De eerste grote verkiezingsbeloften zijn opgang getrokken

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

franssleper
Lid geworden op: 23 feb 2019, 08:22

24 feb 2019, 09:08

55 Monique schreef:
24 feb 2019, 07:11
Petrol

Denk echt dat nog maar een begin is ....
Heb geen probleem , als ze hun best doen , gelijk welke partij , maar geen dingen zeggen , dat je niet kan waarmaken en daar heb ik problemen mee ...Zelf gezegd dat hij nog geld te goed heeft , en dat hij nog wacht op de mail van Minister de Crem ,betaald uit stadskas van Antwerpen Bart De Wever factuur ook voor verbetering gerecht en betere apparaten onderzoekers zo dus ben je mee Petrol ...Als ze gebrek hebben , geld -personeel -apparaten -samenwerking in de toekomst , kunnen ze niet waarmaken ...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201902 ... 3727102648

Om de twee weken autovrije zondag en alleen nog personeel op de fiets: Zwevegem gaat radicaal voor klimaatverandering

Strakjes mag je u wagen elders gaan zetten ??? nog afwachten dat andere ook gaan meedoen :mrgreen: , dat je moet gaan werken ???? , is niet altijd op eigen bodem ...
Wat een vrijheid heb je nog , niks meer , zoals ik al heb geplaatst , dat ze eerlijk zijn , goeie ouwe tijd daar gaan we terug naar toe , en wagen buiten :roll: wat gaan ze dan met auto industrie doen groen ????ook lam leggen waren ze ook vergeten :oops:

Iedereen van onze leeftijd hebben alles zien veranderen , kon niet op altijd maar vernieuwingen tot en met , en nu is andere tijdperk aangebroken , terug alles afbouwen , hebben ze weer geld op andere manier , want iedereen moet aan de normen voldoen ...Maar de jonge dame Anuna De Wever en al de spijbelaars zijn wel vergeten dat ze later , er ook mogen opdraaien ...Heb er niks op tegen moet iets aan gedaan worden , maar ga doorwegen voor iedereen als ze echt gaan uitwerken tot in de puntjes ....En tegen 2050 moet alles in orde zijn , ofwel maken wij alles in orde , ofwel gaan de kinderen ervoor opdraaien of kleinkinderen , denk niet dat ze zoiets gaan verwerpen in de toekomst ???? Was niet voor niks dat ze vorige week in de zevende dag zegde dame van groen is planning van 30 jaar en om de vijf jaar herzien :wink: Groen gaat er wel met de groffe borstel van door ook voor de 70 jarige in Nederland , zeg nooit nooit dat bij ons niet van kracht gaat ????
Laat ons hopen dat ieder van ons kerngezond blijft .... Maar als ik 30 jaar bijtel bij mijn leeftijd :oops: :D
Jonge dame Anuna draaien nergens voor op : die familie is bemiddeld genoeg ………...

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

24 feb 2019, 09:15

Heb geen probleem , als ze hun best doen , gelijk welke partij , maar geen dingen zeggen , dat je niet kan waarmaken en daar heb ik problemen mee ...

Dan gaat ge nog heel veel problemen hebben de komende maanden.
55 Monique

25 feb 2019, 08:31

petrol

Dat klopt wat je zegt , hebben niks in de hand alles loopt zo mank dat maar zijn kan ....
Veel te ver laten komen ....
Wat ben je met de mensen van alles wijs te maken als je niet kan naleven ....

https://www.hln.be/regio/antwerpen/-de- ... ~a7c96de5/

De Wever tempert euforie na oprollen clan Y.: “Er zijn nog zeker vijf Antwerpse misdaadfamilies actief
Burgemeester laat Gentse criminologen Kali-team doorlichten

Eerst waren het er vijf , wat lees je nu ???? weten ze het zeker , heb ik mijn twijfels bij , stof tot nadenken zeg ik daar tegen .( Moet dan ook eens nagaan dat hij alles zal bekostigen uit eigen kas , is al voor tweede keer op rij ...Daar dient de stadskas wel niet voor , wie mag er weer voor opdraaien in de toekomst de burgers van zijn stad ...Als de regering niet terug betaald .... ( Lees dat wel graag als ze hun best doen , maar als er geen geld is ???? verleg je weer problemen .... )
Hun postjes dat is top prioriteit , en erna zien we wel , zo gaat dat altijd ...Gelijk bij welke partij ...
En van alles wat op hun campagne lijst staat , moet je erna eens bekijken wat ze gaan uitwerken , ondertussen mogen wij maar afdokken .... koopjespraat zeg ik daar tegen in winkel proberen de verkoopsters ook hun best te doen .... Maar land besturen of paar schoenen verkopen is wel enorm verschil :roll:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

17 mar 2019, 08:50

Groen legde afgelopen week haar plan op tafel om de uitstoot tegen 2030 met 55 procent terug te dringen.
Waar wil Groen naartoe in de toekomst en wie zal het gelag betalen?
Me dunkt als ik de uitleg hoor Groen is wereldvreemd.
Sedert de laatste ijstijd zijn duizenden jaren voorbij gegaan denken zij echt de natuurlijke evolutie in één legislatuur te stoppen?
Dat ze eens beginnen met in de politiek drastisch te saneren en het geld in nuttige zaken te stoppen.
Ze hebben geen echt plan dat financieel sluit. Voor groen stemmen staat gelijk met ons financieel in de afgrond storten.
Klimaat kan maar ( misschien) globaal op gelost worden , als iedereen in de zelfde richting kijkt en aankijkt tegen een financieeel kostenplaatje om van te duizelen en waarvan de uitkomst niet te berekenen valt en of het allemaal wel zin heeft zich tegen de natuur te keren als men 60 jaar naar niks heeft omgekeken en plots beseft we zijn niet goed bezig.
De jeugd die vandaag loopt te betogen zouden beter studeren en de koppen bij elkaar steken om te zoeken of het klimaat uberhaupt bij te sturen valt.
dejules

17 mar 2019, 14:11

wardje schreef:
17 mar 2019, 08:50
Groen legde afgelopen week haar plan op tafel om de uitstoot tegen 2030 met 55 procent terug te dringen.
Waar wil Groen naartoe in de toekomst en wie zal het gelag betalen?
Me dunkt als ik de uitleg hoor Groen is wereldvreemd.
Sedert de laatste ijstijd zijn duizenden jaren voorbij gegaan denken zij echt de natuurlijke evolutie in één legislatuur te stoppen?
Dat ze eens beginnen met in de politiek drastisch te saneren en het geld in nuttige zaken te stoppen.
Ze hebben geen echt plan dat financieel sluit. Voor groen stemmen staat gelijk met ons financieel in de afgrond storten.
Klimaat kan maar ( misschien) globaal op gelost worden , als iedereen in de zelfde richting kijkt en aankijkt tegen een financieeel kostenplaatje om van te duizelen en waarvan de uitkomst niet te berekenen valt en of het allemaal wel zin heeft zich tegen de natuur te keren als men 60 jaar naar niks heeft omgekeken en plots beseft we zijn niet goed bezig.
De jeugd die vandaag loopt te betogen zouden beter studeren en de koppen bij elkaar steken om te zoeken of het klimaat uberhaupt bij te sturen valt.
Groen wil het geld gaan halen bij de salariswagens.
De mensen die voor economische welvaart zorgen worden het zwaarst belast vd wereld en bouwen vanaf 50.000 € BRUTO/jaar niets meer bij voor hun eigen pensioen (daarom zijn hun pensioenen de laagste vd Oeso). Om dit te omzeilen werd dit voordeel in natura ingevoerd. Groen wil dat afschaffen. Gemiddeld verliest een mens met een salariswagen dan 600 €/maand en voor sommigen loopt dat op tot meer dan 1.000 €. Voor een gezin met 2 verdieners kan dat dus een verlies van 2.000 € minder per maand betekenen.
Groen wil dat geld uitdelen aan iedereen dus ook aan ambtenaren voor een mobiliteitspakketje.
Na de invoering van extra overuren, minder verlof (Vlaamse ambtenaren hebben 2 keer meer verlof dan werknemers uit de privé!), langer werken, gemakkelijker ontslag bij onbeschikbaarheid (oa ziekte) en dit zonder opzegvergoeding, meer flexibiliteit, afschaffing uitloopbanen en brugpensioen, afschaffen ontslagpremie (wordt gebruikt om te "activeren"), etc etc wil men het laatste voordeel vd privé afnemen en verdelen onder de leegloperij.

Men doet maar.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

18 mar 2019, 13:25

wardje schreef:
17 mar 2019, 08:50
De jeugd die vandaag loopt te betogen zouden beter studeren en de koppen bij elkaar steken om te zoeken of het klimaat uberhaupt bij te sturen valt.
Ook weer zo'n stelling als kopie van ene Bart de Wever ... WIJ blijven op als luie kont zitten graaien en vervuilen, de aankomende jongeren moeten onze vuile nest maar opkuisen !
En och ja, als dat soort "burgemeester" niks doet aan zijn gekend drugsmilieu dan wordt Antwerpen wel automatisch opgekuist :roll: !

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 mar 2019, 13:47

Flashback

Ga liever op ronde met Luc Alloo .
In plaats van zaken op orde te stellen.
Waar zit nu Bartje en Theo en Jan , nu hoor je niemand roepen .
Liever stekker uittrekken , en dan de schuld verwijzen naar ander zo is niet moeilijk .
Strakjes krijgen die mensen daar iets aan hun tikker van verschiet telkens in de nacht .
Stad Antwerpen meeste inwoners leven in de nacht .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 mar 2019, 15:03

Ja, gast43, Bart De Wever hebben goede intenties wij gaan niet betwijfelen want Jambon in de soep nog te brokken hebben als N-VA verlaat de regering en dit al vele maanden geleden? Moet ook niet schuld Theo Francken opladen kan verdediging nog want verdedigen moet kunnen, snappie, altijd wel ontevreden wanneer beleidsmakers beslissen gaan daarom geen appelen met peren dat is toch te gek voor woorden? Denk je ook niet?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 mar 2019, 15:19

Afwachten is de boodschap in Mei .
Veel beloven en weinig geven doet een gek ik vreugde leven .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 mar 2019, 16:16

@gast43 : Wat baten kaars en boter als de galg niet in de porseleinenwinkel wil.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 mar 2019, 17:07

Ik ga al 5 jaar niet meer gaan stemmen wegens gezondheid .
Jij maakt u nerveus voor wat ,nergens voor nodig .
Laatst gewijzigd door gast43 op 18 mar 2019, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 mar 2019, 17:17

Toen de pakjes met "Wat is ironie?" uitgedeeld werden was gast43 blijkbaar niet in de buurt.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

23 mar 2019, 10:57

Jambon" belooft "nieuwe belastingverlaging na 26 mei!!
De mensen laten hun geen tweede maal vangen. Is in mijn ogen een goedkope verkiezingsstunt had van hem meer body verwacht.
De vraag dient zich aan : Waar gaat hij het geld dan halen , er is nu al geen mogelijkheid om iets te doen aan de inkomens van de werkmens en met de pensioenhervorming zijn ze al meer dan tien jaar bezig .
Zijn collega Vanovertvelt heeft er ook een zootje van gemaakt met de put die hij achterliet ten voordele van de multinationals.
Dat men stopt met te zeggen dat die “taxshift” een belastingverlaging was. Het was een shift die uiteindelijk resulteerde in een belastingverhoging... Mensen houden idd meer nettoloon over. Maar als je rekening houdt met de extra belastingen ze met dat nettoloon moeten betalen, is de koopkracht gedaald.
De rente gaat nogmaals eens zakken omdat ze zien dat de economie aan het slabbakken is , d.w.z. voor de Staat minder inkomsten en dan nog durft Jambon belastingsverlaging beloven, hiet telt toch wel het spreekwoord " Veel beloven......doet Jan Modaal in vreugde leven"
Bah politiekers :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 mar 2019, 11:26

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

23 mar 2019, 15:03

Wil. schreef:
23 mar 2019, 11:26
Afbeelding
Wil: dit is een LEUGEN! Met grafieken en statistieken kun je álles rechtbreien, dat is algemeen geweten!
Hoe doen ze dat? Door niet álle gegevens op te nemen, enkel datgene dat in hun straatje past om de grafiek de gewenste uitslag te geven.
Je hoeft enkel je eigen rekening te maken om dit bedrog te ontmaskeren: de 2% 'opslag' die we kregen dekt zelfs de verhogingen van facturen voor de eerste twee maanden van het jaar níet - én er komen nog heel wat nieuwe (oa klimaat)taksen en verhogingen aan - dus als je de som maakt, dan is de koopkracht in de praktijk vermínderd.
De kloof tussen levensduurte en inkomen is weer een stukje groter geworden, ondanks de 'opslag'. :evil:
Meer inkomen:+ 20€=====>nóg hogere facturen/prijzen +60€ (En dan telkens maar met kruimels: 2€ hier, 1,5€ daar enz.....!), geeft mínder koopkracht!