Het klimaat

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

29 jan 2019, 09:36

Toch even iets tussengooien met een knipoog naar Socrates :

Wie  Lodewijk  IIIIX  (?) is valt misschien nog te verduidelijken ?
De  vermeende uitspraak ' Après nous le déluge'  werd echter  toegeschreven aan Madame de Pompadour  , notoire minnares van Lodewijk de XV (de 15e) .
Indien Socrates echter Louis XIIII  ( de veertiende)  met zijn ' IIIIX ' bedoelt  (de Zonnekoning) dan kan hij daar misschien de uitdrukking ' l'Etat c'est moi''   aan linken  , al wordt die mogelijke uitspraak van Louis, dat hij die destijds  in de groep zou gegooid hebben hebben ,  al  vrij sterk tegengesproken door historici . 
In die tijd had men  misschien ook wel al 'bashers bij de politieke tegenstanders  die dan maar al te graag hun ongenoegen over Louis XIV uitspuwden, tegen beter weten in ?  ...

Lodewijk de Veertiende  werd evenwel wél aangesproken , van in zijn jeugd al , als Louis Dieudonné  ( Louis, het Godsgeschenk ) . Ik vind die benaming als   mogelijk door te trekken verwijzing  naar  ' Bart de Eerste'  veel  waarheidsgetrouwer en beter geplaatst  !! :wink:

Met deze , voor de  'believers' van de groene doemdenkerij , terug naar deze  topic  ,  met nog  ruimte voor nieuwe, en tegen dan beroemde  straffe uitspraken voor  de geschiedenis  van de toekomst  en hùn historici ( waarschijnlijk allemaal met een zuurstoffles op hun rug tegen die tijd ). :roll:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Deleeuw
Lid geworden op: 23 sep 2006, 20:18
Locatie: achter den hoek

29 jan 2019, 10:23

De uitspraken van BDW slaan natuurlijk nergens op: De jeugd moet gaan studeren en later de problemen zelf maar oplossen.
Er zijn nu ook wetenschappers die met oplossingen komen. Maar die oplossingen vallen niet in goede aarde bij al die aandeelhouders die enkel met dollartekens in hun ogen rondlopen.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.
55 Monique

29 jan 2019, 10:50

aandeelhouders die enkel met dollartekens in hun ogen rondlopen.

Als die niet zouden bestaan , was ook hek van dam , kun je dan ook zeggen .


Ook eens rekening houden , wat bedrijven moeten betalen , hoeveel taksen komen er nog bij en belastingen ...

Bodemattest bedrijven  .... Moet ook attest kunnen voorleggen wil je verkopen , en dat is zo met alles .
(Vervuiling) En daar hangt enorm prijskaartje aan vast .... 

Ook veel te laat met gestart innen op bedrijven , ik zeg altijd en blijf het herhalen , is al geschied voor ze ingang schieten 

Maar dan is ook de vraag , wat doen ze met dat geld ?????????????? ..... 

aandeelhouders die enkel met dollartekens in hun ogen rondlopen. 
Kun je dan ook zeggen van de  regering ( zijn geen haar beter ) 
Zie naar Kris Peeters , met zijn voorstel .... 

Is niet allemaal winst voor bedrijf , moeten ook voorzien voor de toekomst .... 

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

29 jan 2019, 11:09

@ Phoebe kort want off topic
De inversie van de romeinse cijfertekens is dus niet onopgemerkt voorbij gegaan :) Volgens kenners zouden de Romeinen zelf de voorkeur hebben gegeven aan de schrijfwijze XIIII boven IVX.
In elk geval, of dat nu van Louis 14 of van Louis 15 komt, van Louis Tobback kwam het zeker niet. Bart N°1 is goed op weg om zich als een almachtige en alwetende koning van Groot Vlaanderen op te stellen.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

29 jan 2019, 12:55

Just terug van TE VOET boodschappen doen ( 6700  milieuvriendelijke stappen) .

@ Socrates. Van de Louis'  met een Romeins cijfer achter hun naam kan men ook stellen dat ze hun stempel op de geschiedenis gedrukt hebben … of men dat van  de rooie Louis zal kunnen  zeggen daar durf ik aan twijfelen . Behoudens zijn gewaagde TGV uitspraken ( zonder gevolg) kan ik niks anders bedenken dat van hem een 'almachtige' figuur zou kunnen maken waarover men pakweg 500 jaar later nog zou van  kunnen van spreken .pagina's doen wapperen sè ….

Ik lees nu ook dat onze huidige illustere koning Filip van Saksen Coburg zich achter de klimaatspijbelaars schaart .
Tja , de opgevorderde 'gratis' vluchten voor zijn privéreisjes met het vliegtuig zullen ook  misschien eens onder de loep genomen worden alsook zijn pleziervluchtjes met  helikopter boven Brussel , toch ?? Dan mogen we ook  zijn milieuvervuilende CO2 uitstotende gezellige  brandende haarden niet vergeten hé ..

