De eerste grote verkiezingsbeloften zijn opgang getrokken

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

30 jan 2019, 10:16

55 Monique schreef:Of niet willen begrijpen kan ook  ......
Met de beste wil van de wereld, van een zin als: "Is hier soms niet te doen , wat heb je daar nu aan telkens één en weer naar elkaar toe ..." krijg ik gewoon een punthoofd. 
Merk je hier genoeg op , maar respecteer dat geen probleem hoor .
Ben ondertussen al gewend van jou en met jou clipjes ... 
Ben niet moeilijk... 
Waar slaat dat nu weer op? Welke clipjes?
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)
55 Monique

30 jan 2019, 10:22

Vergeet je zo rap ....

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

30 jan 2019, 13:39

@ dejules

BUMP  ! ! !



  • Bump of 'schop': een korte inhoudsloze post om een onderwerp dat in de vergetelheid is geraakt terug onder de aandacht te brengen (BUMP staat voor Bring umpost) (Wikipedia)
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 jan 2019, 14:11

""bedrijfswagens) gisterenavond  ... Zoek dan eerst informatie op , al voor je zo uitspraken doet"

Verlicht mij, beste 55 Monique. Wat klopt er niet in mijn vaststellingen omtrent salariswagens?

Wil je om te beginnen eens opzoeken dat "bedrijfswagens" en "salariswagens" niet dezelfde lading dekken? Dat een werknemer- pakweg een verkoper -  vandaag 6 klanten moet bezoeken en dat die dus een bedrijfswagen krijgt kan ik best begrijpen en daar heb ik geen probleem mee. Daarentegen heb ik dat probleem wel met die massa mensen die 's morgens naar hun werk vertrekken - pakweg 10 km verder - en 's avonds weer terug naar huis rijden met een dikke salariswagen die ze enkel en alleen hebben omdat hun werkgever  aan een deel loonbelasting wil ontsnappen. Verder karren ze in weekends en vakanties ook vrolijk door met die wagen en tankkaart waar ze zelf weliswaar ook een deeltje aan bijdragen. Bedenk dat de gemeenschap dit soort salariswagens subsidieert. Bedenk verder dat we met dit systeem ook onze eigen files zitten te subsidiëren en dat wij met dit systeem helemaal alleen staan in de Europese context.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

30 jan 2019, 15:37

frits1955 schreef:Verder karren ze in weekends en vakanties ook vrolijk door met die wagen en tankkaart waar ze zelf weliswaar ook een deeltje aan bijdragen. Bedenk dat de gemeenschap dit soort salariswagens subsidieert. Bedenk verder dat we met dit systeem ook onze eigen files zitten te subsidiëren en dat wij met dit systeem helemaal alleen staan in de Europese context.
Denk jij nu echt dat een werknemer zijn eigen wagen gaat laten staan omdat hij anders uren onderweg is met het openbaar vervoer? Er zullen dus uiteindelijk evenveel auto's onderweg zijn en in de file staan.
Wat zijn dan de voornaamste redenen voor de files? Luister iedere ochtend naar de radio en je hebt meteen het antwoord, het is iedere dag hetzelfde liedje: "door een ongeval met een vrachtwagen is op de E-zoveel de hele of halve autoweg versperd" en de vertragingen lopen op soms meer dan een uur.
Ontzettend veel bedrijventerreinen zijn zo goed als niet bereikbaar met het openbaar vervoer, tenzij je om zes uur in de ochtend wil vertrekken om tijdig op je werk te geraken.
Is het in onze buurlanden dan zo anders? Wel neen, daar krijg je een kilometervergoeding voor je eigen wagen wat op hetzelfde neerkomt.
Mijn dochters hebben allebei een salariswagen, de ene omdat ze regelmatig voor het bedrijf naar Amsterdam, Hasselt of andere steden moet, de andere voor trips naar Frankfurt of Keulen moet. Andere reizen naar Europese steden met het vliegtuig en vanaf intercontinentaal vliegt ze business. Zie je het al zitten in een Fiatje? De jongste heeft wel een hybride.
Natuurlijk zullen er altijd weer zijn die gaan afkomen met: waarom zij en ik niet, wel , dank zij die verstikkende CAO's zijn bedrijven wel quasi verplicht tot extraatjes willen ze hun beste krachten behouden.
Laatst gewijzigd door MichelN op 30 jan 2019, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)
55 Monique

30 jan 2019, 15:41

Frits1955

Was over klimaat en bedrijfswagens .... 

