70.000

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

28 jan 2019, 12:35

Gisteren wandelden 70.000 mensen door Brussel om te protesteren tegen het lakse milieubeleid. O.K.
Ik wil hier toch een teleurstellende beschouwing aan vastknopen. Voor zover ik het uit de TV-beelden
kan opmaken was dit een betoging van overwegend welstellende blanke mensen. Jammer

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

28 jan 2019, 12:39

Lukas schreef:Gisteren wandelden 70.000 mensen door Brussel om te protesteren tegen het lakse milieubeleid. O.K.
Ik wil hier toch een teleurstellende beschouwing aan vastknopen. Voor zover ik het uit de TV-beelden
kan opmaken was dit een betoging van overwegend welstellende blanke mensen. Jammer
Heel die klimaat heisa betogingen nu zijn niks minder dan groen linkse propaganda voor de verkiezingen in mei a.s.

En velen trappen er met hun twee ........ in !!
Ice

29 jan 2019, 15:54

Lukas schreef:Gisteren wandelden 70.000 mensen door Brussel om te protesteren tegen het lakse milieubeleid. O.K.
Ik wil hier toch een teleurstellende beschouwing aan vastknopen. Voor zover ik het uit de TV-beelden
kan opmaken was dit een betoging van overwegend welstellende blanke mensen. Jammer
Had je dan steun verwacht voor het klimaat van de 'gekleurde medemens'?  8O
Diezelfden die in hun thuislanden op vuilnisbelten leven en zelfs hier hun afval uit hun ramen kieperen in sociale appartementen door hun 'cultuur' gewoonte?

Die komen énkel op straat om 'rechten' te eisen, om onze kleuterjuffen onterecht te beschuldigen van misbruik, om hun criminelen te wreken door rellen
en
als het gratis is, te rápen zoals voor sinterklaas of carnaval. 

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

30 jan 2019, 09:16

Hoeveel inwoners telt la Belgique ? 11 miljoen ongeveer ?  Dan  zijn  70.000 betogers niet om van achterover te vallen .. al doet de media haar best om dagenlang de klimaatbetogingen van spijbelende jongeren ( die niet slimmer zijn ) en   volwassen klimaatfanaten die hun kleine kinderen pamfletten in hun handjes steken met slogans  erop waar ze geen knijt van begrijpen ,  op te voeren in alle nieuwsuitzendingen , duidingsprogramma's op TV  e.a. Dat item staat nu al wekenlang aan de kop van het nieuws. Mij komt het onderhand het strot uit en ik vraag me af hoe lang ze die Amina gaan opvoeren met steeds opnieuw hetzelfde discours ?
Het heeft dus al zijn weg gevonden tot in het Paleis van Laken en uit de mond van le Roi die de jongeren steunt in hun spijbelen voor minder CO2 uitstoot. . Benieuwd wat het signaal zal zijn van de Koninklijke Familie in al dit want  al hùn vliegreizen, die zijn super goedkoop hé : namelijk gratis , want op kost van de belastingbetaler !

De politieke partijen springen allemaal, in het licht van de komende verkiezingen binnen enkele maanden,  mee op de kar en verdringen elkaar om toch maar de stemmetjes van  de 'klimaat'kiezers te kunnen binnenrijven .
Behalve N-VA dan die er een rationeel en reëel discours tracht op na te houden , waarvoor ze dan kritiek krijgen van de volgers van het tot cult verheven klimaatgebeuren.

Mensen lief , ik ben benieuwd wat al het commentaar zal zijn van het  wanneer de volgende regering  , ( liefst zonder N.VA want die willen niet mee hé )    met PS /S.pa/Groen  ofwel met  een blauw/groene as ,  en met CD&V , gelijk waar,  maar àltijd in het 'moedige' midden nietwaar , wanneer ze in jullie portemonnee zullen zitten voor nieuwe taksen  teneinde al die klimaatfobieën te bekostigen . Wat er van over de grenzen overwaait en in de lucht geblazen wordt is daarbij dan ondergeschikt ?

Het gezond verstand is blijkbaar ondergesneeuwd en de dooi zal, vrees ik, te laat komen . :roll:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
55 Monique

30 jan 2019, 12:43



Moeder Anuna De Wever stapt naar politie na bedreigingen tegen tweelingdochter: “Gelukkig heeft een tweeloop twee lopen”

:oops: :oops: :oops: :oops: 
In wat een wereld leven wij nu toch ....
Ben er nooit voor geweest , omdat je nooit kan inschatten , wat er kan gebeuren ....
Stakingen - gele hesjes ... nu klimaatmars ... 
Je hebt altijd voor en tegenstander .... 



https://www.hln.be/nieuws/binnenland/mo ... ~abf80929/
Ice

30 jan 2019, 22:25

55 Monique schreef:

Moeder Anuna De Wever stapt naar politie na bedreigingen tegen tweelingdochter: “Gelukkig heeft een tweeloop twee lopen”

:oops: :oops: :oops: :oops: 
In wat een wereld leven wij nu toch ....
Ben er nooit voor geweest , omdat je nooit kan inschatten , wat er kan gebeuren ....
Stakingen - gele hesjes ... nu klimaatmars ... 
Je hebt altijd voor en tegenstander .... 



https://www.hln.be/nieuws/binnenland/mo ... ~abf80929/
Anderzijds heeft niemand er een probleem mee dat onnadenkend "val dood" gezegd wordt om het ongenoegen of woede te uiten volgens die dame (op het nieuws?)  :roll: 
Maar sensatie en uitvergroting door de media omdat het nu over deze anuna gaat en mama een graantje van de aandacht wil meepikken? Verontwaardiging opwekken om de aandacht te blijven vasthouden?
Je kunt het je afvragen, hé als je weet hoeveel doodsbedreigingen worden geuit op sociale media, dágelijks.....en daarvoor stapt niemand naar de politie of komt het niet met groot lawaai in de leugenpers.... :roll:

@Phoebe:
Lukas schreef:Gisteren wandelden 70.000 mensen door Brussel om te protesteren tegen het lakse milieubeleid. O.K.
Ik wil hier toch een teleurstellende beschouwing aan vastknopen.
Voor zover ik het uit de TV-beeldenkan opmaken was dit een betoging van overwegend welstellende blanke mensen.
Jammer
Over het klimaat, de betoging en de politiek daaromtrent zijn al genoeg andere draadjes geopend?
Lukas bekeek het eens vanuit een andere hoek...je kunt je de vraag stellen hoe al die vreemde "mede-burgers" staan tov het klimaat? Of kan het hen niet schelen?
55 Monique

30 jan 2019, 22:41

Ice , oké 

Maar toch voorzichtig met zo zaken en tenslotte , we hebben ook allemaal kinderen ....
Grrrrrrrrrrrrrrr  ik weet dat ook dat er altijd voor en tegenstanders zijn ....

oh wat hebben ze daar nu aan , jonge meisjes de stuipen op lijf jagen .... 
Ice

31 jan 2019, 00:27

Het is heel naïef te denken dat kinderen ook maar iets zouden betekenen voor 'slecht volk', dat weten we toch stilaan wel?

Wat ze daar nu aan hebben? De bedoeling van intimidatie en bedreiging is.....??
Angst aanjagen, toch? In-ti-mi-de-ren?  :roll:
Maar sociale media is anders tegenwoordig ook een handig middel om in de media te komen, om in de belangstelling te staan...het zou niet het eerste fake account zijn dat uit de hoek van de vermeende slachtoffers zelf zou komen of van tegenstanders, belanghebbenden, zoals de olie-industrie?  - dus inderdaad voorzichtig mee zijn.
55 Monique

31 jan 2019, 07:16

Ice , 

Daar heb ik ook aan gedacht .Direct als ik las in de krant ....
Zou niet eerste keer zijn dat zoiets gebeurt . 
Daarom dat ik zeg voorzichtig zijn is de boodschap .... 
Een kat in nauw maakt rare sprongen ........