Geen woorden zonder daden vind ik .. zo moet een koning toch handelen wil hij in de geschiedenisboeken geraken met zijn uitspraken , hé Socrates  ? :wink:
Laatst gewijzigd door Phoebe op 29 jan 2019, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Ice

29 jan 2019, 13:03

Deleeuw schreef:De uitspraken van BDW slaan natuurlijk nergens op: De jeugd moet gaan studeren en later de problemen zelf maar oplossen.
Er zijn nu ook wetenschappers die met oplossingen komen. Maar die oplossingen vallen niet in goede aarde bij al die aandeelhouders die enkel met dollartekens in hun ogen rondlopen.
Ja, dáár zit de knoop: geld, geld, geld en voor die hébzucht moet ALLES wijken zowel voor de politiek als de aandeelhouders.

En de politiek gaat nog een stap verder: de burgers "inspraak geven" in het waterbeheer.
Zie www.volvanwater.be
We kunnen tot en met 18 juni 2019 zelf onze mening en suggesties geven.

Ik heb eens vluchtig gekeken en ik ben een leek maar wat mij vooral opviel in Waterbeleidsnota 2020 – 2025 is het 'Participatietraject' op blz 13 - 14:
Een volgende stap in de ontwikkeling van een open cultuur van overleg en participatie zou kunnen zijn om ook stakeholders te betrekken bij het schrijven van beleidsteksten en het evalueren van het gevoerde beleid.
Voor dossiers die zich hiertoe lenen, zal de CIW dergelijke aanpak in overweging nemen rekening houdend met de haalbaarheid van een dergelijk intensief proces
Maw:  de AANDEELHOUDERS zullen de wetten en het beleid gaan voeren... :x

Nogmaals zal de slager zijn eigen vlees gaan keuren, degenen die WINST maken op ONS water zullen gaan bepalen wat wij, burgers, voor ons water zullen betalen in de toekomst?
Zeer kwalijke ontwikkeling?
En dat wordt dan voorgewend als 'inspraak van de burger'?
Thema overschrijdende aspecten zijn doorheen heel het document geïntegreerd zoals aanzetten tot gedragsverandering, circulaire economie, opvangen van de gevolgen van klimaatverandering initiatieven rond innovatie en technologie..
Actoren, bedrijven, burgers....zijn natuurlijk ook gevoelig voor financiele beloning voor goed waterbeheer (infiltratie en buffering, waterbesparing en hergebruik) en bestraffing van slecht waterbeheer.Verschillende systemen van subsidiering, belastingen, gedifferentieerde tariefstructuren zijn mogelijk ifv belonen of bestraffen.
Weer de volgende levensnoodzakelijke basisbehoefte die als melkkoe en wurgkoord zal gebruikt worden: meer subidies, meer boetes en meer regelneverij......een DIGITALE WATERMETER ook nog, misschien??  :x
Zijn hier senioren die meer kennis hebben over waterbeleid?
55 Monique

29 jan 2019, 13:09

Just terug van TE VOET boodschappen doen ( 6700  milieuvriendelijke stappen) . 

Daar gaan we terug naartoe of met de fiets ....100% DE WAARHEID .

e commerce ? mensen houden van hun gemak , is ook niet vandoen ,   jobs . dat heb je dat probleem .

Houden ze ook geen rekening mee ..... En ons land is  er niet tegen opgewassen ..... e commerce .... 

Maar als de vrouwen dat hier schrijven ( en de reactie )  :oops:
55 Monique

29 jan 2019, 14:05

https://www.hln.be/ihln/internet/webwin ... /#comments

Webwinkel richt zich op superrijken: hier koop je online privéjet, Bugatti of duurste Rubik’s ter wereld , 

Eerst AANDACHTIG lezen .....de link( commentaar .)  

Is dat ook meegerekend klimaat .... 

Als je denkt hier zal nu wel eens stoppen , kan zo niet verder , gaan ze wel met wat anders komen ..
En wie zegt dat niet kan  , kunnen van bij ons ook zo aankopen doen  ???? .... 
Van mij mogen de superrijke doen wat ze willen heb daar geen probleem mee ....

Maar onderwerp gaat over klimaat .De vraag is gaan zij  er rekening mee houden .... 

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

29 jan 2019, 14:20

55 Monique schreef:Just terug van TE VOET boodschappen doen ( 6700  milieuvriendelijke stappen) . 

In mijn jeugd lag de bakker ,kruidenier en slager om de hoek.
Nu zitten velen km af van de overblijvende supermarkt.
Ga dan maar eens met fiets of te voet inkopen doen; zeker onze generatie.
55 Monique

29 jan 2019, 14:32

Voorn akkoord , 

Maar als zo verder gaat ( wat staat er ons te wachten ) 

Heb dat ook vroeger gedaan met de fiets of te voet , mijn ouders werkte alle beide ...