Fiscaliteit ...Op bedrijfswagens 

Maar dat is ondertussen allemaal opgelost .... 
Maar lag niet aan de  boekhouders , maar wel bij de fiscus ... 
Fout maken , kan gebeuren maar dan moet je niet terugvorderen bij de mensen ....
Zou beetje tekort door de bocht 10 jaar terugvorderen zolang was dat al bezig en in 2017 is herzien ,
vind dat je u fout moet erkennen .
Maar zo werkt de fiscus niet ... 

En ze kunnen vijf jaar terug gaan , weet dat ook .... 

Maar er zijn al veel die bedrijfswagens inleveren , of ook niet meer willen ....
Dat ze laters minder pensioen gaan ontvangen heeft te maken met brutoloon .
op vakantie geld enz enz

Zijn altijd voordelen en nadelen aan verbonden , als je bedrijfswagen bezit niks is gratis bestaat niet . 
Dat bestaat niet  bij de regering - fiscus gratis .... 

Fiscaliteit pffff , Daar kan ik me soms wel boos  op maken .... 
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 30 jan 2019, 15:51, 3 keer totaal gewijzigd.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

30 jan 2019, 15:42

De politieke snoepwinkel gaat open.

Iedereen blij met de politieke fopspeen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

30 jan 2019, 16:03

Daar zijn de verkiezingsbeloften van de NVA, tja die mochten niet lang blijven talmen na de SpA.
NVA wil de index afschaffen:
dwz: 4 indexsprongen de komende 5 jaar
         229 € loonverlies per maand
         3192 € loonverlies per jaar en er bovenop later minder pensioen.

Dit betekent dat de modale werknemer op zijn /haar kin kan kloppen naar index aanpassingen en dus 2% per jaar inlevert !
 Een dikke job zal dan wel meer dan 2% opslag kunnen vangen, maar “Jan met de pet” betaalt.
En wat met zwakke sectoren daar staat de vakbond zwak en waar nu al de lonen minimaal zijn.
De NVA wil de werknemers met de werkgevers laten debatteren en zo de vakbond buitenspel zetten .
Als we het nationaal overleg afschaffen en ondernemingen autonoom het loon van hun werknemers laten bepalen staat ons nog iets te wachten.
Ik weet ook wel de indexatie zoals we die nu kennen is ook oneerlijk. De indexaanpassingen hebben de kloof tussen
lage en hoge lonen veroorzaakt, en zouden dus op z'n minst moeten aangepast worden naargelang het loon, en lager of hoger percentage.
Als nu het besef nog niet komt dat de N-VA de politieke vertegenwoordigers zijn van de werkgeversvakbonden - Unizo, VBO, VOKA, de kernenergiesector en het grootkapitaal, zal het nooit meer komen.
Ons pensioen zal jaar in jaar uit hetzelfde blijven zonder indexaanpassing want ik heb nog nooit een echte pensioenverhoging gezien.

De indexaanpassing en taxshift (maar taxshift heeft zijn grenzen) is de enige verhoging van het pensioen dat een gepensioneerde nog kan krijgen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 jan 2019, 16:04

" "zullen dus uiteindelijk evenveel auto's onderweg zijn en in de file staan."


Het is bon ton om te stellen " er zal toch niks veranderen". Proberen dus.
Dat één en ander moet samengaan met het uitbouwen van een performant en klantvriendelijker openbaar vervoer is nogal duidelijk maar dat zal niet lukken met de huidige pipo's aan de macht- die breken de boel enkel af.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

30 jan 2019, 17:03

wardje schreef:Daar zijn de verkiezingsbeloften van de NVA, tja die mochten niet lang blijven talmen na de SpA.
NVA wil de index afschaffen:
dwz: 4 indexsprongen de komende 5 jaar
         229 € loonverlies per maand
         3192 € loonverlies per jaar en er bovenop later minder pensioen.

Dit betekent dat de modale werknemer op zijn /haar kin kan kloppen naar index aanpassingen en dus 2% per jaar inlevert !
 Een dikke job zal dan wel meer dan 2% opslag kunnen vangen, maar “Jan met de pet” betaalt.
En wat met zwakke sectoren daar staat de vakbond zwak en waar nu al de lonen minimaal zijn.
De NVA wil de werknemers met de werkgevers laten debatteren en zo de vakbond buitenspel zetten .
Als we het nationaal overleg afschaffen en ondernemingen autonoom het loon van hun werknemers laten bepalen staat ons nog iets te wachten.
Ik weet ook wel de indexatie zoals we die nu kennen is ook oneerlijk. De indexaanpassingen hebben de kloof tussen
lage en hoge lonen veroorzaakt, en zouden dus op z'n minst moeten aangepast worden naargelang het loon, en lager of hoger percentage.
Als nu het besef nog niet komt dat de N-VA de politieke vertegenwoordigers zijn van de werkgeversvakbonden - Unizo, VBO, VOKA, de kernenergiesector en het grootkapitaal, zal het nooit meer komen.
Ons pensioen zal jaar in jaar uit hetzelfde blijven zonder indexaanpassing want ik heb nog nooit een echte pensioenverhoging gezien.

De indexaanpassing en taxshift (maar taxshift heeft zijn grenzen) is de enige verhoging van het pensioen dat een gepensioneerde nog kan krijgen.

volmondig mee eens, alles is goed om jan modaal te verarmen, en die taxshift.......zie maar op uw pensioen hoeveel belasting er nu afgaat, en wat er vorig jaar afging, en na Mei komt er een nieuwe regering, dus de eindafrekening zal moeilijk slikken worden,en als het van de groenen afhangt zal er bovenop de zorgpremie,nog een C0² taks komen,als men alle vermeende taksen, accijnzen,en de BTW samenteld zitten wij in België al op 80 à90 % pure belasting dat we moeten betalen.
Ze draaien en keren als een paling,ze geven een vinger toe,en nemen een hand terug.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
55 Monique

30 jan 2019, 17:41

Ja Frist1955

Begrip , maar wil niet zeggen zijn mensen die echt nodig hebben ....

Als zij zelf niet weten hoe zij er moeten mee omgaan fiscaliteit  , moet je niet verhalen op de mensen ...
En dat is ook zo geweest .... 


Voorbeeld 

Je koopt een wagen over vijf jaar terug .
Nu ontdekt garagist dat hij te weinig heeft aangerekend , (verkoopfactuur)
Hij stuurt jou factuur verschuldigd saldo 5000 euro (binnen termijn te betalen )
Wat zou jij doen ....
En trouwens garagist wordt  gestraft.Indien je stappen zou ondernemen .
Is niet wettelijk .
Maar bij de fiscus mogen ze alles  .... 


En trouwens die wet is aangepast 2017 , herziening mag dan wel 5 jaar terug , ben niet akkoord , rede 2017 , 
aangepast met ingang van dat jaar en datum daar kan ik inkomen .... Ik hoop dat ze dat gaan aanvechten en dat ze gelijk krijgen ...

Neen geen file vandaag was uitzonderlijk stil op de baan ....  :oops: Werken allemaal van thuis uit .

