De vergrijzing

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

30 jan 2019, 23:44

'De vergrijzing van de bevolking?
Leg mij eens uit wat daar zo dramatisch aan is, ik zie dat niet.
Het probleem is dat we te weinig geld hebben.
Te weinig geld om de gepensioneerden te betalen, maar ook te weinig geld voor de werklozen.
We hebben geen gebrek aan mensen.
Tel eens alle mensen tussen 25 en 65 jaar die niet werken, en je zou versteld staan.
Waarom werken die niet?
Omdat er geen werk is.
En al die mensen moeten ook betaald worden.
Ons probleem is niet dat er te weinig actieven zijn, ons probleem is dat er te veel werklozen zijn.
Door de robotisering en de informatisering zal het aantal mensen dat goederen produceert jaar na jaar verminderen.
Er zijn te veel mensen.
Vanzelfsprekend bestaat er een reëel probleem van de hoogbejaarden in de maatschappij.
Maar dat staat los van het aantal jongeren.
Die hoogbejaarden zijn daar, of er nu meer jongeren zijn of niet.
En die bejaarden zullen daar blijven, want we gaan ze toch niet doden zeker?'

Etienne Vermeersch + 18/01/2019
55 Monique

31 jan 2019, 08:09

ok Dejules 

Kun je ook de vraag stellen , wat hebben ze dan met  bijdrage van onze  GENERATIE gedaan ...

Is gemakkelijk verhalen op de vergrijzing en geen werk .... 

En we zijn ook niet opgewassen door toestroom in ons land  , ons land kan dat niet dragen ...Nooit een bijdrage geleverd , maar ze maken ook deel in onze samenleving , en daar dragen wij grote gevolgen van , en hopelijk komt er stop , anders komen er nog grotere gevolgen op ons af ...

En dan zeggen de jobs geraken niet opgevuld ???? 

Is toch een teken dat ze gefaald  hebben ( over zoveel jaren ), 
Geld is er wel geweest , waar is het dan , is in rook opgegaan ????? 
Idd voor andere doeleinden en putten te vullen .... En dan is groot alarm .
Vraag eens een balans op , rode cijfers   :evil: :evil: :evil: en bekijk dan in en uitgaven  :evil: :evil: :evil: :evil: kostenplaatje onkosten kosten plaatje politiekers en vergoeding bij ontslag en reisvergoedingen enz enz enz .Je zou zoet zijn voor paar jaren , denk dat je nog personeel mag aanwerven  

Dat gaat over vele zaken , door de jaren heen .... 
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 31 jan 2019, 08:28, 3 keer totaal gewijzigd.
dejules

31 jan 2019, 08:20

55 Monique schreef:ok Dejules 

Kun je ook de vraag stellen , wat hebben ze dan met  bijdrage van onze  GENERATIE gedaan ...

 
U stelt de verkeerde vraag.
DE vraag is : Vermeersch "Er is geen geld en heel veel mensen zijn werkloos omdat er geen werk is. Wij kunnen de bejaarden toch niet gaan doden"?
Maar Vermeersch vergat iets nl wat dan met de werklozen? Gaan wij die dan wel doden?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 jan 2019, 09:06

dejules schreef:wat dan met de werklozen?
Die moeten in looppas naar de jobaanbiedingen. Er zijn echter te weinig werkwilligen (en ook te weinig werklozen) om alle mogelijkheden in te vullen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
55 Monique

31 jan 2019, 09:16

dejules
Gaan wij die dan wel doden?


Op zo vragen ga ik niet op in  sorry ...

Kun je ook medische wetenschap de vraag stellen waarom leven we langer .... 

Heb bewondering wat die mensen al hebben gedaan ....Helaas niet voor alzheimer 

En heb ook geen glazen bol wat de toekomst ons zal brengen ....Hopelijk goeie gezondheid op de eerste plaats 

En de rest zien we wel .... Je kent mijn mening , en hier houd het op .
dejules

31 jan 2019, 09:27

Wil. schreef:Die moeten in looppas naar de jobaanbiedingen. Er zijn echter te weinig werkwilligen (en ook te weinig werklozen) om alle mogelijkheden in te vullen.
De databank van de VDAB zit vol met spam.
Werklozen mogen niet ingaan op deeltijdse jobs en moeten FT beschikbaar zijn.
Veel vacatures betreft zelfstandige in bijberoep of gewoon zelfstandige/freelancer, verkoper Tupperware, jobs voor mensen met beperkingen, werfreserves, wijkwerken, beschermde tewerkstelling, sociale tewerkstelling (klein bedrag bovenop het dopgeld), studentenjobs, jobs voor (vroeg) gepensioneerden, stages, vrijwilligerswerk, flexijobs, ...
Voor al deze vacatures komen werklozen niet in aanmerking.
Daarbij worden vacatures niet gescreend (zie disclaimer VDAB). Gevolg : zeer veel vervallen vacatures, fake vacatures (oa gebruikt door uitzendbedrijven om mensen te lokken en hun bestand uit te breiden), reclame, ...
Indien met deze spam-vacatures uitfiltert dan blijft er nog 20% over.
En dan komen wij bij de kern van het probleem nl er is een mismatch ts vraag en aanbod. 
Waarom bent U eigenlijk op 50 jaar vrijwillig in vervroegd pensioen gegaan terwijl U voor het leven benoemd was?
Vindt U het niet onkies dat U zich denigrerend over werklozen uitspreekt. Weet U, een asielzoeker die hier 1 dag heeft gewerkt heeft veel meer bijgedragen dan jij in uw hele loopbaan als netto-ontvanger (die dan nog zeer kort was). Indien er mensen zijn wiens uitkering men dient stop te zetten en terug te eisen dan bent U daar ééntje van.
Laatst gewijzigd door dejules op 31 jan 2019, 11:01, 2 keer totaal gewijzigd.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

