Dubbele nationaliteit afschaffen? Dan kan Zuhal Demir

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

03 feb 2019, 16:08

frits1955 schreef:Je begrijpt het weeral niet he jongen. Wie pleit voor het afnemen van de dubbele nationaliteit in België  - daar gaat dit draadje over he jongen - kan enkel de Belgische nationaliteit afnemen. Vermassen is dus een kwibus met zijn voorstel  en Demir preekt tegen haar eigen winkel want zij heeft de 2 nationaliteiten waarvan enkel de Belgische kan afgenomen worden.
Awel, als landen zoals turkije en marokko weigeren dat hun onderdanen hun nationaliteit kunnen opgeven om Belg te worden, dan moet hen de belgische nationaliteit geweígerd worden.
België heeft zich inderdaad niet te bemoeien met de binnenlandse politiek van andere landen maar heeft WEL het RECHT om de regels te bepalen om de BELGISCHE nationaliteit te vérkrijgen! 
En als dan de voorwaarde is om de nationaliteit van je thuisland op te geven en dat kan niet, dan kun je geen belgische nationaliteit krijgen, punt.

En Demir heeft wel degelijk haar turkse nationaliteit laten intrekken, daarvoor heeft ze toestemming gevraagd en gekregen in turkije. Zij is dus Bélgische.

AFSCHAFFEN die schande waardoor van twee walletjes gevreten kan worden én elke BELG gediscrimineerd wordt door de mogelijkheid van maar één nationaliteit.
Elke belg is gelijk voor de wet?
Awel, NIET zolang er 'belgen' zijn met twéé nationaliteiten.
Ice

03 feb 2019, 16:17

Wil. schreef:Zou Zuhal D. zélf weten wat ze is?

Afbeelding
Het is IRRELEVANT of de nationaliteit van thuislanden kan opgegeven worden of niet!
Enkel de toewijzing van de bélgische nationaliteit is de bevoegdheid van belgië, of ze afstand kunnen doen van hun vreemde nationaliteit of niet, doet níks terzake, dát moeten dan de kandidaat Belgen maar regelen met hun thuislanden!
Daar heeft de belgische politiek zich niet mee te bemoeien, over te buigen of te zeuren, laat staan te gebruiken als SMOES om een dubbele nationaliteit te rechtvaardigen!  :evil:
55 Monique

03 feb 2019, 16:43

Ja beste Wil 

Zeggen ze allemaal , zou u daar kunnen op antwoorden , maar ga niet doen , sorry ....
Merk je ook iedere dag op ... En blijf erbij heb veel schrijnende verhalen gezien ..... 
Menselijke aspect , is voorbij .... In alles .... 
Dan kun je ook zeggen dat ze dat moeten verplichten 
Afstand doen van dubbel nationaliteit .... 
Haar partij N-VA heeft al verschillende keren geprobeerd om de dubbele nationaliteit af te schaffen. 
Bespreekbaar maken , en goed weten dat niet gaat top .... 
Hoor ze het zo graag vertellen en in beeld brengen , niets doen zij daarmee ... Laten allemaal op hun beloop .
Maar deze dame Zuhal Demir , en dat ben ik nog niet vergeten ....
En dan is nog de vraag  bewijzen  :arrow:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170806_03005148

Zeg niet dat bestaat , ga ik zeker niet betwisten .... 
Wat ik niet 100% weet ga ik zeker niet tegenspreken , ben zo ingesteld ....
Leer ook graag bij , en er zijn zaken waar ik geen weet van heb en zeer veel trouwens ... 

