Het klimaat
Di Rupo roept bedrijfsleiders op om te ... imaatfonds
Di Rupo roept bedrijfsleiders op om te investeren in klimaatfonds
PS-voorzitter Elio Di Rupo roept de bedrijfsleiders die de petitie ‘Sign for my future’ hebben getekend op om 5 procent van hun winsten te investeren in een publiek-privaat klimaatfonds.
Di Rupo benadrukt dat het om een vrijwillige bijdrage van het bedrijfsleven zou gaan. Bedrijven die nu al hun handtekening onder ‘Sign for my future’ zetten, zijn onder meer Umicore, Danone, Pairi Daiza, Proximus, Delhaize en Luminus. Voila zo mensen hechten waarde aan klimaat .... Als ieder gezin een bijdragen zou leveren aan zo fonds , per gezin en aantal personen elk 10 euro ... En dat ieder jaar opnieuw , zouden ze zo geen kosten moeten aanrekenen aan de bevolking ....
Di Rupo roept bedrijfsleiders op om te investeren in klimaatfonds
PS-voorzitter Elio Di Rupo roept de bedrijfsleiders die de petitie ‘Sign for my future’ hebben getekend op om 5 procent van hun winsten te investeren in een publiek-privaat klimaatfonds.
Di Rupo benadrukt dat het om een vrijwillige bijdrage van het bedrijfsleven zou gaan. Bedrijven die nu al hun handtekening onder ‘Sign for my future’ zetten, zijn onder meer Umicore, Danone, Pairi Daiza, Proximus, Delhaize en Luminus. Voila zo mensen hechten waarde aan klimaat .... Als ieder gezin een bijdragen zou leveren aan zo fonds , per gezin en aantal personen elk 10 euro ... En dat ieder jaar opnieuw , zouden ze zo geen kosten moeten aanrekenen aan de bevolking ....
Je link werkt niet, verwijst naar niks...55 Monique schreef: ↑25 feb 2019, 09:35Di Rupo roept bedrijfsleiders op om te ... imaatfonds
Di Rupo roept bedrijfsleiders op om te investeren in klimaatfonds
PS-voorzitter Elio Di Rupo roept de bedrijfsleiders die de petitie ‘Sign for my future’ hebben getekend op om 5 procent van hun winsten te investeren in een publiek-privaat klimaatfonds.
Di Rupo benadrukt dat het om een vrijwillige bijdrage van het bedrijfsleven zou gaan. Bedrijven die nu al hun handtekening onder ‘Sign for my future’ zetten, zijn onder meer Umicore, Danone, Pairi Daiza, Proximus, Delhaize en Luminus. Voila zo mensen hechten waarde aan klimaat .... Als ieder gezin een bijdragen zou leveren aan zo fonds , per gezin en aantal personen elk 10 euro ... En dat ieder jaar opnieuw , zouden ze zo geen kosten moeten aanrekenen aan de bevolking ....
En weer verkiezingspropaganda...en ja hoor, daar is de eerste dief al met een klimaatfonds, een belastingspotje voor de politiek om mee te kunnen smijten en knoeien!
Dat di corrupto en politieke dieven eerst maar eens zélf belastingen betalen zoals élke burger op zijn inkomen en bedrijven evenredig belasten voor ze afkomen met klimaat belastingen die níet voor het klimaat zullen gebruikt worden!
En néé, die hechten NUL waarde aan klimaat, die hechten énkel waarde aan stroop smeren om verkozen te kunnen worden én ons weer bestelen onder het mom van klimaat!
Je bent wel uiterst naïef als je meent dat bedrijven vrijwillig winst gaan afgeven voor een klimaatfonds - en de politiek kan dat toch ook verplichten?
Klimaatbijdrage voor bedrijven? Dat alleen al bewijst de leugen weeral.
Ieder gezin bijdragen aan zo een fonds? Een vijs kwijt?? Betalen we al niet genoeg, misschien??
Hoe is het gegaan met de zorgverzekering die we nu verplicht betalen???? Eerst was dat vrijwillig bijdragen om de zieken die het niet kunnen betalen te 'helpen', dan werd het verplícht maar de zorgverzekering gaat níet naar degenen die het nodig hebben, ook met die pot besteelt dat zootje corrupte politici ons!
27 jáár hebben wij de éénmalige 'crisisbelasting' van de haene blijven betalen! Niet vergeten!
"Als ieder gezin een bijdragen zou leveren aan zo fonds , per gezin en aantal personen elk 10 euro ... En dat ieder jaar opnieuw , zouden ze zo geen kosten moeten aanrekenen aan de bevolking ...."
Lees dat nu eens zelf opnieuw!
Géén kosten aanrekenen aan de bevolking als elk gezin ieder jaar een bijdrage zou leveren??
Wíe denk je dat de bevolking ís????
Zelf pleiten voor nog meer belasting onder het mom van een klimaatfonds waarmee de politiek hun eigen zakken weer kunnen vullen...tsssss
Ice de bedoeling is naar zo fonds te storten ,sorry als de link niet werkt , heb test gedaan volgens mij werkt deze link nu wel ....
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/di ... ~a63acc08/
Moeten ze wel achteraf niet mee afkomen via de regering ....Ze moeten niet denken dat ze van twee kanten gaan binnenhalen de snoepers ....
Maar vind dat goed plan , oké wel opvolgen dat ze achteraf niet voor andere doeleinden gaan gebruiken
Ben wel mee waar je naartoe wilt Ice , ik bekijk het meer op zakelijk vlak ....Bedrijven gaan ook geen bedrage storten als er niks mee gedaan wordt, is wel de bedoeling volledig te gebruiken geen dat wordt gestort , niet met tussenpersonen , daar ben ik zeker op tegen , clausule en wettekst dat is prioriteit , dat ze niet gaan denken werken voor hun bijdrage dat is de bedoeling Di Rupo , dat ze hun doelstelling kunnen bereiken en uitwerken , gaat hier wel om klimaat ....Dan heb je wel de verkeerde voor lol En alleen onkosten nota voor de bedrijven en geen Btw punt uit burgers aftrekbaar via de belastingen ....
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/di ... ~a63acc08/
Moeten ze wel achteraf niet mee afkomen via de regering ....Ze moeten niet denken dat ze van twee kanten gaan binnenhalen de snoepers ....
Maar vind dat goed plan , oké wel opvolgen dat ze achteraf niet voor andere doeleinden gaan gebruiken
Ben wel mee waar je naartoe wilt Ice , ik bekijk het meer op zakelijk vlak ....Bedrijven gaan ook geen bedrage storten als er niks mee gedaan wordt, is wel de bedoeling volledig te gebruiken geen dat wordt gestort , niet met tussenpersonen , daar ben ik zeker op tegen , clausule en wettekst dat is prioriteit , dat ze niet gaan denken werken voor hun bijdrage dat is de bedoeling Di Rupo , dat ze hun doelstelling kunnen bereiken en uitwerken , gaat hier wel om klimaat ....Dan heb je wel de verkeerde voor lol En alleen onkosten nota voor de bedrijven en geen Btw punt uit burgers aftrekbaar via de belastingen ....
miel
Spreekt voor zich moet gebruikt worden voor klimaat de bedrijven gaan niet sponsoren , als geld voor andere doeleinden gaat gebruikt worden , misschien éénmalig maar tweede keer gaan de bedrijven wel de rug keren ( Maar gebeurt)
Spreekt voor zich moet gebruikt worden voor klimaat de bedrijven gaan niet sponsoren , als geld voor andere doeleinden gaat gebruikt worden , misschien éénmalig maar tweede keer gaan de bedrijven wel de rug keren ( Maar gebeurt)
Monique, start een blog, meiske in plaats van op élke reactie onsamenhangend en commentaar, irrelevant aan de discussie, te leveren, het wordt bijna kaping van het forum en uiterst hinderlijk.
In een blog kun je al je gedachten, meningen, frustraties en eigen ervaringen uitgebreid kwijt:
http://blog.seniorennet.be
In een blog kun je al je gedachten, meningen, frustraties en eigen ervaringen uitgebreid kwijt:
http://blog.seniorennet.be
Ice
idem
Heb daarnet gelezen Hoor je mij iets zeggen op jou repliek denk het niet ...
idem
Heb daarnet gelezen Hoor je mij iets zeggen op jou repliek denk het niet ...
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
https://www.youtube.com/watch?v=POzSXzwbwIc
Een toepasselijk muziekje voor de deplorabele toestand van dit forum
Een toepasselijk muziekje voor de deplorabele toestand van dit forum
https://www.hln.be/geld/consument/-volg ... ~a40522ba/
“Volgende Vlaamse regering moet werkingsmiddelen De Lijn stevig opkrikken”
Het openbaar vervoer zal de komende jaren een cruciale rol spelen om auto’s van de weg te krijgen en de klimaatdoelstellingen te halen. De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn verwacht de helft meer reizigers tegen 2030. Maar om die groei te realiseren, moet ze fors meer geld krijgen. “Anderhalf tot twee keer zoveel werkingsmiddelen tegen 2030”, zo zei De Lijn-topman Roger Kesteloot vanmiddag bij de voorstelling van het memorandum van De Lijn in de aanloop naar de verkiezingen. Hij pleitte voor “meer creatieve financiering”.
