Honderdduizend gepensioneerden gaan erop vooruit

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

30 jan 2019, 17:35

petrol schreef:Veel  kapitalisten hier want ze lezen allemaal De Tijd.
Uiteraard lees ik De Tijd, heeft niks met kapitalisme te maken. Ze geven daar gewoon nieuws dat je in flutpers niet te lezen krijgt.
Al ergens anders dat bericht van taksverhoging op vastgoed gelezen ?
55 Monique

30 jan 2019, 18:11

petrolleke 

Ben wel mee hoor , maar ben soms  plaagbeest sorry hahaahaha 
Geluk dat we dat af en toe eens kunnen , we ergeren ons al genoeg  :D

petrol schreef:Veel  kapitalisten hier want ze lezen allemaal De Tijd.

Dat lees ik allang hoor Petrol de tijd , vind trouwens veel beter dan een gewone krant up to date   ....

Moet je ook doen .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jan 2019, 18:38

frits1955 schreef:Beste jongen - reageer op de inhoud van wat ik schrijf en begin niet met uw scheve voorbeelden en drogredeneringen de kern van de zaak te ontwijken. Klopt de analyse van het ACV inhoudelijk  of klopt ze niet?
Alweer dat populistisch gemompel zonder ook maar één argument dat  iets weerlegt. Het ACV beliegt de lezer met halve waarheden. Daarom is mijn antwoord eenvoudigweg 'neen'. Duidelijk?

Mijn vraag aan jou is nu: waar zit de drogredenering in mijn stelling?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jan 2019, 18:43

Flashback schreef:En via de Tijd (Netto) lezen we dat de jaarlijkse belasting op vastgoed stijgt met 2,05 %.
Weer een bewijs dat de levensduurte niet gestegen is ! :roll:
Over min of meer lange periodes (1 jaar en meer) stijgt de levensduurte bijna altijd. Is er iemand die het omgekeerde beweert? Daarvoor moet je toch de Tijd niet lezen, hé?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

30 jan 2019, 18:51

55 Monique schreef:Frits1955

Dat denk ik ook ....
En dat gaan we ook voelen in de toekomst pensioenen ...
Heb hier ergens geplaatst .... 

Meer voorheffing afhouden  is al tijdje bezig 
Je kan geen voorheffing blijven verminderen 
Dan gaan we belastingen betalen .... 

Wat ben je met de mensen van alles te beloven , dat je niet kan nakomen ....

En iedere partij , heeft fouten gemaakt ....  heeft geen zin van naam op te plakken... 
 
De pensioenen zoals wij die vandaag kennen met 3 grote stelsels en een wirwar van gemengde stelsels en binnen die ambtenarijstelsels zijn 780 verschillende departementen met eigen regelgeving betreffende vervroegd pensioen etc heeft in 2019 geen maatschappelijk draagvlak. Dit dossier ligt op helemaal van boven bij de volgende regeringsonderhandelingen. Het zal gaan naar een eenvormig stelsel met voorwaarden die voor iedereen gelden. Indien mensen denken dat dit langzaam uitdovend zal zijn gelieve te kijken naar het dossier brugpensioen.
55 Monique

30 jan 2019, 18:53

Klopt nooit niks , zie naar de begroting 10.000.000.000  IN ROOD 

Die cijfers gaan ook niet kloppen  :oops: :oops: :oops:

Sorry we staan er niet goed voor .... Is enige wat we daar kunnen op zeggen .... 

e economische activiteit steeg in 2018 met 1,4 procent, tegenover 1,7 procent in 2017. De groei zal in 2019 wellicht verder vertragen.De Belgische economie is in het voorbije jaar wat trager gegroeid dan verwacht. Volgens een eerste raming van het Instituut voor de Nationale Rekeningen steeg de economische activiteit in 2018 met 1,4 procent. De Nationale Bank voorspelde in december nog 1,5 procent groei. In het vierde kwartaal bedroeg de groei zoals verwacht 0,3 procent, evenveel als in het derde kwartaal.'De groeivertraging in 2018 is vooral te wijten aan de zwakke binnenlandse vraag', zegt ING-econoom Philippe Ledent. 'Wij denken dat de consumptie van de gezinnen maar met 0,8 procent is toegenomen, tegenover 1,1 procent in 2017. De hoge inflatie heeft de groei van de koopkracht afgeremd.'Ook de bedrijfsinvesteringen waren relatief zwak, signaleren Ledent en Koen De Leus, de hoofdeconoom van BNP Paribas Fortis. De handelsoorlog tussen de VS en China en de onzekerheid over de brexit hadden wellicht een negatieve invloed op de investeringen.Ledent merkt op dat de buitenlandse handel een positieve bijdrage leverde tot de groei. Dat betekent dat de uitvoer meer stijgt dan de invoer. 'Wij denken dat de export met 3,5 procent is gestegen en de import met 2,5 procent. Zonder de handelsconflicten en de brexit had de buitenlandse vraag wellicht nog meer bijgedragen tot de groei.'Vooruitzichten 2019Economen van de grootbanken zien de groei verder afbrokkelen. 'In 2019 zal de groei wellicht dalen naar 1,3 procent in België en 1,4 procent in de eurozone', zegt De Leus. 'Wij geloven niet in een sterke groei van de investeringen, omdat de onzekerheid groot is. We verwachten ook een negatieve bijdrage van de netto-uitvoer. De taxshift daarentegen doet de nettolonen sneller stijgen dan de brutolonen en dat is goed nieuws voor de consumptie.'De Leus beklemtoont dat het groeipotentieel van de Belgische economie relatief laag is. 'Veel jobs geraken niet ingevuld en dat is de achilleshiel van België. Het optrekken van de pensioenleeftijd zou sneller moeten.'Ook Ledent voorspelt 1,3 procent groei in 2019, zowel in België als in de eurozone. 'Om de groei in Europa en België te versnellen is een positieve schok nodig, maar ik zie niet waar die vandaan zou komen. Misschien is 0,3 procent groei per kwartaal het nieuwe normaal. Vroeger dachten we dat 0,5 procent groei per kwartaal normaal was.'KBC verlaagde begin vorige week zijn Belgische groeiprognose voor 2019 naar 1,2 procent. De begroting 2019 is gebaseerd op een economische groei van 1,5 procent.
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 30 jan 2019, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 jan 2019, 18:58

""Het ACV beliegt de lezer met halve waarheden."

Waar zitten de leugens en de halve waarheden? Een grafiekje misschien?
Wil NVA de bestaande index niet afschaffen? Heeft dat geen weerslag op het latere pensioen? Gaat dat niet gepaard met aanzienlijk loonverlies bekeken over een hele loopbaan?
Dat zijn mijn argumenten . En Uw argumenten? "Neen " is alles wat ik gelezen heb. Sterk.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jan 2019, 19:52

frits1955 schreef:""Het ACV beliegt de lezer met halve waarheden."

Waar zitten de leugens en de halve waarheden? Een grafiekje misschien?
Wil NVA de bestaande index niet afschaffen? Heeft dat geen weerslag op het latere pensioen? Gaat dat niet gepaard met aanzienlijk loonverlies bekeken over een hele loopbaan?
Dat zijn mijn argumenten . En Uw argumenten? "Neen " is alles wat ik gelezen heb. Sterk.
Je stelde ook een ja/neen vraag. Ik heb daarop kort geantwoord.  Voor een schoolmeester is dat een slechte communicatietechniek.

Natuurlijk heb ik de nodige argumenten. De N-VA wil de automatische indexering verbeteren door die te vervangen door datgene wat in andere zeer beschaafde landen gebeurt. Is Duitsland misschien een achterlijke buurt, frits? Wat doet men in Zwitserland? 19e eeuwse toestanden daar zeker?  En welke gruwelijke weerslag heeft dat systeem daar op de pensioenen?? Julio mekkert hier al een klein decennium dat onze pensioenen de laagste ter wereld zijn. Zou een ander systeem slechter zijn?  Al gevonden wat 'populisme' betekent, fritsie?
Enkel Spanje, Cyprus en Luxemburg kennen een gelijkaardig systeem als het onze. 

Het ACV stelt het natuurlijk leugenachtig voor alsof er vanaf nu nooit nog een aanpassing aan de levensduurte zal komen. De voorbeelden van de landen hierboven verwijzen zulke baarlijke nonsens naar het rijk der leugens.
Al wat er vervolgens uitkomt - x euro per jaar minder  of per loopbaan minder -  is natuurlijk hineininterpretierung. En dát is een drogredenering frits.


Herhaling: waar zit mijn drogredenering nu? Je fietst stilletjes weg van de vragen. Mond vol tanden, merk ik.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 jan 2019, 20:14

""Herhaling: waar zit mijn drogredenering nu? Je fietst stilletjes weg van de vragen. Mond vol tanden, merk ik"

Beste jongen - het gaat hier helemaal niet over Uw drogredenering. Het topic draait om het droge feit of datgene wat het ACV ( en anderen) vaststellen correct is of niet. Dat is berekend en het valt na te rekenen. Volgens jou zijn dat dus leugens, "hineininterpretering". Tja...

"De NVA wil de automatische indexering verbeteren door het te vervangen door iets anders ".
Diezelfde NVA heeft al duidelijk gemaakt door wat nl. binnen de bedrijven moeten werknemers en werkgever maar zien overeen te komen = het corporatistisch model.
Dat is dus steeds - steeds- in het nadeel van de werknemer aangezien binnen dat model geen vakbonden toegelaten zijn. In Uw levensvisie zijn ondernemers natuurlijk allemaal filantropen die het allerbeste voorhebben met hun werknemers en hun spontaan loonsverhogingen en betere arbeidsvoorwaarden zullen geven....
We kijken dan even naar het Beloofde Land Duitsland - ik kijk vanuit het standpunt van Jan Modaal en zie dat de armoede er gigantisch toegenomen is na de hervormingen van de arbeidsmarkt en de sociale omkadering - in 2015 leefden bijna 14 miljoen Duitsers in armoede en dat is ondertussen zeker niet beter geworden.  De precaire jobs zijn in Uw voorbeeldlanden enorm toegenomen en gelijklopend ook het aantal werkende armen  - in Duitsland is dat aantal verdubbeld - en mensen die in armoede leven. Maar hoera hoera -op papier  zijn er veel minder werklozen en het handelsoverschot is indrukwekkend. Net zoals de armoede en het aantal werkende armen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jan 2019, 20:19

frits schreef:
 reageer op de inhoud van wat ik schrijf en begin niet met uw scheve voorbeelden en drogredeneringen de kern van de zaak te ontwijken.
Wel, frits, waar zit mijn drogredenering (ééntje maar, hoewel je over meer dan één spreekt). Je bent iemand die de kunst van de deceptie al tamelijk goed beheerst. Je gooit sporadisch een woordje tussen je oprispingen maar wanneer je aangespoord wordt om dat dan hard te maken, blijft het stil.

Zoals ik al zei: mond vol tanden. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 jan 2019, 20:22

frits1955 schreef:""Herhaling: waar zit mijn drogredenering nu? Je fietst stilletjes weg van de vragen. Mond vol tanden, merk ik"

Beste jongen - het gaat hier helemaal niet over Uw drogredenering. Het topic draait om het droge feit of datgene wat het ACV ( en anderen) vaststellen correct is of niet. Dat is berekend en het valt na te rekenen. Volgens jou zijn dat dus leugens, "hineininterpretering". Tja...

