De zwaarste budgettaire jaren moeten nog komen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
55 Monique

30 jan 2019, 10:53

Ze zullen B-post nog meer moeten steunen als je hoort dat de "bruine enveloppe" volgens Financieen zo rap mogelijk moet verdwijnen

Wardje 

Heb het ook gelezen ( tegen 2025) maar dan is mijn vraag wie geen pc bezit ???

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

30 jan 2019, 11:05

Heb het ook gelezen ( tegen 2025) maar dan is mijn vraag wie geen pc bezit ???
Ze gaan dat gewoon verplichten, of anders een gas boete...... :( :( :( :(
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
55 Monique

30 jan 2019, 11:44

Tokkio ,

Maar dan gaat er toch veel moeten veranderen ...(Belastingen )

Mail verkeer 0

Beantwoorden aangetekend 0

Ik kreeg deadline van een maand om alles in orde te brengen ....

En was ook vermeld op de papieren zowel op mail als aangetekend 
Was nog een bewijs bij voor ontvangst moeten ze dan tekenen  , en dan stuurt Bpost die kaart terug naar afzender .... 

Was voor bewindvoering ..... Na drie a vier maand , heb ik papieren ontvangen dat in orde was .

Maar is zoveel veranderd ...Veel afdelingen , zijn niet meer op eigen gemeente of stad , heeft daar met te maken ????

En was maar gewoon dat al de briefwisseling naar mij kwam , was enige adres wijziging 

Enige die voorlopers waren Pensioen-mutualiteit , binnen de week antwoord , al de rest  :evil:

Oh ze zijn zo meewerkend .... 

Zou wel kunnen als er iets fout loopt , dat we boete mogen verwachten , daar ben ik wel bewust van ...
55 Monique

31 jan 2019, 22:18

https://www.hln.be/geld/economie/michel ... ~a55e35bb/

Michel klopt zich op de borst over begroting die 2018 afsluit met 0,8 procent tekort: “Beste prestatie in de laatste tien jaar”

ECONOMIE De begroting heeft vorig jaar afgesloten met een nominaal en structureel tekort van 0,79 procent van het bbp. Dat blijkt uit de definitieve begrotingscijfers die de regering donderdag heeft ontvangen. Premier Charles Michel en Begrotingsminister Sophie Wilmès (MR) benadrukken dat het tekort bij het begin van de legislatuur 3,1 procent bedroeg en dus met drie vierde is verlaagd.Zo’n prestatie heeft België in de laatste tien jaar niet meer neergezet, met andere woorden de periode voor de crisis”, reageert premier Michel. “Deze sanering komt tot uiting in de drastische vermindering van ons nominale tekort, in de daling van onze schuld - terwijl deze sinds 2008 gestaag was toegenomen - en in de daling van onze uitgaven
Wilmès benadrukt dat de verlaging van het tekort gepaard ging met een verlaging van de fiscale druk. “Het volstaat om te kijken naar de cijfers van het reëel beschikbaar inkomen: +1,8 procent in 2018 en tot +1,9 procent in 2019”, aldus de liberale begrotingsminister. Volgens minister van Sociale Zaken Maggie De Block (Open Vld) volgen de bijdragen aan de sociale zekerheid de vooropgestelde koers. De uitkeringen voor werkzoekenden tonen een daling van 142 miljoen euro, terwijl de pensioenuitgaven met 96 miljoen euro stijgen.

 
    Geen evenwicht meerZoals bekend had de regering-Michel bij haar aantreden de ambitie om weer met een begroting in evenwicht aan te knopen, maar liet ze die ambitie varen. Het is afwachten hoe de cijfers in 2019 zullen evolueren. De Nationale Bank waarschuwde eerder al dat een “one shot” vanaf dit jaar uitgewerkt zal zijn. Het gaat om de beslissing om bedrijven die te weinig voorafbetalingen doen op hun belastingen, zwaarder te belasten. Daardoor waren er in 2018 veel hogere voorafbetalingen. Een groot deel van die verbetering wordt als tijdelijk beschouwd en valt dus weg in de jaren nadien.Bovendien valt af te wachten wat de invloed zal zijn van het regime van voorlopige twaalfden waaronder de regering werkt. Het valt ook niet uit te sluiten dat de vorming van een nieuwe regering na de verkiezingen van eind mei enkele maanden in beslag kan nemen. Ondertussen heeft de regering in lopende zaken maar weinig budgettaire manoeuvreerruimte. En dan zijn er nog onzekere factoren, zoals de invloed van de brexit.


Farma files. Ook in 2020 tot half miljard te kort voor pillen: nieuwe regering krijgt problemen met geneesmiddelenfactuur
55 Monique

01 feb 2019, 07:20

https://www.tijd.be/opinie/column/wedde ... 93105.html

België staat spijtig genoeg nog altijd aan de top wat betreft belastingdruk in Europa - samen met Finland en Frankrijk. Van elke 100 euro die in België wordt verdiend door bedrijven en burgers, eist de overheid meer dan 51 euro op. In elk ander gemiddeld Europees land betalen burgers en bedrijven zowat 10 procent minder belastingen dan bij ons. Ondanks die torenhoge belastingdruk ben ik ervan overtuigd dat de belastingen opnieuw fors zullen oplopen.
55 Monique

01 feb 2019, 07:31

Tokkio 

We hadden er nog over mail verkeer en briefwisseling aangetekend 

Alles was verstuurd half april 2018

Gisteren heb ik nog één ontvangen Vlaamse overheid ....Dat goed is aangekomen , en dat alles is geregeld 

Niet normaal zoveel maanden  :evil: :evil: 9 maanden later  :evil: :evil: En hier gaat alleen om adres wijziging ... 

Wij zouden zo lang eens moeten wachten , wat zou er dan gebeuren  :roll:
55 Monique

01 feb 2019, 19:01

https://www.hln.be/geld/consument/overz ... ~a483b797/

OVERZICHT. Zoveel belastingen moet je dit jaar betalen in jouw gemeente

 ​​​​​Slechts enkele Vlaamse gemeenten wijzigen in 2019 hun tarieven voor de lokale belastingen. Maar omdat de pensioenfactuur en de taxshift de lokale financiën enorm onder druk zetten, sluit de Vlaamse Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG) niet uit dat er vanaf 2020 meer verhogingen zullen komen. Ontdek op de interactieve kaart verderop in het artikel of in de tabel onderaan hoe hoog de belastingen in jouw gemeente zijn.

Je kan berekening maken onderaan op de site zelf van deze link staat hier boven vermeld .

Hoe hoog zijn de belastingen in jouw gemeente? Typ jouw gemeente in het zoekvenster: