Wij maken komaf met dat onderscheid uit oude tijden.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

02 feb 2019, 10:31

Na een loopbaan van 42 jaar, heb je recht op een volwaardig pensioen van minstens 1500 euro.
Die nieuwe zekerheid voeren we in voor iedereen.
Of je nu ambtenaar, zelfstandige, freelancer of werknemer bent, het maakt niet uit. Wij maken komaf met dat onderscheid uit oude tijden.

Elk uur telt.
We hervormen het pensioensysteem zodat elk uur van de loopbaan telt. Om het pensioenbedrag te berekenen schakelen we over naar een pensioensysteem waar we tellen op basis van uren. 42 jaar = 65.000 uren.

https://www.s-p-a.be/artikel/pensioenpl ... newsletter

Het tijdperk van de leeglopers is voorbij : al 11 partijen in België willen het onderscheid in pensioenen tussen ambtenaren, zelfstandigen en werknemers afschaffen.
Belangrijk ook is dat men niet meer in jaren gaat tellen maar in uren.
Iemand die 90u/week werkt zal die 90u terugvinden in "my pensioen".
De onderwijzer met zijn 20u/week en 4 maanden verlof ook.
Het tijdperk vd leeglopers is voorbij.
55 Monique

02 feb 2019, 11:33

Als je mijn uren zou rekenen , amai was ik al jaren op pensioen ....
En mij hoor je toch ook niet klagen , zoiets moet ieder voor zich uitmaken en als de gezondheid dat toelaat ..
Ga direct mailtje sturen , herzieningen aanvragen zouden me graag zien komen zeker ????? 

Je kan blijven hameren op iedereen , heeft het zin ????? 

Heeft ieder van ons systeem uitgevonden paritair comité -berekening pensioen -sociale bijdrage enz enz 
Kan je ook de vraag stellen , wat hebben ze gedaan met geen wat ze hebben afgehouden jaren aan één stuk .


Je springt van één op ander wie kan blijven volgen .... Leert er mee omgaan .... 
Weet je voor zo zaken , moet je zich melden bij de diensten wie er zich mee bezighoud , regering ...
En gaat eens gesprek aan dat zo niet verder kan , en legt alles op tafel wat er verkeerd loopt ...

Kan je ook zeggen geen pensioen meer uitkeren niks meer betalen geen enkel probleem , gaan wij alles terug innen , want ze ons jaren hebben afgehouden en belastingen enz enz .... Hebben ze daar geld dan voor . Zal dan eerst alles opzoeken recht en ook de kleine lettertjes lezen ....Heb daar geen problemen mee ... 

Zoekt eerst alles op in Belgisch staatsblad , en wat ze nog hebben aangepast , 

De jongeren doen dat ook (Klimaat)  

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

02 feb 2019, 15:41

En hoe ga je het thuiswerk van de onderwijzer berekenen?
En iemand die konstant dubbele shift loopt is een gevaar op het werk voor ongevallen.
Bij ons was maximum in nood 12 uur toegestaan. In uiterste nood 16 maar dan wel met een dag extra betaalde rust.
Denk zelfs dat dit wettelijk is.11 uur rust tussen de shiften.
55 Monique

02 feb 2019, 17:28

Voorn 

Hoe gaat hij berekenen ,

Allemaal inlog via pc  of iphone  ....Die thuiswerken die hebben dat ook , maar die kijken ganse dag naar de merels  ....

Nog wat regeltjes aanpassen 

Hij gaat waarschijnlijk berekenen gepresteerde uren , en administratie apart  onkosten nota ? en aftrekken van gepresteerde uren .... kassa kassa 

Wat gaat hij doen met poetsvrouwen , en die gaan meer moeten inloggen en uitloggen , als ze bij de mensen gaan kuisen ...Wordt er niet meer gekuist 

En thuiszorg verpleegsters , hoe gaan ze dat doen ... En privé thuiszorg dat bestaat ook , Vergaat in administratie , dan nog werken en verzorgen  .... 

En de ambtenaren die gaan ervan krijgen , dat komt niet goed amai en die schoolmeesters och .

En transporteurs - en bezorging aan huis , en aan de haven , nmbs ,( taxi die aan de kant staan onkostennota stilstaand )Watermaatschappij enorm zwaar werk is zeker als er lekken zijn . 

En de zelfstandigen , die gaan inloggen om 5 uur zien dat bedrijf kan starten en dan administratie of voorbereidingen tegen dat personeel binnenkomt of klanten ontvangen of op de baan ( onkosten nota is geen werken é Voorn ). 
Moet presteren moet geld binnenbrengen .... 

 ( Begrijp wel wat zijn strategie is ) ( maar telkens mensen hun rekening maken want daar komt telkens op neer sorry is niet aan mij besteed) Strakjes gaan we nog met schuldgevoelens naar hemel , of misschien naar de  hel kan ook .

Dringend boekhouder - fiscaliteit - hogeschool handel Gent - hogeschool Brussel fiscaliteit en V.U.B. en erna recht
.... zoet voor paar jaren .... Dan gaat erna weer iets zijn .... 

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

03 feb 2019, 23:11

dejules schreef:Na een loopbaan van 42 jaar, heb je recht op een volwaardig pensioen van
minstens 1500 euro. 

Die nieuwe zekerheid voeren we in voor iedereen.   Enz. Enz.
@dejules

1. Je praat gewoonweg Crombez achterna. Het geeft ons een idee , welke ideologie je aanhangt. Maar ook niet meer dan dat. Of toch ?
    
2. Waarom,dejules, ga je niet verder in een eerder draadje ; namelijk 
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... sc&start=0
Dat handelt toch over dat voorstel van "iedereen 1500€ pensioen"

Zal ik het je voor fluisteren ? 


Je was te nieuwsgierig naar mijn privégegevens, en je vroeg er letterlijk naar. Maar ik kaatste - met een
volledig antwoord - de bal terug.

En ik vroeg je gelijkaardige gegevens. Omtrent jou zelf. Maar je durft niet te antwoorden.
Hieronder nogmaals de vraag : 

Afbeelding


Allez dejules :
 jij kreeg antwoord van mijWanneer krijg ik antwoord van jou ? 
Laatst gewijzigd door procman4 op 03 feb 2019, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 feb 2019, 23:22

Het standaardantwoord julio, Procman:  "U komt uit de statutaire leegloperij?"  :lol:
Dat dit compleet naast de zaak is, speelt geen rol. Het is zijn mantra en die moet per dag een aantal keren uit zijn pen rollen. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

03 feb 2019, 23:33

Wil. schreef:Het standaardantwoord julio, Procman:  "U komt uit de statutaire leegloperij?"  :lol:
Dat dit compleet naast de zaak is, speelt geen rol. Het is zijn mantra en die moet per dag een aantal keren uit zijn pen rollen. :wink:
@ Wil. 

Hij is al zo onbeleefd geweest om zelfs te vragen of mijn echtgenote ..... een statutair beambte is.

Maar hij kreeg de wind van voren. 

Ik heb geantwoord dat ik in de privé gewerkt heb, en single ben.


@ dejules

Tegenslag, hé dejules,  als je dit leest.

Antwoord maar eens op de vraag die ik stelde. Bang om te antwoorden ? ? ?
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office
dejules

03 feb 2019, 23:51

procman4 schreef:Je praat gewoonweg Crombez achterna. Het geeft ons een idee , welke ideologie je aanhangt. Maar ook niet meer dan dat. Of toch ?
    



 
Mijn ideologie is rechtvaardigheid.
Een vreemd woord voor U, toch?
ELK UUR dat iemand gewerkt heeft moet meetellen in de berekening vh pensioen en die berekening moet voor ELKE BELG hetzelfde zijn. Omdat arbeid schaars is komen weinig mensen aan een volle loopbaan zonder al die "gelijkgestelde dagen". Daarom een ondergrens.
Een bovengrens omdat mensen die veel verdienen in staat zijn om hun eigen pensioen op te krikken met sparen/beleggen.
Ik heb met Crombez en zijn partij niets te maken ik ben nl partijloos en hang geen ideologie aan.
Ik heb heel veel respect voor de PVDA maar die partij is mij te communistisch. In veel van hun opvattingen kan ik mezelf terugvinden en die hebben een gemeenschappelijke noemer nl rechtvaardigheid.
Zo begrijp ik niet dat er mensen zijn die op tafel gaan dansen en juichen als een populist zegt dat hij van hen verwacht dat ze tot hun 67ste moeten werken en onbeperkt bijdragen om daarna een heel laag pensioen te ontvangen wetende dat die populist zichzelf rijkelijk bedeelt en reeds vanaf 52.5 jaar met vervroegd- en op 55 jaar met rustpensioen kan gaan aan bedragen die een veelvoud zijn. 

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

04 feb 2019, 20:47

dejules schreef:
procman4 schreef:Je praat gewoonweg Crombez achterna. Het geeft ons een idee , welke ideologie je aanhangt. Maar ook niet meer dan dat. Of toch ?
    



 
Mijn ideologie is rechtvaardigheid.
Een vreemd woord voor U, toch?
ELK UUR dat iemand gewerkt heeft moet meetellen in de berekening vh pensioen en die berekening moet voor ELKE BELG hetzelfde zijn. Omdat arbeid schaars is komen weinig mensen aan een volle loopbaan zonder al die "gelijkgestelde dagen". Daarom een ondergrens.
Een bovengrens omdat mensen die veel verdienen in staat zijn om hun eigen pensioen op te krikken met sparen/beleggen.
Ik heb met Crombez en zijn partij niets te maken ik ben nl partijloos en hang geen ideologie aan.
Ik heb heel veel respect voor de PVDA maar die partij is mij te communistisch. In veel van hun opvattingen kan ik mezelf terugvinden en die hebben een gemeenschappelijke noemer nl rechtvaardigheid.
Zo begrijp ik niet dat er mensen zijn die op tafel gaan dansen en juichen als een populist zegt dat hij van hen verwacht dat ze tot hun 67ste moeten werken en onbeperkt bijdragen om daarna een heel laag pensioen te ontvangen wetende dat die populist zichzelf rijkelijk bedeelt en reeds vanaf 52.5 jaar met vervroegd- en op 55 jaar met rustpensioen kan gaan aan bedragen die een veelvoud zijn. 
@ dejules, 

In de quote hierboven, laat jij een grote witruimte.
Misschien had je gedacht van daar ofwel : 
- je excuses aan te bieden, omdat jij je bemoeide met mijn privé leven. Wat voor zaken heb jij om te durven vragen  naar mijn burgelijke stand ?  (Jouw vraag of mijn echtgenote soms statutair is geweest)
Voor hen die dat andere draadje gemist hebben : ik ben alleenstaande, en werkte in de privé)
- ofwel wou je misschien - maar je durft gewoonweg niet  - te antwoorden op mijn vraag. 
Voor hen die dat andere draadje gemist hebben : ik vroeg "dejules" waarom hij zo een aversie heeft tegen statutairen, en waarom hij bvb nooit zelf bij de overheid heeft willen werken.

Zo kennen we jou, je bent een krak in verdraaiingen en verdoezelende beschuldigingen. Aan anderen vragen stellen dat mag "dejules", maar ook antwoorden geven, als men hem iets concreets vraagt, ho ho maar.

==========================================================================
 
dejules schreef:Mijn ideologie is rechtvaardigheid.
...
ELK UUR dat iemand gewerkt heeft moet meetellen in de berekening vh pensioen en die berekening moet voor ELKE BELG hetzelfde zijn. Omdat arbeid schaars is komen weinig mensen aan een volle loopbaan zonder al die "gelijkgestelde dagen". Daarom een ondergrens.
Een bovengrens omdat mensen die veel verdienen in staat zijn om hun eigen pensioen op te krikken met sparen/beleggen. 
Als dat inderdaad jouw idelologie is ; het zij zo. 
Mijn idee daaromtrent is kort en duidelijk is : je bent op dat  punt een Don Quichote.
===========================================================================
dejules schreef:Mijn ideologie is rechtvaardigheid.
Een vreemd woord voor U, toch?
Hier suggereer je, op een heimelijke wijze,  dat vraagteken achter een beschuldiging aan iemand komt je goed van pas, hé, dat ik geen rechtvaardigheid zou kennen. 
Sukkelaar, schrijf toch rechtuit wat je bedoelt, in plaats van te suggereren ; te camoufleren !

"dejules" : je bent wat ik noem : "een platte, een erg platte vijg".
===========================================================================
 
dejules schreef:Mijn .....

Ik heb met Crombez en zijn partij niets te maken ik ben nl partijloos en hang geen ideologie aan.
Ik heb heel veel respect voor de PVDA maar die partij is mij te communistisch. In veel van hun opvattingen kan ik mezelf terugvinden en die hebben een gemeenschappelijke noemer nl rechtvaardigheid. 
Als je nu, verderop in deze draad nog 3 x "rechtvaardigheid" schrijft, zullen er ongetwijfeld Senioren zijn die van mening  zijn dat je een plaatsje hoort te krijgen bij de Rechtvaardige Rechters. Ergens in een compleet onvindbaar hoekje. En zijn wij hier op het forum af, van jouw eeuwige gehakketak op de kap van statutairen.  :lol:  
===========================================================================
dejules schreef: Zo begrijp ik niet dat er mensen zijn die op tafel gaan dansen en juichen als een populist zegt dat hij van hen verwacht dat ze tot hun 67ste moeten werken en onbeperkt bijdragen om daarna een heel laag pensioen te ontvangen wetende dat die populist zichzelf rijkelijk bedeelt en reeds vanaf 52.5 jaar met vervroegd- en op 55 jaar met rustpensioen kan gaan aan bedragen die een veelvoud zijn. 

Een "dejul(e)-iaans" voorbeeld van verdraaiingen. 

Ik weet niet, moet het ook niet weten over welke politicus (populist) je het hebt. De waarheid is wellicht iets in de aard van : ze vierden zijn verkiezing omwille van verschillende punten in zijn programma .
Doch deze figuur is verkozen geworden, en zijn aanhang viert dat uitbundig. Om diverse redenen in zijn programma.
Jij stelt het voor of het alleen maar was omdat ze langer moeten werken tegen een laag pensioen dat ze hem vierden. Je rukt het uit zijn totaal verband. 

Wetende dat die populist ... : ach "dejules", noem mij een één enkele politicus die zich daar niet aan bezondigt !
Eén enkele witte raaf te na niet gesproken. En deze enkeling, ja die zit mogelijk bij de door jouw hoog in  de hemel geprezen partij : de PVDA.  
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office