te kunnen gaan.
Je moet al zeer welgesteld zijn om voldoende cash te hebben om een rusthuis te betalen.
Ice

24 jan 2019, 15:14

lea*** schreef:
frits1955 schreef:"De haken naar de wind hangen" :lol: :lol: Mijn verzameling kromme zegswijzen en spreekwoorden begint indrukwekkende vormen aan te nemen. Dank U !
Ik ken er nog veel zenne frits, soort hobby van mij!
Misschien dan toch best eerst eens googlen om te checken voor je je onwetendheid onthult met 'haken' voor 'huik'?
Ice

24 jan 2019, 15:20

lea*** schreef: Ice,

Je moet je broek niet laten zakken, daar is het veel te koud voor.
Ga jij nu mensen die het nog wat goed hebben een schuldgevoel aanpraten?
Denk je dat er onder een ander beleid geen daklozen meer zullen zijn, geen ontslagen, geen voedselbanken.
Als jij een beleid kent dat dat allemaal kan oplossen, dan mag je mij dat onmiddellijk doorgeven!
Hoe die mensen in de dakloosheid terecht komen of in de armoede, dat weet ik werkelijk niet. Ik vind mezelf niet egoïstisch, je kunt dat ook zelfzorg noemen.
Op mijn leeftijd en na wat mij verleden jaar overkomen is ben ik heel blij dat ik nog voor mijn man en voor mezelf kan zorgen, mijn huishouden doen, dochter helpen waar nodig, kleindochtertjes wat verwennen en derde kleinkindje, dat einde maart zijn intrede doet, zijn of haar kastje hier bij ons is ook al goed gevuld.
Moet ik nu "sorry" zeggen omdat ikzelf en mijn familie het goed heeft, geen haar op mijn hoofd dat daaraan denkt.
Iedere cent werd eerlijk verdiend door keihard werken van mijn echtgenoot, door kwalen hier en daar heb ik het altijd rustig aan moeten doen, maar ik heb ook eerlijk mijn best gedaan.
Ik heb een positieve ingesteldheid, ben altijd positief en zie ook alles zo.
Ik kan dat gewoon niet, zo negatief denken en alle rampscenario's voorspellen.

Ik ga verder niet met jou in discussie, er zijn leukere dingen om te doen.
Voel je dat dan aan als schuldgevoel dat je het nog goed hebt en vele andere mensen door het politieke wanbeleid al niet meer?
Is het dan niet ook jouw plícht om dmv je stemgedrag het wanbeleid waardoor steeds meer mensen in armoede belanden, af te straffen en de enige, wettelijke mogelijkheid te gebruiken om dat te veranderen voor het aan jouw vel gaat?

Je kunt FEITEN niet ontkennen, enkel omdat ze nog geen invloed hebben op jouw persoonlijke situatie, dat zijn geen doemscenario's, dat is wat nú gebeurt en je ogen ervoor sluiten omdat jij er nog geen last van hebt, zal écht niet helpen, zeker niet voor je kinderen en kleinkinderen.

Met positief zijn hou je geen wanbeleid tegen, net als voor struisvogel spelen tot het jezelf raakt want dan is het te laat.
Een ander beleid?
Wat dacht je van een beleid voor het algemeen welzijn van de bevolking ipv de zakken te vullen van dictatoriale, corrupte politieke leugenaars en dieven?
Nóg niet genoeg gezien met al de schandes, leugens, bedrog, corruptie en volksverlakkerij die aan het licht komt?

Natuurlijk wil je daar niet meer verder over in discussie gaan, het gaat immers ook niet om te voorspellen wat er gaat gebeuren, het gaat erom wat er reeds ís gebeurd en waartoe dat zonder twijfel nog zal leiden.

Eén voorbeeld: de afbraak van SZ, reeds volop aan de gang én bdw schreeuwt het van de daken dat hij de totale SZ (verwórven rechten waarvoor wij allen betalen, hé) zal afbreken tot op de grond als hij opnieuw aan de macht geraakt - dat zal later ook desastreuze gevolgen hebben voor jouw kleinkindjes, die nu nog een goed gevuld kastje hebben, en daar heb jij dan toe bijgedragen door nva terug aan de macht te helpen.

Ik vind het onze plicht als grootouders om onze verworven rechten, waarvoor gevochten werd, te behouden door zulk wanbeleid af te straffen voor de toekomst en welvaart van volgende generaties, ook al genieten wij daar zelf niet meer van; anders zullen onze kleinkinderen zelf opnieuw moeten strijden voor deze rechten omdat wij toestonden dat ze werden ontnomen want wij hadden het toch zelf nog goed, hé?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

24 jan 2019, 16:05

Nu had ik toch graag eens geweten waar het staat dat uw haatpolitieker BDW de SZ tot op de grond zal afbreken?! Ben benieuwd...

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

24 jan 2019, 16:51

Ice schreef:
lea*** schreef:
frits1955 schreef:"De haken naar de wind hangen" :lol: :lol: Mijn verzameling kromme zegswijzen en spreekwoorden begint indrukwekkende vormen aan te nemen. Dank U !
Ik ken er nog veel zenne frits, soort hobby van mij!
Misschien dan toch best eerst eens googlen om te checken voor je je onwetendheid onthult met 'haken' voor 'huik'?

In Limburg zeggen ze "haken" beste Ice, en dat is de taal die ik spreek, zelfs na 40 jaar Antwerpen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

24 jan 2019, 17:42

Ga jij nu mensen die het nog wat goed hebben een schuldgevoel aanpraten?
Geen schuldgevoel Lea,omdat de mensen daarvoor gewerkt hebben,maar met deze legislatuur zijn we allemaal armer geworden,alles is duurder geworden, de accijns en taksen zijn duurde, indexsprong,geen intrest op ons spaargeld,rekent maar uit wat een verlies dat is, het merendeel komt toe omdat ze gewerkt en een eigen huis hebben,maar los daarvan hebben wij hun leugens geslikt,want de put van de vorige regering was veel te diep, dus hebben wij met ons allen een inspanning gedaan, met als resultaat dat de put nog dieper is,maar toch zijn er genoeg inkomsten maar niemand weet wat er mee gebeurd, neem nu de kilometer heffing, ik laar in de krant dat die vorig jaar 736 miljoen opgebracht heeft, waar gaat dat geld naar toe ???? de extra accijns op brandstof, iets van een 3 miljard zeker...de extra accijns op alcoholdrank en frisdrank ,die indexsprong,X het aantal gepensioneerde en werkende,dus inkomsten genoeg maar niemand heeft er zicht op of geen flauw idéé wat er mee gebeurd.
Als jij een beleid kent dat dat allemaal kan oplossen, dan mag je mij dat onmiddellijk doorgeven!
Misschien de PVDA.....niet geschoten is altijd mis :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
dejules

24 jan 2019, 18:17

tokkio schreef:

het merendeel komt toe omdat ze gewerkt en een eigen huis hebben,
Dat werken, vergeet het! 
75% van onze generatie was NIET meer aan het werk na zijn 55ste!
Stelt U zich eens voor dat wij onderhevig waren aan het N-VA programma nl degressieve werkloosheidsuitkeringen voor max 2 jaar. Daarna huis verkopen en alle andere bezittingen en dan een leefloon waar je wel gemeenschapsdiensten voor moet leveren.
Nee beste, de overgrote meerderheid "van zij die het goed hebben" werden 10-15 jaar rijkelijk betaald zonder daarvoor te moeten werken, hebben een pensioen gekregen vol gelijkgestelde dagen (eufemisme voor niet gewerkte dagen), hebben goed geërfd (dikwijls langs 2 of meerdere "kanten"), ...