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

05 feb 2019, 11:58

Groen wil van Vlaanderen één grote LEZ maken!
Omdat elektrische wagens nu voor de modale Vlaming nog niet betaalbaar zijn, wil Groen ook flankerende sociale maatregelen voorzien.
Maar... Groen kan momenteel niet inschatten hoeveel het kostenplaatje zou bedragen.
Hebben ze al ooit geweten wat hun voorstellen kosten aan Jan Modaal.
Calvo is ook zo een specialeke , op VTM werd hem de vraag gesteld "ga je acelormital dan sluiten en zoveel jobs op de tocht zetten", hij ontweek het antwoord.
En dan Schauvlieghe die heeft voor deze week de hoofdvogel afgeschoten , door te verklaren dat de klimaatmarsen "opgezet spel" zijn.
De Vlaamse CD&V-fractie zit samen om over haar lot te buigen ( even kijken of er nog een zitje vacant is in het Europees halfrond??)
SpA heeft de kat( Mevr. Schauvlieghe) de bel aangebonden en vraagt haar ontslag, nochthans moet de Spa samen met de Groenen niet vergeten dat de 40 miljard dat de zonnepanelen gekost hebben en bijna geen impact hebben op een beter klimaat en onze energiebehoefte, beter geïnvesteerd waren in een nieuwe kerncentrale zonder CO² uitstoot.
Dankzij Schauvlieghe weten we nu ook dat haar partij de staatsveiligheid inschakelt om er achter te komen wie achter de betogingen zit.
Hoe kan je als minister zo de pedalen verliezen , en het is al de eerste keer niet meer , herinner u de betonstop en de bossen ( meer groen was haar motto, dwz als je een bos hebt bestaande uit 8 bomen trek er een weg door en je hebt 2 bossen) :D
En zo wordt Vlaanderen bestuurt .

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

05 feb 2019, 17:46

Denk jij nu echt dat een werknemer zijn eigen wagen gaat laten staan omdat hij anders uren onderweg is met het
openbaar vervoer? Er zullen dus uiteindelijk evenveel auto's onderweg
zijn en in de file staan.
Logis, dat weten ze ook, de ministers hebben zelf een bedrijfswagen ,en ze kunnen niet vliegen ,dus staan ze in de file, maar groen heeft een oplossing,tegen 2040 geen benzine of diesels meer op de weg, maar wel 1 miljoen elektrische auto's,dus zal de file rap opgelost zijn,en als men dan weet dat die 1 miljoen juist genoeg is om te kiezen tussen een wasje draaien, of de auto opladen....
maar ja we gaan nog veel onzinnige uitspraken horen van onze heren ministers,hoe dichter bij de verkiezing hoe meer ze in de moot komen, en hoe frappanter ze gaan spreken, dus we mogen ons vasthouden wat er over ons gaat komen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
55 Monique

08 feb 2019, 22:09

Beste Wardje ,

VIDEO. De eerste volledig elektrische (Belgische) Audi getest
Klik er op 

Kostenplaatje Een Audi e-tron kopen kost in België 82.400€ inclusief BTW.

Klik er op

Je kan ze nu al bestellen  :D

Denk dat de bedrijven twee keer gaan nadenken ( helft misschien tussenkomst maar dan nog ) 
Wie gaat andere helft bekostigen ... (bedrijfswagen) 
Zijn er veel met mooie wagen  ( maar zijn er ook veel die maandelijkse aflossing worden afgehouden op hun loon ) 
Als ze over budget aankoopprijs ( Dat vertellen ze er wel niet bij )
En dat er nu voor moment bedrijfswagen  ,enkel gebruik voor job , daarbuiten niks meer , ofwel bekostigen zij dat zelf .  ( Wordt opgevolgd ) 
Wardje lees zo graag commentaar , maar als puntje bij paaltje komt  :roll: :roll: :roll:
Wat denk jij  :?:
Misschien Citroën ( Geitje cabrio) 

Voila t'is de moment , gaan de kas weer spijzen ( Kunnen de begroting weer sponsoren ) 

Klik er op 

Ferrari of pletwals op de kop tikken? Dat kan bij FOD Financiën opletten voor klimaat  :oops:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 feb 2019, 12:09

8) IK heb de NV-A folders van vorige keer nog  8O Ik weet nu al wat doen in mei  :wink: