De eerste grote verkiezingsbeloften zijn opgang getrokken

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

09 feb 2019, 13:05

E.T. schreef:8) IK heb de NV-A folders van vorige keer nog  8O Ik weet nu al wat doen in mei  :wink:
In mei zit ons land onder toezicht van Europa. Waarom denkt U dat de N-VA is gaan lopen uit de regering? Waarom denk je dat Van Overtveldt gevlucht is naar de Europese kieslijst?

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

09 feb 2019, 13:07

Oei , en ik die dacht dat het Kris Peeters is  die naar Europa wegvlucht ... 8O
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

09 feb 2019, 16:03

Phoebe schreef:Oei , en ik die dacht dat het Kris Peeters is  die naar Europa wegvlucht ... 8O
Die ook, en de Michel zit ook op vinkenslag,moest hij na Mei niet aan de bak komen, och in de loop der jaren gaan ze er allemaal zitten........ :( wie geloofd die politieker's  nog
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
55 Monique

09 feb 2019, 17:53

Phoebe  Oei , en ik die dacht dat het Kris Peeters is  die naar Europa wegvlucht ... Afbeelding

Strakjes iedereen weg   :D Meimaand andere en betere  :roll:

Voor Kris Peeters is de overstap naar Europa niet zomaar een ‘elegante exit’ uit de nationale politiek. “Het is een hele eer om lijsttrekker te zijn”, verklaarde hij. ‘De Ideale Wereld’ vraagt zich echter vooral af of ze daar wel zitten te wachten op de komst van de CD&V’er. Het Europese parlementslied staat alvast op punt. “Klappen in de handjes, wij zijn rijk!”


Geert Bourgeois zal zichzelf niet opvolgen als Vlaams minister-president. De Izegemnaar verhuist naar het Europese niveau. Hij zal de N-VA-lijst voor de Europese verkiezingen trekken.
55 Monique

15 feb 2019, 22:23

https://www.hln.be/nieuws/live-volg-hie ... ~a2632371/

LIVE. Volg hier het eerste grote verkiezingsdebat met alle Vlaamse partijvoorzitters

De aanloop naar de verkiezingen gaat vanavond de laatste honderd dagen in. Daarom organiseren HLN en VTM NIEUWS in Kinepolis Antwerpen het eerste grote debat met de zeven Vlaamse partijvoorzitters. Dankzij onze livestream kan jij het hele debat volgen. :mrgreen: :mrgreen:

Hou gewoon mijn hart vast ... :evil: :evil: :evil:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

17 feb 2019, 17:10

Niet het hart vasthouden, maar de buik,want die gaat schudden van het lachen,ze beloven de sterren van de hemel,gouden bergen,onder het motto ,"wie dat niet geloofd maken we iets anders wijs"
Wat ik gehoord heb; gratis dokter, iedereen een pensioen van 1500 € geen remgeld bij de tandarts, betaalbare rusthuizen, gratis busabonnement voor de schoolgaande jeugd, van de gepensioneerde is er geen sprake,uiteraard werk, minstens 7 jaar als erkende asielzoeker, waarvan 3 jaar met werk, anders geen ocmw meer......en er komt nog wat af, de ene uitspraak al straffer dan de andere.
Wie bied meer :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
55 Monique

17 feb 2019, 21:43

Tokio

We gaan zien wat uitslag geeft in meimaand 2019 :mrgreen:
En erna gaan we samenvatting doen belofte's, stel me daar niet veel bij voor :roll: :roll:
En volgens één partij gaat dat over 30 jaar ... planning ( denk eerlijk dat we dat niet meer gaan meemaken )
als ik daar 30 jaar bij tel leeftijd :oops:

Eerlijk gezegd ziet er niet goed uit ...
Als je dan vandaag in de zevende dag :evil: :evil: IS-strijders en dat is al ganse maand over dit onderwerp ,
en ze gaan daar dringend iets moeten aandoen ...( Kostenplaatje)
Hoe gaan ze dat allemaal aanpakken ( Minister Geens zegt zelf mager budget )
Drugs
Gerecht
personeel te kort
apparatuur verbetering voor de onderzoekers
Stad Antwerpen wacht ook nog altijd op een centen die hebben dat uit eigen kas betaald
(voor verbetering functioneren onderzoekers en gerecht ) En blijkbaar is er nog te kort .
Zie je bui al hangen Tokio , en is nog drie maand te gaan ...
dejules

20 feb 2019, 00:42

Uit vrees voor een populistische opstoot stelt de Europese Commissie haar oordeel over de begrotingen uit tot na de Europese verkiezingen van eind mei.
De Europese Commissie maakt haar oordeel over de Italiaanse, de Franse en de Belgische begroting pas bekend op 29 mei, drie dagen na de Europese verkiezingen.
Ze wil vermijden dat haar beslissing in de verkiezingscampagne wordt gebruikt.

https://www.tijd.be/opinie/commentaar/p ... 99491.html

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

20 feb 2019, 16:37

dejules schreef:
20 feb 2019, 00:42
De Europese Commissie maakt haar oordeel over de Italiaanse, de Franse en de Belgische begroting pas bekend op 29 mei, drie dagen na de Europese verkiezingen.
Ze wil vermijden dat haar beslissing in de verkiezingscampagne wordt gebruikt.
Net alsof niet iedereen weet dat het er slecht zal aantoe gaan.
Men kan maar wensen dat deze die gaan stemmen, hun verstand zullen gebruiken.
Persoonlijk moet ik niet ver zoeken en dat is waarom:
de gevestigde partijen zal ik mijden, die zijn te ver verwijderd van de bevolking en onbetrouwbaar.
Het zijn tevens gevestigde leugenaars en bedriegers, gebakken in hun dna.
Dus ook geen CD&V/OVLD/SP-A, zie maar hun achterban (de vakbonden), de huichelaars.
Teveel politici die op een aristocratisch titeltje uit zijn en zich snel willen verrijken; ze bepalen toch zelf hun loon, vergoedingen en nevenactiviteitjes..

Blijft: een jonge partij die nog niet besmet is, hun opdracht serieus uitvoert en woord houdt.
Dit zal in dat geval de NVA zijn, zelfs met zijn groeifoutjes, maar steevast in woorden en handelingen.
Vooral gezien de aartsmoeilijke periode dat Vlaanderen tegemoet gaat.

Al de rest kan me gestolen worden.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.
dejules

20 feb 2019, 18:50

freemate schreef:
20 feb 2019, 16:37
Blijft: een jonge partij die nog niet besmet is, hun opdracht serieus uitvoert en woord houdt.
Dit zal in dat geval de NVA zijn.
Peumans, Bourgeois, Jambon, Becaus, Van Overtveldt, Bracke, … zijn niet echt jong toch?
Onder hun beleid is de nominale staatsschuld met 72.000.000.000 € toegenomen. Dat zijn criminelen.

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

20 feb 2019, 20:25

dejules schreef:
20 feb 2019, 18:50
freemate schreef:
20 feb 2019, 16:37
Blijft: een jonge partij die nog niet besmet is, hun opdracht serieus uitvoert en woord houdt.
Dit zal in dat geval de NVA zijn.
Peumans, Bourgeois, Jambon, Becaus, Van Overtveldt, Bracke, … zijn niet echt jong toch?
Onder hun beleid is de nominale staatsschuld met 72.000.000.000 € toegenomen. Dat zijn criminelen.
Ik spreek niet over de ouderdom van de politici maar van de partij(en).
De NVA had ook de meerderheid niet om te beslissen, laat staan regeren.
Zij waren met z'n vieren, hé. En dat is teveel.

Het was al een prestatie van de NVA om mee te kunnen regeren en zo de excessen kunnen temperen.
Het bewijs ervan is dat het de andere meeregerende op de zenuwen begon te werken.
Uiteindelijk is de NVA eruit gestapt omdat het genoeg was van altijd de eigen zin van de andere te moeten doen, en het toppunt was de Michel die zich in het buitenland en meer bepaald de VN wilde profileren ten koste van de wil van de burger. Zo zien we maar van hoeveel belang de wensen van de modale Vlaming van belang zijn voor die heren.

Je noemt daar ook mannen die uit linkse ankers gestapt zijn en zich willen inzetten voor het WELZIJN van iedereen, niet zichzelf, zij hebben het vooraf doorstaan. Sommige blunders die begaan zijn, zijn deze van nieuwelingen en de hypocrisie van de politici niet gewoon en excuseerbaar. Het was tenandere te lezen op hun aangezicht/houding en dat is geen bedrog.
Dat is nogmaals het bewijs dat die gevestigde graaiers aan de kant dienen gezet.

Wat de Groenen betreft, daar stem ik zeker niet voor. Zij zijn waardeloos door hun naiviteit en alles klakkeloos overhoop willen gooien met alle kosten vandien voor de anderen.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.
dejules

20 feb 2019, 23:24

freemate schreef:
20 feb 2019, 20:25
Ik spreek niet over de ouderdom van de politici maar van de partij(en).
Bourgeois komt uit de collaboratie en was betaald politieker vd Volksunie en hij is niet de enige vraag maar aan Jambon, De Wever, etc.

Tientalle nieuwelingen zijn overlopers uit andere partijen.
Dat is helemaal geen frisse nieuwe partij.
Opportunisten, collaborateurs en graaiers en criminelen.

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

21 feb 2019, 14:28

dejules schreef:
20 feb 2019, 23:24
freemate schreef:
20 feb 2019, 20:25
Ik spreek niet over de ouderdom van de politici maar van de partij(en).
Bourgeois komt uit de collaboratie en was betaald politieker vd Volksunie en hij is niet de enige vraag maar aan Jambon, De Wever, etc.

Tientalle nieuwelingen zijn overlopers uit andere partijen.
Dat is helemaal geen frisse nieuwe partij.
Opportunisten, collaborateurs en graaiers en criminelen.
dejules, nogmaals: ik spreek over de partij(en): bv de NVA zie de datum van de statuten.
Dus dat is bij mijn weten WEL een nieuwe frisse partij.
Als je niet thuis brengt wat ik schrijf vraag het dan vlakaf ( = vlaams).

Wat de politici betreft, zoals in alle groeperingen zijn er zeer goede, goede, gemiddelde, slechte, zeer slechte en zelfs rotte appels. Dit naar inzicht en waarneming van het individu.

Het bewijs: voor jou horen je genoemde personen niet boven het gemiddelde als persoon, je zou dat anders niet vernoemen.
Ik geef ze echter de beste score en ze steken koppen uit boven die gevestigde oude bedriegers.

De woorden Volksunie en collaboratie die je laat vallen zijn van een lang gewezen orde waarvan ik niet wakker lig, heb ik ook niet meegemaakt. Maar misschien kan je daarover een nieuwe topic starten en
in diezelfde zin ook die affaire van Congo Belge, heden in het nieuws, oprakelen.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.
dejules

21 feb 2019, 14:58

freemate schreef:
21 feb 2019, 14:28
dejules, nogmaals: ik spreek over de partij(en): bv de NVA zie de datum van de statuten.
Dus dat is bij mijn weten WEL een nieuwe frisse partij.
Wat hebben die verwezenlijkt?

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

21 feb 2019, 18:03

dejules schreef:
21 feb 2019, 14:58
freemate schreef:
21 feb 2019, 14:28
dejules, nogmaals: ik spreek over de partij(en): bv de NVA zie de datum van de statuten.
Dus dat is bij mijn weten WEL een nieuwe frisse partij.
Wat hebben die verwezenlijkt?
Ik kan de vraag terugkaatsen met "wat hebben de anderen verwezenlijkt".

Maar gezien de NVA niet je tasse de thé is, zou je ons moeten vertellen wat jou préféré verwezenlijkte.

Maar om je plezier te doen zeg ik dat de NVA , zelfs met grote tegenwerking, VEEL heeft verwezenlijkt; dat moet je beter weten dan ik zelfs.
Denk eens even logish na. Hoe kan een regering waarvan de bijzonderste ministers en staatssecretarissen bestaan uit leden van de NVA niets heeft verwezelijkt. In dat geval zou Belgium niet meer bestaan.

Integendeel, de rest van de kabouters waren allemaal (en nog) meelopers die in de weg stonden.
Vandaar hun tweede rol met zaken die weinig of geen verantwoordlijkheid omvatte, dus hoe kan men ze dan verantwoordelijk achten.
Een tweede punt is, dat zij hun best gedaan hebben, en dat doen ze nog, om de NVA-mannen/vrouwen (Jambon, Francken, Vanovertveldt, Zuhal Demir, en nog andere ook in de parlementen), te bekladden. Dit blijkt hun stokpaardje te zijn, dat is wat lafaards doen want zelf hebben zij geen voorstellen buiten loze beloften. Dat moet wel want het postje met alles eromheen is hun doel, niet het belang van de kiezer. Daarom hebben ze steeds de woorden "populist en populistisch" in de mond.

Ik ben geen politicus, anders had ik daarvan en van het hele circus een dagboek gemaakt dat ik kon hanteren.

Moet ik je aanzien als een man met oog en oorkleppen??
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.