"De NVA wil de automatische indexering verbeteren door het te vervangen door iets anders ".
Diezelfde NVA heeft al duidelijk gemaakt door wat nl. binnen de bedrijven moeten werknemers en werkgever maar zien overeen te komen = het corporatistisch model.
Dat is dus steeds - steeds- in het nadeel van de werknemer aangezien binnen dat model geen vakbonden toegelaten zijn. In Uw levensvisie zijn ondernemers natuurlijk allemaal filantropen die het allerbeste voorhebben met hun werknemers en hun spontaan loonsverhogingen en betere arbeidsvoorwaarden zullen geven....
We kijken dan even naar het Beloofde Land Duitsland - ik kijk vanuit het standpunt van Jan Modaal en zie dat de armoede er gigantisch toegenomen is na de hervormingen van de arbeidsmarkt en de sociale omkadering - in 2015 leefden bijna 14 miljoen Duitsers in armoede en dat is ondertussen zeker niet beter geworden.  De precaire jobs zijn in Uw voorbeeldlanden enorm toegenomen en gelijklopend ook het aantal werkende armen  - in Duitsland is dat aantal verdubbeld - en mensen die in armoede leven. Maar hoera hoera -op papier  zijn er veel minder werklozen en het handelsoverschot is indrukwekkend. Net zoals de armoede en het aantal werkende armen.
Ik had net zo goed Denemarken of Zweden of Oostenrijk kunnen nemen. Allemaal landen met een bevolking die onder de knoet van 'het kapitaal' ligt, toch?  :lol: Ik lach me een breuk.

De N-VA wil eerlijke overeenkomsten die niet over gans belgië moeten gelden, maar die aangepast zijn aan de noden van Vlaanderen.  Maar dat mag jij van je pvda-vriendjes natuurlijk niet schrijven; of misschien is de indoctrinatie al zodanig ver gevorderd dat je die larie zelf gelooft.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

30 jan 2019, 21:16

55 Monique schreef:petrolleke 

Ben wel mee hoor , maar ben soms  plaagbeest sorry hahaahaha 
Geluk dat we dat af en toe eens kunnen , we ergeren ons al genoeg  :D

petrol schreef:Veel  kapitalisten hier want ze lezen allemaal De Tijd.

Dat lees ik allang hoor Petrol de tijd , vind trouwens veel beter dan een gewone krant up to date   ....

Moet je ook doen .
Ah ja,zijt ge nu plots wel mee.
55 Monique

30 jan 2019, 21:23

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ka ... ~a7c352e3/

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/-r ... ~a641db84/

“Rijken moeten stoppen met belastingen te ontwijken. Al de rest is bullsh*t”: Nederlands historicus zet miljardairs stevig op hun nummer in Davos
Hebben ze daar ook grafiek van ....Zou welkom zijn kunnen kunnen wij dat ook eens bekijken ...
....Zie naar de banken gaan allemaal vrij uit ....Om hoeveel geld ????? L.PP... onder andere 
En daar zit nog veel meer tussen ....Maar ze zwijgen mag niet geweten zijn . 
En de middelmatige ondernemingen en kleine ondernemingen , staan met water aan de mond , en die tendens zet voort als dat zo verder gaat op gepensioneerde-werknemers-bediende ........................ 



Speculeren kan iedereen , maar de realiteit onder ogen zien ????? 


Kamer wil discriminatie in fiscale behandeling aanvullend pensioen wegwerken

De link staat bovenaan .












Laatst gewijzigd door 55 Monique op 30 jan 2019, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
55 Monique

30 jan 2019, 21:29

dejules 

Heb ook gelezen heb de link op deze topic geplaatst .... 

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

30 jan 2019, 21:35

Honderduizenden gepensioneerden ...Tav Monnick e.a

Wat echt onrustbarend is dat de staatsschuld  blijft stijgen .

Je wordt  in dit land geboren en je hebt al meteen een schuld van ongeveer tussen de 40000 en 50000 euro op je bult .

werewoef
AMEN en AUM