CD&V naar scholen !

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
55 Monique

05 feb 2019, 18:45

frits1955 

 Als titel las in de krant deze morgen van  Anuna  De Wever 
Dat spreekt voor zich .... En dan is alles in versneld tempo gegaan .... . 

We zien wel wie de volgende zal zijn  8O Sorry voor mij staat alles op zijne kop niks verloopt , 
 zo als zou moeten zijn .... Ze laten veel steken vallen  :evil: :evil: :evil:
dejules

05 feb 2019, 19:54

frits1955 schreef:"Mijn uitspraken kloppen niet maar ik heb niet gelogen" zegt Schauvliege.
Schauvliege is de eerste minister die aftreedt voor iets wat al haar collega's altijd al gedaan hebben nl liegen.
Ze verdient een standbeeld!

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

05 feb 2019, 23:32

Ze moet in't vervolg haar speech op een briefje schrijven. Dan denk je 2 maal na. Nu is 't om zeep, einde loopbaan. 
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
Ice

06 feb 2019, 02:38

Schauvliege noemt haar leugen een 'verbale uitschuiver' en ze heeft eigenlijk een "niet gecontroleerd GERUCHT" voor waar aangenomen....maar ze doet uitschijnen dat ze vooral opstapt door de duizenden berichten, sms'en die ze ontving, naar eigen zeggen een 6000-tal berichten en dat zorgde ervoor dat ze 'niet meer normaal kon functioneren'..

Tiens, hoe pakken burgers en kinderen die gepest worden dat dan aan? 
Misschien kon ze dáár een voorbeeld aan nemen en hare telefoon áfzetten of nog: een ánder toestel gebruiken voor de communicatie met familie/gezin zoals werkende burgers dat doen?  :roll:

Laag-bij-de-grond om met deze flauwe smoes de kritiek op haar falende, politiek beleid proberen voor te wenden alsof het om haar persoontje ging...
Het slachtoffer uithangen en spijt hebben dat hare kop moet rollen voor het imago van de partij en uiteraard, de felbegeerde stémmen van de kiezers?

Een emotioneel stukje opvoeren als slachtoffer en snotteren voor de camera in de hoop dat ze medelijden opwekt?
Dan had ze misschien een beter en vooral núttiger beleid in het verleden gevoerd, dan had ze op meer steun kunnen rekenen vanuit de bevolking en de jongeren?

Schauvliege blijft wel lijsttrekker voor cd&v oost-vlaanderen (haar compensatie om op te stappen?) én het wordt niet uitgesloten dat ze nog terugkeert - haar volgende graai-postje is reeds beloofd?

Lafbek beke fietste rond de vraag waarom schauvliege moet opstappen terwijl hij toch zegt dat hij en de hele partij alle vertrouwen heeft in joke schauvliege?
2 x werd hem de vraag gesteld waarom schauvliege dan moet opstappen en hij bleef, zoals ne papegaai, zijn ingestudeerde verhaaltje herhalen om de vraag te blijven ontwijken: het vertrouwen in schauvliege blijft (maar....ze moet wel opstappen, hé?)
Die irritante vraagjes werden overigens geschrapt bij herhalingen van het journaal - op en top rooie vrt..

In de Afspraak werd gezegd:
"Maar dat is niet de essentie vd zaak: we moeten de beleidsmakers op hun verantwoordelijkheid kunnen wijzen voor wat er de laatste jaren niet verandert.
We hebben de manier gevonden waarop burgers hun recht konden opnemen om de bevoegde ministers te contacteren."

Há, heeft het volk nu eindelijk haar "macht door aantal" gevonden? 
Eureka!
Het is niet nodig om de politici een kopje kleiner te maken om hen te dwingen hun beloften waar te maken en te handelen voor ons welzijn, de pen is machtiger dan het zwaard...de digitale pen dan, massáál via sms en sociale media...laten we er dan ook volop gebruik van maken?

De volgende minister van klimaat mag gewaarschuwd zijn om niet dezelfde fouten te maken en voorál de financiering van een degelijk klimaatbeleid NIET weer bij de gewone werkmensen te komen halen!
@dejules: die leugenaars zullen ook nog wel aan de beurt komen...

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

06 feb 2019, 08:44

""maar ze doet uitschijnen dat ze vooral opstapt door de duizenden berichten, sms'en die ze ontving, "

Wat Schauvliege er natuurlijk weer niet bij vermeld heeft is dat het ging om haar "werk- smartphone" - haar privénummer werd niet bekend gemaakt door de actievoerders, net zo min als die van de andere "klimaatministers". Het was dus perfect mogelijk om een medewerker(s) zich met al die berichtjes etc. te laten bezighouden.
55 Monique

06 feb 2019, 11:33

Frist1955
""maar ze doet uitschijnen dat ze vooral opstapt door de duizenden berichten, sms'en die ze ontving, " 

Wat Schauvliege er natuurlijk weer niet bij vermeld heeft is dat het ging om haar "werk- smartphone" - haar privénummer werd niet bekend gemaakt door de actievoerders, net zo min als die van de andere "klimaatministers". Het was dus perfect mogelijk om een medewerker(s) zich met al die berichtjes etc. te laten bezighouden.

En je kan niet ontkennen dat de jongeren hun slag hebben binnengehaald , maar nu stel ik me nog wel de vraag 
gaan ze waarmaken ( Je weet ook beter dan ik dat in de meimaand examens beginnen hoelang gaan ze volhouden 
Morgen is in Leuven , Anuna De Wever kan dat misschien permiteren jaar overdoen ( Maar al de andere studenten ) 
Tel eens de dagen afwezig zijn (klas) wat gaan ze tekortkomen op einde van de rit ....Zijn vier dagen in maand x5 is 20 dagen is maand dat ze verliezen gaan ze nooit kunnen inhalen ...  
Wie zegt dat morgen de laatste keer is , kunnen doorgaan tot in de meimaand  :oops:

Vind je dat normaal , dat die iphone rood gloeiend staat en waar halen ze dat nr vandaan , begrip collega's onder elkaar die moeten altijd bereikbaar zijn , maar daar buiten ????   ...En dat je medewerkers moet voor aanstellen ???? 
En dan gaan we nog zwijgen over mailverkeer ... 
Regering -Minister dien wel ( Besturen van een land en onder collega's te debatteren) 
Dat ze op kabinet worden uitgenodigd prima klimaat 
En wat vind je van staatsveiligheid ( Je weet toch humanitaire visa wat daar er is gebeurd ) 
En dan zeggen , wij weten van niks , hebben ze al ondervraagd , gemakkelijk zeggen wij hebben niks gedaan .
En ze zeggen altijd waar rook is is vuur .... 

Vraag me eindelijk af , wat daar allemaal achter zit , misschien komt het ooit uit en dat is al gezegd door reporter . 
Gisteren avond .... 
Oké heb debatten gehoord en gevolgd , en zijn nog meerdere zaken , zal wel uitwijzen in de toekomst .

Dit gaat over ander onderwerp , maar heeft ook te maken met staatsveiligheid ( denkt dan twee keer na als titel leest) 
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/in ... ~a3e09221/
55 Monique

06 feb 2019, 12:37

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190205_04155428

Staatsveiligheid brieft partijen over online inmenging bij verkiezingen in mei
Of wij het allemaal mogen geloven ???? 
Maar blijf erbij waar rook is vuur ..
En er gaan altijd voor en tegenstanders zijn ...

En landen onder elkaar 
En bedrijven tegen over de regering 

En dat er iets moet aangedaan worden dat is punt ....
Maar de gevolgen ervan gaan ook niet mals zijn ... 
Vuil politiek spel heb er geen andere woorden voor ... 
55 Monique

06 feb 2019, 18:06

Klik hier 

Frist1955

Geert Bourgeois scherp voor sms-actie tegen Joke Schauvliege: “Stalking, dat doe je niet”

Geert Bourgeois (N-VA) kan geen begrip opbrengen voor de actie van ‘Act For Climate Justice’, de klimaatgroepering die de afgelopen dagen had opgeroepen om ministers bevoegd voor klimaatmateries massaal te sms’en en te mailen. De Vlaamse minister-president verdedigt in die zin Joke Schauvliege, minister voor Landbouw en Leefmilieu in zijn regering, die gisteren moest opstappen. Naar eigen zeggen bezweek Schauvliege onder de druk van de tienduizenden sms’jes die ze ontving, en lag dat aan de oorzaak van haar onjuiste uitspraken over een complot tegen haar. 8O 8O

Zoals ik had gezegd dat niet normaal was ...
55 Monique

06 feb 2019, 23:08

Dit ga nog staartje krijgen ....Wie zit achter Act for Climate Justice in de toekomst ...
Daar is laatste word nog niet over gezegd .... 
Ook al zijn er fouten gemaakt .... 