Voila nog wat meer in de buidel tasten , zoals hier al regelmatig is aangehaald , waar gaan ze blijven vandaan halen geld voor klimaat ....repliek geven kan iedereen , maar wie gaat ervoor opdraaien .... Is zo iedere dag ...Wat heb je daar dan op te zeggen als er geen geld is , moeten in de toekomst zoveel waarmaken als je lijstje eens grondig op rij zet , stopt niet alleen bij de lijn ..... Je kan dans niet ontlopen dat we voor zware jaren staan in de toekomst geld voor iedereen ....Is geen enkel onderwerp dat je niet kan zeggen verloopt zoals moet zijn ( stel ik me de vraag waar gaat eindigen ) heeft geen zin over deze onderwerpen nog te praten , want zij regelen toch alles voor ons
“Volgende Vlaamse regering moet werkingsmiddelen De Lijn stevig opkrikken”
Het openbaar vervoer zal de komende jaren een cruciale rol spelen om auto’s van de weg te krijgen en de klimaatdoelstellingen te halen. De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn verwacht de helft meer reizigers tegen 2030. Maar om die groei te realiseren, moet ze fors meer geld krijgen. “Anderhalf tot twee keer zoveel werkingsmiddelen tegen 2030”, zo zei De Lijn-topman Roger Kesteloot vanmiddag bij de voorstelling van het memorandum van De Lijn in de aanloop naar de verkiezingen. Hij pleitte voor “meer creatieve financiering”.
Voila nog wat meer in de buidel tasten , zoals hier al regelmatig is aangehaald , waar gaan ze blijven vandaan halen geld voor klimaat ....repliek geven kan iedereen , maar wie gaat ervoor opdraaien .... Is zo iedere dag ...Wat heb je daar dan op te zeggen als er geen geld is , moeten in de toekomst zoveel waarmaken als je lijstje eens grondig op rij zet , stopt niet alleen bij de lijn ..... Je kan dans niet ontlopen dat we voor zware jaren staan in de toekomst geld voor iedereen ....Is geen enkel onderwerp dat je niet kan zeggen verloopt zoals moet zijn ( stel ik me de vraag waar gaat eindigen ) heeft geen zin over deze onderwerpen nog te praten , want zij regelen toch alles voor ons
Mijn gedacht...frits1955 schreef: ↑26 feb 2019, 14:18https://www.youtube.com/watch?v=POzSXzwbwIc
Een toepasselijk muziekje voor de deplorabele toestand van dit forum
En stille hints werken ook niet...dan maar met de botte bijl?
De chaos met het vernieuwde forum is al niet erg genoeg...
-
davang - Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
- Locatie: 8300 knokke-heist
55 Monique
“Volgende Vlaamse regering moet werkingsmiddelen De Lijn stevig opkrikken”
Het openbaar vervoer zal de komende jaren een cruciale rol spelen om auto’s van de weg te krijgen en de klimaatdoelstellingen te halen. De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn verwacht de helft meer reizigers tegen 2030. Maar om die groei te realiseren, moet ze fors meer geld krijgen. “Anderhalf tot twee keer zoveel werkingsmiddelen tegen 2030”, zo zei De Lijn-topman Roger Kesteloot vanmiddag bij de voorstelling van het memorandum van De Lijn in de aanloop naar de verkiezingen. Hij pleitte voor “meer creatieve financiering”.
Voila nog wat meer in de buidel tasten , zoals hier al regelmatig is aangehaald , waar gaan ze blijven vandaan halen geld voor klimaat ....repliek geven kan iedereen , maar wie gaat ervoor opdraaien .... Is zo iedere dag ...Wat heb je daar dan op te zeggen als er geen geld is , moeten in de toekomst zoveel waarmaken als je lijstje eens grondig op rij zet , stopt niet alleen bij de lijn ..... Je kan dans niet ontlopen dat we voor zware jaren staan in de toekomst geld voor iedereen ....Is geen enkel onderwerp dat je niet kan zeggen verloopt zoals moet zijn ( stel ik me de vraag waar gaat eindigen ) heeft geen zin over deze onderwerpen nog te praten , want zij regelen toch alles voor ons
[/quote]
Ik probeerde U te volgen...is zoals Ice het aangaf niet gemakkelijk, wel weet ik een iets over al die heisa rond het klimaat waar nota bene geen mens er maar iets kan aan veranderen...
De 'oproep' van Di Rupo is enkel en alleen een verkiezingsslogan, iets die we nog meer zeker in Wallonië zullen horen, in Vlaanderen veel minder.
Wel zien al die politieke graaiers al dat geplaatst spaargeld waarvan de overgrote meerderheid Vlaams spaargeld...zie je de bui al hangen...
“Volgende Vlaamse regering moet werkingsmiddelen De Lijn stevig opkrikken”
Het openbaar vervoer zal de komende jaren een cruciale rol spelen om auto’s van de weg te krijgen en de klimaatdoelstellingen te halen. De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn verwacht de helft meer reizigers tegen 2030. Maar om die groei te realiseren, moet ze fors meer geld krijgen. “Anderhalf tot twee keer zoveel werkingsmiddelen tegen 2030”, zo zei De Lijn-topman Roger Kesteloot vanmiddag bij de voorstelling van het memorandum van De Lijn in de aanloop naar de verkiezingen. Hij pleitte voor “meer creatieve financiering”.
Voila nog wat meer in de buidel tasten , zoals hier al regelmatig is aangehaald , waar gaan ze blijven vandaan halen geld voor klimaat ....repliek geven kan iedereen , maar wie gaat ervoor opdraaien .... Is zo iedere dag ...Wat heb je daar dan op te zeggen als er geen geld is , moeten in de toekomst zoveel waarmaken als je lijstje eens grondig op rij zet , stopt niet alleen bij de lijn ..... Je kan dans niet ontlopen dat we voor zware jaren staan in de toekomst geld voor iedereen ....Is geen enkel onderwerp dat je niet kan zeggen verloopt zoals moet zijn ( stel ik me de vraag waar gaat eindigen ) heeft geen zin over deze onderwerpen nog te praten , want zij regelen toch alles voor ons
[/quote]
Ik probeerde U te volgen...is zoals Ice het aangaf niet gemakkelijk, wel weet ik een iets over al die heisa rond het klimaat waar nota bene geen mens er maar iets kan aan veranderen...
De 'oproep' van Di Rupo is enkel en alleen een verkiezingsslogan, iets die we nog meer zeker in Wallonië zullen horen, in Vlaanderen veel minder.
Wel zien al die politieke graaiers al dat geplaatst spaargeld waarvan de overgrote meerderheid Vlaams spaargeld...zie je de bui al hangen...
Wat niet al lachend kan gezegd.....
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
4 Jaar terug kregen we een gratis bus abonnement, en de bussen reden met volk rond, nadat ze het hadden ingevoerd, en iedereen 5€ hadden afgetroggeld, hebben ze dat vlug afgeschaft, nu rijden de bussen op het platteland leeg, en ze willen ons terug over de zelfde steen laten vallen.....“Volgende Vlaamse regering moet werkingsmiddelen De Lijn stevig opkrikken”
Het openbaar vervoer zal de komende jaren een cruciale rol spelen om auto’s van de weg te krijgen en de klimaatdoelstellingen te halen. De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn verwacht de helft meer reizigers tegen 2030. Maar om die groei te realiseren, moet ze fors meer geld krijgen. “Anderhalf tot twee keer zoveel werkingsmiddelen tegen 2030”, zo zei De Lijn-topman Roger Kesteloot vanmiddag bij de voorstelling van het memorandum van De Lijn in de aanloop naar de verkiezingen. Hij pleitte voor “meer creatieve financiering”.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Volgens de Franse autobouwer PSA, zal de Europese ambitie om de CO2 te beperken, maar liefst 13 miljoen jobs kosten in Europa, ten voordele van Azië. Europa wil de CO2-emissie met 37,5% beperken tegen 2030.
Heilige Anuna, bid voor ons!
Heilige Anuna, bid voor ons!
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Eens het thema "klimaat" door onze politiek(ers) volledig uitgemolken is zal het stilletjesaan in de vergeetput geraken.
Europa kan misschien het co² gehalte inperken, maar het probleem wordt uiteindelijk doorgeschoven naar andere continenten, met alle gevolgen van dien en waar Europa uiteindelijk de pineut is.
Men moet het probleem globaal behandelen en niet alléén europees; en ik vrees dat dit eerder 3020 zal worden i.p.v. 2030.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
En voor hoeveel miljard euro belastinggeld van de europeanen hebben eu en de politieke dieven dan bedisseld om emissierechten aan te kopen om in china en india projecten voor hernieuwbare energie te financieren om tónnen CO2 te MOGEN blijven uitstoten in europa en die CO2 'beperking' - leugen - enkel op papier te behalen als 'doelstelling' van het kyoto-klimaat 'akkoord'?!
@Charlie Maru: níks beperking, geen grám minder CO2 wordt uitgestoten, de bedriegers kopen enkel emissierechten per tón CO2 om verder CO2 te mogen blíjven uitstoten, er wordt níks vervuiling/uitstoot beperkt, alleen onze zakken worden leeggeroofd door de klimaatleugen!
EN op die manier kunnen ze ons blijven beroven want er IS in werkelijkheid helemaal géén beperking van uitstoot , énkel op papier, klimaat is de volgende, eeuwigdurende belasting/melkkoe geworden want nooít zal die 'norm' gehaald kunnen worden!