Was handje toesteken , als tiener , en deed dat ook wel zeer graag :) 

Als je buiten stad woont ligt wel anders , maar ik hou daar ook rekening mee 

ik stippel alles uit voor ik vertrek , maja was vroeger mijn job , en dat zit er ingegrift  :oops:
(Nu niet in detail ) gewoon zien waar je moet zijn ... 
en ga maar een keer op de week boodschappen ....

Ja ik hou daar wel rekening mee ( en geen diesel ) zoiets  moet ieder voor zich uitmaken

daar kom ik niet in tussen .

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

29 jan 2019, 15:58

In mijn jeugd lag de bakker ,kruidenier en slager om de hoek.
Nu zitten velen km af van de overblijvende supermarkt.

Ga dan maar eens met fiets of te voet inkopen doen; zeker onze generatie.
Er zijn tegenwoordig E fietsen,he Voorn :D en men mag onze generatie niet onderschatten,die ouwe knarren.
https://www.hln.be/de-krant/65-plussers ... ~ae0ff07b/
ze doen het beter dan de jeugd,die willen zelfs niet meer rechtstaan om het lacht uit of aan te doen, die gebruiken daarvoor hun Ipot :D

Maar los daarvan ,de uitspraken van de politiek,tja het worden verkiezingen he,dus hoe gekker hoe meer ze in beeld komen.
Schauvliegen wilt een ekstra taks op de vliegtuigpassagiers.....
Ze wil ook de warmte pompen verplichten voor wie zijn stookolie verwarming gaat vernieuwen.
Alle daken verplicht laten isoleren alleen voor Vlaanderen, en natuurlijk zonnepanelen laten plaatsen
De weyts wil een stroomkabel voor de zeeschepen, dan moeten ze hun motor niet meer laten draaien aan wal...
De groenen willen een C0² heffing.
Van de groenten die dagelijks overgevlogen worden spreken ze niet.
De groenen zeggen ook dat kerncentrales even vervuilend zijn van C0² uitstoot,omdat ze de ontginning van uranium als de dader zien,maar om de zonnepanelen te maken, of de batterijen van de E auto's zwijgen ze.
Van de overbevolking spreken ze niet,maar de bevolking, wij dus stoten ook C0² uit.
Ook een taks op rood vlees zit in hun gedachte.
De gratis bus/tramkaart voor de gepensioneerde ,daar spreken ze niet meer over, nochtans zou dat wel wat schelen op de baan.
En hoe dichter we bij de verkiezingen komen hoe gekker hun uitspraken worden,maar voor de job en de poen is het te doen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
55 Monique

29 jan 2019, 17:42

Tokio 

Ze wil ook de warmte pompen verplichten voor wie zijn stookolie verwarming gaat vernieuwen. 
Alle daken verplicht laten isoleren alleen voor Vlaanderen, en natuurlijk zonnepanelen laten plaatsen 

Klopt niet vergeten u elektriciteit , moet ook in orde zijn .....
Moet ook aan de normen voldoen .... 

Dan ga ik nog zwijgen , wat volgende is ....Dat er bijkomt grrrrrrrrrrrrrrrrrr .

Maar wij moeten ons aan de normen houden en regeling treffen en aan termijn , maar wat staat er tegen over ...
En ik ben dan nog verplicht deze zaken op orde te stellen voor mijn vader ....Doe ik niet , dan heb ik ook probleem .

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

30 jan 2019, 11:00

Maar wij moeten ons aan de normen houden en regeling treffen en aan termijn , maar wat staat er tegen over ...
En ik ben dan nog verplicht deze zaken op orde te stellen voor mijn vader ....Doe ik niet , dan heb ik ook probleem .
Het is gewoon platte commerce,dat zijn extra belastingen onder een andere vorm,ze gaan het een C0² taks noemen, en vliegtaks, Km taks, verwarming taks EZV , en let op, voor wie "op de buiten" woont zal misschien nog een "schone" lucht taks moeten betalen, ter compensatie voor de grootsteden ,waar de inwoners "vuile "lucht moeten inademen,ze denken dat men met geld alles kan oplossen,en dat is al jaren zo, maar niemand piept er over,en kunnen ze terug voor een paar 100 miljoen schone lucht in siberië kopen.
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2 ... enland-aan
Maar ja hier mag men alles, als men maar betaald, België is na Italië het meest corrupte land van west Europa.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Deleeuw
Lid geworden op: 23 sep 2006, 20:18
Locatie: achter den hoek

30 jan 2019, 11:11

Zoals een indiaans spreekwoord zegt: "Zodra de laatste boom gekapt is zal men inzien dat je van geld niet kan eten".
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.
55 Monique

30 jan 2019, 12:51

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/mo ... ~abf80929/

Katrien Van der Heyden, de moeder van klimaatspijbelaarster Anuna De Wever (17), is naar de politie gestapt na bedreigingen aan het adres van haar tweelingdochters. Dat zegt ze op Facebook. Van der Heyden laat zich door de bedreigingen echter niet uit haar lood slaan. “Uiteindelijk wint liefde altijd. Uiteindelijk zullen we moeten samenwerken.”