Druk op deze link

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

07 feb 2019, 00:24

" “Stalking, dat doe je niet”

Er is in het geval Schauvliege geen sprake van "stalking". Juridisch gezien gaat het bij stalking om één persoon die een andere persoon op repetitieve wijze lastig zit te vallen.
Nu ging het om duizenden personen die allerlei boodschappen mailden , belden of berichten stuurden . Het ging ook niet om een privénummer maar een nummer dat hoorde bij haar job.Dat Schauvliege die smartphone ook voor privégebruik bezigde is haar probleem. Niemand kan haar tegenhouden om, zoals wij allemaal, een persoonlijke smartphone met privénummer te hebben om met haar familie of vrienden te communiceren.
55 Monique

07 feb 2019, 08:54

Frist1955 

Geen stalking , 
Wat is het dan wel ...
Is maar spel , zover waren ze nog niet wat er kon gebeuren en de gevolgen .
Eerst bezinnen voor je begint , en niet te impulsief mee omgaan ..
Noem ik niet klimaat steunen zoals zou moeten zijn , nog veel werk aan de winkel studenten .
We zijn al enorm bijgebracht door onze spijbelaars Theorie omzetten in praktijk daar hadden ze ook niet aan gedacht , dat moeten de grotere doen voor hen ... 
En dan stel ik me nog de vraag , of ze echt rekening houden met klimaat ... Mij moeten ze niet opleggen 
wij doen dit al jaren , maar doen onze buren dan mee ????? 
En dan laat ik nog kostenplaatje terzijde ... 
kunt u ook in vraag stellen zijn maar 3500 +- die aan klimaat onderzoeken en werken , wat hebben ze dan die jaren ervoor gedaan , ook laten begaan ... Kan lang duren eer ze werkelijke resultaten boeken .... 

Hebben jullie geen inzicht , wat ze aan doen zijn ... :evil: :evil:
Worden ze dat ook bijgebracht tijdens de lessen ...

En gaat wel over menselijke aspect , hoe kun je u werk doen , en spreek in algemeen ...
Dan word er gevraagd door de politie , wegblijven vandaag uit stad , het kostenplaatje voor die mensen 
die winkels uitbaten en personeel , die jongeren gaan niet winkelen op zo een dag ...Nog een duwtje naar beneden .
Daar hadden ze ook niet aan gedacht , dat ze alles in de grond aan boren zijn ... 

En tot slot , gaan wij  , de stap zetten tijdens de zomer concerten , en op de vingers tikken ...
Geen opslag taksen of belastingen (Vliegtuigen) moet iets tegen overstaan dat ze kunnen reizen klimaat spijbelaars.
Daar hadden ze ook niet aan gedacht .Mag niks kosten voor onze jongeren ... Zie dat ze hun zakgeld behouden , maar de ouders mogen wel alles betalen (waren vergeten dat ze ook  volwassen -gezin -kinderen in toekomst ... )

Klik erop 

Als ze zoiets willen organiseren doe het dan op zondag . ( Houd dan ook rekening met iedereen ) 
Moet je niet voor gestudeerd V.U.B. ,omdat niet te beseffen 
En wie zegt dat er niet  geboycot is , je hebt altijd voor en tegenstanders , ook uit andere landen . nog op zijn zachtst uitgedrukt .... 
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 07 feb 2019, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 feb 2019, 09:47

frits1955 schreef:" “Stalking, dat doe je niet”

Er is in het geval Schauvliege geen sprake van "stalking". Juridisch gezien gaat het bij stalking om één persoon die een andere persoon op repetitieve wijze lastig zit te vallen.
In welke wettekst staat dat?

Artikel 442bis van het Strafwetboek: "eenieder die een persoon heeft belaagd terwijl hij wist of had moeten weten dat hij door zijn gedrag de rust van die bewuste persoon ernstig zou verstoren is strafbaar"

Wanneer 5 kinderen op een school één bepaald kind viseren en hem/haar belagende e-mails sturen, dan is dat stalking.

Er wordt pas juridische actie ondernomen zodra de belaagde persoon aangifte doet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

07 feb 2019, 09:57

Wil. schreef: Er wordt pas juridische actie ondernomen zodra de belaagde persoon aangifte doet.
Of zodra het parket uit eigen initiatief in actie schiet.
Zeer benieuwd wat het gaat worden.
Maar dat stuk tuig van een Kempynck verdient een ferm pak rammel.
Binnen het kader van de wet welteverstaan.
Ondank is 's werelds loon
55 Monique

07 feb 2019, 09:59

Wil 

Inderdaad zo is het ... 

Eerlijk gezegd zou ze dat beter doen , stappen ondernemen  ,
niet dat ze geen fouten heeft gemaakt laat dat nu terzijde ...
Je zou voor minder , wat ze heeft meegemaakt fouten maken , Zijn ook maar mensen net als wij . 
Maar ministers mogen geen gezichtverlies ( hoor je en lees je dan ook )  :evil: :evil:
Ook eens aantonen , met wat ze bezig zijn ... 

Dat belooft voor de toekomst , wie zegt dat stopt  ... Ook rekening mee houden , en wie is de volgende .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 feb 2019, 10:17

maior domus schreef:
Wil. schreef: Er wordt pas juridische actie ondernomen zodra de belaagde persoon aangifte doet.
Of zodra het parket uit eigen initiatief in actie schiet.
Inderdaad, dat is sinds 2016 veranderd. Voordien was het een 'klachtmisdrijf'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.