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190203_041 ... nt-zetelen

dubbele-nationaliteit-afschaffen-dan-kan-zuhal-demir-niet-meer-in-het-parlement-zetelen
En lees ook eens de inhoud , van bij begin zou moeten opzoeken als ze naar ons land zijn gekomen ... 
Ik heb wel allemaal gelezen ..... 
Je weet toch als ze naar ons land komen welk uithangbord op luchthaven word geplaatst ...( in algemeen bedoeld)  

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190203_041 ... achtoffers

Burgemeester De Wever“Ik ben geschokt door de gebeurtenissen in de Brederodestraat”, zegt Antwerps burgemeester Bart De Wever. “Ik heb alle vertrouwen in het gerechtelijk onderzoek om de precieze omstandigheden na te gaan. Ondertussen moeten de rust en openbare orde voor alle Antwerpenaren bewaard worden. Daarom volgen onze veiligheidsdiensten, en in het bijzonder de bemiddelingsteams, de situatie nauwgezet op ( Hoor zo graag zeggen



frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

03 feb 2019, 19:05

""En Demir heeft wel degelijk haar turkse nationaliteit laten intrekken, daarvoor heeft ze toestemming gevraagd en
gekregen in turkije."

Nope - zij heeft dat aangevraagd maar het is de Turkse minister van Justitie die daar moet over beslissen.
Fazal

03 feb 2019, 19:32

En ..., hij heeft dat toegestaan.
55 Monique

03 feb 2019, 19:43

frits1955 

Heb ik ook niet gezegd , dat niet kan ...

Zeg altijd achter alles zit strategie aan verbonden , heb ze daar toch geplaatst ...

Bij mij zouden ze dat moeten afschaffen .dubbel nationaliteit ..Gaat niet om mij ...

Vind dat je twee keer wordt gestraft als ouders  , (van in Brugge ).... 

Als hij terug gestuurd word naar land van er komst prima maakt niet uit waar ze hun straf uitzitten !! 

Maar gaan lopen naar zijn land van herkomst top ...Was dader vergeten wat er hier is gebeurd ????? 

Maar dat je daar niks kan aandoen , daar heb ik geen woorden voor .

Heb het daar toch geplaatst in rood  , Ze hadden dat onderwerp al bespreekbaar gemaakt afschaffen  .
Zijn wel niet mijn woorden .... ( Doet er dan iets mee ) hoor ze graag vertellen en in beeld ,zijn ze strafste in .

Maar ze weten dat niet gaat , waarom zeg je dan zoiets als partij .... Ik had dat al in verleden gelezen .Is om de gemoederen te bedaren , en verkeerd beeld te schetsen naar de burgers ..... 

Kunnen die nu ooit eens iets goed doen voor de burgers en land , regering en politieker , telkens komen zaken naar boven , dat je denkt kan dat nog in 2019
 
Dateert van 06/08/2017 
Haar partij N-VA heeft al verschillende keren geprobeerd om de dubbele nationaliteit af te schaffen. 

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170806_03005148

Slechte eigenschap als u geheugen te goed is . :oops:
55 Monique

03 feb 2019, 20:44

Demir uit het parlement?“Een land kan zich niet mengen in de binnenlandse aangelegenheden van een ander land. Aan die soevereiniteit kan je niet morrelen”, zegt Vuye. “In sommige landen is het zelfs onmogelijk om aan de nationaliteit te verzaken, zoals in Tunesië of Turkije. Zuhal Demir (N-VA) wil dat toch veranderen, lees ik. Ironisch genoeg zet ze zichzelf daarmee volkomen buitenspel, want zij heeft ook de dubbele Belgisch-Turkse nationaliteit. Van die Turkse geraakt ze niet af, en België heeft daar ook niets aan te zeggen. Dus zal ze alleen maar de Turkse nationaliteit overhouden, waardoor ze niet meer in het parlement zal mogen zetelen, want daarvoor moet je Belg zijn.”



Voila wie zegde dat ze dat heeft ??????????????? , en ik weet uit verleden dat het zeer gevoelig onderwerp was ....En dat er ook opstand kwam van uit haar geboorteland .... 


https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 83656.html

Dateert al van april 2017 .... 

Hij kreeg meteen applaus van N-VA’ster Zuhal Demir. Maar

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190202_04148902

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190203_04149841

Hun dubbele nationaliteit afschaffen? Deze Belgen moeten er niet van weten: “Schieten met een kanon op een mug”


En wie had er gelijk de
Wil  een dag niet gelachen is een dag niet geleefd  :D

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 feb 2019, 23:34

Mevrouw Demir is eigenlijk een "Koerdische" geboren in Genk  8O