Zult u uw job verliezen aan een robot?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 feb 2019, 12:32

frits1955 schreef:""Voor elke job die verloren gaat door digitalisering en robotisering, komen er de volgende 10 jaar netto bijna
3 bij. Het gaat om een verlies van ongeveer 235.000 jobs en een winst
van 864.000 jobs. Netto dus + 629.000."

Laat ons hopen. Hoe kom je aan zulke nauwkeurige cijfers en op wat voor gegevens zijn die cijfers gebaseerd?
bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 feb 2019, 12:36

dejules schreef:U bent de onzin in het kwadraat.
(…)
U werd gek in uw ambtenarenhol en liep weg op 50 jaar om aan de waanzin proberen te ontsnappen.
Waartoe jaloersheid en frustratie kan leiden. Arme, arme man... :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

07 feb 2019, 12:47

Je hebt niets gepubliceerd Dejules, alléén maar wat linken gekopieerd en artikels overgepend zonder bronvermelding. En uiteraard zoals steeds je bij jezelf passende negatieve zaken op het voorplan gezet, want van zaken bloei jij op. En Wil. groot gelijk heb je, dat is gewoon een gefrustreerd iemand.
55 Monique

07 feb 2019, 15:49

Wil. 

Zal nooit veranderen ....... Laat het berusten  :D

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

14 feb 2019, 21:11

dejules schreef:
07 feb 2019, 21:12
"Zult u uw job verliezen aan een robot?"

Indien U ambtenaar zijt, nee.
Ik denk van wel of tenminste een overplaatsing totdat er een wet komt die dat "benoemd" afgedaan maakt.
Dan zal het zijn zoals in de privé.

Slechts de taken die moeilijk te robotiseren zijn zullen nog uitgevoerd worden door ongeschoolden.
Zelfs een deel van de middel geschoolden zullen hun baan kunnen behouden want ook daar wordt het de ROBOT, de A.I.
Alleen de hooggschoolden zullen blijven en hun aantal zal zelfs vergroten.

Ik noem maar enkele voorbeelden onder de tal "service" zoals banken, verzekeringsmaatschappijen, heden.
In de industrie is het het motto en het wordt verder uitgebreidt.

De volgende generatie zal zijn best moeten doen inplaats van te spijbelen voor het klimaat.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.
dejules

14 feb 2019, 21:47

freemate schreef:
14 feb 2019, 21:11

De volgende generatie zal zijn best moeten doen inplaats van te spijbelen voor het klimaat.
Zelf dat is geen garantie want die software kan ook in Bangladesh gedaan worden zonder verplaatsingskosten/verblijfskosten.
Daarbij zal het voor mensen met een specifieke kennis of vaardigheid interessanter zijn om die in het buitenland aan te bieden.
Feit is dat onze sociale zekerheid binnen afzienbare tijd niet meer gefinancierd zal worden uit heffingen op menselijke arbeid.

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

15 feb 2019, 19:01

dejules schreef:
14 feb 2019, 21:47

Feit is dat onze sociale zekerheid binnen afzienbare tijd niet meer gefinancierd zal worden uit heffingen op menselijke arbeid.
Gezien de SZ slaat op de mens zullen de inkomsten dienomtrent voor de staat dalen.
Vooral daar ze bij de berekening van de tarief ze rekenden op de sterfelijkheid van de mens.

Maar geen probleem, gezien hun neuronen niet verder reiken dan het woordje TAKS zullen ze er wel iets nieuws op verzinnen.
Als die taks op de motoren voor de bedrijven niet meer bestaat, zal er zoiets dergelijks wel op gevonden worden.

Anderzijds zal het minimum inkomen waarvan er reeds sprake is geweest er komen.
Want de mens moet geketent worden, daarover zijn de leiders het toch allemaal eens?
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.