31 jan 2019, 09:32

dejules schreef: Er zijn te veel mensen.
Etienne Vermeersch + 18/01/2019
En daarmee is eigenlijk alles gezegd.
Een wraakroepende schande dus, dat onze overheid aan de lopende band ongeschoolde haatdragende vreemdelingen hier binnenhaalt.
Ze gaan zogezegd werken voor ons en voor onze pensioenen.
Maar het enige dat ze doen is hier een leven lang op hun lamme krent zitten.
En ze worden onderhouden van wat eigenlijk aan pensioen aan onze oudjes toekomt !!!
Etienne had gelijk.
Ondank is 's werelds loon
dejules

31 jan 2019, 09:36

maior domus schreef:
dejules schreef: Er zijn te veel mensen.
Etienne Vermeersch + 18/01/2019

Een wraakroepende schande dus, dat onze overheid aan de lopende band ongeschoolde haatdragende vreemdelingen hier binnenhaalt.
U wilt niet weten hoeveel mensen werken in de asielindustrie : op ministeries, 100den vzw-kes en ngo's en zelfs vanuit privé initiatief allen betaalt vanuit de schatkist zoals Wil..
Ook dat zijn vele 10.000den verstopte werklozen!
55 Monique

31 jan 2019, 09:44

Dejules 

Vind wel ver gaan sorry ....
Je moet toch niet ander de schuld geven ... Niemand heeft erom gevraagd ...
zet die plaat af .... 

En ieder moet zijn verantwoordelijkheid dragen ...
Maar dat ze dan eerst beginnen , waar om draait , maar dan hoor je niemand . 
Alleen loze belofte's die ze niet kunnen nakomen .... 
Wat is volgende cadeau dat we mogen verwachten in de meimaand .... 

En dan nog land in lopende zaken top , hebben wij dat ook veroorzaakt ?????
En dan gaan we nog zwijgen over kostenplaatje  ... 

Ja fake profielen en nieuws is de nieuwe mode , dat ze die dan ook maar gas boete's geven 
Dat ze dan maar eens grote kuis houden bij uitzendbureau's dat is al jaren aan de gang ....
Dan moet je ook eens de vraag stellen , wat die de mensen allemaal wijsmaken , en die dragen dan ook hun steentje bij wat de toekomst ons brengt , als ze zelf met fake news etalage .... Stopt ermee en zie realiteit onder ogen . 
dejules

31 jan 2019, 10:17

55 Monique schreef: Op zo vragen ga ik niet op in  sorry ...
Ik vrees dat het onmogelijk is om met U in discussie te treden.
Hier eindigt het voor mij.
Veel succes!
55 Monique

31 jan 2019, 10:26

Beste Dejules 

Voor jou ook veel succes .... En even goeie vrienden op forum , ik maak geen verschil ik waardeer iedereen ...

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

31 jan 2019, 14:32

Ja, veel succes voor iedereen.... 8O :?

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

31 jan 2019, 14:49

voor de vergrijzing hebben ze steeds problemen, mensen die hun heel leven hebben bijgedragen aan de staat, maar voor de verbruining is er geen enkel probleem.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad
55 Monique

31 jan 2019, 17:19

Wat gaat de toekomst brengen voor onze kinderen die gestuurd hebben ...

Heb nog niets gelezen hier op forum . 

afkoop studiejaren , aantal jaren hangt  van welke studierichting ....

Wie zegt dat ze nog in toekomst pensioen gaan uitkeren weet niemand ...

Maar wie de afkoop studiejaren heeft betaald ???????????????? 

Enige wat telt kassa kassa , maar wat staat er tegen over niemand kan voorspellen ... 

Alleen nieuwe wetsvoorstellen , goedgekeurd , Direct te betalen , of begin maar te sparen , omdat twee verschillende periode's waren . Het oude en nieuwe . 

https://www.onprvp.fgov.be/NL/profes/ca ... fault.aspx

Kunnen dan de kleinkinderen zitten op hameren net als de vergrijzing .... 

Door Minister Daniel Bacquelaine 

Wat gaan ze daar op zeggen .Heeft niemand gevraagd om zolang te studeren ........... 

https://www.tijd.be/netto/pensioen/ga-n ... 66010.html

Is niet om te klagen verre van .